abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146553308

Het verbaast mij dat er hier in BNW nog geen topic over Ebola is ...
Misschien valt het niet direct onder complotten alhoewel het ergens toch zou kunnen gelinkt worden aan de depopulatie-plannen van de illuminati.

Totnutoe vallen er geen massa's slachtoffers en kan men de ziekte voorlopig nog wat onder controle houden.
Iedereen beseft dat er echter niet veel nodig is voor een pandemie.
Ook bij ons worden wij gesust door te zeggen dat er geen reden tot paniek is en dat wij hier veel beter voorbereid en uitgerust zijn om zo'n ziekte de baas te kunnen.
Wat ergens wel flauwekul is want er is momenteel nog geen effectief geneesmiddel.

Maar daar wordt aan gewerkt; en nog niet door de minsten.
Zo wil de WGO 100 miljoen investeren en zowel Monsanto als de US Military gaan elk zo'n 100 miljoen dollar pompen in de ontwikkeling van een geneesmiddel.

Nou wordt er volgens mij niet zomaar zoveel geld gepompt in iets als het achteraf ook niets gaan opbrengen.
Als de ziekte wereldwijd verder blijft uitbreiden gaan vele landen miljoenen vaccins willen aankopen, waardoor deze bedrijven miljarden dollars winst gaan kunnen maken.

Toevallig heeft Obama vorige maand de grenzen opengezet ... (http://www.thenewamerican(...)-immigrants-into-u-s)

En de laatste tijd werden we weer symbolisch overstelpt met zombies in films, TV-series, games ... en van Ebola wordt ook wel gezegd : Ebola is the closest thing to real-life zombie infections

Wat denken jullie ?
Gaan ze de ziekte moedwillig verder laten uitbreken zodat ze uiteindelijk hun vaccins geld gaan kunnen laten opbrengen ?
pi_146554150
Ach schei toch uit, het komt het westen veel te goed uit deze ziekte, zou mij ook niet verbazen als er ook een paar Moslimlanden mee te maken krijgt.
  Moderator dinsdag 11 november 2014 @ 22:08:14 #3
45833 crew  Fogel
pi_146554403
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:03 schreef hoas het volgende:
Ach schei toch uit, het komt het westen veel te goed uit deze ziekte, zou mij ook niet verbazen als er ook een paar Moslimlanden mee te maken krijgt.
Eerder werd beweerd dat het alleen op donker gekleurde mensen vat zou hebben. En nu zelfs ook op religieuze voorkeur? Bijzonder geavanceerd virus ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:19:00 #4
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_146554940
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:03 schreef hoas het volgende:
De Islam is de grootste religie van Guinee en Sierra Leone. Minstens de helft van alle Nigerianen is islamitisch en bijna een kwart van de Liberianen.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  woensdag 12 november 2014 @ 08:39:17 #5
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_146563302
Waarom komt het 'het westen' eigenlijk 'goed uit' dat er in (arm) West Afrika mensen doodgaan aan Ebola? :)

Behalve dat we nu Quincy Dario kunnen zeggen dat hij juist blij moet zijn dat zijn over-, over-, overgrootopa door de stamoudste van een concurrerende stam is verkocht en naar de Cariben is getransporteerd vroeger.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_146564433
Oh jee, Bob Geldof gaat 'n 30jaar anniversary Do they know its Christmas plaat maken om geld te verzamelen voor de Ebola bollocks crisis.
Pass the sick bucket please.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  woensdag 12 november 2014 @ 11:16:37 #7
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_146566589
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:47 schreef Tingo het volgende:
Oh jee, Bob Geldof gaat 'n 30jaar anniversary Do they know its Christmas plaat maken om geld te verzamelen voor de Ebola bollocks crisis.
Wie daaraan geeft kan net zo goed zijn geld het raam uitgooien heb je nog meer aan ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_146567019
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 09:47 schreef Tingo het volgende:
Ben je zo bang voor de waarheid dat er echt gewoon een hele nare ziekte rondwaart, dat je je hoofd in het zand steekt en je eigen mindere enge wereldje gaat verzinnen?

Is het verzinnen van de NWO/illuminatie etc. zoveel makkelijker te accepteren dan een dodelijke ziekte die helaas weer eens van zijn natuurlijk reservoir in de bevolking is terecht gekomen?
  woensdag 12 november 2014 @ 11:40:24 #9
189978 controlaltdelete
pi_146567270
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ben je zo bang voor de waarheid dat er echt gewoon een hele nare ziekte rondwaart, dat je je hoofd in het zand steekt en je eigen mindere enge wereldje gaat verzinnen?

Is het verzinnen van de NWO/illuminatie etc. zoveel makkelijker te accepteren dan een dodelijke ziekte die helaas weer eens van zijn natuurlijk reservoir in de bevolking is terecht gekomen?
Om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet bang voor ebola waar ik me zorgen om maak zijn die vaccinaties maar dat is iets anders dan bang zijn. Maar ik kan niet voor Tingo spreken natuurlijk.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_146568682
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:40 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn ben ik helemaal niet bang voor ebola waar ik me zorgen om maak zijn die vaccinaties maar dat is iets anders dan bang zijn. Maar ik kan niet voor Tingo spreken natuurlijk.
Zucht, alsof ze de hele wereld gaan vaccineren tegen ebola.
pi_146570823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:22 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ook zo'n misvatting.
pi_146571038
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 12:22 schreef .SP. het volgende:

[..]

De Spaanse Griep destijds was daar een beter argument voor geweest; die was tenminste nog in Europa gekomen...

En dan nog, als ik een evil overmind was zou ik al die RFID chips gewoon bij de standaard inentingen doen tegen rode hond enzo. En dan wellicht de volwassen als ze op reis gaan.
Als het dan toch een meerjarenplan is kun je het net zo goed gewoon structureel aanpakken op zo'n manier dat het gewoon geïncorporeerd is in de routine van veel mensen.
Geen paniekvoetbal nodig.

Maar goed, gezond boerenverstand heb ik de NWO nog nooit op kunnen betrappen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_146571081
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Maar goed, gezond boerenverstand heb ik de NWO nog nooit op kunnen betrappen.
Om over effectiviteit maar niet te spreken
pi_146571101
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:42 schreef .SP. het volgende:

[..]

Om over effectiviteit maar niet te spreken
Ik vermoed dat alle projectleiders bij de overheid ook op de loonlijst van de illuminati staan, dat zijn ook van die incompetente prutsers.
Eigenlijk is het gewoon 1 grote sociale werkplaats die NWO
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_146571146
quote:
1s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook zo'n misvatting.
Flikker dan wat er in het vaccin moet in de dktp prik ofzo, maar nee, er moet een hele epidemie met duizenden crisis acteurs worden opgezet om een nieuw vaccin te kunnen pushen. Zelfs voor de aluhoedjes moet dit toch wel als enigzins vergezocht verhaal zijn.
pi_146571203
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:43 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik vermoed dat alle projectleiders bij de overheid ook op de loonlijst van de illuminati staan, dat zijn ook van die incompetente prutsers.
Eigenlijk is het gewoon 1 grote sociale werkplaats die NWO
Misschien dat alle wachtgeldzitters eigenlijk bij de NWO werken, dat zou een boel verklaren.
pi_146572208
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 13:44 schreef .SP. het volgende:

[..]

Flikker dan wat er in het vaccin moet in de dktp prik ofzo, maar nee, er moet een hele epidemie met duizenden crisis acteurs worden opgezet om een nieuw vaccin te kunnen pushen. Zelfs voor de aluhoedjes moet dit toch wel als enigzins vergezocht verhaal zijn.
En dan hebben we het nog niet eens over de zinloosheid om iedereen maar te vaccineren.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:24:49 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146572613
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet eens over de zinloosheid om iedereen maar te vaccineren.
Bij ziektes die hier voorkomen zoals Mazelen bijvoorbeeld is het bijzonder nuttig, dat beschermt de mensen bij wie de vaccinatie niet werkt of niet gevaccineerd kunnen worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:27:38 #19
189978 controlaltdelete
pi_146572713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:13 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zo zinloos is het niet. Denk maar aan de massale vaccinatie voor de mexicaanse griep wat een zogenaamde pandemie zou worden destijds en dan de jaarlijkse griepprik waar men massaal in de rij voor staat, beiden nutteloos maar BP vult zijn zakken dus alleen al vanuit dit oogpunt is het absoluut niet nutteloos voor hun.
pi_146572714
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij ziektes die hier voorkomen zoals Mazelen bijvoorbeeld is het bijzonder nuttig, dat beschermt de mensen bij wie de vaccinatie niet werkt of niet gevaccineerd kunnen worden.
Jazeker. Maar ik bedoel de ebola-vaccinatie (als die er komt).
pi_146572749
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zo zinloos is het niet. Denk maar aan de massale vaccinatie voor de mexicaanse griep wat een zogenaamde pandemie zou worden destijds en dan de jaarlijkse griepprik waar men massaal in de rij voor staat, beiden nutteloos maar BP vult zijn zakken dus alleen al vanuit dit oogpunt is het absoluut niet nutteloos voor hun.
Gisteren nog gekregen.

Maar we hebben het over massale vaccinatie tegen ebola.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:34:59 #22
189978 controlaltdelete
pi_146572954
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gisteren nog gekregen.

Ik bedank vriendelijk elk jaar.
  woensdag 12 november 2014 @ 14:40:43 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146573155
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Gisteren nog gekregen.

Maar we hebben het over massale vaccinatie tegen ebola.
Owjeeee en voel je het einde naderen?

Btw er is toch nog geen Vaccin, Dus hoe willen ze dat gaan doen als er nog niks is, Nou ja op dat Experimentel goedje na wat maanden duurt om te maken en voor maar een paar gevallen kan worden gebruikt..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_146573172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:34 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ik bedank vriendelijk elk jaar.
Ik niet.
Kom onder de (zieke) mensen dus alleen al voor hen doe ik het.
pi_146573173
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Nou, nou 'massaal'.
Het ziekenhuis waar ik voor werk heeft 5% van de mederwerkers (8000 man) weten te prikken...
Naar schatting halen 2.9 Miljoen Nederlanders de griepprik. (van de bijna 17 Miljoen).
pi_146573223
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Owjeeee en voel je het einde naderen? [ afbeelding ]

Btw er is toch nog geen Vaccin, Dus hoe willen ze dat gaan doen als er nog niks is, Nou ja op dat Experimentel goedje na wat maanden duurt om te maken en voor maar een paar gevallen kan worden gebruikt..
Alleen zmapp is er en dat is nog experimenteel. Dus hoe mensen er bij komen dat dit massaal zal worden gevaccineerd is me een raadsel.
pi_146573257
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:42 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen zmapp is er en dat is nog experimenteel. Dus hoe mensen er bij komen dat dit massaal zal worden gevaccineerd is me een raadsel.
Nee, er is ook een vaccin dat al getest wordt op miniscule schaal.
pi_146573300
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

miniscuul idd.
Dus dat gejank over massale vaccinaties is volkomen uit de lucht gegrepen.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:02:30 #29
189978 controlaltdelete
pi_146573878
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:41 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Nou, nou 'massaal'.
Het ziekenhuis waar ik voor werk heeft 5% van de mederwerkers (8000 man) weten te prikken...
Naar schatting halen 2.9 Miljoen Nederlanders de griepprik. (van de bijna 17 Miljoen).
Bij de huisarts jl zag ik de makke schaapjes voor de voordeur op de stoep in de rij staan. Opmerking erbij is dat de 17 miljoen Nederlanders niet allemaal een oproep krijgen natuurlijk. Het gros die wél een oproep krijgen laten zich mak prikken over het algemeen. Ondertussen ben ik weer twee keer gebeld door mijn ha omdat ik die prik niet kwam halen. Zelfs voor de huisarts is het cashen deze periode dus vaccineren zal je!
pi_146573984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:02 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Bij de huisarts jl zag ik de makke schaapjes voor de voordeur op de stoep in de rij staan. Opmerking erbij is dat de 17 miljoen Nederlanders niet allemaal een oproep krijgen natuurlijk. Het gros die wél een oproep krijgen laten zich mak prikken over het algemeen. Ondertussen ben ik weer twee keer gebeld door mijn ha omdat ik die prik niet kwam halen. Zelfs voor de huisarts is het cashen deze periode dus vaccineren zal je!
Of ze een oproep krijgen of niet is irrelevant; er zijn 2.9 Miljoen Nederlanders gevaccineerd. Wat neerkomt op een 17% van de bevolking. Ik noem dat niet massaal.
Dat geneuzel over 'makke schaapjes' begint ook wat vermoeiend te worden. Net of het zo rebels is om nee te zeggen tegen die griepprik.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:12:13 #31
45206 Pietverdriet
pi_146574197
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jazeker. Maar ik bedoel de ebola-vaccinatie (als die er komt).
Je laat je toch hier ook niet vaccineren met de zg tropenprikken als je niet naar de tropen gaat? Ik heb een hele waslijst die ik bij hou, maar das omdat ik internationaal werk en soms plotsklaps naar midden amerika of azie moest.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:13:37 #32
45206 Pietverdriet
pi_146574242
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:02 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Jij bent geen mak schaapje, niet? Jij zou je kinderen gewoon polio laten krijgen want vaccinaties zijn eng, nietwaar?
  woensdag 12 november 2014 @ 15:13:47 #33
189978 controlaltdelete
pi_146574248
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:05 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Of ze een oproep krijgen of niet is irrelevant; er zijn 2.9 Miljoen Nederlanders gevaccineerd. Wat neerkomt op een 17% van de bevolking. Ik noem dat niet massaal.
Dat geneuzel over 'makke schaapjes' begint ook wat vermoeiend te worden. Net of het zo rebels is om nee te zeggen tegen die griepprik.
Zolang er over aluhoedjes wordt gesproken op dit forum mag ik best de term makke schaapjes gebuiken. Niks rebels aan hoor je niet laten vaccineren meer een kwestie van je gezonde verstand gebruiken :*

Verder maakt het wel terdege uit of men een oproep krijgt. De mensen die geen oproep krijgen kunnen ook niet gaan lijkt me simpel en dat zijn de meeste Nederlanders. Ik zou wel eens cijfers willen zien welk percentage van deze oproep zich wel en niet laat vaccineren. Ik denk 'niet-vaccineren' beduidend lager ligt en de overigen zich braaf laten volspuiten.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:14:30 #34
45206 Pietverdriet
pi_146574275
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zolang er over aluhoedjes wordt gesproken op dit forum mag ik best de term makke schaapjes gebuiken. Niks rebels aan hoor je niet laten vaccineren meer een kwestie van je gezonde verstand gebruiken :*

_O- _O- _O- _O- _O-
pi_146574522
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Verder maakt het wel terdege uit of men een oproep krijgt. De mensen die geen oproep krijgen kunnen ook niet gaan lijkt me simpel en dat zijn de meesten Nederlanders.
O jawel hoor, moet je hem alleen zelf betalen. Maar je mag zonder meer een griepprik halen als je wil. Ook als je niet risico-groep bent. Sommige werkgevers betalen dat voor hun werknemers (zorginstellingen vooral).

quote:
Ik zou wel eens cijfers willen zien welk percentage van deze oproep zich wel en niet laat vaccineren. Ik denk 'niet-vaccineren' beduidend lager ligt en de overigen zich braaf laten volspuiten.
http://www.rivm.nl/Onderw(...)jaarlijkse_griepprik

Dit zijn alle mensen die in de risicogroepen zitten. Maar aantallen daarvan kan ik zo snel niet vinden.

Dit alles gezegd hebbende is er nog steeds een open discussie over het gehele nut van de griepprik. Genoeg artsen hier in het ziekenhuis die zich er openlijk tegen uitspreken.
pi_146574534
quote:

[..]

Verder maakt het wel terdege uit of men een oproep krijgt. De mensen die geen oproep krijgen kunnen ook niet gaan lijkt me simpel en dat zijn de meeste Nederlanders. Ik zou wel eens cijfers willen zien welk percentage van deze oproep zich wel en niet laat vaccineren. Ik denk 'niet-vaccineren' beduidend lager ligt en de overigen zich braaf laten volspuiten.
Je begint in herhaling te vallen met je makke schaapjes en je komt hier alleen maar om iedereen in de gordijnen te jagen.
Misschien zie je jezelf wel als vrijheidsstrijder ofzo, maar het komt bij mij over als puur getroll.
Nok daar nu eens mee.
pi_146574656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je begint in herhaling te vallen met je makke schaapjes en je komt hier alleen maar om iedereen in de gordijnen te jagen.
Misschien zie je jezelf wel als vrijheidsstrijder ofzo, maar het komt bij mij over als puur getroll.
Nok daar nu eens mee.
Inhoudsloos puberaal gedrag
  woensdag 12 november 2014 @ 15:24:53 #38
189978 controlaltdelete
pi_146574707
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nok daar nu eens mee.
Ik trol niet dat ervaar je zo. Ik kom hier om te discussiëren maar men (de tegenstanders) zitten te snel op de kast omdat het tegen hun waarheid ingaat.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:20 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

O jawel hoor, moet je hem alleen zelf betalen. Maar je mag zonder meer een griepprik halen als je wil. Ook als je niet risico-groep bent. Sommige werkgevers betalen dat voor hun werknemers (zorginstellingen vooral).

[..]

http://www.rivm.nl/Onderw(...)jaarlijkse_griepprik

Dit zijn alle mensen die in de risicogroepen zitten. Maar aantallen daarvan kan ik zo snel niet vinden.

Dit alles gezegd hebbende is er nog steeds een open discussie over het gehele nut van de griepprik. Genoeg artsen hier in het ziekenhuis die zich er openlijk tegen uitspreken.
Ik behoor ook tot de risicogroep en dit is nu mijn 3e jaar dat ik niet ga. Ik heb nog nooit de griep gehad maar ik zal dan wel geluk hebben gehad.
pi_146574753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:24 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik behoor ook tot de risicogroep en dit is nu mijn 3e jaar dat ik niet ga. Ik heb nog nooit de griep gehad maar ik zal dan wel geluk hebben gehad.
Ik behoor niet tot de risicogroep en ik pik ieder jaar minimaal 2x de griepgolf mee.
Maar ik ben dan ook een brak geval :)
Zolang er geen aantoonbaar nut is van die griepprik laat ik me ook niet inenten, maar dat geldt voor elk medicijn.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:27:40 #40
189978 controlaltdelete
pi_146574815
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik behoor niet tot de risicogroep en ik pik ieder jaar minimaal 2x de griepgolf mee.
Zolang er geen aantoonbaar nut is van die griepprik laat ik me ook niet inenten, maar dat geldt voor elk medicijn.
Zijn we het eens ergens over eens? Verbazend! ..of lees ik het verkeerd? ;)
pi_146574818
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:26 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

En gelukkig is iedereen vrij om er wel of niet voor te kiezen. Zonder dat er druk wordt uitgeoefend.
  woensdag 12 november 2014 @ 15:28:01 #42
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146574823
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 14:43 schreef .SP. het volgende:

[..]

