Op de A1 heb je ook een wisselstrook zitten en daar gaat het nooit fout.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:13 schreef r8v2 het volgende:
Omdat mensen:
- zich blindstaren op navigatie
- bezig zijn met FB, WA, etc.
- over het algemeen niet kunnen rijden
Geen idee wat die nou wilde.quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:13 schreef Kriegel het volgende:
Die laatste lijkt het er gewoon om te doen, kart nog even op het allerlaatste moment over het verdrijvingsvlak heen.
Om automobilisten tegen te houdenquote:Op zondag 9 november 2014 00:04 schreef Rezania het volgende:
Waarom zit daar überhaupt een slagboom eigenlijk?
Waarom?quote:Op zondag 9 november 2014 00:06 schreef r8v2 het volgende:
Om ervoor te zorgen dat mensen uit de tunnel blijven?
Nee, die is ook wel even anders ingericht. Deze is een vervolg van het normale verloop van de weg, om op de wisselstrook van de A1 te komen moet je echt fysiek uitvoegen naar links, terwijl je hier om van de weg af te raken moet uitvoegen naar rechts. Althans, zo ziet het eruit in de video. Verder is de A1 gewoon een stuk uitvoegen op een weg die rechtdoor gaat, terwijl de weg hier een bocht naar rechts maakt (en je gevoelsmatig dus rechtdoor wilt blijven gaan). En hoeveel mensen zullen hun navigatiesysteem niet up to date hebben? Ik heb toevallig gratis kaartupdate, dus slinger hem meerdere keren per jaar aan de update, maar het merendeel?quote:Op zaterdag 8 november 2014 23:18 schreef Erasmo het volgende:
Op de A1 heb je ook een wisselstrook zitten en daar gaat het nooit fout.
Omdat het een wisselbuis is en dus voor twee richtingen? En twee richtingen tegen elkaar in met 100 is niet praktisch...quote:
Joh, dat weet ik toch niet? Daarom vraag ik het ook.quote:Op zondag 9 november 2014 00:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, die is ook wel even anders ingericht. Deze is een vervolg van het normale verloop van de weg, om op de wisselstrook van de A1 te komen moet je echt fysiek uitvoegen naar links, terwijl je hier om van de weg af te raken moet uitvoegen naar rechts. Althans, zo ziet het eruit in de video. Verder is de A1 gewoon een stuk uitvoegen op een weg die rechtdoor gaat, terwijl de weg hier een bocht naar rechts maakt (en je gevoelsmatig dus rechtdoor wilt blijven gaan). En hoeveel mensen zullen hun navigatiesysteem niet up to date hebben? Ik heb toevallig gratis kaartupdate, dus slinger hem meerdere keren per jaar aan de update, maar het merendeel?
[..]
Omdat het een wisselbuis is en dus voor twee richtingen? En twee richtingen tegen elkaar in met 100 is niet praktisch...
Is de afgelopen jaren nou niet bepaald het minst besproken onderwerp in het nieuws geweest, zeg maar, die hele fucking kutcoentunnel en de werkzaamheden daar.quote:Op zondag 9 november 2014 00:53 schreef Rezania het volgende:
[..]
Joh, dat weet ik toch niet? Daarom vraag ik het ook.
Tuurlijk wel.quote:Op zondag 9 november 2014 01:16 schreef Tanden68 het volgende:
maar is er geen rood kruis boven die rijstroken?
Sinds wanneer vermijden automodebielen rode kruizen? Ik zie ze vaak zat eroverheen akkeren omdat regels voor deze figuren toch niet opgaan.quote:Op zondag 9 november 2014 01:16 schreef Tanden68 het volgende:
Best grappigmaar is er geen rood kruis boven die rijstroken?
Omdat een rood kruis zo vaak gebruikt wordt, dat de attentiefactor weggevallen is en ze niet meer opvallen. Ze zijn te gewoon geworden en daarom ziet automodebiel Nederland ze niet meer.quote:Op zondag 9 november 2014 01:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sinds wanneer vermijden automodebielen rode kruizen? Ik zie ze vaak zat eroverheen akkeren omdat regels voor deze figuren toch niet opgaan.
Als je je rijbewijs zou hebben moet je zeker wel weten dat je dat tegenkomt bij tunnelsquote:Op zaterdag 8 november 2014 23:15 schreef TC03 het volgende:
Bizar, maar een slagboom verwacht je daar niet echt.
Omdat hij 2 richtingen kan aangeven? En er dus altijd 1 oprit gesloten moet zijn, omdat je anders het liedje "boem=ho" in de praktijk gaat brengen.quote:Op zondag 9 november 2014 01:35 schreef delano.888 het volgende:
En waarom is die dan niet altijd open voor 1 richting?
Omdat het soms druk is de ene kant op en soms juist de andere kant op.quote:Op zondag 9 november 2014 01:35 schreef delano.888 het volgende:
En waarom is die dan niet altijd open voor 1 richting?
Mijn ervaring is dat je met veel km's per jaar en wat rustiger rijgedrag je een beetje immuun wordt voor alles wat knippert en brand. Iedere vrachtwagen lijkt wel een gele zwaailamp mee te hebben, er brand altijd wel een rood kruis ergens boven de weg. Mensen die 365 dagen per jaar met achterlichten aan rijden. Over gele borden voor werkzaamheden en de talloze snelheidsborden, aangezien we iedere 5km een andere max snelheid hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 13:25 schreef pvdplanet het volgende:
Dat de kruisen boven de weg gemist worden ligt aan het feit dat mensen niet geconcentreerd rijden.
Ik ben op de snelweg nog nooit een slagboom tegen gekomen, dus ik zou het niet verwacht hebben.quote:Op zondag 9 november 2014 01:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Als je je rijbewijs zou hebben moet je zeker wel weten dat je dat tegenkomt bij tunnels
Als er iets in de tunnels aan de hand is gaan de kruizen rood branden, alarmlichten (zoals bij spoorovergang) knipperen en de slagbomen omlaag om zeker te zijn dat er geen verkeer de tunnel inkomt zodat hulpdiensten veiliger hun werk kunnen doen
Men is of afgeleid of denkt misschien nog even snel onder de dalende slagboom te kunnen doorrijden alsof het maar een hindernis is en je je weg zou kunnen vervolgen
En het enorme bord met "Wisselbaan gesloten" negeert men ook voor het gemak maar even (buiten de eerder genoemde kruisen).quote:Op zondag 9 november 2014 13:25 schreef pvdplanet het volgende:
Ik reed daar gisterochtend en volgens mij heeft het met de laagstaande zon te maken.
De slagboom zag je amper.
Dat de kruisen boven de weg gemist worden ligt aan het feit dat mensen niet geconcentreerd rijden.
Die actie van dat vrachtwagentje sloeg ook nergens op hoorquote:Op zondag 9 november 2014 14:26 schreef Cheiron het volgende:
Ik vind de situatie bij de Coentunnel niet heel overzichtelijk momenteel, maar 100 meter lang op een slagboom af rijden (zoals de eerste twee in het filmpje) en er dan nog tegenaan zitten; dan moeten ze echt je rijbewijs af nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |