En wat zou mevrouw van Zetten ermee te maken hebben? Vragen, vragen, vragen....quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Maar jongens, ze moeten nog langs de gevaarlijke regenboog.
Misschien komt het spectaculaire verhaal dan wel!!!!
Die heeft de pot met goud in haar achtertuin.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:20 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En wat zou mevrouw van Zetten ermee te maken hebben? Vragen, vragen, vragen....
Als jij mensen te zwart noemt ben je er gewoon één. Duidelijker kan het gewoon niet zijn.quote:
En veertig, vijftig jaar later slaat het nog steeds niet aan.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef Sloggi het volgende:
Interessant artikel in de Volkskrant van vandaag, waarin o.a. staat beschreven hoe er al in de jaren '60 en '70 witte Pieten met Sinterklaas meeliepen.
Wie beweert dat dat de insteek toentertijd was?quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:58 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En veertig, vijftig jaar later slaat het nog steeds niet aan.
Okequote:Op dinsdag 11 november 2014 18:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als jij mensen te zwart noemt ben je er gewoon één. Duidelijker kan het gewoon niet zijn.
En dat had niets met (vermeend) racisme te maken. Schmink was toen gewoon duurder en moeilijker verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef Sloggi het volgende:
Interessant artikel in de Volkskrant van vandaag, waarin o.a. staat beschreven hoe er al in de jaren '60 en '70 witte Pieten met Sinterklaas meeliepen.
Hahaha! xDquote:Op dinsdag 11 november 2014 18:57 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als jij mensen te zwart noemt ben je er gewoon één. Duidelijker kan het gewoon niet zijn.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 18:35 schreef Sloggi het volgende:
Toen waren Zwarte Pieten nog eerder uitzondering dan regel als ik het me goed herinner.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de jaren 30 gingen er nog blanke mannen mee om de zwarte piet in het gareel te houden.
20 jaar terug liepen dergelijke figuren hier ook nog mee. Zat weinig kwaads achter.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:06 schreef JanCees het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In de jaren 30 gingen er nog blanke mannen mee om de zwarte piet in het gareel te houden.
Minstens de helft van jouw reacties bestaat uit dit ene woordje. Word jij nooit moe van jezelf?quote:
Nee hoorquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:37 schreef UltraR het volgende:
Minstens de helft van jouw reacties bestaat uit dit ene woordje.
Goed voor je.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:33 schreef LXIV het volgende:
Ieder SInterklaasjournaal houd ik mijn hart (en de afstandsbediening) weer vast in de vrees dat er kleurenpieten komen. Tot nu toe gaat het goed. Komt er één minder goed geschminkte piet in beeld, dan gaat de publieke omroep hier definitief van de programmering.
Gelukkig maar. Debatteren kan je alleen niet. Geeft verder niet hoor.quote:
Zwarte Pieten komen al jaren niet voor in het Sinterklaasjournaal, alleen Pieten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:37 schreef UltraR het volgende:
Voorlopig een grote yay van mijn kant voor alleen echte Zwarte Pieten bij het Sinterklaasjournaal!
Maar ik haal pas echt opgelucht adem als ze op 6 december even zwart zijn vertrokken als ze zijn gekomen.
Dat magquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:38 schreef UltraR het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Debatteren kan je alleen niet. Geeft verder niet hoor.
Edit: trouwens, niet gek dat ik je wat irritant over vind komen. Je bent voor Ajax, religieus, anti-Zwarte Piet en kan niet debatteren. Ergere combinatie van factoren kan in mijn ogen niet. Maar opnieuw, geeft niet hoor. Anders dan sommige anderen ga ik niet onmiddellijk eisen dat mensen zich aanpassen aan mijn eigen voorkeuren.
Wordt jij.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:37 schreef UltraR het volgende:
Voorlopig een grote yay van mijn kant voor alleen echte Zwarte Pieten bij het Sinterklaasjournaal!
Maar ik haal pas echt opgelucht adem als ze op 6 december even zwart zijn vertrokken als ze zijn gekomen.
[..]
Minstens de helft van jouw reacties bestaat uit dit ene woordje. Wordt jij nooit moe van jezelf?
tis watquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:33 schreef LXIV het volgende:
Ieder SInterklaasjournaal houd ik mijn hart (en de afstandsbediening) weer vast in de vrees dat er kleurenpieten komen. Tot nu toe gaat het goed. Komt er één minder goed geschminkte piet in beeld, dan gaat de publieke omroep hier definitief van de programmering.
En met gekleurde pieten slaat die banaan in de schoen van je kind ook nergens meer op, gekleurde pieten eten dat niet, alleen zwarte pieten vinden bananen lekker.quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:33 schreef LXIV het volgende:
Roetpietenquote:Op dinsdag 11 november 2014 19:48 schreef UltraR het volgende:
[..]
Foutje, moet kunnen baas.
[ afbeelding ]
Respect voor jouw geheugen!quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
En met gekleurde pieten slaat die banaan in de schoen van je kind ook nergens meer op, gekleurde pieten eten dat niet, alleen zwarte pieten vinden bananen lekker.
quote:Op dinsdag 11 november 2014 19:43 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]
"Het wordt weer ouderwets gezellig in Nederland. Dat is al honderden jaren zo en dat zal nog jaren zo blijven", aldus de Sint.
De baas heeft gesproken.Om die regenboog heen varen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |