abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 mei 2000 @ 10:02:00 #1
3237 The Gentleman
Houdt niet van draaideuren...
pi_45149
Zou iemand mij preciese informatie over de ramp in Enschede willen sturen (naar mijn e-mail of naar dit forum). Zoals bijvoorbeeld de straten die getroffen zijn? Een aantal vrienden en kennissen van mij wonen in Enschede, maar ik heb ze totop heden nog niet kunnen bereiken.

Ik heb zelf 7 jaar in Enschede gewoond, maar woon op het moment in het buitenland en het is onmogelijk om hier preciese informatie te krijgen.

Het nieuws is mij pas vanochtend ten ore gekomen en ik maak mij behoorlijk ongerust.

Bij voorbaat mijn hartelijke dank,

The Gentleman

Real life is, to most men, a long second-best, a perpetual compromise between the ideal and the possible; but the world of pure reason ;knows no compromise, no practical limitations, no barrier to the creative activity.

Bertrand Russell

pi_45150
Je kan op www.twente.nl kijken...
Het is daar genoteerd door iemand die waarschijnlijk in enschede woont..

Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 10:29:00 #3
3237 The Gentleman
pi_45151
Dank.

Het is dus gebeurd rond de Tollensstraat, heeft iemand enig idee tot hoever het rampgebeid zich uitstrekt?

Alle informatie is buitengewoon welkom.

The Gentleman

Real life is, to most men, a long second-best, a perpetual compromise between the ideal and the possible; but the world of pure reason ;knows no compromise, no practical limitations, no barrier to the creative activity.

Bertrand Russell

pi_45152
Het meest getroffen is een gebied van 500 vierkante meter rond de fabriek

*newsflash* er zijn nu zeker 9 doden waarvan 3 brandweermannen. Er wordt rekening gehouden met 20 doden, er wordt nu nog 1 brandweerman vermist, meer dan 400 gewonden, 12 mensen op de intensive care

Gentle man... refresh maar af en toe als er weer iets nieuws is zal ik weer wat posten voor je. Wim Kok en Beatrix zijn btw aangekomen in de wijk daar.
Greetinx

BT

zondag 14 mei 2000 @ 10:47:00 #5
3237 The Gentleman
pi_45153
Valt (een deel van) de Roomweg daar ook onder?

(Ik hoop het niet.)

The Gentleman

Bertrand Russell

pi_45154
ik zie net een plaatje en het is wel vlakbij de roomweg dus het zou wel kunnen zijn dat een gedeelte van de roomweg ook inderdaad getroffen is.. Hieronder een stukje van www.enschede.nl

Gebied dat tot rampgebied is verklaard: Deurningerstraat, de Brouwerijstraat, de Beekstraat, Dr. J. van Damstraat, Stroinksbleekweg, Schurinkweg, H.B. Blijdensteinlaan en de Lasondersingel. Voor dit gebied geldt een noodverordening. Het is verboden zich vanaf 13 mei 2000 om 20.00 uur zich in dit gebied te begeven.

pi_45155
De Vuurwerk fabriek stond op de hoek van de Tollenstraat met de Roomweg. Er zijn ca 400 huizen compleet verwoest, niks meer van over.
Het betreft iig de volgende straten: Tollenstraat, Roomweg(deels), Talmastraat, Deurningerstraat(deel), Renbaanstraat, Kloedhoftestraat, Nachtegaalstraat, Vinkenstraat, nieuwluststraat.
Die straten ebstaan simpelweg niet meer, daarvan staat eigenlijk niks meer overeind.

Tot op 800 meter liggen alle ruiten eruit, veel deuren eruit en ook enkele volledige voor en achtergevels.
Tot op 1500 meter zijn ruiten gesneuveld en brokstukken terecht gekomen. Er zijn o.a. betonstukken op het muziekcentrum in Enschede gevallen met een dusdanige kracht dat daar nu scheuren in de muren zitten (en dat Muziekcentrum is dus echt 1200 meter van de brandhaard af).

Voor info kun je 053-4818181 bellen en dat 0800 nummer, maar alleen indien noodzakelijk, anders hou je alleen maar de lijn bezet.

Overigens is (volledig terecht) de A1 en A35 afgesloten en iedereen die hier niks te zoeken heeft wordt zonder pardon weggestuurd.

Als de extra editie van de Tubantia nog iets bijzonders heeft meld ik het wel, die wordt hier in Enschede toch huis aan huis bezorgd.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammą, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_45156
quote:
op 05-14-2000 om 10:47 AM schreef The Gentleman het volgende:
Valt (een deel van) de Roomweg daar ook onder?

(Ik hoop het niet.)

The Gentleman

Ja de Roomweg valt er zeker onder, het westelijke deel ervan. Het oostelijke deel is nog 'enigzins' gespaard gebleven omdat ze daar wel die knal gehad hebben die ruiten etc vernield heeft, maar niet die grote fik dankzij de Noord Oosten wind.

zondag 14 mei 2000 @ 10:58:00 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_45157
http://home.soneraplaza.nl/qn/prive/dokmai/gebied.jpg heeft een kaartje waarop het rampgebied staat gemarkeerd. Hoe nauwkeurig het is weet ik echter niet......

Sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door Gaoxing (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 11:13:00 #11
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45159
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 11:16:00 #12
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45160
Aantal gewonden is nu 415, aantal mensen die niet in hun huis kunnen hebben overnachten is 800 ipv 481, dat 2e getal was het aantal mensen in 1 sporthal.
When I rush it hits me
  zondag 14 mei 2000 @ 12:04:00 #13
3498 Barb
Graduated Fool
pi_45161
Er is een informatienummer ingesteld voor wanneer je mensen niet kan vinden 0800-1100

Wil je praten met iemand over wat er gebeurd is of heb je een vorm van hulpverlening nodig, dan kun je bellen met 053-5775050 en 053-4845000

UPDATE: het laatste tel.nr is voor mensen uit de betreffende wijk, die zich nog NIET hebben gemeld!

[Dit bericht is gewijzigd door Barb (Datum 14 Mei 2000).]

When I rush it hits me
pi_45162
  zondag 14 mei 2000 @ 13:40:00 #15
1464 ART
FOK!member
pi_45163
Digger of anderen,

Weten jullie toevallig hoe het Rijksmuseum en haar collectie erbij ligt? Het museum ligt aan de Lasondersingel 129, net buiten het afgeperkte rampgebied, maar kan haast niet anders dan beschadigd zijn. Ik lees er echter nergens over.

Het is het Gesprek waar het om draait
pi_45164
Je mag het gebied (helaas) nog ietwat groter nemen...
Op TV kon je o.a. de compleet afgefikte Nieuwe Weme zien (supermarkt) en daarvan was alleen de staalconstructie nog over. EN die ligt aan de overzijde van de deurningerstraat bij de Roomweg. Het vuur is over de deurningerstraat heen gegaan en heeft ook ten westen ervan vele huizen volledig vernield...
pi_45165
Als ik het moet gokken ART dan denk ik dat de schade er relatief meevalt. Lasondersingel 129 ligt helemaal rechts, aan de oostkant van de lasondersingel en de wind kwam uit Noord Oost. Wel zal er geen ruit meer heel zijn, maar brandschade zullen ze voor zo ver ik op de hoogte ben, niet hebben.
Ik weet wel, van een vriendin die er woont, dat in de Lasonderstraat, net ten zuiden van die Singel (zie kaartje) alle ruiten en deuren eruit liggen..maar ze mag er nog niet bij en ws zal dat zeker vandaag nog zo blijven...
pi_45166
P.S. Zelf tot verder dan de kaart kan rijken (de zuidkant) liggen er ruiten uit, in het centrum liggen de ruiten eruit bij veel restaurants, kledingzaken, de Gall en Gall, repro duck, enz.
Dit om even een indruk te geven van tot hoe ver die drukgolf schade heeft gemaakt...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 mei 2000 @ 13:55:00 #19
862 Arcee
Look closer
pi_45167
quote:
Het meest getroffen is een gebied van 500 vierkante meter rond de fabriek

Dat begrijp ik niet. Dat zou een gebied zijn van zo'n 22,5 bij 22,5 meter. Het lijkt mij echter véél groter te zijn. Ik denk meer dat het een gebied is met een doorsnede van 500 meter.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 14 mei 2000 @ 14:01:00 #20
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45168
scanner +chat Enschede: http://www.startpagina.nl/~bomme078/hearme.htm#

waarschuwing, de chat is daar soms absoluut niet leuk maar de scanner geeft veel info.

pi_45169
En soms is de chat wel heel leuk...
(of was dat toeval vannacht?)
No. I will not fix your Windows.
pi_45170
sorry, last van mijn F9 vinger geloof ik

[Dit bericht is gewijzigd door WebJunk (Datum 14 Mei 2000).]

zondag 14 mei 2000 @ 17:19:00 #23
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45171
quote:
op 05-14-2000 om 01:40 PM schreef ART het volgende:
Digger of anderen,

Weten jullie toevallig hoe het Rijksmuseum en haar collectie erbij ligt? Het museum ligt aan de Lasondersingel 129, net buiten het afgeperkte rampgebied, maar kan haast niet anders dan beschadigd zijn. Ik lees er echter nergens over.

Het allerlaatste wat in mij op zou komen zou de bovenstaande vraag zijn

Digger en andere betrokkenen, nogmaals veel sterkte.

zondag 14 mei 2000 @ 17:24:00 #24
3237 The Gentleman
pi_45172
Bedankt voor alle informatie allemaal!
Fok! heeft zich vandaag absoluut van haar beste kant laten zien!

Godzijdank zijn al mijn vrienden en kennissen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Helaas is niet iedereen zo gelukkig.

The Gentleman

Bertrand Russell

pi_45173
Gironummer 777 wordt morgen geopend

Alleen 1e ring zou last hebben van asbest

bron: TV radio Enschede

pi_45174
quote:
op 05-14-2000 om 05:24 PM schreef The Gentleman het volgende:

Godzijdank zijn al mijn vrienden en kennissen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Helaas is niet iedereen zo gelukkig.

Ik heb een vriend en vriendin waarvan ik nog steeds niet weet waar ze zijn (woonden op de Roomweg 56 en dat is met de grond gelijk gemaakt) en die foonnummers en die registratie is best wel een beetje een chaos, kan vriezen, kan dooien dus...maar ik kan toch niks doen....alleen maar wachten.....

Nooit verwacht dat ik soortemet live verslag zou doen van zoiets als gisteren, zo op de chat. 15.33 vloog me PC vanzelf uit door de 2e klap, vanaf dat moment maar gaan vertellen wak zag en hoorde...bizar....

Ook een onwijs K gevoel dat je zelf OK bent maar je je zo'n zorgen maakt maar simpelweg niks doen kunt (ok behalve onderdak verlenen).....erg frustrerend...

Gelukkig is er nu een Gironummer (777) in werking gesteld vanaf maandag, kan je iig nog wel iets doen...

zondag 14 mei 2000 @ 18:10:00 #27
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_45175
quote:
op 05-14-2000 om 01:40 PM schreef ART het volgende:
Digger of anderen,

Weten jullie toevallig hoe het Rijksmuseum en haar collectie erbij ligt?

Van de Volkskrant site:

Het Rijksmuseum Twente is aanzienlijk beschadigd' door de ontploffing zaterdag in het vuurwerkbedrijf S.E. Fireworks. Het museum aan de Lasondersingel, dat in 1996 nog werd gerenoveerd en uitgebreid, ligt vlakbij het terrein van het vuurwerkbedrijf. Een groot deel van de collectie, die kunstwerken omvat uit de dertiende tot en met de twintigste eeuw, bevond zich in depot. Een deel hing echter ook op zaal.

Volledige artikel op: http://www.volkskrant.nl/350020145.html?history=/i25000006

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr (Datum 14 Mei 2000).]

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 14 mei 2000 @ 19:10:00 #28
1464 ART
FOK!member
pi_45176
Dank Digger en Zanderrr

En Digger natuurlijk heel veel sterkte. Die machteloosheid die je voelt kan ik me zo voorstellen.

[Dit bericht is gewijzigd door ART (Datum 14 Mei 2000).]

Het is het Gesprek waar het om draait
  zondag 14 mei 2000 @ 19:43:00 #29
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45177
Speciaal voor Digger, ik krijg nog steeds kippevel tijdens het lezen van de chatlogs, onvoorstelbaar wat daar gebeurt is.....
onwezelijk.......tranen staan sinds gisteren in mijn ogen....

[Dit bericht is gewijzigd door Quenda® (Datum 14 Mei 2000).]

pi_45178
Sja kweenie.... Kheb maar gewoon verslag gedaan van alles wat ik hoorde op TV Oost en Radio 1, zag op TV Oost en wat ik buiten kon zien en horen....

Ik heb net de hele chat log nagelezen, ik kon me de helft niet eens meer voor de geest halen. Heb eigenlijk gewoon maar als een blinde lopen typen...

Maar zo achteraf lezende geeft het wel een heel goed beeld van hoe alles op dat moment was hier in Enschede. Zo werd ik toch ineens zomaar onverwacht op een tot dan toe mooie zaterdag middag een soortemet verslaggever ter plekke....

maandag 15 mei 2000 @ 03:21:00 #31
2722 Quenda®
*Poison for You.
pi_45179
Digger, dat dacht ik al tijdens het lezen van die chatlog...het besef komt pas veel later ...

nog even wat telefoonummers ter aanvulling:
informatienummer voor wijkbewoners en familieleden: 053-4845000.
Het schade-informatienummer: 055-5775050. Het algemene hulpnummer: 0800-1100.

maandag 15 mei 2000 @ 08:32:00 #32
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_45180
De klap van de explosie was echt onvoorstelbaar groot. Bij kennissen van mij in Rossum, een dorp op ong. 20 km afstand, stonden de ramen te trillen. Ook heb ik op ong. 4 kilometer van de plaats van de explosie nog gesprongen ramen gezien.

Overigens kunnen er op 10 plaatsen in Enschede condoleance registers getekend worden. (adressen www.enschede.nl)

Digger, veel sterkte!!

maandag 15 mei 2000 @ 08:34:00 #33
3069 Bug
No use for an undertitle
pi_45181
Overigens is er op dit moment sprake van 601 gewonden. (bron: teletekst TV Oost)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 15 mei 2000 @ 13:32:00 #34
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_45182
een luchtfoto waarop het rampgebied is aangegeven:
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_45183
Ben momenteel in Engeland en zag het gisteren op het nieuws.
Heb nu pas de mogelijkheid om op het web te kijken.
Alle fokkers bedankt voor de verslagen. Ik heb kippenvel op mijn armen en een brok in mijn keel.

Digger en alle anderen heel veen sterkte!

maandag 15 mei 2000 @ 19:00:00 #36
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
  maandag 15 mei 2000 @ 19:06:00 #37
3342 Wolk
  maandag 15 mei 2000 @ 19:07:00 #38
3342 Wolk
pi_45186
http://rampenschede.pagetostart.nl/

Ik vind die drie seconden stilte van Fok een goed initiatief. Ik wens iedereen sterkte.

dinsdag 16 mei 2000 @ 01:00:00 #39
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45187
Gentleman, weet je al wat meer van je bekenden?
En Digger, weet je al wat meer van je vriend en vriendin die op de Roomweg woonden?
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_45188
Die vriend die op de Roomweg (nr 56) woonde is OK, die vriendin verre van. Ligt in het ziekenhuis, mist haar rechter onderarm, heeft een zware hersenschudding, heeft een flinke shock en zit van top tot teen onder de glas en snij wonden en blauwe plekken.
Allemaal heel ernstig, maar ze mag 'blij' zijn dat ze nog leeft. Van haar huis staat echt letterlijk niks meer overeind, niet eens een buitenmuur. Letterlijk met de grond gelijk gemaakt...

Verder ken ik, voor zo ver ik nu weet, gelukkig geen slachtoffers (in lichamelijke zin dan).

dinsdag 16 mei 2000 @ 01:58:00 #41
1658 bogus
... het lijk in jouw badkuip
pi_45189
Digger wat vreselijk...

Ik wens jou en je vriendin nog onmogelijk veel sterkte de komende tijd. Hier is niets of niemand tegen opgewassen.

Gerard.

Destroy all dreamers with doubts and depression...
  dinsdag 16 mei 2000 @ 10:15:00 #42
2247 Taz4fun
Do I scare you?
pi_45190
Weet iemand of die tweede amateur video van die man op het dak al ergens is te downen? Die gaf pas weer wat de vernietiging van deze explosie was...

Ik heb gisteren met tranen in mijn ogen naar de TV zitten kijken...

Just to looney to be scary...

Absence of evidence isn't evidence of absence...

Taz4fun © 2000! f.k.a. Dragon30...

dinsdag 16 mei 2000 @ 10:36:00 #43
2247 Taz4fun
Do I scare you?
pi_45191
Weet iemand of die nieuwe amateurbeelden (die van dat dak) al ergens te downen zijn?

Heb gisteren met tranen in mijn ogen voor de buis gezeten...

Just to looney to be scary...

Absence of evidence isn't evidence of absence...

Taz4fun © 2000! f.k.a. Dragon30...

pi_45192
Even een update over van alles en nogwat:

-Er is inmiddels voldoende meubulair, speelgoed en kelding binnengebracht voor de mensen die alles kwijt zijn
-ALLE activiteiten in Enschede zijn voor de gehele week afgelast, in welke categorie ze ook vallen. Van Concerten tot de Twentemarathon, van het FC Twente einde jaars feest tot promotiewedstrijden...
-Fietsendealer peugeot is bezig met het brengen van 300 a 400 fietsen naar Enschede om mensen die alles kwijt zijn van vervoer te voorzien
-Douwe Egberts heeft 400 koffiezetapparaten beschikbaar gesteld.
-Er was hier een triathlon geregeld voor zaterdag meen ik, direct toen het nieuws kwam is Al het eten per direct doorgebracht naar de opvangcentra
-De Supporters van FC Twente hebben zondag 5000,- ingezameld voor de slachtoffers
-De studentenverenigingen hier (ook de mijne) hebben donderdag een aangepaste avond. Aangepaste muziek op zacht geluidsniveau en alle consumpties zijn 50 cent duurder, wat naar Giro 777 gaat
-Het watertekort wat hier heerste is inmiddels voldoende aangevuld
-Bij het bloemenmonument (hoek Deurningerstraat - Lasonderstraat) ligt werkelijk een zee van bloemen
-UT en HBO hebben hulpfondsen en financiele en materiele middelen ter beschikking gesteld voor getroffen studenten.
-3 UT studenten worden nog vermist.
-Op Radio Oost komen de hele dag al telefoontjes binnen van rommelmarkten en andere acties die op touw worden gezet waarvan alles ten goede komt aan de slachtoffers
-de KNVB heeft een flink bedrag gestort op Giro 777

Dat is ff zo wat ik allemaal weet kwa laatste nieuwsfeitjes hier uit Enschede.

dinsdag 16 mei 2000 @ 17:29:00 #45
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_45193
als aanvulling: net op radio 3 heeft Ruud de Wild bij Sony 400 radio's geregeld, die morgen bij Diekman afgeleverd worden.
goeie actie
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_45194
Heel erg veel sterkte Digger. En als er iets is wat we voor je kunnen doen, we zijn met een grote groep fokkers hier, en er moet denk ik heel veel te regelen zijn.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')