quote:Ingrid den Drijver (51) en Inma l'Ami (48) nemen bijna 15 jaar geleden allebei ontslag en gaan met een viskar op de markt staan. Ze zijn blij met hun keuze en doen het werk dan ook met veel plezier. Toch wordt het de laatste tijd fysiek te zwaar voor ze, waardoor ze steeds minder lol krijgen in het verkopen van vis. Inma en Ingrid hadden al eens samen de afspraak gemaakt om naar het buitenland te vertrekken als ze met pensioen zouden gaan. En omdat Inma half Spaans is, was de bestemming al snel bepaald. Ze besluiten om de stap nu al te nemen en vertrekken naar het zuiden, waar ze voor de tweede keer aan een nieuwe carrière gaan beginnen. Het stel vertrekt naar een klein dorpje in de buurt van Alicante om daar een pand te huren waar ze een Bed&Breakfast in gaan beginnen. Het afscheid van de viskar en hun vrienden en familie valt de vrouwen zwaar en Inma's Spaanse moeder, die ook in Nederland woont, heeft veel moeite met het vertrek van haar dochter. Ondanks dit verdriet vertrekken ze toch vol goede moed naar hun nieuwe woonplaats en beginnen aan het opknappen van het pand, zodat ze snel gasten kunnen ontvangen. Maar dan slaat de heimwee toe.
Of een camping of een hotel.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb lang niet alle afleveringen gezien, maar klopt het dat zo'n 97,4 % van hen een Bed & Breakfast begint?
Yep, kan me eigenlijk alleen dat gezin met een fietsenzaak herinneren, die hieraan niet voldeden.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:05 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Of een camping of een hotel.
Bijna altijd iets in de toeristische sector iig.
Klopt, dat was gewoon verfrissend. Maar dat werd ook niet uiteindelijk toch?quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, kan me eigenlijk alleen dat gezin met een fietsenzaak herinneren, die hieraan niet voldeden.
Op de één of andere manier konden ze die fietsen van 10k/stuk daar midden in de Zweedse rimboe niet verkopen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:15 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Klopt, dat was gewoon verfrissend. Maar dat werd ook niet uiteindelijk toch?
Er is ook nog een koppel geweest dat bloemen ging verkopen op het Franse platteland. Dat was uiteraard ook geen succes.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:08 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Yep, kan me eigenlijk alleen dat gezin met een fietsenzaak herinneren, die hieraan niet voldeden.
De taal zal dit keer, althans bij de ene helft van het stel, geen probleem zijn.quote:Op zaterdag 22 november 2014 09:56 schreef Van_Poppel het volgende:
Vanavond weer een nieuwe aflevering:
[..]
Tenzij je vooraf al twijfels had bij de huurders.quote:Op zaterdag 22 november 2014 11:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wietplantage in je schuur is toch gewoon pech?
Klopt, Ik Vertrek is namelijk meteen reclame, vandaar dat er zoveel mensen die een B&B/camping/hotel beginnen zich hiervoor aanmeldenquote:Op zaterdag 22 november 2014 10:01 schreef Cynix ® het volgende:
Ik heb lang niet alle afleveringen gezien, maar klopt het dat zo'n 97,4 % van hen een Bed & Breakfast begint?
Ja, aardige mensen he? Die gun je dan ook gewoon dat het gaat lukken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:41 schreef TargaFlorio het volgende:
Gisteren de aflevering van vorige week gekeken. Sympathieke mensen.
Vanwege het vakmanschap van hem komen ze er wel denk ik.
Ik misgun niemand (*) hun geluk, al zijn er natuurlijk regelmatig minder sympathieke mensen geweest.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:20 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, aardige mensen he? Die gun je dan ook gewoon dat het gaat lukken.
Ik sta wel vaak te kijken hoe onvoorbereid sommige mensen zo'n avontuur aangaan.quote:Op zaterdag 22 november 2014 15:24 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik misgun niemand (*) hun geluk, al zijn er natuurlijk regelmatig minder sympathieke mensen geweest.
* ) behalve dat racistische stel in Zuid-Afrika.
Het zorgt wel voor leuke tv als er niks gepland isquote:Op zaterdag 22 november 2014 16:15 schreef Individual het volgende:
Soms moet je gewoon gaan en zien waar het schip strand. Een lange voorbereiding is lang niet altijd een vereiste.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |