abonnement Unibet Coolblue
pi_146550836
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:50 schreef netchip het volgende:

[..]

Tja, de plannen van de regering/overheid moeten eerst door een meerderheid van het parlement gesteund worden. ;) Het is een irrationeel gebeuren: er valt een dode door XTC en gelijk staat de hele media op z'n kop. Er valt een dode door alcohol, en geen krant bericht erover.

De Nederlandse bevolking kent een enorm groot drankprobleem, niet alleen onder jongeren, maar ook onder ouderen. Was een paar weken geleden in een aflevering van Brandpunt, kan 'm wel opzoeken als iemand dat interessant vindt. Het is in de Nederlandse cultuur wel geaccepteerd om je lam te zuipen, maar een pilletje nemen niet.
Klopt, hier verbaas ik me al jaren over. Het is prima wanneer jongeren ieder weekend zich twee avonden helemaal naar de klote zuipen, maar een pilletje is uit den boze. De politiek bestaat voor het grootste gedeelte uit dezelfde incompetente idioten. Er wordt totaal niet rationeel over drugs gepraat, de wetenschappelijke onderzoeken spelen geen enkele rol van betekenis. Niet zelden komt het neer op het bijna religieus onderbouwde "drugs zijn slecht", immers is dat wat hen altijd verteld is - niet heel anders dan religieuze indoctrinatie. Maar te achterlijk om zelf na te denken zijn ze, laat staan dat ze zelf onderzoek doen of zich goed laten inlichten. Dat inlichten zou de taak van het CAM moeten zijn, maar ja wat heb je daar in godsnaam aan als die populistische idioten in Den Haag al voor hun rapport uit is een beslissing nemen. Lachwekkend is het, maar Ivo Opstelten blijft de meest incompetente idioot allertijden. Werkelijk geen spoor van rationaliteit in die demente opa te vinden. Ik vind het schrijnend dat in de wetgeving omtrent drugs, en dan met name de opiumlijsten, de wetenschappelijke feiten geen enkele rol spelen. Uit ieder onderzoek komt namelijk steevast dat alcohol qua schadelijkheid ontegenzeggelijk tussen de zwaarste drugs (i.e. heroine, crack) behoort en dat de illegaliteit van drugs als lsd, paddo's, mdma, 2cb, etc. alleen maar meer problemen oplevert dan ze oplost. Opstelten gaat nog iets verder in het negeren van onderzoek; die liegt het publiek steevast voor over wat er in de onderzoeksrapporten staat. Ik kan je hier talloze voorbeelden van geven, maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat die gast nog minister is. Anderzijds is Rutte net zo'n vooringenomen, onwetende zak stront dus als dat de maatstaf is is het wel weer begrijpelijk.
pi_146551628
Open er een topic over!
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146551831
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:04 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Klopt, hier verbaas ik me al jaren over. Het is prima wanneer jongeren ieder weekend zich twee avonden helemaal naar de klote zuipen, maar een pilletje is uit den boze. De politiek bestaat voor het grootste gedeelte uit dezelfde incompetente idioten. Er wordt totaal niet rationeel over drugs gepraat, de wetenschappelijke onderzoeken spelen geen enkele rol van betekenis. Niet zelden komt het neer op het bijna religieus onderbouwde "drugs zijn slecht", immers is dat wat hen altijd verteld is - niet heel anders dan religieuze indoctrinatie. Maar te achterlijk om zelf na te denken zijn ze, laat staan dat ze zelf onderzoek doen of zich goed laten inlichten. Dat inlichten zou de taak van het CAM moeten zijn, maar ja wat heb je daar in godsnaam aan als die populistische idioten in Den Haag al voor hun rapport uit is een beslissing nemen. Lachwekkend is het, maar Ivo Opstelten blijft de meest incompetente idioot allertijden. Werkelijk geen spoor van rationaliteit in die demente opa te vinden. Ik vind het schrijnend dat in de wetgeving omtrent drugs, en dan met name de opiumlijsten, de wetenschappelijke feiten geen enkele rol spelen. Uit ieder onderzoek komt namelijk steevast dat alcohol qua schadelijkheid ontegenzeggelijk tussen de zwaarste drugs (i.e. heroine, crack) behoort en dat de illegaliteit van drugs als lsd, paddo's, mdma, 2cb, etc. alleen maar meer problemen oplevert dan ze oplost. Opstelten gaat nog iets verder in het negeren van onderzoek; die liegt het publiek steevast voor over wat er in de onderzoeksrapporten staat. Ik kan je hier talloze voorbeelden van geven, maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat die gast nog minister is. Anderzijds is Rutte net zo'n vooringenomen, onwetende zak stront dus als dat de maatstaf is is het wel weer begrijpelijk.
Alcohol wordt meer aanvaard omdat mensen het gewend zijn en omdat mensen opgroeien met de norm dat alcohol mag, zolang je bepaalde grenzen niet overschrijdt. Dat geldt niet voor andere drugs. Dat is natuurlijk hartstikke irrationeel maar de mens is helaas irrationeel en politici zullen wellicht redeneren dat je in ieder geval voor andere drugs de schade nog kan beperken door ook normaal (recreatief) gebruik aan banden te leggen terwijl dat voor de alcohol niet mogelijk is (drooglegging USA). Daarnaast zitten politici ook met het probleem opgezadeld dat ze geen kiezers willen afstoten en dat veel van die kiezers irrationele mensen zijn.

Opstelten is incompetent maar dat heeft m.i. niets met zijn leeftijd te maken (is hij ooit competent geweest als bestuurder? Burgemeester spelen is wat anders dan minister van justitie zijn) en ik durf een aantal mensen te noemen die even incompetent zijn als bewindslied, bijv. Sharon Dijksma, Halbe Zijlstra en Stef Blok.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146551877
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:18 schreef Rezania het volgende:
Open er een topic over!
Eerlijk is eerlijk, jij (Ollie) hebt het er zo vaak over dat het wat verwonderlijk is dat jij dat nog niet hebt gedaan. Dat kan nog leuk worden in Politiek, jij vs. een aantal van die gasten. Ik pak de popcorn (zonder toegevoegde troep). :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146552221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er was laatst juist dat jongeren steeds later beginnen met alcohol drinken: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)n-tien-jaar-geleden/
Ja, maar in datzelfde artikel staat dat het drankgebruik wel toeneemt, maar dat de leeftijd waarop het begint, hoger is.
pi_146552338
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk, jij (Ollie) hebt het er zo vaak over dat het wat verwonderlijk is dat jij dat nog niet hebt gedaan. Dat kan nog leuk worden in Politiek, jij vs. een aantal van die gasten. Ik pak de popcorn (zonder toegevoegde troep). :)
Ik zou serieus graag een keer met Ivo in debat, en dan wel live op tv. Hij claimt zoveel dingen die pertinent onjuist zijn en zelfs in de rapporten waarop hij ze baseert al ontkracht worden, dat ik werkelijk geen spaan van zijn argumenten heel zou laten. Het schrijnende is dat hij zelfs liegt over de uitkomsten van onderzoeken die hij zelf heeft laten uitvoeren.
pi_146552427
In POL heb ik dan weer niks te zoeken. En topic openen is toch kansloos, zeker hier :')
pi_146552536
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:30 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik zou serieus graag een keer met Ivo in debat, en dan wel live op tv. Hij claimt zoveel dingen die pertinent onjuist zijn en zelfs in de rapporten waarop hij ze baseert al ontkracht worden, dat ik werkelijk geen spaan van zijn argumenten heel zou laten. Het schrijnende is dat hij zelfs liegt over de uitkomsten van onderzoeken die hij zelf heeft laten uitvoeren.
Live op tv zit er niet in maar houd in de gaten welke politici bij welke universiteit op bezoek komen (elk jaar een paar keer prijs, vooral rond de verkiezingen) en je zal de kans wel krijgen om met hem in gesprek te gaan als je het handig aanpakt en de organisators hem niet al te veel afschermen. Ik twijfel er niet aan dat jij inhoudelijk geen spaan van hem heel zou laten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146552763
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:30 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik zou serieus graag een keer met Ivo in debat, en dan wel live op tv. Hij claimt zoveel dingen die pertinent onjuist zijn en zelfs in de rapporten waarop hij ze baseert al ontkracht worden, dat ik werkelijk geen spaan van zijn argumenten heel zou laten. Het schrijnende is dat hij zelfs liegt over de uitkomsten van onderzoeken die hij zelf heeft laten uitvoeren.
Ik was trouwens nog iets vergeten op te merken, het zijn vaak niet de slimste mensen die ons land besturen. Zonder nu een pikmeetwedstrijd te houden, wij weten allemaal dat als het gaat om logisch denkvermogen en redeneren dat dat bij exacte wetenschap meer wordt gestimuleerd en gevormd dan bij veel opleidingen die zij typisch hebben gevolgd. Dat heeft consequenties voor hun vermogen om dit soort zaken te overzien. Ik wil geen afbreuk doen aan de intelligente politici die er ook zijn (Wouter Bos, Ronald Plasterk) maar die krijgen dan weer om uiteenlopende redenen niets voor elkaar in die slangenkuil
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146552910
Ik ben gevraagd om statistiek bijles te geven, mag ik dan wel hier officieel posten of is dat ook niet beta genoeg :P?
Worry is a misuse of imagination
pi_146553238
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:40 schreef Probability het volgende:
Ik ben gevraagd om statistiek bijles te geven, mag ik dan wel hier officieel posten of is dat ook niet beta genoeg :P?
Statistiek. :') :r
Ik had wel een 7 voor mijn hertentamen. *G*
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146554070
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:37 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik was trouwens nog iets vergeten op te merken, het zijn vaak niet de slimste mensen die ons land besturen. Zonder nu een pikmeetwedstrijd te houden, wij weten allemaal dat als het gaat om logisch denkvermogen en redeneren dat dat bij exacte wetenschap meer wordt gestimuleerd en gevormd dan bij veel opleidingen die zij typisch hebben gevolgd. Dat heeft consequenties voor hun vermogen om dit soort zaken te overzien. Ik wil geen afbreuk doen aan de intelligente politici die er ook zijn (Wouter Bos, Ronald Plasterk) maar die krijgen dan weer om uiteenlopende redenen niets voor elkaar in die slangenkuil
Eens. Bij de pvda lopen sowieso wel wat capabele politici rond, zonde alleen dat ze de vvd zo in het kontje nemen.
pi_146554247
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:02 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Eens. Bij de pvda lopen sowieso wel wat capabele politici rond, zonde alleen dat ze de vvd zo in het kontje nemen.
Inderdaad.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:07:04 #114
349633 SiIk
Echt zijde
pi_146554343
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:46 schreef Rezania het volgende:

[..]

Statistiek. :') :r
Ik had wel een 7 voor mijn hertentamen. *G*
Hertentamen moeten doen :')
Geen 9 halen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_146554546
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:40 schreef Probability het volgende:
Ik ben gevraagd om statistiek bijles te geven, mag ik dan wel hier officieel posten of is dat ook niet beta genoeg :P?
Het hangt er van af, je hebt statistieke voor leken en statistiek die wiskundig interessant is. ;)
Je mag er sowieso over reageren. Ik zou eigenlijk wel eens wiskunde B bijles willen geven. Ik ken zat studenten die het doen die er minder geschikt voor zijn en sommigen doen het dan nog eens met tegenzin ook, dan kan ik het net zo goed doen en wel fatsoenlijk werk leveren.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146554564
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:07 schreef SiIk het volgende:

[..]

Hertentamen moeten doen :')
Geen 9 halen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt eraan hoe moeilijk je het maakt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_146554617
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe moeilijk je het maakt.
Zeker maar jullie krijgen toch meer de praktische variant? Als je echt serieuze statistiek wil krijgen dan moet je bij econometrie of wiskunde zijn, of zelf die boeken lezen.
Ook leuk, de combinatie van statistiek en mechanica. Dat zouden ze de L&R-studenten moeten geven. >:)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146554782
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het hangt er van af, je hebt statistieke voor leken en statistiek die wiskundig interessant is. ;)
Je mag er sowieso over reageren. Ik zou eigenlijk wel eens wiskunde B bijles willen geven. Ik ken zat studenten die het doen die er minder geschikt voor zijn en sommigen doen het dan nog eens met tegenzin ook, dan kan ik het net zo goed doen en wel fatsoenlijk werk leveren.
Statistiek wat je kan zonder wiskundige kennis ongeveer :P

Wiskunde course die ik nu volg is nog best zwaar, wel leuk :) niet eens wiskunde B, stukje lastiger volgens mij?

Doen zou ik zeggen!
Worry is a misuse of imagination
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:17:08 #119
349633 SiIk
Echt zijde
pi_146554842
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:16 schreef Probability het volgende:

[..]

Statistiek wat je kan zonder wiskundige kennis ongeveer :P

Wiskunde course die ik nu volg is nog best zwaar, wel leuk :) niet eens wiskunde B, stukje lastiger volgens mij?

Doen zou ik zeggen!
Wat studeer je nou uberhaupt eigenlijk?
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_146554869
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:07 schreef SiIk het volgende:

[..]

Hertentamen moeten doen :')
Geen 9 halen :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Iemand zei dat in dit topic! Ik dacht ook dat het A was eigenlijk..
Worry is a misuse of imagination
pi_146554931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 15:59 schreef Gentianella het volgende:
Tja, hier worden drugs verboden ipv dat het lekker mensen hun eigen verantwoordelijkheid is (al las ik wel dat de afvalstoffen van xtc heel vervuilend zijn en in het milieu gedumpt worden. Als het legaal gemaakt zou worden en die afvalstoffen dus ook op een legale manier opgeruimd zouden worden, die pilletjes meteen een stuk duurder zouden worden en dan is het de vraag of de gebruiker dat er voor over heeft of het toch bij milieuonvriendelijke dealers zou halen. Ik heb verder zelf geen idee van hoe het wordt geproduceerd is en of dit waar is, ik heb dit uit een opiniebrief in de Volkskrant :')
Het is in actualiteitenprogramma's aan bod gekomen, diverse mensen vanuit verschillende hoeken (waterreiniging, politie, mensen uit het criminele circuit) bevestigden dat dit gebeurt. Logisch ook, je moet van die stoffen af, de politie ging meer controleren op het dumpen op land dus zijn ze het in water gaan gooien. En wij drinken dat nu, hopelijk voldoende gezuiverd. :{
Bedenk dat NB voor heel de wereld XTC produceert.

quote:
Van een Amerikaanse hoorde ik dat op steeds meer scholen in de vs het verboden is om pindakaas mee te nemen voor de lunch, want stel je voor dat iemand met pinda-allergie er per ongeluk mee in contact komt :') over eigen verantwoordelijkheid gesproken. Het kan dus altijd erger qua bemoeizucht van bovenaf.
Ik heb er nooit zo over nagedacht maar ik heb er ook nog nooit van gehoord dat iemand op die manier al last krijgt van een zware allergische reactie. Die mensen moeten toch ook hun handen wassen voordat ze eten aanraken? :?
Hiermee bedoel ik dat zij dat nog meer moeten doen dan anderen omwille van dit risico.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146554999
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Iemand zei dat in dit topic! Ik dacht ook dat het A was eigenlijk..
Wiskunde A is zelfs dat niet. :'(
Ik heb eens een sappig artikel gelezen waarin een docent statistiek van een psychologie-opleiding het ministerie van OCW smeekte om te stoppen met wiskunde A te verplichten voor deze meisjes en jongens, het is nog erger voor hem om het hen met die basis te leren dan om het te leren aan mensen die nooit wiskunde hebben gehad. :')
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:20:11 #123
349633 SiIk
Echt zijde
pi_146555014
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Iemand zei dat in dit topic! Ik dacht ook dat het A was eigenlijk..
Nouja, zoals hierboven al gezegd ligt het er een beetje aan wat voor statistiek. Maar aangezien jij blijkbaar iets niet Bčta's studeer, en ik met mijn Bčta-studie al geen wiskundige statistiek krijg ging ik er maar voor het gemak vanuit dat jij dat al helemaal niet zou krijgen :P
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
  dinsdag 11 november 2014 @ 22:22:38 #124
349633 SiIk
Echt zijde
pi_146555137
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wiskunde A is zelfs dat niet. :'(
Ik heb eens een sappig artikel gelezen waarin een docent statistiek van een psychologie-opleiding het ministerie van OCW smeekte om te stoppen met wiskunde A te verplichten voor deze meisjes en jongens, het is nog erger voor hem om het hen met die basis te leren dan om het te leren aan mensen die nooit wiskunde hebben gehad. :')
Dat lijkt me toch wel bullshit. Ik heb echt wel wat aan mijn voorkennis gehad.
Probleem is eerder dat veel mensen moeite hebben met het statistiekdeel van wiskunde A, slagen met 6jes en het eigenlijk maar half snappen.
Dán is het lastig ja. Omdat ze het niet/verkeerd begrijpen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_146555160
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:20 schreef SiIk het volgende:

[..]

Nouja, zoals hierboven al gezegd ligt het er een beetje aan wat voor statistiek. Maar aangezien jij blijkbaar iets niet Bčta's studeer, en ik met mijn Bčta-studie al geen wiskundige statistiek krijg ging ik er maar voor het gemak vanuit dat jij dat al helemaal niet zou krijgen :P
Ik ben een van de weinige op mijn studie die het een beetje kan, daarom ben ik gevraagd, maar echt heel goed ben ik niet
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')