Heb je wat info hier over, of is dat het zelfde experimentele middel wat eerder op die 2 americanen is getets?
pi_146574851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Zijn we het eens ergens over eens? Verbazend! ..of lees ik het verkeerd? ;)
Niet zo verbazend; het hele nut van de griepprik wordt op de intranet-site van het AMC zelfs aan de kaak gesteld. ;)

Daarbij is het niet eens zijn met de griepprik wat anders dan vaccinaties in hun geheel aan de kant schuiven natuurlijk :)
pi_146574870
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Heb je wat info hier over, of is dat het zelfde experimentele middel wat eerder op die 2 americanen is getets?
Nee, is ander middel.

http://www.bbc.co.uk/news/health-29680393
  woensdag 12 november 2014 @ 15:32:08 #46
189978 controlaltdelete
pi_146574984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:28 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Niet zo verbazend; het hele nut van de griepprik wordt op de intranet-site van het AMC zelfs aan de kaak gesteld. ;)
In 2010 deed Zembla dit al 'de overbodige griepprik' .. maar goed we dwalen af folks :{
pi_146575057
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

In 2010 deed Zembla dit al 'de overbodige griepprik' .. maar goed we dwalen af folks :{
Uhm nee?
pi_146575875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:32 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja, dwalen we af?

Medische wetenschap stelt openlijk vragen bij een vaccin dat, ondanks onbewijsbaar nut, op de markt wordt gezet. -> Reden om de griepprik niet te halen.

Maar een vaccinatie die WEL bewezen nut heeft wijs je ook af. (je goed recht) maar waarop die keus gebaseerd is ontgaat me dan even.
  woensdag 12 november 2014 @ 16:08:13 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146576331
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 15:29 schreef .SP. het volgende:

[..]

Nee, is ander middel.

http://www.bbc.co.uk/news/health-29680393
Trials began in the US this week and the WHO will conduct further tests in Europe and Africa.
En dat was op 19 oktober,
Enig idee of het effectief blijkt te zijn?
Als ik het even snel doorlees schijnt het wel effectief te zijn op dieren, maar op mensen weten ze niet zeker..

Ah er staat inderdaad ook bij dat dit een andere is die op de 2 Americanen is getest :)
A separate vaccine is already being trialled in the US, UK and Mali.
pi_146576608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 11:31 schreef .SP. het volgende:

[..]

Waarheid? Hoe weet je dat 't waar is? Ik heb helemaal niks gezien om te geloven dat 't waar is....maar ik heb wel beelden gezien die zegt dat 't fake is.
Dus nee,ik ben helemaal niet bang want in mijne mening tis weer 'n enorme hoax.
Ebola bestaat wel denk ik maar deze crisis is nep(imo)
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_146576694
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:16 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarheid? Hoe weet je dat 't waar is? Ik heb helemaal niks gezien om te geloven dat 't waar is....maar ik heb wel beelden gezien die zegt dat 't fake is.
Niet liegen.
Conscience do cost.
pi_146576736
quote:

[..]

Je had wat beelden op de BBC gezien waaruit jij de conclusie hebt getrokken dat het niet waar is.
Maar ik weet nog steeds niet welk programma het is geweest, zou graag die beelden ook eens zien.
pi_146576768
quote:

[..]

wow en dat allemaal concluderen vanachter een beeldbuis, ongelooflijk.
pi_146576771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Trials began in the US this week and the WHO will conduct further tests in Europe and Africa.
Als ik het even snel doorlees schijnt het wel effectief te zijn op dieren, maar op mensen weten ze niet zeker..

Ah er staat inderdaad ook bij dat dit een andere is die op de 2 Americanen is getest :)
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:08 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ja is al getest op apen en het werkt:

Een experimenteel vaccin tegen ebola beschermt apen heel goed tegen die dodelijke ziekte. Dieren die vijf weken na vaccinatie besmet werden met een dodelijke dosis ebolavirus overleefden allemaal. Nature publiceerde het resultaat zondag.

De WHO hoopt dat dit vaccin, en een ander kandidaatvaccin, eind november al beschikbaar is voor gebruik in de West-Afrikaanse landen waar een ebola-uitbraak met conventionele isolatiemaatregelen niet in bedwang is gehouden. Medicijnen laten langer op zich wachten, concludeerden de deskundigen. De vaccins beschermen alleen vooraf, tegen het krijgen van ebola. Medicijnen kunnen patiënten helpen genezen.

http://www.nrc.nl/handels(...)ensen-getest-1418661
pi_146576824
quote:

[..]

Volgens mij ben jij wel enorm bang en noemt daarom alles fake en hoax.
pi_146576835
quote:
Vraag me alleen af hoe snel ze dat massa kunnen produceren... er zijn heel wat litertjes nodig van dat spul.
pi_146576901
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:22 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Vraag me alleen af hoe snel ze dat massa kunnen produceren... er zijn heel wat litertjes nodig van dat spul.
Het produceren zal niet zo'n probleem zijn, het testen en valideren van de batches (vanwege de strenge eisen w.b.t. samenstelling etc!) is een langdurig verhaal.
pi_146576909
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja - dat moet t zijn .
ZUCHT.

Kijk uit Lav - de IS komen om je hoofd te afhakken! :)
pi_146577015
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:20 schreef .SP. het volgende:

[..]

wow en dat allemaal concluderen vanachter een beeldbuis, ongelooflijk.
Dat kan ik concludeer van de intensief media campagne op elke zender in Europa.
Ja- de ebola crisis verhaal is inderdaad ongelooflijk. imo.
En als dat idioot Geldof is bijbetrokken,nou.
pi_146577115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Collega's van me krijgen Ebola samples uit binnen en buitenland om te testen of ze positief zijn, we hebben lezingen van artsen die daar gewerkt hebben. Nog steeds een hoax?
pi_146577149
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik lees jouw posts ook altijd vol ongeloof, maar wat is je probleem nu precies.
Uitgaande van Occam's Razor is een Ebola-uitbraak nog steeds een stuk aannemelijker dan alle scenario's die jij als alternatief hier geeft, maar dat zie jij waarschijnlijk anders.

quote:
Snap ik ook niet, Bono doet het altijd beter met zielige negertjes.
pi_146577387
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik lees jouw posts ook altijd vol ongeloof, maar wat is je probleem nu precies.
Uitgaande van Occam's Razor is een Ebola-uitbraak nog steeds een stuk aannemelijker dan alle scenario's die jij als alternatief hier geeft, maar dat zie jij waarschijnlijk anders.

[..]

Snap ik ook niet, Bono doet het altijd beter met zielige negertjes.
Bono is ook 'n lul van de eerste klas.
pi_146577428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:32 schreef .SP. het volgende:

[..]

Collega's van me krijgen Ebola samples uit binnen en buitenland om te testen of ze positief zijn, we hebben lezingen van artsen die daar gewerkt hebben. Nog steeds een hoax?
Misschien zijn artsen mis geinformeerd.
pi_146577481
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:39 schreef Tingo het volgende:

[..]

Bono is ook 'n lul van de eerste klas.
We zijn het eens!

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Dat is je meest realistische optie ja?
pi_146577580
quote:

[..]

Beste kuur voor griep ik heb gehad is Whisky,hete water,honig en kruidnagels en 'n paar aspirine en 'n klein stikkie.
pi_146577597
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:42 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

We zijn het eens!

[..]

Dat is je meest realistische optie ja?
GREAT! :)
pi_146577604
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Beste kuur voor griep ik heb gehad is Whisky,hete water,honig en kruidnagels en 'n paar aspirine en 'n klein stikkie.
Want griep en ebola zijn ook echt vergelijkbaar.
8)7
  woensdag 12 november 2014 @ 16:45:39 #68
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146577611
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:32 schreef .SP. het volgende:

[..]

Tijd voor human trials?
Op Rottumerplaat, zetten en dan door middel van Homeopathie bestrijden..

http://i100.independent.c(...)-article--l1qdO2Pazg

2 vliegen in 1 klap :P
pi_146577758
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:44 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik drink het heel jaar whisky en heb nog steeds griep.

Stikkie's zijn voor pubers.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:01:38 #70
189978 controlaltdelete
pi_146578186
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:49 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik drink het heel jaar whisky en heb nog steeds griep.

Stikkie's zijn voor pubers.
Als je chronische griep hebt lijkt me dat je dan zeker in aanmerking komt voor de griepprik. Wat zegt je doc ervan? Lijkt me zeer vervelend voor je want bij een echte griep lig je plat en ben je even uitgeschakeld..

Dat wiet een geneeskrachtige werking heeft is al langer bekend. Er bestaat zelfs zoiets als mediwiet

http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=41
pi_146578280
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:01 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je chronische griep hebt lijkt me dat je dan zeker in aanmerking komt voor de griepprik. Wat zegt je doc ervan? Lijkt me zeer vervelend voor je want bij een echte griep lig je plat en ben je even uitgeschakeld..
Paar dagen beetje koppijn en wat zweterig, doorgaands werk ik gewoon door. Lekker de rest besmetten. Niets waarvoor ik naar een huisarts ga iig.

quote:
Dat wiet een geneeskrachtige werking heeft is al langer bekend. Er bestaat zelfs zoiets als medi-wiet
http://www.apotheek.nl/Th(...)spx?mId=10702&rId=41
Ja, dat excuus gebruikte een oude vriend van me ook.
Mijn demente oma onthield meer van gesprekken dan hij.
(ik chargeer, alles met mate... maar de meeste wiet-gebruikers hier op Fok zullen het niet vanuit medisch-oogpunt doen gok ik zo).
pi_146578580
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:40 schreef Tingo het volgende:

[..]

Die collega's (geen artsen) krijgen samples die positief testen, we krijgen lezingen van artsen die mensen hebben zien doodgaan. Wat kan daar mis geinformeerd zijn?
  woensdag 12 november 2014 @ 17:11:58 #73
189978 controlaltdelete
pi_146578624
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Paar dagen beetje koppijn en wat zweterig, doorgaands werk ik gewoon door. Lekker de rest besmetten. Niets waarvoor ik naar een huisarts ga iig.

[..]

(ik chargeer, alles met mate... maar de meeste wiet-gebruikers hier op Fok zullen het niet vanuit medisch-oogpunt doen gok ik zo).
Paar dagen beetje koppijn en zweten klinkt mij niet als een zware griep, sorry.

Alcohol veroorzaakt nog altijd meer schade en slachtoffers trouwens, vergroot ook nog eens de kans op alzheimer en dementie zelfs al ben je geen zware drinker.
pi_146578652
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:03 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

[..]

Kan een tiental andere oorzaken hebben en symptomen zijn niet echt influenza-achtig, ben je wel eens positief getest op influenza in zulke gevallen?

(WTF, ben ik het met ctrlaltdlt eens???)
pi_146578659
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:11 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Paar dagen beetje koppijn en zweten klinkt mij niet als een zware griep, sorry.
Heb ook nergens gezegd dat ik een zware griep had ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:12 schreef .SP. het volgende:

[..]

Kan een tiental andere oorzaken hebben en symptomen zijn niet echt influenza-achtig, ben je wel eens positief getest op influenza in zulke gevallen?
Nooit, het is ook een beetje wat in de volksmond 'griep' wordt genoemd. Je voelt je een paar dagen gammel en daarna gaat het wel weer.
Enige keer dat ik ercht goed ziek van was was met die spaanse variant. Toen lag ik een week lang plat met 42 graden.

-edit-
ben er weg van, moet naar Video Games Live in de HMH
pi_146578808
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:12 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Heb ook nergens gezegd dat ik een zware griep had ;)

[..]

Nooit, het is ook een beetje wat in de volksmond 'griep' wordt genoemd. Je voelt je een paar dagen gammel en daarna gaat het wel weer.
Enige keer dat ik ercht goed ziek van was was met die spaanse variant. Toen lag ik een week lang plat met 42 graden.
99% kans dat je geen influenza hebt en vaccinatie inderdaad voor niets zou zijn.

Dat is een van de problemen met influenza en effectiviteit meten; er zijn zoveel virussen die vergelijkbare symptomen veroorzaken dat mensen snel het idee hebben dat het niet tegen, wat je terecht 'in de volksmond' de griep noemt werkt.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:22:34 #77
189978 controlaltdelete
pi_146579079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:16 schreef .SP. het volgende:

[..]

99% kans dat je geen influenza hebt en vaccinatie inderdaad voor niets zou zijn.

Dat is een van de problemen met influenza en effectiviteit meten; er zijn zoveel virussen die vergelijkbare symptomen veroorzaken dat mensen snel het idee hebben dat het niet tegen, wat je terecht 'in de volksmond' de griep noemt werkt.
Yup en dat is waar het RIVM de fout in gaat met hun cijfers over al die griepgevallen. Al deze symptomen schrijven ze toe aan de griep terwijl het CBS met een stuk lagere cijfers komt. We moeten het eigenlijk weer over eboLie hebben :)
pi_146579303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:45 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want griep en ebola zijn ook echt vergelijkbaar.
8)7
Jij had 't over griep.
pi_146579492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:10 schreef .SP. het volgende:

[..]

Die collega's (geen artsen) krijgen samples die positief testen, we krijgen lezingen van artsen die mensen hebben zien doodgaan. Wat kan daar mis geinformeerd zijn?
OK...maar ik heb niet gezegd dat er zijn mensen dood van ebola of het niet bestaat....ik ben van mening dat we hebben heel veel BS hype van de media gehad/hebben nog steeds.Het gaat op de conditioneren en manipulatie van de volk.
pi_146579564
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:33 schreef Tingo het volgende:

[..]
Het gaat op de conditioneren en manipulatie van de volk.
Een logisch gevolg van het uitbreken van een ziekte. Als er gevaar dreigt is het verstandig dat mensen weten wat er aan de hand is.

Verder ben jij net zo hard aan het conditioneren en manipuleren, maar dan zonder enige voorkennis. Waarom wil je mensen manipuleren om te denken zoals jij?
Conscience do cost.
  woensdag 12 november 2014 @ 17:36:16 #81
189978 controlaltdelete
pi_146579584
quote:

[..]

OK...maar ik heb niet gezegd dat er zijn mensen dood van ebola of het niet bestaat....ik ben van mening dat we hebben heel veel BS hype van de media gehad/hebben nog steeds.Het gaat op de conditioneren en manipulatie van de volk.
Juist. Maar dat ebola jl. is ontstaan door het eten van bushmeat daar zet ik grote vraagtekens bij.
  woensdag 12 november 2014 @ 18:00:02 #82
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146580453
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 17:36 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Juist. Maar dat ebola jl. is ontstaan door het eten van bushmeat daar zet ik grote vraagtekens bij.
Is een van de mogelijkheden, als ik het goed heb, zou het afkomstig kunnen zijn van een vleermuis.
Misschien heeft een rare negert een wild zwijn in de bibs gebapst en heeft ie het zo opgelopen.
pi_146580528
Hoe raak je besmet met het ebolavirus?
De boosdoener kan zowel door mensen als door dieren doorgegeven worden. Besmette vleerhonden (grote vleermuizen), chimpansees, gorilla’s en andere apen, woudantilopen en stekelvarkens zijn de (inmiddels geïdentificeerde) verspreiders van het virus. Het virus wordt doorgegeven via contact met lichaamsvocht van besmette mensen of dieren. Het virus is via alle lichaamssappen overdraagbaar:
urine;
transpiratievocht (zweet);
bloed;
speeksel;
sperma;
ontlasting; of
moedermelk.

Mensen kunnen die ziek zijn geworden kunnen andere mensen besmetten via direct contact met bloed, ontlasting, urine, sperma, braaksel en zweet. Zo lang iemand geen ziekteverschijnselen heeft (koorts, bloedingen, diarree), is hij/zij niet besmettelijk voor anderen. Mensen die in direct contact komen met de patiënt, zoals familieleden en verzorgers, lopen een groot risico op besmetting. Tijdens begrafenisrituelen in West-Afrika, waarbij familieleden het lijk wassen, kan het virus ook zijn kans schoon zien om zich te verspreiden. Doordat het virus wordt overgedragen door contact met lichaamsvocht, kan ook medisch personeel gemakkelijk besmet raken, wanneer het geen speciale bescherming draagt (zie foto bovenaan het artikel waarbij gezondheidswerkers in Afrika afgebeeld staan die beschermende kleding dragen).

http://mens-en-gezondheid(...)t-met-het-ebolavirus
pi_146580640
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:02 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe raak je besmet met het ebolavirus?
De boosdoener kan zowel door mensen als door dieren doorgegeven worden. Besmette vleerhonden (grote vleermuizen), chimpansees, gorilla’s en andere apen, woudantilopen en stekelvarkens zijn de (inmiddels geïdentificeerde) verspreiders van het virus. Het virus wordt doorgegeven via contact met lichaamsvocht van besmette mensen of dieren. Het virus is via alle lichaamssappen overdraagbaar:
urine;
transpiratievocht (zweet);
bloed;
speeksel;
sperma;
ontlasting; of
moedermelk.

Mensen kunnen die ziek zijn geworden kunnen andere mensen besmetten via direct contact met bloed, ontlasting, urine, sperma, braaksel en zweet. Zo lang iemand geen ziekteverschijnselen heeft (koorts, bloedingen, diarree), is hij/zij niet besmettelijk voor anderen. Mensen die in direct contact komen met de patiënt, zoals familieleden en verzorgers, lopen een groot risico op besmetting. Tijdens begrafenisrituelen in West-Afrika, waarbij familieleden het lijk wassen, kan het virus ook zijn kans schoon zien om zich te verspreiden. Doordat het virus wordt overgedragen door contact met lichaamsvocht, kan ook medisch personeel gemakkelijk besmet raken, wanneer het geen speciale bescherming draagt (zie foto bovenaan het artikel waarbij gezondheidswerkers in Afrika afgebeeld staan die beschermende kleding dragen).

http://mens-en-gezondheid(...)t-met-het-ebolavirus
Oh ja en in jaren tachtig (AIDS) hadden ze 't over 'somebody fucked a green monkey then fucked an airline steward'. Echt. :)
  woensdag 12 november 2014 @ 18:10:37 #85
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146580826
quote:

[..]

Daar gaat het altijd om dus ik zou niet weten waarom dat nu inene anders is en de wereld massaal eerlijk en oprecht is geworden . De wereld is nog steeds aan het afglijden .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 12 november 2014 @ 18:16:18 #86
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146581016
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 16:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In die wereld leven we nou eenmaal en dat komt alleen goed door je er bewust van te worden , goedpraten betekend alles in stand houden en alles hetzelfde doen als je gisteren deed met steeds hetzelfde resultaat .
  woensdag 12 november 2014 @ 18:19:00 #87
189978 controlaltdelete
pi_146581112
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Oh ja en in jaren tachtig (AIDS) hadden ze 't over 'somebody fucked a green monkey then fucked an airline steward'. Echt. :)
Klopt. Ik heb daar eens die docu over gezien nu je het zegt. BP kwam destijds met zijn (vergiftigd) AZT op de proppen. Kassa!
  woensdag 12 november 2014 @ 18:21:32 #88
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146581182
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:05 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mensen doen rare dingen..
http://www.liveleak.com/view?i=163_1406607204&comments=1
Arme geit ;(

btw ik heb geen idee of de aap groen was...

[ Bericht 4% gewijzigd door theguyver op 12-11-2014 18:30:54 ]
pi_146581603
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:10 schreef Summers het volgende:

[..]

Daar gaat het altijd om dus ik zou niet weten waarom dat nu inene anders is en de wereld massaal eerlijk en oprecht is geworden . De wereld is nog steeds aan het afglijden .
Afglijden ten opzichte van wat? Heb je ooit een geschiedenisboek open geslagen? :D
Conscience do cost.
  woensdag 12 november 2014 @ 19:46:01 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146584450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Afglijden ten opzichte van wat? Heb je ooit een geschiedenisboek open geslagen? :D
Het word gewoon weer tijd dat we Heksen gaan verbranden die verantwoordelijk zijn voor deze Ebola uitbraak!
Ow kut dat gebeurt daar al! :{
http://nos.nl/artikel/718049-na-ebola-volgt-de-eenzaamheid.html

Heksen
Voor de inmiddels al meer dan 4000 weeskinderen van ouders die aan ebola zijn overleden, geldt hetzelfde. Ook aan hen kleeft een stigma. Want ook al roept iedereen in Sierra Leone dat er na zes maanden ebola zoveel feitenkennis bij de bevolking is, de praktijk leert anders.

Terwijl overal op borden langs de weg "Ebola is real" staat, zijn bijgeloof en stigmatisering nog steeds hinderpalen in de aanpak van de crisis. "Nee, ebola is geen echte ziekte. Ebola komt door de heksen", gilt een jonge vrouw tegen een andere vrouw. Die roept met grote gebaren terug dat ze kletspraatjes verspreidt: "Ebola is een echt virus, dat je krijgt door bloed, speeksel en andere lichaamssappen."

De groep vrouwen speelt in een dorpshuis een educatief toneelstukje, voor religieuze, traditionele en maatschappelijke leiders. "Er gaan nog steeds wilde geruchten", vertelt Edward, een consultant voor hulporganisaties, die de zang- en toneelgroep regisseert. "Mensen denken dat hier in de buurt een vliegtuig vol heksen is neergestort, en dat die heksen de ziekte verspreiden. Laatst hoorde ik in een dorp het verhaal dat ebola een vloek was, omdat iemand iets had gestolen."

Ook andere wonderlijke manieren zijn al naar voren gekomen daar.
  woensdag 12 november 2014 @ 21:22:08 #91
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146588828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 18:35 schreef ems. het volgende:

[..]

10 jaar 20 jaar 30 jaar geleden , nu . Daar heb ik geen geschiedenisboek voor nodig . Waanzin regeerd de wereld op dit moment en dankzij internet zijn mensen daar sneller achter en zien hoeveel de realiteit afwijkt van wat de msm als realiteit weerspiegeld .
De aandacht voor ebola staat niet in verhouding met de realiteit waar 25.000 kinderen per dag doodgaan aan de honger .
, het is niet meer zo vanzelfsprekend dat alles automatisch waar is als de massamedia iets elke dag herhaald en leugens zijn altijd een mogelijkheid vooral als iets elke dag word herhaald door de msm .
en dan krijg je dit soort acties ,
  Moderator woensdag 12 november 2014 @ 21:26:43 #92
45833 crew  Fogel
pi_146589078
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:22 schreef Summers het volgende:

[..]

10 jaar 20 jaar 30 jaar geleden , nu . Daar heb ik geen geschiedenisboek voor nodig . Waanzin regeerd de wereld op dit moment en dankzij internet zijn mensen daar sneller achter en zien hoeveel de realiteit afwijkt van wat de msm als realiteit weerspiegeld .
De aandacht voor ebola staat niet in verhouding met de realiteit waar 25.000 kinderen per dag doodgaan aan de honger .
, het is niet meer zo vanzelfsprekend dat alles automatisch waar is als de massamedia iets elke dag herhaald en leugens zijn altijd een mogelijkheid vooral als iets elke dag word herhaald door de msm .
[ afbeelding ]
Die ene in het midden boven is een acteur!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_146590327
quote:

[..]

Tv/internet-retoriek heb ik al vaak genoeg weerlegd dus daar hoeven we geen aandacht aan te besteden.
quote:
Achja, het nieuws moet natuurlijk dagelijkse berichtgeving doen over hoeveel kinderen er vandaag weer aan honger zijn overleden. Net zoals die massamedia die jij op internet zoals bezoekt toch. Toch? TOCH?

Driewerf neen. Het voornaamste wat ze doen is berichten kopiëren van de oh zo slechte "massa"media en daar dan vervolgens keihard tegenin gaan. Ze doen het niet uit nobel initiatief, ze doen het uit populisme. En wat dat betreft is er geen enkel verschil tussen het NOS journaal of één van die bronnen die jij gebruikt.

En welke aandacht voor ebola? Normaal volg ik het journaal niet zo maar dankzij mijn werk heb ik de laatste tijd redelijk wat NOS/2vandaag propaganda kunnen kijken en het hele ebola item valt nogal mee. Alleen als er een nieuwe ontwikkeling is hoor je er eigenlijk over. Dit in schril contrast tot de "ebola is overrated" groeperingen op internet die er maar niet over kunnen ophouden.

Bovendien: Ja, ebola is relevanter voor Nederland dan honger. Als ebola zou uitbreken in Nederland zou dat flinke schade kunnen aanrichten. Honger is in vergelijking geen enkel probleem, in ieder geval voor de Nederlandse burger. En Nederlandse media zijn nou eenmaal 'partijdig' voor dingen die (eventueel) invloed kunnen uitoefenen op Nederland. Dat is, wederom, net zo toepasselijk op internet als op tv.
quote:
, het is niet meer zo vanzelfsprekend dat alles automatisch waar is als de massamedia iets elke dag herhaald en leugens zijn altijd een mogelijkheid vooral als iets elke dag word herhaald door de msm
Internet is massamedia. Het is zelfs de grootste "massa"media die er bestaat gezien verreweg de meeste mensen daar tegenwoordig hun nieuws vandaan halen. Het is jammer dat je dat niet inziet.

Verder is het nogal iets om de TV te beschuldigen van elke dag iets herhalen terwijl onze internetvrienden al meer dan een decennium lang niet te stoppen zijn wat betreft 9/11.
quote:
[ afbeelding ]
Als ik met een groepje mensen een slabbetje op zou doen waarop staat dat ebola echt is en ik post dat op twitter. Ben jij dan onder de indruk?
Conscience do cost.
  woensdag 12 november 2014 @ 22:00:26 #94
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146591023
quote:
11s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die ene in het midden boven is een acteur!
[ afbeelding ]
Die van jou is een acteur idd maar ik zie de gelijkenis niet

[ Bericht 61% gewijzigd door Summers op 12-11-2014 22:13:47 ]
  woensdag 12 november 2014 @ 22:23:59 #95
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146592583
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat weet iedereen wel zo'n beetje is ook niet nieuws, Ebola is nieuws, dat er dagelijks mensen door honger omkomen, kan je elke dag wel in het nieuws gooien, maar dat gebeurt elke dag het hele jaar door.
Kan je net zo goed het volgende nieuws presenteren.

Het nieuws van vandaag!
Er zijn vandaag weer een paar miljoen mensen dood gegaan door ziektes honger oorlog en gewoon ouderdom.
Er zijn vandaag ook weer miljoenen mensen geboren.
Een paar duizend bedrijven zijn failiet gegaan.
Er ook weer een paar duizend bedrijven bijgekomen.
Dan nu het weer..... we zien wel wat het word :)
  woensdag 12 november 2014 @ 22:30:07 #96
45206 Pietverdriet
pi_146593007
Het issue is ook niet dat er mensen dood gaan ebola, het issue is dat deze iedere maand ongeveer verdubbelen.
pi_146594664
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Het issue is ook niet dat er mensen dood gaan ebola, het issue is dat deze iedere maand ongeveer verdubbelen.
En dat is het.
  woensdag 12 november 2014 @ 23:14:34 #98
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146595369
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 21:49 schreef ems. het volgende:

[..]

Tv/internet-retoriek heb ik al vaak genoeg weerlegd dus daar hoeven we geen aandacht aan te besteden.
Mensen kijken anders naar het msm nieuws en daar valt niks aan te weerleggen , sommige mensen hebben meer wantrouwen en vertrouwen in verschillende bronnen . Ik heb nog niks gehoord wat mij zegt dat ik er anders tegenaan zou moeten kijken dan ik nu doe . Wat mij betreft heb ik gezond wantrouwen gebaseerd op eerdere ervaringen en heb ik vertrouwen laten vallen waar dat onterecht was .
quote:
[..]

Achja, het nieuws moet natuurlijk dagelijkse berichtgeving doen over hoeveel kinderen er vandaag weer aan honger zijn overleden. Net zoals die massamedia die jij op internet zoals bezoekt toch. Toch? TOCH?

Driewerf neen. Het voornaamste wat ze doen is berichten kopiëren van de oh zo slechte "massa"media en daar dan vervolgens keihard tegenin gaan. Ze doen het niet uit nobel initiatief, ze doen het uit populisme. En wat dat betreft is er geen enkel verschil tussen het NOS journaal of één van die bronnen die jij gebruikt.
Dat kopieren neem ik juist waar bij de msm en bij politieke belangen , ik maak me niet zo druk om een minderheid alternatieve bronnen van burgers . Zonder die alternatieve bronnen zou je nooit kunnen vergelijken en daar gaat het om zodat je ZELF een conclusie kan trekken .
quote:
En welke aandacht voor ebola? Normaal volg ik het journaal niet zo maar dankzij mijn werk heb ik de laatste tijd redelijk wat NOS/2vandaag propaganda kunnen kijken en het hele ebola item valt nogal mee. Alleen als er een nieuwe ontwikkeling is hoor je er eigenlijk over. Dit in schril contrast tot de "ebola is overrated" groeperingen op internet die er maar niet over kunnen ophouden.
De oorzaak is toch echt dat de msm het er steeds over heeft en vooral angst verspreid en niet een groepering die daarop reageerd of dat verdacht vind .
quote:
Bovendien: Ja, ebola is relevanter voor Nederland dan honger. Als ebola zou uitbreken in Nederland zou dat flinke schade kunnen aanrichten. Honger is in vergelijking geen enkel probleem, in ieder geval voor de Nederlandse burger. En Nederlandse media zijn nou eenmaal 'partijdig' voor dingen die (eventueel) invloed kunnen uitoefenen op Nederland. Dat is, wederom, net zo toepasselijk op internet als op tv.
Het 1 is een feit en de ander is angst voor het geval dat het een feit word . Ik vind internet een betrouwbaardere bron van nieuws dan de msm . Het gaat niet meer om een bron wel of niet voor waar aannemen maar om je eigen conclusies te trekken na verschillende bronnen .
quote:
[..]

Internet is massamedia. Het is zelfs de grootste "massa"media die er bestaat gezien verreweg de meeste mensen daar tegenwoordig hun nieuws vandaan halen. Het is jammer dat je dat niet inziet.
De grootste schade en gevaar zie ik toch echt van de msm komen dag in dag uit , ik zie het als een positieve invloed dat mensen op internet lijnrecht tegen de msm ingaan en de leugens aanwijzen .
quote:
Verder is het nogal iets om de TV te beschuldigen van elke dag iets herhalen terwijl onze internetvrienden al meer dan een decennium lang niet te stoppen zijn wat betreft 9/11.
Bestaat er een regel dat je alles moet geloven wat de tv zegt ? Als ze met onzin komen of leugens word het gewoon niet meer geloofd en mensen trekken hun eigen conclusies .
quote:
[..]

Als ik met een groepje mensen een slabbetje op zou doen waarop staat dat ebola echt is en ik post dat op twitter. Ben jij dan onder de indruk?
Ik vind het zowiezo al bizar dat mensen overtuigt moeten worden door het steeds te herhalen en als boodschap te geven op borden . En zelfs dan geloven mensen in Afrika het niet . Als redenen voor dat ongeloof kom ik iig niet het bushmeat of halve wilden verhaal en bijgeloof tegen .
  woensdag 12 november 2014 @ 23:27:45 #99
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_146596025
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 22:23 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat weet iedereen wel zo'n beetje is ook niet nieuws, Ebola is nieuws, dat er dagelijks mensen door honger omkomen, kan je elke dag wel in het nieuws gooien, maar dat gebeurt elke dag het hele jaar door.
Kan je net zo goed het volgende nieuws presenteren.

Het nieuws van vandaag!
Er zijn vandaag weer een paar miljoen mensen dood gegaan door ziektes honger oorlog en gewoon ouderdom.
Er zijn vandaag ook weer miljoenen mensen geboren.
Een paar duizend bedrijven zijn failiet gegaan.
Er ook weer een paar duizend bedrijven bijgekomen.
Dan nu het weer..... we zien wel wat het word :)
Allemaal speculatie dus een leugen is nog steeds de mogelijkheid .
  donderdag 13 november 2014 @ 01:18:55 #100
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_146599617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 november 2014 23:27 schreef Summers het volgende:

[..]

Allemaal speculatie dus een leugen is nog steeds de mogelijkheid .
Nee dat zijn gewoon wereldwijde nieuws feitjes niks nieuws aan.
Mensen gaan dood bedrijven gaan stuk, er worden mensen geboren en er komen nieuwe bedrijven bij en morgen is er ook weer! dit zijn maar aantal voorbeelden, en ja er gaan nog steeds mensen dood door honger, er zal altijd een verschil tussen arm en rijk blijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')