Waarom?quote:Op zondag 9 november 2014 01:11 schreef DrNick het volgende:
Zonde van zowel je luidsprekers alsmede je auto.
Zeg gewoon niksquote:Op zondag 9 november 2014 01:59 schreef pionnetje het volgende:
uitesten op zolder voordat je het inbouwt, is leuk, en niet heel veel werk, 30 minuutjes , als het mooi klinkt op je zolder klinkt het ook mooi in je auto!
Lijkt me behoorlijk onwaarschijnlijkquote:Op zondag 9 november 2014 02:01 schreef pionnetje het volgende:
ik werk al 20 jaar semiprof met audio, haha
jajaquote:Op zondag 9 november 2014 01:09 schreef VallendBroodjeBanaan het volgende:
Ik hoop over een kleine 2 weken mijn rijbewijs en direct een auto te hebben
Tuurlijk kan dat, een 220v apparaat werkt ook heus wel op 110 volt, en een 12 volt lampje werkt ook gewoon op 6 volt.quote:Op zondag 9 november 2014 02:06 schreef pionnetje het volgende:
als 4 ohm op je versterker staat kan je er heus wel 8 ohm op aansluiten, de boel gaat heus niet ontploffen hoor..
I seriously doubt it, of haal je glazen op in de lokale kinderdisco op vrijdagmiddag/avond?quote:Op zondag 9 november 2014 02:01 schreef pionnetje het volgende:
ik werk al 20 jaar semiprof met audio, haha
Omgekeerd gaat prima; dan gaat de versterker alleen maar méér vermogen leveren ipv minder zoals jij zegt. Wet van Ohm, leer hem..quote:Op zondag 9 november 2014 11:28 schreef Fer het volgende:
Maar je kan wel 8 ohm aansluiten op een 4 ohm versterker, zolang het geen buizenbak is. Omgekeerd gaat minder goed, maar optimaal is het nooit.
Tot ie doorfikt als ie er niet voor gemaakt is, of schiet de beveiliging in.quote:Op zondag 9 november 2014 11:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Omgekeerd gaat prima; dan gaat de versterker alleen maar meer vermogen leveren.
Daar zijn beveiligingen voor.quote:Op zondag 9 november 2014 11:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Tot ie doorfikt als ie er niet voor gemaakt is, of schiet de beveiliging in.
In een buizenbak niet nee, maar in mijn oldskool RF amp wel.. moest je wel ver gaan, maar die speelt ook op 1 Ohm stabiel..quote:Op zondag 9 november 2014 11:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet in een echte oldskool amp jonguh...
Hoelang is ie nou al bezig, een jaar of twee?quote:Op zondag 9 november 2014 09:35 schreef delano.888 het volgende:
Alsjeblieft wacht nou toch gewoon tot je je examen hebt gehad. Je gaat er echt veel te veel vanuit dat je in 1x slaagt.
Hij verschuilt zich achter het feit dat hij 6 maanden ofzo is gestopt. Maar theorie kostte alleen al 6 of 7x ofzo, dus ik vraag me echt af of hij er wel zo vanuit moet gaan dat praktijk WEL in 1x gaat lukken..quote:Op zondag 9 november 2014 12:14 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Hoelang is ie nou al bezig, een jaar of twee?
hier staat alles dat ts moet weten.quote:Op zondag 9 november 2014 11:12 schreef Fer het volgende:
1. autoradio geeft amper 10 watt bij 4 ohm, met een beetje mazzel 5w bij 8ohm
2. hifi speakers zijn minder gevoelig, geven vaak maar 85db/1w. icm met hierboven komt er dus heel weinig geluid uit.
3. hifispeakers hebben de kast nodig die erbij zit
4. mid tweeters in de dash en woofers in de back, klinkt voor geen meter
5. hifispeakers kunnen niet tegen vocht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |