abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146531381
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
En kan het zijn dat mijn baby alvast aan dr eerste sprong bezig is? (4+5). Ze wil ineens niet meer slapen, vraagt constant om de borst en wil alleen maar tegen mij aan liggen :')
Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:33:42 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_146531421
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:32 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Sommige baby's zitten dan permanent in een sprong. (Zie kwak.)
ja tuurlijk weet ik dat er andere oorzaken bestaan :') maar de omslag is zo plotseling, vandaar.
disclaimer
pi_146531690
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:11 schreef Roomsnoes het volgende:
Fijn dat het even lekker was om naar buiten te gaan!
Ik heb soms wel eens tegen man gezegd: er staat melk in de vriezer, alstublieft, hier is O. Ik ga in bad/een tukkie doen/drie rondjes haken/whatever. J ging dan een rondje lopen met haar. O rustig, J even alleen met puk want ja, ik zit er ook altijd maar bij :P En gelukkig is mijn man de rust zelfde, en dat heeft een fijn effect op zo'n beeb.

Grote disclaimer: ik zag het even helemaal niet zitten toen mini 4-8 weken was ofzo, dus ik herken erg veel in wat je schrijft. Het idee dat ze nooit meer weg zou gaan begon ineens te dagen, en ondanks dat ik het een fantastisch idee vond, benauwde het me ook. Ik voelde me een kluizenaar en dacht dat het nooit zou veranderen. Overdag sliep ze alleen op mij, dus we kwamen de bank niet eens af. En nu ga ik regelmatig naar cafétjes, naar de stad met metro en bus, en terug twee steile heuvels op met propvolle kinderwagen, we gaan naar babyzwemmen. Nooit gedacht dat ik daar mijn hand niet meer voor om zou draaien. Cliché maar waar: het zijn fases, en het wordt beter. (Die zouden ze op een poster af moeten drukken en gratis uit moeten delen bij ontslag uit het ziekenhuis :P)
Al hadden ze me dat op een poster gegeven dan had ik het nog niet geloofd :P Nu weet ik dat het zo is en kan ik het meer in perspectief zien. Ik kan nu ook echt genieten van samen naar de markt of zwemmen idd, terwijl ik toen alleen maar hoopte dat hij niet zou gaan huilen als ik net buiten liep. Ik had wel het grote voordeel dat het echt heerlijk weer was, dus buiten zijn was echt geen straf.

Ik voelde me overigens ook verantwoordelijk voor de baby als mijn vriend wel gewoon thuis was en die gevoelens vind ik nog steeds moeilijk aan de kant te zetten, waardoor ik soms gewoon te lang doorging terwijl hij het ook fijn vond om met Stip bezig te zijn.
pi_146531733
Ik heb gewoon geen idee van die sprongetjes eigenlijk. :@ . :P . Heb me er tot nu toe niet zo mee beziggehouden. Het eerste jaar voelt voor mij ook sowieso als een continu 'sprongetje'.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146532084
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:10 schreef Stormqueen het volgende:
Is J. zelf ook rustiger, kwak?
M. wordt namelijk bij haar vader ook nauwelijks rustig, maar blei is zelf ook zo gespannen er mee bezig. Zo van, baby MOET NU RUSTIG WORDEN, met als gevolg een nog harder huilende baby :') ik merk dat hoe kalmer je zelf blijft, hoe rustiger de baby is.
Ik zeg niet dat dat het probleem is hoor, dus zie dit niet als een aanval ;)

Dat is hier ook een punt inderdaad. Bij m'n vriend wordt Lou echt niet rustig.
Hij liep gisteren hier ook rond met haar zodat ik even "rustig" (lees: alles snel naar binnen schuiven nu het nog lauw is) kon eten. En dan vraagt 'ie ook de hele tijd wat hij nu moet doen. Ja, gewoon rond blijven lopen :') maar als ze dan niet binnen een minuut rustig wordt, ziet hij het als faal, strest, wil wat anders doen en krijst zij inderdaad nog harder.
maar ik snap het ook wel. Ze begint meestal om 4 of 5 uur te huilen en houdt pas 8 uur op. Ik ben het ondertussen wel gewend, maar hij kan er niet mee omgaan. Het is ook wel erg lang.

Sprongetjes.. daar zitten wij al vanaf dag 2 in als het gaat om niet slapen, huilen en plakken :P Het wordt wel steeds gezelliger hoor dat plakken O+ Ze grijpt nu al gelijk naar m'n haar en houdt dat vast in d'r vuistje en tijdens een krijsaanval is dat behoorlijk vervelend met die maaiende handjes :')

Kwak, het wordt al vaak gezegd maar alleen lukt het je ook. Je groeit er echt in en ook dat meeveren wordt makkelijker :*

Ik zie Lou al weer wakker worden naast me, dus ik heb nu een minuut om m'n borst te laten zien voordat ze gaat huilen. Ik lees straks wel goed terug :@
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:57:43 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_146532289
Skittles, ik gnorkte zo hard om "alles snel naar binnen harken nu het nog lauw is" _O- het is zó herkenbaar :') al huilt de mijne niet zo extreem veel hoor. Maar wel áltijd onder etenstijd :')

Ik heb de gele babybijbel er even bij gepakt en het lijkt toch idd het eerste sprongetje te zijn, ik herken alle symptomen :D
Ik heb nu classic fm opgezet en ze slaapt weer even O+
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:02:50 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532452
Wat een jeukwoord is dat toch he. Sprongetje. :').

Voor een kindje in zijn bedje, met een beertje en een flesje met zijn melkje en een speentje, die een slaapje doet in zijn pyjamaatje, zonder sokjes maar met slaapzakje, en morgen naar de winkeltjes, samen met een collegaatje van het baantje van zijn moedertje O+.
Zo'n kind heeft een sprongetje.

:7.
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:04:37 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_146532534
Jonge burd, laat me nou nog ff acclimatiseren in het moederschap voordat ik alles met scepsis overgiet :{w
disclaimer
pi_146532544
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:57 schreef Stormqueen het volgende:
Skittles, ik gnorkte zo hard om "alles snel naar binnen harken nu het nog lauw is" _O- het is zó herkenbaar :') al huilt de mijne niet zo extreem veel hoor. Maar wel áltijd onder etenstijd :')

Ik heb de gele babybijbel er even bij gepakt en het lijkt toch idd het eerste sprongetje te zijn, ik herken alle symptomen :D
_O- classic fm is ook slaapverwekkend :D
pi_146532721
Hoe gaan jullie de nachten in de winter aanpakken? Mijnheer ligt in een slaapzak, overdag nu een herfstslaapzak van de hema, winterslaapzak die we gekregen hebben. Maar is dat warm genoeg als het 's nachts vriest? Dekentje is niet echt een optie....hij gaat zijn hele bed door.
pi_146532736
Ik doe ook niets met sprongetjes hoor, zelf heb ik ook weleens m'n dag niet dus waarom zou hij dat niet ook mogen :+

F is op het moment DRUK. Ik kon gisteren niet eens z'n deken instoppen omdat hij zo druk aan het draaien/schoppen was in z'n slaapzak :X . Liggend spelen is echt niet leuk meer, zitten ZITTEN ja! En als hij omvalt graag meteen rechtop zetten, anders is het heel hard brullen! Oja, en een flesje kv tussendoor, dacht het niet }:| *zucht* O+ Zou dit ook een sprongetje zijn? :s)
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:13:21 #282
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532882
Klinkt wel als een sprongetje, Fazz :P.

Het is ook niet dat ik niks met die theorie heb verder, want het blijkt wel vaak te kloppen. Het is soms wel net iets meer dan 'je dag niet hebben'. Wij noemen het zelf meestal een groeispurt. En het is vaak ook wel logisch, dan is je baby bezig met iets nieuws te leren, en daarvoor heeft 'ie energie nodig (extra drinken) en misschien wat frustratie omdat het nog niet helemaal lukt (hangerig/huilerig).
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:14:28 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_146532929
Dan noemen we het vort "spurt", ook mooi :s)
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:14:53 #284
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146532945
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef exode het volgende:
Hoe gaan jullie de nachten in de winter aanpakken? Mijnheer ligt in een slaapzak, overdag nu een herfstslaapzak van de hema, winterslaapzak die we gekregen hebben. Maar is dat warm genoeg als het 's nachts vriest? Dekentje is niet echt een optie....hij gaat zijn hele bed door.
Vriest het op zijn kamertje ook dan? ;)
KuikenGuppy
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:15:58 #285
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146532995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:09 schreef exode het volgende:
Als het echt koud is gewoon een warme pyjama en winterslaapzak? Das hartstikke warm.
pi_146533035
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:14 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vriest het op zijn kamertje ook dan? ;)
Ik hoop het niet ;)
Maar zijn andere mama is nogal een koukleum en die maakt zich zorgen.
Ik zal eens rondkijken voor een warme pj voor het jochie.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:19:17 #287
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146533125
quote:

Hier ook bijna continu klassieke muziek op :+ slaapt ze wel lekker rustig van.

Net terug van CB, ze is nu 4430 gram en 55 cm. Lengte en gewicht beide op/vlak boven gemiddeld. Longen zijn nog steeds schoon gelukkig.

Ik moest ook lachen Skittles om je nu het lauw is :') Wij hebben nu een baby die niet aan huiluurtjes doet, maar herinner het me levendig van S1 :')
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:21:53 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_146533237
Netjes, spees! En fijn dat de longen schoon zijn, al ben je daar natuurlijk niet echt mee geholpen.
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:34:19 #289
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146533824
Mijn kind pakt net zelf een speeltje :o

Fijn Spees, for what it's worth
pi_146534009
quote:

Etenstijd heeft iets magisch waarvan ze in huilen uitbarsten :D Het maakt ook geen reet uit of het nou om 5 uur of 7 uur is.. :P
En wat een schattig spekje heb je toch O+

Razz, wat een grote ogen kan ze opzetten zeg :D

Geppie wat fijn! Lekker in rustig vaarwater!

Over inenten is al veel gezegd, dus ik doe lui een +1 op Kwak.

Kuiken op de piano O+

Hahaha Blue, wat een faker jouw mannetje :D

Exode, misschien een idee om wat uit te proberen en dan in het nekje voelen of het warm genoeg is of zelfs te warm?

Goed gegroeid en aangekomen Spees! Fijn dat de longen nog steeds schoon zijn. Neemt de snot al wel af of komt er nog steeds geen einde aan?

Soesa :o wat snel!
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:46:21 #291
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534381
Uhuh! Ik keek even niet en toen...

Helaas bewogen door moederlijk enthousiasme :P

en ja, het shirt is nu echt te kort :')

Razz, wat cute O+

Huilen/wakker tijdens eten check!

Plakbaby, check!
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:47:46 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_146534434
Nopje, doe ff normaal jij :D :o
disclaimer
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:48:31 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534462
Check ook dat geconcentreerde hoofd :7
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:50:18 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_146534536
ja :D En ze heeft ook een speknek O+
disclaimer
pi_146534565
Ja, mooi! :D . En dat shirtje kan echt niet meer! :D . ;) .
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:51:29 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534589
Oh, yes, spekjes all over :Y) . Na elke badsessie 'klaagt' mijn man over de extra bijgekomen plooien O+
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:55:15 #297
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146534742
Shirtje was wel omhoog gekropen hier hoor ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 11 november 2014 @ 14:59:37 #298
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146534940
Oeh is dat de uil in ring van de hema? Groot succes hier!

Groeien de vingernageltjes van jullie baby ook zo hard? Ik kan echt twee keer per week knippen/ vijlen!

Net even naar de kinderboerderij geweest. Lucas bekijkt altijd alles met een pokerface. Vraag me af of hij het wel leuk vindt om naar het bos of de kinderboerderij te gaan :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146535976
Mag ik hier even geheel offtopic mijn ongenoegen spuien over de klantenservice van Wehkamp? Grrrrrr.
pi_146536086
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:46 schreef Tante_Soesa het volgende:
Uhuh! Ik keek even niet en toen...

[ link | afbeelding ]

Helaas bewogen door moederlijk enthousiasme :P

en ja, het shirt is nu echt te kort :')

Razz, wat cute O+

Huilen/wakker tijdens eten check!

Plakbaby, check!

Naveltruitje *O*
Het begin van het afzetten tegen je ouders als meisje-zijnde