abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146712761
Op de een of andere manier eet ik in het weekend zo rommelig, dat er bijna geen lijstje van te maken is. Ik die een poging

O -handje pepernoten (kinderen hadden hun schoen gezet..)
T- 2 koeienkoppen
L- cracotte met eiersalade en 1 met kipfilet
D- word iets van gebakken aardappeltjes, vlees, groente.

had vrijdag zowaar de 64 kg op de weegschaal staan *O* maar helaas zaterdag niet meer -O- (dankzij patat en snacken 's avonds)
Ben benieuwd of die 64 er vanavond misschien weer op staat.
  zondag 16 november 2014 @ 16:52:37 #127
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_146712861
quote:
1s.gif Op zondag 16 november 2014 11:50 schreef An24 het volgende:

[..]

Enig idee hoeveel kcals het zijn? Het is bijna een An lijstje, waarbij ik alleen de D te klein vind? Soms geeft je lijf aan niet meer nodig te hebben. En als je intensief aan yoga doet, kan ook de eetlust naar beneden gaan. Men zegt dat je lijf dan in herstelmodus gaat en de energie daarvoor gebruikt.
Ik tel geen kcal meer, maar als ik het zo snel inschat kom ik op nog geen 1500 kcal. Aan de yoga ligt het volgens mij niet. Dat doe ik gemiddeld 4 dagen per week max. 15 - 30 minuten per dag en 1x per week 1,5 uur.

Vandaag is weer niet veel beter
o. havermout met winterfruit en yoghurt
t. 4 ijsconfect
l. 2 opscheplepels preistamppot met uien-bosvruchten chutney + groot bord gegrilde groente
t. koffie verkeerd met pepernoot
d. en zodirect uit eten. Wel 'hongerig' geen trek. Ik weet zeker dat ik na een klein bord vol zit.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zondag 16 november 2014 @ 16:58:17 #128
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_146713024
Neem je een calorierijkere klein bord Tink? Heb je lichamelijk last of is het meer in je psyche?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_146713279
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:52 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik tel geen kcal meer, maar als ik het zo snel inschat kom ik op nog geen 1500 kcal. Aan de yoga ligt het volgens mij niet. Dat doe ik gemiddeld 4 dagen per week max. 15 - 30 minuten per dag en 1x per week 1,5 uur.

Vandaag is weer niet veel beter
o. havermout met winterfruit en yoghurt
t. 4 ijsconfect
l. 2 opscheplepels preistamppot met uien-bosvruchten chutney + groot bord gegrilde groente
t. koffie verkeerd met pepernoot
d. en zodirect uit eten. Wel 'hongerig' geen trek. Ik weet zeker dat ik na een klein bord vol zit.
Wat vervelend. Hoop dat je wel een beetje kan genieten vanavond. En wat Uniek zegt. Je vertelde laatst dat er mogelijk wat veranderingen aan komen?
  Moderator zondag 16 november 2014 @ 17:11:35 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146713474
Wat zijn koeienkoppen :?

Lijstje van vandaag:

O: yoghurt met frambozen en blauwe bessen, kopje latte macchiato
T: banaan
L: twee pistoletjes caprese, glas cranberrysap
T: appel
D: aardappelen, kipfilet en broccoli

Lange tuk gedaan tussen ontbijt en lunch (word net wakker) dus daarom ook minder nodig vandaag.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 16 november 2014 @ 17:12:29 #131
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_146713505
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 16:58 schreef uniekhoorn het volgende:
Neem je een calorierijkere klein bord Tink? Heb je lichamelijk last of is het meer in je psyche?
Het gekke is, ik heb nergens 'last' van. Wel wat druk, ook in mijn hoofd. Maar dat heeft mijn eetlust nog nooit beïnvloed. Ach, het komt vast wel goed. Wil alleen niet te dun worden. Heb nu maat 36 (boven soms 38) en vind het wel mooi zo. Te dun tekent te veel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? zondag 16 november 2014 @ 18:37:49 #132
70532 loveli
N
pi_146716716
Ik zou me er nog niet druk om maken, tenzij de norm wordt.
crap in = crap out
pi_146718920
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 01:27 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik volg nooit recepten volledig :')
Ik lees ze door en kijk wat ik er van kan maken.

Deed ik ook altijd met lego...

SPOILER: Jeugdsentiment
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hou me nooit aan verhoudingen en wissel wel vaak ingrediënten, maar de soorten kruiden laat ik meestal aan het recept over :+. Ik kook veel curries en stoofpotten, daar heb ik nog weinig feeling voor. Experiment was uiteindelijk wel redelijk geslaagd, maar er 'mist' nog wel wat :).
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_146726703
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 17:11 schreef MaJo het volgende:
Wat zijn koeienkoppen :?
Ik denk dat het net zulke dingen zijn als apenkoppen en varkenskoppen, maar ik weet het ook niet zeker eigenlijk. Apenkoppen zijn bananensmaak met drop en varkenskoppen iets vaags chemisch, en ik meen me te herinneren dat er ook andere beesten waren. Koeienkoppen zijn dan denk ik vanille en drop (wit en zwart)

Ik heb nogal een stressweek achter de rug. Ik woon op een gang met nog 15 mensen (die elkaar niet zelf uitgekozen hebben, wel allemaal studenten) en een daarvan zit (waarschijnlijk) in een psychose. Hij denkt dat de gang zijn tv-station is en wij acteurs, dat alles in de gang van hem is en dat hij een geniale zanger is. Wij zijn natuurlijk geen acteurs, douchen en koken in zijn studio en daar wordt hij natuurlijk heel boos van. En zijn "werktijden" zijn van 3 uur 's middags tot 2 of 3 uur 's nachts. ;(
Eerst drie nachten wakker gelegen en mijn kamer 's middags en 's avonds niet in en daarna niet uit gedurfd ('s ochtends sliep hij nog) en op donderdagmiddag gevlucht naar mijn ouders. Nu is het rustig, ik weet niet waar hij uithangt en hoop maar dat hij wegblijft. Politie is woensdagavond geweest, huisbaas doet niets (we klagen al maanden over huisgenoots rare gedrag, nu is het nog erger met zijn bedreigingen en herrie etc. maar het is al maanden niet goed).
Nou ja, het resultaat bij mij is drie dagen niet slapen en niet eten, drie dagen heel veel slapen en heel veel eten, en nu begin ik een nieuwe week en hopelijk wat meer in balans. :{
(Sorry, het is een beetje een lang verhaal geworden. Ik moest het even kwijt. :') )

De yoga waar ik het ruim een week geleden over had was trouwens heel, euhm, interessant. :D We hebben een halfuur lang de zonnegroet gedaan (totdat we hem allemaal konden) en daarna geoefend in het ontspannen van de onderrug. En toen had ik honger. En slaap. Morgen is het weer, ik ben benieuwd.
  Vis een optie? zondag 16 november 2014 @ 22:19:49 #135
70532 loveli
N
pi_146727253
Haal dat "waarschijnlijk" maar weg...
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 16 november 2014 @ 22:36:14 #136
70532 loveli
N
pi_146728107
Weten zijn ouders het? Als bloedverwanten hulpverlening inschakelen wordt er meer gedaan dan wanneer buren aan de bel trekken.
crap in = crap out
pi_146728269
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 november 2014 19:44 schreef Chicolate het volgende:
Stoofpotje staat te sudderen, wat experimenten met kruiden gedaan (want no way dat ik een recept ga volgen waar 'breng op smaak met tomatenketchup' in staat). Een van de eerste keren dat ik zo direct een recept aanpas, ben benieuwd
Toch gooi ik vaak wat tomatenketchup bij mij stoofvlees (als het staat te pruttelen), de combinatie van zoet&zuur doet wonderen voor het vlees O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_146729187
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:36 schreef loveli het volgende:
Weten zijn ouders het? Als bloedverwanten hulpverlening inschakelen wordt er meer gedaan dan wanneer buren aan de bel trekken.
Dat is inderdaad het lastige. We kennen hem eigenlijk helemaal niet, zijn facebookpagina zegt wel iets (hij noemt de naam van een dorp) en zijn naambordje bij de ingang van de flat zegt zijn achternaam, dus we zouden wel iemand kunnen proberen te zoeken... :{
Op het moment lijkt het dus rustig, ik weet niet hoe het met hem gaat nu. Als hij morgen weer bezig blijkt, ga ik denk ik met een paar anderen van de gang kijken of we toch een familielid kunnen vinden.
De politieagent zei dat het enige wat we konden doen brieven schrijven aan de huisbaas was, maar dat zou alleen als resultaat hebben dat hij na een tijd uit zijn kamer gezet wordt verwacht ik en dat vind ik ook weer zo hard... Hoewel hij duidelijk niet thuishoort op een studentenflat met allemaal mensen die stage lopen, tentamenweken leren, vroeg opstaan, sporten.
pi_146730356
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 23:00 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad het lastige. We kennen hem eigenlijk helemaal niet, zijn facebookpagina zegt wel iets (hij noemt de naam van een dorp) en zijn naambordje bij de ingang van de flat zegt zijn achternaam, dus we zouden wel iemand kunnen proberen te zoeken... :{
Op het moment lijkt het dus rustig, ik weet niet hoe het met hem gaat nu. Als hij morgen weer bezig blijkt, ga ik denk ik met een paar anderen van de gang kijken of we toch een familielid kunnen vinden.
De politieagent zei dat het enige wat we konden doen brieven schrijven aan de huisbaas was, maar dat zou alleen als resultaat hebben dat hij na een tijd uit zijn kamer gezet wordt verwacht ik en dat vind ik ook weer zo hard... Hoewel hij duidelijk niet thuishoort op een studentenflat met allemaal mensen die stage lopen, tentamenweken leren, vroeg opstaan, sporten.
Zou wel proberen z'n ouders op te sporen, nu is het misschien nog beheersbaar
Worry is a misuse of imagination
pi_146730468
Ik kom mij ook weer even melden. Maar vooral om even te melden dat ik even niet meer mee doe :').

Ben in 'behandeling' bij het ziekenhuis vanwege een zwaar tekort aan Vitamine B12, waarbij alles vanaf hoofd tot heupen pijn doet. Dus ik ben even niet bewust bezig met sporten en eten, maar vooral bezig met heel veel slapen en mijn werk. Al moet ik zeggen dat het (gezonder) eten best goed gaat, mede dankzij de Hello Fresh box.

Zodra ik beter ben ga ik weer wat bewuster aan de slag *O* ! Tot dan :P.
pi_146731191
quote:
14s.gif Op zondag 16 november 2014 23:35 schreef Anne het volgende:
Ik kom mij ook weer even melden. Maar vooral om even te melden dat ik even niet meer mee doe :').

Ben in 'behandeling' bij het ziekenhuis vanwege een zwaar tekort aan Vitamine B12, waarbij alles vanaf hoofd tot heupen pijn doet. Dus ik ben even niet bewust bezig met sporten en eten, maar vooral bezig met heel veel slapen en mijn werk. Al moet ik zeggen dat het (gezonder) eten best goed gaat, mede dankzij de Hello Fresh box.

Zodra ik beter ben ga ik weer wat bewuster aan de slag *O* ! Tot dan :P.
Beterschap Anne, fijn dat het gezonder eten ondanks alles toch goed gaat. En hopelijk tot gauw :)
pi_146734428
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:09 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik denk dat het net zulke dingen zijn als apenkoppen en varkenskoppen, maar ik weet het ook niet zeker eigenlijk. Apenkoppen zijn bananensmaak met drop en varkenskoppen iets vaags chemisch, en ik meen me te herinneren dat er ook andere beesten waren. Koeienkoppen zijn dan denk ik vanille en drop.
Goed bedacht! Het zijn nep - apenkoppen, van de aldi ;)

Wat een toestand zeg, hopelijk kunnen jullie familie vinden, en er een oplossing komt. Lijkt me inderdaad heel onprettig en angstig wonen.

Beterschap Anne!
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 07:47:02 #143
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146734446
quote:
0s.gif Op zondag 16 november 2014 22:36 schreef loveli het volgende:
niet per definitie. Mijn zwager is schizofreen en toen vriendlief zijn psychiater wilde spreken om zijn zorgen over hem te uiten werd hem doodleuk verteld dat hij daar niets over te zeggen had :X

Maar als het echt te ver gaat (en dat is nu zo) kan de familie inderdaad wel via een gerechtelijk bevel opname afdwingen :Y
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator maandag 17 november 2014 @ 08:02:04 #144
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_146734541
Tele6: ik heb het even bij vriend gevraagd en het beste kun je de ggz bellen. Zij sturen dan met spoed een psychiater en een verpleegkundige, die kunnen kijken wat er aan de hand is en eventueel sederen. Als het echt onhoudbaar is kan de politie ingrijpen maar dat is echt pas het laatste redmiddel.

Anne ik heb ook een b12 tekort. Hoe gaan ze je behandelen?
pi_146734704
Dankjulliewel!

quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 08:02 schreef MaJo het volgende:
Tele6: ik heb het even bij vriend gevraagd en het beste kun je de ggz bellen. Zij sturen dan met spoed een psychiater en een verpleegkundige, die kunnen kijken wat er aan de hand is en eventueel sederen. Als het echt onhoudbaar is kan de politie ingrijpen maar dat is echt pas het laatste redmiddel.

Anne ik heb ook een b12 tekort. Hoe gaan ze je behandelen?
Ik ben 3 weken geleden alvast begonnen met injecties, aangezien het weken/maanden kan duren voordat je er iets van merkt (en ik merk er inderdaad nog niks van).

Aankomende maandag gaan ze een scopie doen in mijn maag en darmen om te kijken waarom ik geen B12 opneem (nu al zenuwachtig voor :X ), aangezien uit bloedonderzoeken verder niks naar voren kwam.
pi_146734760
quote:
0s.gif Op maandag 17 november 2014 08:27 schreef Anne het volgende:
Dankjulliewel!

[..]

Ik ben 3 weken geleden alvast begonnen met injecties, aangezien het weken/maanden kan duren voordat je er iets van merkt (en ik merk er inderdaad nog niks van).

Aankomende maandag gaan ze een scopie doen in mijn maag en darmen om te kijken waarom ik geen B12 opneem (nu al zenuwachtig voor :X ), aangezien uit bloedonderzoeken verder niks naar voren kwam.
Ai, een scopie is nooit leuk. Sterkte met alles ;(
pi_146734773
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 08:34 schreef An24 het volgende:

[..]

Ai, een scopie is nooit leuk. Sterkte met alles ;(
Gelukkig krijg ik een roesje :P. Dus eigenlijk is er niks om zenuwachtig voor te zijn.

En dankje :* !
pi_146734826
quote:
14s.gif Op maandag 17 november 2014 08:36 schreef Anne het volgende:

[..]

Gelukkig krijg ik een roesje :P. Dus eigenlijk is er niks om zenuwachtig voor te zijn.

En dankje :* !
Ohw, bij mij kreeg ik alleen een roesje van de scopie 'van achteren'. Scheelt een hoop idd ^O^
pi_146735081
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 08:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Ohw, bij mij kreeg ik alleen een roesje van de scopie 'van achteren'. Scheelt een hoop idd ^O^
Ik ben bang aangelegd. Ik krijg overal een roesje voor _O-.
pi_146735770
Mogguh!

Beterschap Anne!

Gister naar de sauna, op zich een relaxte dag, we bleven eten maar dat zette wel een domper op de afsluiting van de dag. Lang op bediening moeten wachten, lang op het eten moeten wachten, eten heeft te lang onder de warmtelamp gestaan. Dus mijn vlees en saus was ingedroogd, zelfde voor lief. Bediening die om feedback vroeg, wij aangegeven dat we niet super tevreden waren, krijg je als opmerking bedankt voor je feedback :')

Naja, nieuwe dag. Nieuwe kansen:

O: havermoutpap met lijnzaad/blauwe bessen/whey en kaneel
L: quiche lorraine zonder korst
T: huttenkase/havermoutmuffins
T: 2 mini snickers
S: fitness
D: gebakken kabeljauw, worteltjes en rijst
T: bak kwark.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')