abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146801272
Wauw Luc!! _O_

Ophelia :o

Wij hebben opeens te maken met een doodsbange peuter. Hij is ervan overtuigd dat er een monster in zijn bed zit en was gisteravond echt panisch :'(. Wegjagen lukte niet, erover praten ging redelijk tot we weer een poging deden om hem in zijn bed te leggen. Bij hem blijven was niet genoeg om hem te kalmeren. Voorgesteld om matras op de grond te leggen, zodat hij daar kon slapen, maar dat wilde hij ook niet. Hij had wel bij papa en mama in bed willen slapen, maar dat vonden wij eigenlijk geen optie/ oplossing. Want dan zouden we hem toch omleggen naar zijn eigen bed als hij sliep en daar wordt hij misschien nog wel banger van. Hebben jullie nog andere tips?

Hij heeft al knuffels in zijn bed en had zelf bedacht dat zijn uil het monster weg kon jagen door met zijn vleugels te wapperen. En blijkbaar hielpen de babyfoonmuziekjes ook wel om het monster weg te krijgen, maar toch wilde hij echt-echt-echt niet in zijn bed. Hij slaapt nog in een ledikantje en wilde dan wel slapen in een groter bed, maar dat staat er ook niet van vandaag op morgen.

Het was zo sneu om hem zo bang te zien.. Uiteindelijk sliep hij rond 21 uur, na ruim een uur praten en troosten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 november 2014 @ 11:32:12 #177
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_146802867
Oh, wat naar Phaidra. Wel herkenbaar helaas... Gelukkig gaat het nu wat beter. S. is bang voor tijgers en krokodillen. Wat hier helpt is "bellen" met de dierentuin om te zeggen dat ze de hokken goed dicht moeten doen en de wetenschap dat de politie komt als er onverhoopt een tijger of krokodil uit de dierentuin ontsnapt.
Oude (on)bekende.
  woensdag 19 november 2014 @ 11:55:55 #178
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146803650
Oh my, luuf :Y) :D

Wat sneu Phaidra. Misschien een nachtlampje? Anouk heeft een lampje van Winnie the Pooh (niet zo een die in het stopcontact moet). Maar wellicht heb je dat al? Ik zou het niet weten eigenlijk.
Hier zegt ze wel eens dat Swieber ( van Dora ja :') ) eraan komt en die jaag ik weg.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_146804249
Klein nachtlampje hebben we al, gister ook nog een ander klein lampje aangehad en/of licht in de gang. Maar dat hielp helaas ook niks.

Ik had al gevraagd of het monster niet in zijn eigen bedje kon slapen (een blauw bedje volgens peuter), maar daar luisterde hij blijkbaar niet naar :').

De herkenning is wel fijn! Hij was af en toe wel wat bang voor monsters, maar niet zo erg. Misschien toch ook een link met het speentje? Dat hij zich zonder speen minder zeker voelt ofzo..
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 november 2014 @ 12:39:37 #180
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146804978
Anouk heeft een staande lamp in haar slaapkamer, oh wee als die niet aan staat als ze gaat slapen. Ook overdag :')
pi_146815242
;( ik zit er een beetje doorheen. Zolang we Roy entertainen zoals hij het Wilt gaat het gewoon fijn hier.
Maar ja dat kan gewoonweg niet altijd.
Hij word dan zo boos.
hij heeft me al 2keer gebeten van de week, 3x geslagen,2x brik van gezicht geslagen. Geknepen geschopt.
omdat hij in zijn stoel moest omdat we gaan eten.
omdat de luier verschoond moet worden.
of omdat we niet de hele tijd op de wc kunnen blijven zitten.

p werkt langere dagen nu door drukte op het werk. En is pas thuis vlak voor bedtijd van Roy.
pittig. En de hulp was er vandaag niet jammer genoeg had nu heel graag wat tips en handvaten gehad.

phaidra naar van dat Monster zeg.
Susie hoe is het met Anouk?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_146819750
Wat zwaar. Ik herken delen wel van slechte boze dagen hier, maar dan met een van 3, toch minder groot en sterk.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  woensdag 19 november 2014 @ 20:22:37 #183
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146820087
Snap dat je er doorheen zit Bar :*

Anouk was gisteren weer koortsvrij, maar evengoed een baggernacht. Tot over 1 ieder half uur er wel naartoe geweest omdat ze lag te huilen. En niets zeggen. Pas kwart over 1 wilde ze een slokje water, toen niet meer gehoord (had dat dan ff om half 11 al gezegd :P ).
pi_146820515
Heel zwaar Bar, zeker met die lange dagen. Ik heb er ook dagen bij zitten dat ik de uren tel tot mijn vriend weer thuis is, terwijl hij rond 5 uur meestal thuis komt. Heel veel sterkte :*.

Anouk toch, slapen is toch veel fijner!
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 november 2014 @ 21:57:06 #185
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146824344
Nou gelukkig is Anouk zonder koorts, ik hoop voor haarzelf en jullie dat ze vannacht wel lekker door slaapt.

Pfff monsters, ik zou ook geen oplossing weten. Vind het altijd zo zielig voor kindjes als ze bang zijn voor monsters en dergelijke. Daarom als Rayen een filmpje kijkt waar bijvoorbeeld een spookauto in voor komt (dan denk ik al waarom moet dat in kinderfilmpjes :{ ) Kom ik gelijk met mijn "commentaar" dat bestaat toch niet. En dan zegt hij zelf altijd "neee dat is alleen in filmpjes" (pff gelukkig en hopen dat het daarbij blijft ;) )

Jee Bar, ik zou voor minder er al doorheen zitten, dikke knuffel voor jou :*

Morgen trakteert Rayen op zijn peuterspeelzaal voor zijn verjaardag. Ik heb gewoon gekozen voor fruitspiesjes. (Er wordt altijd op zoveel snoep getrakteerd op die school, je houdt het niet voor mogelijk, soms een hele zak vol)
Afijn was ik er zo mee bezig om dat leuk te presenteren, had leuke lange prikkers met een sterretje erop gevonden en een belletje eraan vast.
Ben ik helemaal wat vergeten te kopen voor de "juffen" |:( :@
Typisch weer wat voor mij :@ Nou ja ze zullen het wel overleven, een keer zonder iets, met al die kinderverjaardagen.
Rayen 2½ jaar!
pi_146824955
Ik geef ze een traktatie,koop niks aparts voor ze.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 november 2014 @ 22:12:36 #187
147316 crew  DJMO
#trut
pi_146825022
De leidsters op de psz van Geert doen gewoon met de kinderen mee qua traktatie. Die willen niet eens dat er voor hen iets aparts wordt gekocht ;)

Susie & Bar :*

en spoken .. hier gelukkig nog niet meegemaakt
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 19 november 2014 @ 22:23:30 #188
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_146825507
quote:
0s.gif Op woensdag 19 november 2014 22:12 schreef DJMO het volgende:

en spoken .. hier gelukkig nog niet meegemaakt
hier wel....ze wees ook een keer naar de trap, dat daar een spookje was. en bij mn nicht was een "klein spookje", ze heeft het wel vaker over spoken. Ik ga dr maar gewoon in mee, ze hoeft er niet bang voor te zijn. ik vind het wel erg apart, want ja, is het nou echt, of fantasie? Blijft lastig. Ik kan niet zeggen dat ze er niet zijn, want zij 'ziet' blijkbaar wel iets vanuit haar beleving (of fantasie...)

Volgens mij heeft ze trouwens krentebaard.....fijn zo'n psz. Morgen ff naar de dokter...

Bar, wat een heftige dag zeg. En dan kan je gewoon rustig blijven? Ik zou denk ik compleet uit mn plaat gaan....(geen verwijt of wat dan ook, begrijp me niet verkeerd ajb)
pi_146826022
quote:
1s.gif Op maandag 17 november 2014 22:12 schreef Phaidra het volgende:

I: Nee mama, moet toch vliegen?! (Hij rolt nog net niet met zijn ogen, maar zegt wel vaak erachteraan: Dat is raar!)
Ik hoor mijn kind hier uit. Hij zegt dat ook heel vaak. Ik verheug me erop dat ze het straks in koor zeggen ;)

Bar, dat klinkt heel pittig. Sterkte!

Phaidra lastig zulke angsten. Bij onze grote hielp idd wegjagen of vertellen, dat zijn knuffels hem beschermen enzo. Hebben jullie nog ergens een matras van een groot bed? Zou hij daar dan wel op willen slapen?

[ Bericht 15% gewijzigd door Tinuviel op 19-11-2014 22:41:17 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_146827459
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 19 november 2014 22:23 schreef PureEvil het volgende:[/

Bar, wat een heftige dag zeg. En dan kan je gewoon rustig blijven? Ik zou denk ik compleet uit mn plaat gaan....(geen verwijt of wat dan ook, begrijp me niet verkeerd ajb)
ik kan lang rustig blijven,maar er zijn ook dagen als ik bv moe ben of rot dag heb,dan kan ik minder verdragen minder hebben.
En dan reageer ik soms echt heftig.
Maar grotendeels blijf ik rustig. De emotie komt er wel,uit maar als Roy op bed ligt.
pi_146833337
Wij hadden laatst ook een monster op het toilet....en eerder al onder zijn bed, ik ben er ook een beetje radeloos ..wij hebben antimonsterspray geprobeerd, een hele hoorde knuffels ter bescherming in en rond het bed, soms ga ik kijken en zeg dat ik een piepklein monstertje gezien heb dat zelfs heel erg bang is, en laatst heb ik het monster een nacht in mijn eigen bed laten slapen en was het de volgende dag ontsnapt toen ik net de voordeur iets te lang had opengelaten...ik probeer er meestal een verhaal van te maken, maar nog steeds is hij af en toe bang als hij alleen naar toilet moet, of ergens iets wil pakken waar nog geen licht brandt, dus ik weet eigenlijk niet zo goed wat beter is, zeggen dat geen monsters bestaan of in zijn verhaal mee te gaan en het minder erg maken, door te zeggen dat het wel een heel schattig monstertje is wat ik heb gezien.
pi_146835533
Oh Bar heel herkenbaar met kleuter. Het zuigt je zo leeg he? Op een gegeven moment heb je te weinig reserve om het op te kunnen vangen. Ik wilde dat ik tips had, maar wij zijn ook nog erg aan het zoeken. Als ik opgeladen ben dan ben ik heel rustig maar na drie van zulke dagen dan is het gewoon zo op. Een goede dag is als ze maar twee of drie keer mij of V slaat. En de bijna peuter kopieert het gedrag. Wij zijn nu aan het denken aan een trampoline zodat ze frustraties eruit kan springen en ze vindt springen ook leuk. Maar of het helpt? Sterkte met het er erdoorheen zitten :*
pi_146836390
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Solagratia het volgende:
Oh Bar heel herkenbaar met kleuter. Het zuigt je zo leeg he? Op een gegeven moment heb je te weinig reserve om het op te kunnen vangen. Ik wilde dat ik tips had, maar wij zijn ook nog erg aan het zoeken. Als ik opgeladen ben dan ben ik heel rustig maar na drie van zulke dagen dan is het gewoon zo op. Een goede dag is als ze maar twee of drie keer mij of V slaat. En de bijna peuter kopieert het gedrag. Wij zijn nu aan het denken aan een trampoline zodat ze frustraties eruit kan springen en ze vindt springen ook leuk. Maar of het helpt? Sterkte met het er erdoorheen zitten :*
springen haalt hier alleen de ergste drukke eraf.

wij hebben voor frustraties een gooidoos.
pi_146837851
Een gooidoos is een doos met spullen waar hij mee mag gooien? Wij overwegen ook een bokszak. Maar daar ben ik nog niet helemaal enthousiast over, want ik wil haar niet stimuleren om te slaan. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
pi_146839761
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Solagratia het volgende:
Een goede dag is als ze maar twee of drie keer mij of V slaat.
Precies dat. Alleen dan over ons en haar babybroertje.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_146839857
Jullie zijn snel!

Ophelia, hopelijk heeft ze geen last gehad??

Phaidra hier ook een periode van Monsters. Ze sliep wel af en toe in ons bed of met licht aan in haar kamer. En handjes vast houden tot ze sliep.
Ze is nu bang voor de draag bij mike de ridder. Ik heb uitgelegd dat het een lieve draakje is maar het tv moet uit als het komt want eng!

Bar lastig zo :*

TJ heb je een foto?? ik heb geen idee wat je bedoeld met je fruit traktatie :? :9
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_146841985
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef Solagratia het volgende:
Een gooidoos is een doos met spullen waar hij mee mag gooien? Wij overwegen ook een bokszak. Maar daar ben ik nog niet helemaal enthousiast over, want ik wil haar niet stimuleren om te slaan. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
de gooidoos is een doos vol zachte ballen en blokken en die komt alleen tevoorschijn als Roy uit frustratie met zijn speelgoed bewust moet gooien.
met de spullen uit de gooidoos mag Roy dan wel gooien. Tot hij ermee klaar is dan ruimen we het samen op en zetten de doos weer weg.

weten jullie de reden waarom ze gaat slaan?
  donderdag 20 november 2014 @ 15:51:25 #198
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146843618
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef bitterend het volgende:

TJ heb je een foto?? ik heb geen idee wat je bedoeld met je fruit traktatie :? :9
Nee net geen foto van zijn traktatie gemaakt.
Maar zeg maar hele lange sateprikkers en daar zat bovenop een sterretje met een belletje (gekocht bij een prijsmepper, kan ff niet op de naam komen)
En daaraan, een blokje kaas, een worstje, een druifje, een snoeptomaatje en een aardbei.
Simpel eigenlijk ;)
Rayen 2½ jaar!
  donderdag 20 november 2014 @ 18:57:44 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_146848602
TJ nog gefeliciteerd met je peuter! *O* Zie net dat het gisteren was :@
  donderdag 20 november 2014 @ 19:07:33 #200
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_146848919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 18:57 schreef Susie het volgende:
TJ nog gefeliciteerd met je peuter! *O* Zie net dat het gisteren was :@
Dankjewel hoor !
Nou hoef je niet rood voor te worden ;) ik lees hier elke dag mee maar ik vergeet zeker verjaardagen en ook vaak zit ik te peinzen hoe oud de kids van een bericht ook weer zijn.
Ik heb een geheugen als een zeef wat dat betreft :+
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')