Ik zie vanzelf wel of het gaat lukken is meestal niet een teken dat het ook daadwerkelijk gaat lukken. Een risico kan leuk zijn, maar het moet wel weloverwogen zijn. Wanneer wil je gaan beginnen dan? Heb je al een website gebouwd bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:02 schreef donluchesse het volgende:
Ik heb met al deze zaken rekening gehouden Targaryen.
Ik denk dat ik het nu echt zal moeten gaan ik zie vanzelf wel of het gaat lukken.
ik ga geen website bouwenquote:Op dinsdag 11 november 2014 20:31 schreef Queller het volgende:
[..]
Sorry, die webshop heb ik er blijkbaar bij bedacht
Mijn mening: je kan beter iets anders gaan doen met je geld
hij wil nepadidasbroeken op marktplaats verkopen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:16 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Fysieke winkels hebben geen toekomst, achterhaald idee.
Ik heb op school altijd geleerd dat een goede ondernemer risico's afdekt waar mogelijk. Als je als ondernemer gaat gokken is de kans groot dat je verliest, zelfde als bij beleggen.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:04 schreef Targaryen het volgende:
[..]
Ik zie vanzelf wel of het gaat lukken is meestal niet een teken dat het ook daadwerkelijk gaat lukken. Een risico kan leuk zijn, maar het moet wel weloverwogen zijn. Wanneer wil je gaan beginnen dan? Heb je al een website gebouwd bijvoorbeeld?
Als je niets kwijt wil, hoe kunnen we dan ingaan op jou specifieke situatie? Je wilde toch gerichte antwoorden? Nu kan je het net zo goed opzoeken. Maar goed.quote:Op dinsdag 11 november 2014 22:00 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil ook niet teveel over mijn verkooptechnieken hier kwijt
Je gooit invoerrechten en BTW door elkaar.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Als je niets kwijt wil, hoe kunnen we dan ingaan op jou specifieke situatie? Je wilde toch gerichte antwoorden? Nu kan je het net zo goed opzoeken. Maar goed.
Als je boven de 22 euro besteld in China dan komen er invoerrechten en ik geloof ook inklaringskosten bij. Ga je boven de 150 euro dan komt er ook nog eens BTW bij. 1/1 Namaak is verboden om te importeren en te verkopen en daar staat Marktplaats vol mee. Je product is minimaal twee weken onderweg, vaak duurt dit langer (denk aan zes weken). Als je geen fysieke winkel opent en ook geen website ben ik benieuwd wat je dan wel gaat doen.
Foutje.quote:Op woensdag 12 november 2014 02:09 schreef Morodeepdelver het volgende:
[..]
Je gooit invoerrechten en BTW door elkaar.
@ts: Voorderest zijn dat wel dingen waar je gewoon achter moet komen als ondernemer. Buiten Fok! om bedoel ik dan.
En ik ben ook wel benieuwd welk verkoopkanaal je gaat gebruiken als je geen webshop/website/fysieke winkel of braderie gaat gebruiken. Misschien B2B?
Dit geld echter alleen voor particulieren en niet ondernemersquote:Op woensdag 12 november 2014 02:21 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Foutje.
Tot ¤22,- worden er geen invoerrechten en BTW gerekend, vanaf ¤22,- tot ¤150,- vrij van invoerrechten maar met BTW. Vanaf ¤ 150,- moet u altijd invoerrechten en BTW betalen. In de meeste gevallen rekenen de postbezorgdiensten geen inklaringskosten als het bestelbedrag van de te importeren goederen onder de ¤22,- blijft.
TS is nog niet zo zeker of hij wel ondernemer wil zijn, want hij denkt dat particulieren zich een slag in de rondte mogen verkopen op Marktplaats en daar dan geen belasting over hoeven te betalenquote:Op woensdag 12 november 2014 06:39 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dit geld echter alleen voor particulieren en niet ondernemers
Tot op zeker zin laat de belastingdienst je gewoon met rust, maar als je teveel verkoopt kun je wel eens van ze horen lijkt mij.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS is nog niet zo zeker of hij wel ondernemer wil zijn, want hij denkt dat particulieren zich een slag in de rondte mogen verkopen op Marktplaats en daar dan geen belasting over hoeven te betalen
Of de belastingdienst je met rust laat is niet het criterium, het criterium is of je belastingplichtig bent, en als je handelt dan ben je dat.quote:Op woensdag 12 november 2014 07:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Tot op zeker zin laat de belastingdienst je gewoon met rust, maar als je teveel verkoopt kun je wel eens van ze horen lijkt mij.
Niet per se, die conclusie kwam voort uit dit:quote:
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:05 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Verder ontzettend origineel idee! Hier is vast nergens wat over op te zoeken
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:17 schreef donluchesse het volgende:
Het feit dat het niet orgineel is geeft aan dat er geld aan te verdienen is.
Ik wil gewoon weten of ik invoerrechten moet betalen voor kleding
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:21 schreef imikethat het volgende:
Nagemaakte merkspullen mogen niet zomaar ingevoerd worden
Twee opties lijkt me:quote:Op woensdag 12 november 2014 02:00 schreef Inolvidable het volgende:
[..]
Als je geen fysieke winkel opent en ook geen website ben ik benieuwd wat je dan wel gaat doen.
Als je er geen hebt, kan je er inderdaad ook weinig over kwijtquote:Op dinsdag 11 november 2014 22:00 schreef donluchesse het volgende:
Ik wil ook niet teveel over mijn verkooptechnieken hier kwijt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |