Het valt me op dat er enorm veel mensen in mijn omgeving vreemdgaan. Ik kan me daar persoonlijk niet zo aan storen, maar wel wil ik momenteel absoluut geen relatie, omdat de kans imo. te groot is dat mijn chick ooit ook vreemd zou gaan, en ik zou dat niet trekken.
Verbazingwekkend vind ik ook het feit dat mensen al hun belangen opzij lijken te zetten voor dat kleine beetje ego-streling, waar het vreemdgaan toch vooral om te doen is. Mensen die al jaren in een relatie zitten, die zich gewoon even door een ander dan hun eigen man begeerd willen voelen en weer ''verliefd willen zijn zoals in die eerste dagen van hun eigen relatie''.. Dat ze zelf een hoop te verliezen hebben, lijkt ze bij die afweging niet zo veel uit te maken.
Zo is er een meisje geweest die vanaf de brugklas tot ik ging studeren min of meer achter mij aan heeft gezeten. Ellenlange gesprekken op msn/hyves/sms, paar keer gezoend. Daarna zijn we elkaar uit het oog verloren : Zij werkte als kapster, ik ging studeren.
Inmiddels is het vier jaar later, is zij getrouwd, heeft een huis, een kind, en ik ben aan het afstuderen. Kennelijk is het leuke van haar huisje/boompje/beestje er weer vanaf, en nadat we elkaar twee weken geleden tegenkwamen zit ze me via de Facebook messenger weer allerlei suggestieve teksten te sturen over dat ze wil doen alsof ze weer single is en bij me wil komen logeren. Terwijl, wat heb ik haar nou te bieden? Haar man werkt al 6 jaar in de bouw, heeft een huis. Ze moeten voor hun kind zorgen. Ik heb niets, ben aan het afstuderen, woon nog op kamers en zij weet ook wel dat ik niet meer wil dan alleen even mijn pik in haar steken.
Hetzelfde geldt voor de bedrijfsleidster van het restaurant waar ik werk. 35 jaar oud, al 4 jaar getrouwd, en nu op latere leeftijd eindelijk zwanger. Het enige wat ze echter wil is met het jonge personeel uitgaan naar het leidseplein, waar ze de hele tijd met haar kont tegen je pik loopt aan te rijden en vunzige dingen in je oor loopt te fluisteren. Het is ook algemeen bekend dat zeker 4 gasten van mijn werk haar in de afgelopen 1,5 jaar hebben geneukt, terwijl ze gewoon een kind krijgt met haar man, samenwoont ed.
Wat bezielt dit soort mensen?