Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.quote:Op zondag 16 november 2014 09:59 schreef mignonne het volgende:
Lazi hier is de intocht volgende week. Ik twijfel nog over wel of niet gaan. Ze vonden de tv intocht wel heel spannend maar het was niet alsof ze non-stop aan de buis zaten. Bovendien moet ik dan weer allerlei kunstgrepen uithalen met E en dr kruidnootjes enzo. Misschien dat we ook wel weer naar Leiden gaan naar de waag, was vorig jaar ook leuk.
En wat grappig die viool! ♡
Wat een leuke foto zeg met dat viooltjequote:Op zondag 16 november 2014 11:38 schreef Troeta het volgende:
Timejumper,aan de andere kant kan 2 of 3 keer naar de logopedie gaan al een heel groot verschil geven en is er vroeg bij zijn idd beter.
Nena,nog geen 2,5 jaar heeft gisteren echt genoten bij de optocht. Ze riep maar Pieten,pieten!! Gaf iedereen handjes en high fives en danste op elk muziekje. Wat een verschil met haar broer:D
oh maar ik ga daar niet naar de intocht hoor, dat is me nog steeds veel te druk daar. In de Waag in Leiden hebben ze ook altijd een huis van sinterklaas, daar wil jk wellicht weer heen met ze.quote:Op zondag 16 november 2014 16:41 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Daar kwam mijn schoontante gisteren mee om naar de intocht in Leiden of Leiderdorp te gaan en Sint per boot te zien aankomen, maar met minder drukte dan in A' dam.
Nog wat leuke schoencadeautjes gescored voor het weekend en vandaag. Laatste van de badkrijtjes gekocht. Knutselspullen voor de grote en een getallen natrek boekje. En voor peuter een potje klei. Vanavond alles inpakken en eerste keer schoen zetten.
groep1 toch?quote:Op zondag 16 november 2014 19:17 schreef Vanyel het volgende:
Ik vind ddat best een moeilijke lijn hoor. Dot loopt erg achter op taal, krijgt logopedie maar pas sinds kort, en is nog wel echt jong voor haar leeftijd, slecht instrueerbaar, doet alleen wat ze zelf wil. Ik krijg regelmatig de vraag hoe ik dat dan ga doen met school.
En dat wweet ik niet. Ze heeft nog 4 mnd en in die tijd kan vanalles of helemaal niks veranderen, weetikveel hoe ze dan is of wat er verwacht wordt van een kleuter in groep 3?
leuk he?quote:Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.
Klinkt als een leuk feest TJ![]()
En bedankt voor het compliment over mijn jongetje.
Vanyel je bedoelt verwacht van een kleuter in groep 1 denk ik?
En gaat ze langer naar het kdv? Ik ben het even kwijt.
Voor Ollie duurt het namelijk geen vier maanden meer.
Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man
Jaa groep 1 natuurlijk. Dot gaat 2 maart omdat eind feb nog voorjaarsvakantie is en we het dan onzin vinden om vlak daarvoor te beginnen. De klas splitst ook op 2 maart, dan gaat groep 2 eruit. Juist omdat ze nog zo jong is, vinden we dat wel handig.quote:Op zondag 16 november 2014 19:38 schreef laziness het volgende:
Ik kreeg het idee dat Rayen alleen letters omdraaide. Daar lijkt me geen logo voor nodig nog.
Als ze met 3 nog steeds alleen voor bekenden verstaanbaar zijn is het issue wel wat groter.
Klinkt als een leuk feest TJ![]()
En bedankt voor het compliment over mijn jongetje.
Vanyel je bedoelt verwacht van een kleuter in groep 1 denk ik?
En gaat ze langer naar het kdv? Ik ben het even kwijt.
Voor Ollie duurt het namelijk geen vier maanden meer.
Ik ben druk met rugtas, gymkleding, lunchtrommels. Ik vind het spannender dan hij man
Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.quote:Op zondag 16 november 2014 19:46 schreef ferrari_rood het volgende:
En vanyel ze kleutert 2,5 jaar. Dan kan ze nog heel veel leren. Sowieso is het verschil in groep 0 en 1 nog heel groot tussen de kinderen. De een kleed zich al heel al helemaal alleen aan de ander kan nog geen knoop open maken. De een praat alsof ze alles snapt en de ander is nog zeer moeilijk te verstaan.
Ik kan het natuurlijk niet en dat haal taal slecht is momenteel is nooit leuk om te horen. Maar het kan ook ineens omslaan. Ze hoort goed toch?quote:Op zondag 16 november 2014 19:54 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Dat is nou een boodschap waar ik vrolijk van word. Om ons heen lijkt t alsof elke kleuter vanaf dag 1 alles zelf moet kunnen en ook nog graag briljante inhoudelijke gesprekken kan voeren.
Los daarvan is haar taal echt slecht hoor. De logo zegt steeds 'heel zwak, das wel heel zwak hoor'. Gelukkig praat ze thuis wel beter dan daar, maar dan nog.
Hier kan peuter met 2,5 jaar ook nog niet trappen op de driewieler. Dus hij heeft echt nog niets aan een fietsje voor zijn 3e verjaardag.quote:Op zondag 16 november 2014 19:57 schreef Kyara het volgende:
Zo zie je maar he. Hier dus een peuter die erg goed praat maar dus motorisch niet zo'n snelle is. Als ik hier lees over fietsjes voor 3e verjaardag dan denk ik ook wel eensM kan nog niet eens op een driewieler of loopfiets fietsen. En het is pas sinds fysio dat hij een beetje fatsoenlijk een glijbaan af kan.
Nee helaas niet moet ik zeggen. En eigenlijk vind ik dat heel spijtig.quote:Op zondag 16 november 2014 19:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
groep1 toch?of zet je hoog in voor dot?
![]()
je hebt ook gelijk hoor, maar ik denk dat het wel goed is om te kijken naar enkel slecht verstaanbaar of daadwerkelijk achterlopen met de spraak/taalontwikkeling. En als het alleen gaat om de cb-dame die hem slecht kan verstaan bijv maar als ouder weet je dat het qua woordenschat en zulks wel goed zit. Mja... tj voeden jullie hem ook tweetalig op?
Mja dan snap ik wel dat je bijvoorbeeld een glijbaan wel verwacht.quote:
Ja, het is hier dus ook meer een geval van zelfvertrouwen. En dat geeft de fysio hem nu. Hij vindt het heel erg leuk en zij kan net een stap verder met hem gaan dan wij. Ik zie echt zoveel verschil. Erg mooi om te zien. Zeker als hij net is geweest.quote:Op zondag 16 november 2014 21:33 schreef Vanyel het volgende:
Mja dan snap ik wel dat je bijvoorbeeld een glijbaan wel verwacht.
quote:Op zondag 16 november 2014 21:53 schreef kleinzusje het volgende:
Wel kan ze bij een Porsche die voorbij komt en dan stil staat bij het stoplicht zeggen " Dat is een hele kleine auto "binnen gehoor afstand
![]()
Even langs de huisarts? misschien?quote:Op maandag 17 november 2014 16:25 schreef Susie het volgende:
Helaas koorts is weer terug39.2 alweer. En als je vraagt of ze pijn in haar keel heeft (want eet ook niks), zegt ze "nee, nu niet, misschien straks"
Daar kan ik dus niets mee... lastig hoor dit.
Mijnes is zoals jouw jongstequote:Op maandag 17 november 2014 21:42 schreef mignonne het volgende:
Herkenbaar idd wat je zegt df. Mijn oudste wacht tot ze zeker weet dat ze iets kan en dan doet ze het ook ineens goed. Waar andere kindjes al bezig waren met zichzelf optrekken, los gaan staan of aan een handje stapen deed de mijne helemaal nikstot zr op een dag ineens naar t andere eind van de kamer liep
like wtf
mn jongste zoekt juist meer de frustratie, constant proberen en nog es proberen. Het lichtknopje... ze kon er niet bij, gewoon lengte, niks aan te doen, en toch élke dag meermaals proberen of ze er al bij kon
Dit deel is heel herkenbaar! Hier is alles 'morgen'. Morgen ben ik bij bakker 'eweest!quote:Op zondag 16 november 2014 21:24 schreef Clubsoda het volgende:
Hier is de k dus een groot struikelblok. En de 'ng' ('it hebt hommer mama!') en 'sp' gaan ook niet, die laatste wordt een 'ft'. Voltooid deelwoorden gaan nog niet altijd goed inderdaad en persoonlijk voornaamwoorden ook niet. We zijn nu bezig met het verschil tussen hij en zij oefenen maar dat is erg moeilijk nog. En hem en haar en jou is nog lastiger. En alles wat een tijdsaanduiding is, is vanmorgen. Varierend van 'vanmorgen toen ik een baby was', via 'vanmorgen wil ik sokken aan in bed' tot 'vanmorgen ga ik naar opa en oma'. Ik vind het verwarrend![]()
Oh, en Kyara, M fietst ook absoluut niet op een driewieler hoor, laat staan op een echte fiets. Sterker nog, opa heeft op hoop van zegen het derde wiel van de wishbonebike gehaald vanmiddag. Ik vermoed zomaar dat ie er snel weer op zit
quote:Op woensdag 19 november 2014 07:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik plaatste duidelijk de topickiller.
Mijn mini dacht de dag goed te beginnen en at een lik Luuf.
quote:Op woensdag 19 november 2014 07:25 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ik plaatste duidelijk de topickiller.
Mijn mini dacht de dag goed te beginnen en at een lik Luuf.
hier wel....ze wees ook een keer naar de trap, dat daar een spookje was. en bij mn nicht was een "klein spookje", ze heeft het wel vaker over spoken. Ik ga dr maar gewoon in mee, ze hoeft er niet bang voor te zijn. ik vind het wel erg apart, want ja, is het nou echt, of fantasie? Blijft lastig. Ik kan niet zeggen dat ze er niet zijn, want zij 'ziet' blijkbaar wel iets vanuit haar beleving (of fantasie...)quote:Op woensdag 19 november 2014 22:12 schreef DJMO het volgende:
en spoken .. hier gelukkig nog niet meegemaakt
Ik hoor mijn kind hier uit. Hij zegt dat ook heel vaak. Ik verheug me erop dat ze het straks in koor zeggenquote:Op maandag 17 november 2014 22:12 schreef Phaidra het volgende:
I: Nee mama, moet toch vliegen?! (Hij rolt nog net niet met zijn ogen, maar zegt wel vaak erachteraan: Dat is raar!)
ik kan lang rustig blijven,maar er zijn ook dagen als ik bv moe ben of rot dag heb,dan kan ik minder verdragen minder hebben.quote:[b]Op woensdag 19 november 2014 22:23 schreef PureEvil het volgende:[/
Bar, wat een heftige dag zeg. En dan kan je gewoon rustig blijven? Ik zou denk ik compleet uit mn plaat gaan....(geen verwijt of wat dan ook, begrijp me niet verkeerd ajb)
springen haalt hier alleen de ergste drukke eraf.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Solagratia het volgende:
Oh Bar heel herkenbaar met kleuter. Het zuigt je zo leeg he? Op een gegeven moment heb je te weinig reserve om het op te kunnen vangen. Ik wilde dat ik tips had, maar wij zijn ook nog erg aan het zoeken. Als ik opgeladen ben dan ben ik heel rustig maar na drie van zulke dagen dan is het gewoon zo op. Een goede dag is als ze maar twee of drie keer mij of V slaat. En de bijna peuter kopieert het gedrag. Wij zijn nu aan het denken aan een trampoline zodat ze frustraties eruit kan springen en ze vindt springen ook leuk. Maar of het helpt? Sterkte met het er erdoorheen zitten
Precies dat. Alleen dan over ons en haar babybroertje.quote:Op donderdag 20 november 2014 10:44 schreef Solagratia het volgende:
Een goede dag is als ze maar twee of drie keer mij of V slaat.
de gooidoos is een doos vol zachte ballen en blokken en die komt alleen tevoorschijn als Roy uit frustratie met zijn speelgoed bewust moet gooien.quote:Op donderdag 20 november 2014 12:19 schreef Solagratia het volgende:
Een gooidoos is een doos met spullen waar hij mee mag gooien? Wij overwegen ook een bokszak. Maar daar ben ik nog niet helemaal enthousiast over, want ik wil haar niet stimuleren om te slaan. Hebben jullie daar misschien ervaring mee?
Nee net geen foto van zijn traktatie gemaakt.quote:Op donderdag 20 november 2014 13:42 schreef bitterend het volgende:
TJ heb je een foto?? ik heb geen idee wat je bedoeld met je fruit traktatie![]()
Dankjewel hoor !quote:Op donderdag 20 november 2014 18:57 schreef Susie het volgende:
TJ nog gefeliciteerd met je peuter!Zie net dat het gisteren was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |