abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146417189
http://www.nu.nl/muziek/3(...)et-nummer-anouk.html
quote:
Trijntje Oosterhuis gaat komend jaar Nederland vertegenwoordigen op het Eurovisiesongfestival. Anouk, de deelneemster in 2013, gaat het nummer schrijven.

Anouk liet dat vrijdagavond tijdens het tv-programma College Tour behoorlijk nadrukkelijk doorschemeren en een anonieme bron bevestigde de deelname aan het ANP.

Op de vraag van College Tour-presentator Twan Huys of eerdere berichtgeving afgelopen weekend in het AD klopt over de deelname van Oosterhuis aan het Songfestival, antwoordde de Haagse zangeres lachend: "Ik kan zo slecht liegen."

Ook hintte Anouk op het schrijven van het Songfestivalnummer.

Het Songfestival wordt volgend jaar mei in Wenen gehouden.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146417259
Dag Nederland. :r
pi_146417536
Wat een ramp, gaat hem niet worden.
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:01:01 #4
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_146417567
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:05:53 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_146417865
Meh.

Maar goed, dachten we dat niet ook over de Common Linnets?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_146418430
BREAKING: Campagnestrategie Trijntje nu al uitgelekt:

Trijntje_O twitterde op woensdag 05-11-2014 om 08:25:04 Voor elke stem doneren de TROS en ik een euro aan kinderen in een Oostblok-land! #vote #stem #esf14 #douzepoints reageer retweet
Zijn we in elk geval wel voor eens en altijd van de TROS af. :')
pi_146419048
Oh nee.
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:32:39 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146419080
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:17 schreef Roland010 het volgende:
BREAKING: Campagnestrategie Trijntje nu al uitgelekt:

Trijntje_O twitterde op woensdag 05-11-2014 om 08:25:04 Voor elke stem doneren de TROS en ik een euro aan kinderen in een Oostblok-land! #vote #stem #esf14 #douzepoints reageer retweet
Zijn we in elk geval wel voor eens en altijd van de TROS af. :')
Dat heeft ze toch eerder gedaan, zo'n actie? Moest worden afgeblazen want bedrag werd te hoog.
pi_146419229
Getver :(
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 november 2014 @ 22:37:21 #10
367000 roos94
pi_146419278
Ibwaaah. Beter Dotan, veel meer internationale sound
pi_146419402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:32 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dat heeft ze toch eerder gedaan, zo'n actie? Moest worden afgeblazen want bedrag werd te hoog.
Vandaar deze grap juist idd ;) Vorig jaar zette ze op d'r Facebook dat ze voor elke 'like' een euro zou doneren aan giro 555, voor de slachtoffers op Haïti. Trijntje had er alleen niet bij stil gestaan dat ze 60.000 volgers had, die vervolgens ook weer honderdduizenden volgers hadden... 200.000 likes binnen een avond geloof ik, daarna moest ze het bericht verwijderen, om te voorkomen dat het er geen 2 miljoen werden _O-
  vrijdag 7 november 2014 @ 22:42:45 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_146419460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:40 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Vandaar deze grap juist idd ;) Vorig jaar zette ze op d'r Facebook dat ze voor elke 'like' een euro zou doneren aan giro 555, voor de slachtoffers op Haïti. Trijntje had er alleen niet bij stil gestaan dat ze 60.000 volgers had, die vervolgens ook weer honderdduizenden volgers hadden... 200.000 likes binnen een avond geloof ik, daarna moest ze het bericht verwijderen, om te voorkomen dat het er geen 2 miljoen werden _O-
Ohw, ik dacht dat het echt was! :D
pi_146419606
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ohw, ik dacht dat het echt was! :D
Dat hoop ik niet, want dan krijgen we vanuit Europa volgend jaar nóg een ongewenste naheffing, alleen dan van 600.000 plus nog een nulletje erachter.
  vrijdag 7 november 2014 @ 23:20:59 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_146420906
Als een travestiet kan winnen, waarom Trijntje dan niet.....?
pi_146422144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 20:08 schreef ato het volgende:
Ik vind dat hij wel goed zingt, maar smaken verschillen natuurlijk.
De ademhaling is niet goed. Een beetje een dichtgeknepen strot. Geen idee hoe het precies komt maar dit is bij veel mensen een probleem (bij mij ook) en trainbaar.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 8 november 2014 @ 00:02:00 #16
862 Arcee
Look closer
pi_146422202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:32 schreef Boca_Raton het volgende:
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_146425537
Ze heeft een goede stem. Als het nummer ook goed is heeft ze wel een kans. Waarom niet?
pi_146425875
Daarbij denk ik dat een simpele popsong van 'Alain' of een saai nummer van 'Dotan' (ik snap de hype niet?) al HELEMAAL NIET gaat werken. Ik vind het een goede keuze.
pi_146427663
Oh, ik ben eigenlijk wel enthousiast. Trijntje is professioneel, heeft podiumervaring en een goede stem. Dat gecombineerd met een liedje geschreven door Anouk kan weleens heel geweldig worden.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 november 2014 @ 13:06:58 #20
22592 crew  Ole
pi_146429460
NEEEEEE
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146429464
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 november 2014 11:24 schreef Fascination het volgende:
Oh, ik ben eigenlijk wel enthousiast. Trijntje is professioneel, heeft podiumervaring en een goede stem. Dat gecombineerd met een liedje geschreven door Anouk kan weleens heel geweldig worden.
Dit dus.
En wie weet zingt ze wel met haar groepje, Ladies of soul (of zo iets).
  Moderator / Miss SHO zaterdag 8 november 2014 @ 13:08:26 #22
22592 crew  Ole
pi_146429495
Erger dan de toppers kan toch niet
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_146432436
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2014 21:55 schreef DjeDje het volgende:
Dag Nederland. :r
Ga jij ons landje verlaten? :)
#NoDAPL
pi_146432443
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 13:08 schreef Ole het volgende:
Koos Alberts?
#NoDAPL
pi_146432461
Travestieten doen het altijd erg goed op het ESF, dus ik zie wel kansen voor Trijntje

Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_146432552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 22:40 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Ze pakte het wel onhandig aan. Als ze nu gewoon direct had uitgelegd geen rekening te hebben gehouden met volgers van volgers, een oproepje op GeenStijl etc. en 60 000 Euro had overgemaakt, 1 voor elke volger van haar, dan had niemand er moeilijk over gedaan en hadden mensen meer respect voor haar gekregen.
#NoDAPL
pi_146432985
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ze pakte het wel onhandig aan. Als ze nu gewoon direct had uitgelegd geen rekening te hebben gehouden met volgers van volgers, een oproepje op GeenStijl etc. en 60 000 Euro had overgemaakt, 1 voor elke volger van haar, dan had niemand er moeilijk over gedaan en hadden mensen meer respect voor haar gekregen.
Precies. Mensen hebben er heus wel begrip voor dat ze niet even een half miljoen op tafel kan leggen, en als ze gewoon erbij had gezegd: met een maximum aan 60.000 euro en dat had gestort dan vond iedereen het een ontzettend gulle gift. Maar GeenStijl enzo zijn er toch alleen maar op uit om acties van anderen bewust te saboteren. Wie wat voor een ander (doel) doet, is een "Gutmensch" volgens ze die dat alleen maar doet om te doen alsof ie beter is dan anderen. En anders een naïeve linkse theedrinker. Kudtmensen! Neem een voorbeeld aan ons, wij doen dit weekend wie de leukste en hardste ebola-grap over kindernegerts kan maken.

Nou, liever 'naïef' en zogenaamd als goed persoon over willen komen door wat te geven, dan je levensvreugde halen uit grappen maken over kinderen die dood liggen gaan en de rest van de dag zitten 'fappen' met gehackte plaatjes.

Ze heeft overigens wel gedoneerd alsof, maar ze wou niet zeggen hoeveel. Waarop Geenstijl ook weer zei dat ze vast loog of dat het anders een heel klein bedrag was. Als ze het wel had bekend gemaakt, hadden diezelfde Geenstijlers weer geroepen dat ze alleen maar doneerde om media-aandacht te krijgen. :')

Waar Trijntje tenminste nog met een goed bedoelde (maar onhandige) actie zich probeerde in te zetten, was Geenstijl alleen maar aan het proberen zo'n actie voor eigen lol te verkloten en mensen die wel wat nuttigs deden af te zeiken. Liever een wereld vol wat naïeve treintjes, dan met zure reaguurders die alles alleen maar 'kapodt' willen hebben.
pi_146439576
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:28 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Precies. Mensen hebben er heus wel begrip voor dat ze niet even een half miljoen op tafel kan leggen, en als ze gewoon erbij had gezegd: met een maximum aan 60.000 euro en dat had gestort dan vond iedereen het een ontzettend gulle gift. Maar GeenStijl enzo zijn er toch alleen maar op uit om acties van anderen bewust te saboteren. Wie wat voor een ander (doel) doet, is een "Gutmensch" volgens ze die dat alleen maar doet om te doen alsof ie beter is dan anderen. En anders een naïeve linkse theedrinker. Kudtmensen! Neem een voorbeeld aan ons, wij doen dit weekend wie de leukste en hardste ebola-grap over kindernegerts kan maken.

Nou, liever 'naïef' en zogenaamd als goed persoon over willen komen door wat te geven, dan je levensvreugde halen uit grappen maken over kinderen die dood liggen gaan en de rest van de dag zitten 'fappen' met gehackte plaatjes.

Ze heeft overigens wel gedoneerd alsof, maar ze wou niet zeggen hoeveel. Waarop Geenstijl ook weer zei dat ze vast loog of dat het anders een heel klein bedrag was. Als ze het wel had bekend gemaakt, hadden diezelfde Geenstijlers weer geroepen dat ze alleen maar doneerde om media-aandacht te krijgen. :')

Waar Trijntje tenminste nog met een goed bedoelde (maar onhandige) actie zich probeerde in te zetten, was Geenstijl alleen maar aan het proberen zo'n actie voor eigen lol te verkloten en mensen die wel wat nuttigs deden af te zeiken. Liever een wereld vol wat naïeve treintjes, dan met zure reaguurders die alles alleen maar 'kapodt' willen hebben.
Het was inderdaad erg flauw van GeenStijl - het kwam uit een goed hart en zij probeerde tenminste iets te doen -, en een onhandige reactie van Trijntje die in een soort van verdedigingskramp schoot. Nu kan ik soms best wel lachen met GeenStijl wanneer het tegen bepaalde heilige huisjes aan schopt waarvan ook ik vind dat die eens mogen vallen maar op sociaaleconomisch vlak schud ik vaak mijn hoofd wanneer ik lees op die website. ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 08-11-2014 19:36:04 ]
#NoDAPL
pi_146439651
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 15:06 schreef Alan_Bastard het volgende:
Travestieten doen het altijd erg goed op het ESF, dus ik zie wel kansen voor Trijntje

[ afbeelding ]
Verschillende mensen hier klaagden dat Trijntje o.a. ongeschikt zou zijn omdat ze geen sexbom (meer) is. Inderdaad, sinds wanneer is dat nodig om het Songfestival te winnen. Je moet op de een of andere manier opvallen en de sympathie winnen. Dat kan zijn doordat je een leuk kopje hebt en goed kan zingen, doordat je een transsexueel bent (gek genoeg :?) en doordat je een goed optreden neerzet met een liedje wat blijft hangen. Sowieso zal ze zich wel plaatsen en in het linkerrijtje eindigen, waar zullen we wel zien.
#NoDAPL
pi_146442455
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 19:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het was inderdaad erg flauw van GeenStijl - het kwam uit een goed hart en zij probeerde tenminste iets te doen -, en een onhandige reactie van Trijntje die in een soort van verdedigingskramp schoot. Nu kan ik soms best wel lachen met GeenStijl wanneer het tegen bepaalde heilige huisjes aan schopt waarvan ook ik vind dat die eens mogen vallen maar op sociaaleconomisch vlak schud ik vaak mijn hoofd wanneer ik lees op die website. ;)
Helemaal mee eens. Soms zijn ze ook wel gewoon echt scherp (en vermakelijk). Bovendien met tekst enorm creatief, dat is knap. Maar als ze nou i.p.v. Trijntje's onhandige maar goedbedoelde actie te saboteren zelf iets hadden gedaan voor giro 555 dan had ik ze heel wat hoger zitten. Maar nee, dan zouden ze zelf eens een keer iets beter moeten gaan doen, ipv alleen maar 'kritiek' te hebben. Ik had pas echt respect voor ze gehad als ze alle GS-lezers vroegen om een donatie te doen. Om dan een keer midden in de nacht ofzo met een grote zak euro's wakker te maken. Voorwaarde wel dat ze het nu direct persoonlijk zou moeten tellen. Dat spoort mensen natuurlijk wel extra aan. ;)

Maar idd, die blinde haat naar mensen (zie je ook hier op FOK!) die in elk geval nog wat proberen. Je wordt hier bijna populairder als je zegt dat je een kat expres doodgereden hebt dan als je een donatie doet (en een ijsemmer over je kop gooit) voor een spierziekte. "Gutmenschen" (of hoe noemen die verbitterde types alle mensen die niet puur egoïstisch, cynisch en verzuurd zijn)?
Wat is dat toch? Liever iets te naïef dan te cynisch."Er hebben veel meer mensen kanker dan dat ALS, ik geef nooit niets want dan blijf ik bezig". Er zijn veel meer mensen met kanker dan ALS ja, dat is nou precies het probleem en daarom is het juist goed dat zo'n ziekte aandacht en enkele miljoenen extra donaties krijgt. Als maar een stuk of 1500 mensen in Nederland zo'n ziekte hebben dan is dat de enige manier om aandacht, geld en onderzoek te krijgen. Een nare ziekte is juist extra erg als het een zeldzame is.

Maar zo denk ik dan. :{

[ Bericht 7% gewijzigd door Roland010 op 08-11-2014 20:51:58 ]
  † In Memoriam † zaterdag 8 november 2014 @ 21:15:55 #31
368283 ato
pi_146443549
As maandag komt de Tros/Avro met een verklaring. Lees ik op een andere site,

En nogmaals ik ben ook geen fan van Trijntje, maar ik leg mij er nu bij neer.
Als het maar een goed nummer is..en goed in beeld wordt gebracht
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 10 november 2014 @ 09:36:56 #32
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_146490798
quote:
Niet overdrijven hè Ole😀
pi_146495322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 20:46 schreef Roland010 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Soms zijn ze ook wel gewoon echt scherp (en vermakelijk). Bovendien met tekst enorm creatief, dat is knap. Maar als ze nou i.p.v. Trijntje's onhandige maar goedbedoelde actie te saboteren zelf iets hadden gedaan voor giro 555 dan had ik ze heel wat hoger zitten. Maar nee, dan zouden ze zelf eens een keer iets beter moeten gaan doen, ipv alleen maar 'kritiek' te hebben. Ik had pas echt respect voor ze gehad als ze alle GS-lezers vroegen om een donatie te doen. Om dan een keer midden in de nacht ofzo met een grote zak euro's wakker te maken. Voorwaarde wel dat ze het nu direct persoonlijk zou moeten tellen. Dat spoort mensen natuurlijk wel extra aan. ;)

Maar idd, die blinde haat naar mensen (zie je ook hier op FOK!) die in elk geval nog wat proberen. Je wordt hier bijna populairder als je zegt dat je een kat expres doodgereden hebt dan als je een donatie doet (en een ijsemmer over je kop gooit) voor een spierziekte. "Gutmenschen" (of hoe noemen die verbitterde types alle mensen die niet puur egoïstisch, cynisch en verzuurd zijn)?
Wat is dat toch? Liever iets te naïef dan te cynisch."Er hebben veel meer mensen kanker dan dat ALS, ik geef nooit niets want dan blijf ik bezig". Er zijn veel meer mensen met kanker dan ALS ja, dat is nou precies het probleem en daarom is het juist goed dat zo'n ziekte aandacht en enkele miljoenen extra donaties krijgt. Als maar een stuk of 1500 mensen in Nederland zo'n ziekte hebben dan is dat de enige manier om aandacht, geld en onderzoek te krijgen. Een nare ziekte is juist extra erg als het een zeldzame is.

Maar zo denk ik dan. :{
Inderdaad: goede journalisten maar helaas in onze ogen ook een aantal verkeerde opvattingen. Bert Brussen is wat meer links georiënteerd maar hij heeft GeenStijl dan ook verlaten als ik me niet vergis.
#NoDAPL
pi_146496130
Of het een geslaagde inzending is, weten we pas als we het nummer hebben gehoord. En zelfs dan kun je je nog lelijk verkijken. Ik hoorde vorig jaar echt niets in het liedje van The Common Linnets, maar op het podium kwam alles perfect samen.

Als Anouk weer zoiets goeds als "Birds" uit de hoge hoed tovert en Traincha zingt dat nummer in Oostenrijk naar behoren, dan ben ik tevreden.

Ik blijf trouwens nog steeds vinden dat we niet een artiest en een nummer zouden moeten aanwijzen, maar dat we een groots opgezet Nationaal Songfestival zouden moeten houden.
pi_146496232
quote:
Jawel hoor, dat kan best. Onze inzendingen van 2006, 2010 en 2012 zijn daar het levende bewijs van.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 09:06 schreef Unites het volgende:
Daarbij denk ik dat een simpele popsong van 'Alain' of een saai nummer van 'Dotan' (ik snap de hype niet?) al HELEMAAL NIET gaat werken. Ik vind het een goede keuze.
Ik snap de hype rondom die Dotan ook niet. Ik schrok toen ik hoorde dat hij mogelijk naar het ESF zou gaan, Wat dat betreft is het nieuws rondom Traincha een opluchting.
pi_146501004
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
Of het een geslaagde inzending is, weten we pas als we het nummer hebben gehoord. En zelfs dan kun je je nog lelijk verkijken. Ik hoorde vorig jaar echt niets in het liedje van The Common Linnets, maar op het podium kwam alles perfect samen.

Als Anouk weer zoiets goeds als "Birds" uit de hoge hoed tovert en Traincha zingt dat nummer in Oostenrijk naar behoren, dan ben ik tevreden.

Ik blijf trouwens nog steeds vinden dat we niet een artiest en een nummer zouden moeten aanwijzen, maar dat we een groots opgezet Nationaal Songfestival zouden moeten houden.
Dat hebben we al geprobeerd, het leverde rampzalig slechte optredens op. Teveel amateuristisch geklungel, dat werkt niet. Professionele artiesten doen niet eens mee aan zo'n wedstrijd.
#NoDAPL
pi_146502971
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat hebben we al geprobeerd, het leverde rampzalig slechte optredens op. Teveel amateuristisch geklungel, dat werkt niet. Professionele artiesten doen niet eens mee aan zo'n wedstrijd.
Ik weet het. Het probleem zit 'm niet in de opzet van een eventueel NSF, maar in het feit dat gearriveerde artiesten hun neus optrekken voor een selectiewedstrijd. Ze willen Nederland best vertegenwoordigen, maar dan alleen als ze rechtstreeks worden aangewezen.

In Zweden - ik vind nog steeds dat we dat land als lichtend voorbeeld moeten zien - is dat echt heel anders. Daar is het NSF (Melodifestivalen) een enorme happening met diverse voorrondes. En daar nemen dan ook bekende artiesten aan deel.

Waar we heen moeten, is in mijn optiek:
van Het is een eer om voor Nederland naar het ESF te mogen naar Het is een eer om aan het NSF mee te doen.

Dat zou echt een gezonde ontwikkeling zijn voor wat zich Nederland Muziekland noemt.
pi_146503079
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:54 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik weet het. Het probleem zit 'm niet in de opzet van een eventueel NSF, maar in het feit dat gearriveerde artiesten hun neus optrekken voor een selectiewedstrijd. Ze willen Nederland best vertegenwoordigen, maar dan alleen als ze rechtstreeks worden aangewezen.
Daarom mijn laatste zin. Eigenlijk wel een beetje lafjes, ze hoeven niet bang te zijn dat ze niet winnen zolang ze daadwerkelijk fatsoenlijk werk leveren (niet de categorie volksartiest ;)), de laatste twee jaar hebben we gezien dat het werkt.

quote:
Dat zou echt een gezonde ontwikkeling zijn voor wat zich Nederland Muziekland noemt.
Ik vrees dat Nederland niet echt een muziekland is. Wij hebben veel goede amateurmuzikanten, dat wel. Nog wel! Het wordt immers niet meer gestimuleerd. Maar weinig professionele muziekindustrie.
#NoDAPL
pi_146503231
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik vrees dat Nederland niet echt een muziekland is. Wij hebben veel goede amateurmuzikanten, dat wel. Nog wel! Het wordt immers niet meer gestimuleerd. Maar weinig professionele muziekindustrie.
Die constatering deel ik volledig. En dan kun je twee dingen doen: daarin berusten of een klimaat creëren waardoor Nederland wél een Muziekland wordt. Ik kies voor de laatste optie.
pi_146503400
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 17:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die constatering deel ik volledig. En dan kun je twee dingen doen: daarin berusten of een klimaat creëren waardoor Nederland wél een Muziekland wordt. Ik kies voor de laatste optie.
Wie niet? Alleen hoe wil je het voor elkaar krijgen?
Analytisch gezien gaat het om de volgende componenten:
1. voldoende goede amateurmuzikanten
2. voldoende mogelijkheden om amateurmuzikanten samen te brengen
3. de stap naar de professionele muziek

1 en 2 zijn hoofdzakelijk de verantwoordelijkheid van de overheid. Aangezien vroeger muziekles werd gesubsidieerd hebben we nog veel goede amateurmuzikanten, doordat het al een tijdje niet of nauwelijks wordt gesubsidieerd zal dit relatieve deel in de toekomst dalen.
Het samenbrengen van de muzikanten doe je door oefenruimtes te faciliteren (tegen break even of gesubsdieerd oefenruimtes beschikbaar stellen) en door het op muziekscholen te stimuleren.
De derde stap ligt volledig in handen van de platenmaatschappijen, de radiozenders, de televisiezenders en de andere media.

Het gaat dus zoals altijd bij dit soort kwesties om het cultiveren van het talent wat aanwezig is. Elke generatie en overal in de wereld heeft ongeveer hetzelfde percentage van de mensen talent voor X. In het ene land wordt dit vroeg opgespoord en wordt er iets mee gedaan. In het andere land niet. Daarom dat Nederland in het verleden relatief veel voetbalsucces heeft gehad voor een klein landje. Dat is gerelateerd aan het grote aantal voetbalvelden van amateursportclubs (groot percentage van de Nederlanders die ooit gaat voetballen en meestal al op jonge leeftijd => talent wordt opgespoord) en het feit dat we een goede aansluiting van de amateurs naar de top hebben.
#NoDAPL
pi_146523844
Ik gok op een tweede plek. Of ze moet een baard laten groeien of iets dergelijks.
  dinsdag 11 november 2014 @ 16:41:54 #42
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_146539504
Dima Bilan - Jong, Russische superster, elke Rus in europa stemde voor hem
Alexander Rybak - Jong, schattig, homo-candy
Lena - Jong en spontaan lekker ding, goede stem
Ell & Nikki - Jong, aardig nummer, en geruchten over gekochte stemmen bij televoting
Loreen - Jong, mysterieus, goed dansnummer
Emmelie de Forest - Jong, schattig, goede stem
Conchita Wurst - Vrouw met baard en een goede stem
Trijntje Oosterhuis - 5 februari 1973, alleen in Vlaanderen ooit een beetje beroemd geweest, zingt niet onaardig

Kan aan mij liggen, maar ik heb m'n twijfels.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_146539716
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 16:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Dima Bilan - Jong, Russische superster, elke Rus in europa stemde voor hem
Alexander Rybak - Jong, schattig, homo-candy
Lena - Jong en spontaan lekker ding, goede stem
Ell & Nikki - Jong, aardig nummer, en geruchten over gekochte stemmen bij televoting
Loreen - Jong, mysterieus, goed dansnummer
Emmelie de Forest - Jong, schattig, goede stem
Conchita Wurst - Vrouw met baard en een goede stem
Trijntje Oosterhuis - 5 februari 1973, alleen in Vlaanderen ooit een beetje beroemd geweest, zingt niet onaardig

Kan aan mij liggen, maar ik heb m'n twijfels.
Misschien dat dat gecompenseerd kan worden door een enorm goed nummer. ;(
  dinsdag 11 november 2014 @ 17:26:19 #44
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_146540931
Weet je, de leeftijd op zich kan me nog niet eens zoveel schelen. Probleem is meer dat Trijntje sowieso al jaren nogal belegen overkomt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  dinsdag 11 november 2014 @ 18:37:11 #45
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_146543343
Gadverdamme. Dan had ik nog liever Dotan of Alain Clark gezien.

quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

Imo heeft Nederland een aantal geweldige bands, waaronder bijvoorbeeld Within Temptation, DeWolff en Kensington. Alleen is dat allemaal niet echt ESF-muziek.
  dinsdag 11 november 2014 @ 19:59:23 #46
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2014 @ 21:26:40 #47
368283 ato
pi_146552102
Helaas geen Dotan en geen Alain en Kovacs etc.

Maar wij moeten het er nu eenmaal mee doen.
Ik heb mij er bij neergelegd en geloof wel in een goed plan, aanpak en liedje van beide dames..
pi_146594607
Anouk vind ik als schrijver betert dan als performer, dat biedt wel mogelijkheden
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_146603004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2014 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

De ademhaling is niet goed. Een beetje een dichtgeknepen strot. Geen idee hoe het precies komt maar dit is bij veel mensen een probleem (bij mij ook) en trainbaar.
Komt door de valse stemplooien/stembanden, zitten net boven je echte stembanden ;) bij spanning/druk gaan ze naar elkaar toe -> geknepen, niet relaxed geluid. Heet ook wel constriction.
pi_146613065
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 09:50 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Komt door de valse stemplooien/stembanden, zitten net boven je echte stembanden ;) bij spanning/druk gaan ze naar elkaar toe -> geknepen, niet relaxed geluid. Heet ook wel constriction.
Interessant maar hoe voorkom je dat dat gebeurt? Het is immers wel te leren. Vergelijk voor de grap eens hoe Elton John zong op het album Peachtree Road en hoe hij zijn eerdere liedjes zong. Hij had in de tussentijd flinke stemproblemen gekregen en hij is daarom zangles gaan volgen met een totaal ander stemgeluid als gevolg.
#NoDAPL
  donderdag 13 november 2014 @ 15:29:16 #51
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_146613310
Vanavond is Trijntje te zien in DWDD twitterde DWDD !
pi_146621946
quote:
99s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
Toch jammer dat Alain Clark niet gaat.

Ruud de Wild heeft Jan Dijkgraaf vandaag in zijn uitzending keihard aangepakt n.a.v. zijn kwetsende column in Metro:

http://www.metronieuws.nl(...)rZnkk!ALMNdIKp9PSxA/

(check de reacties)
  donderdag 13 november 2014 @ 19:47:07 #53
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_146623027
Inderdaad kwetsend wat die Jan Dijkgraaf zei over Trijntje Oosterhuis😠ik ben ook geen fan van Trijntje maar ze hoeft niet uit gescholden te worden.
pi_146623785
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:47 schreef Haaibaaike het volgende:
Inderdaad kwetsend wat die Jan Dijkgraaf zei over Trijntje Oosterhuis😠ik ben ook geen fan van Trijntje maar ze hoeft niet uit gescholden te worden.
Wat scheld hij dan precies? :@
dag
pi_146625319
quote:
2s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:26 schreef glasshole het volgende:

[..]

Ruud de Wild heeft Jan Dijkgraaf vandaag in zijn uitzending keihard aangepakt n.a.v. zijn kwetsende column in Metro:

(check de reacties)
Staat dat fragment ergens online?
pi_146625726
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:37 schreef aarontje112 het volgende:

[..]

Staat dat fragment ergens online?
Skip naar 15:00

http://www.538.nl/gemist/21873/ruuddewild-nl-4
pi_146625977
quote:
99s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:29 schreef Haaibaaike het volgende:
ja wat een lekker ding nog steeds O+
5 Ferrari's op videoband!
pi_146626024
quote:

[..]

(check de reacties)
Wat een klootzak :r

Ken die hele vent niet.
Maar dit verdient lieve Trijntje niet.
Ach gewoon niks van aantrekken van z'n homofiele Jan Dijkgraaf.
pi_146626048
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:56 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Wat een klootzak :r

Ken die hele vent niet.
Maar dit verdient lieve Trijntje niet.
Ach gewoon niks van aantrekken van z'n homofiele Jan Dijkgraaf.
Wat heeft zijn seksuele voorkeur er mee te maken ?
dag
pi_146626236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:56 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat heeft zijn seksuele voorkeur er mee te maken ?
Nichten zijn altijd vals heb ik weleens gehoord.
pi_146626368
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:01 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Nichten zijn altijd vals heb ik weleens gehoord.
Zo gedraag jij je nu ook overigens ;).
Maar wat zegt die vent dan precies dat niet klopt?

Nee, hij zegt het wel lomp, bot en op een harde manier. Maar wat is er precies onjuist?
dag
pi_146626514
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:04 schreef Peter het volgende:

[..]

Zo gedraag jij je nu ook overigens ;).
Maar wat zegt die vent dan precies dat niet klopt?

Nee, hij zegt het wel lomp, bot en op een harde manier. Maar wat is er precies onjuist?
Geen dikke reet.
Geen schele rotkop.
Geen zeikerig kutaccent.
Geen gemeen smoelwerk.
En ze gaat de finale halen.
Wel een facebook-blooper. :@
pi_146626552
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:08 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Geen dikke reet.
Geen schele rotkop.
Geen zeikerig kutaccent.
Geen gemeen smoelwerk.
En ze gaat de finale halen.
Wel een facebook-blooper. :@
Daar verschillen de meningen ook in dit forum over...
dag
pi_146626605
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:09 schreef Peter het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen ook in dit forum over...
Nouja niemand maakt z'n eigen uiterlijk, en ben benieuwd hoe lelijk die users dan zijn.
pi_146626806
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 15:22 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Interessant maar hoe voorkom je dat dat gebeurt? Het is immers wel te leren. Vergelijk voor de grap eens hoe Elton John zong op het album Peachtree Road en hoe hij zijn eerdere liedjes zong. Hij had in de tussentijd flinke stemproblemen gekregen en hij is daarom zangles gaan volgen met een totaal ander stemgeluid als gevolg.
Trainen. Er zijn oefeningen waarmee je leert om je valse stemplooien te gebruiken en als je ze kunt gebruiken kun je voelen dat je er spanning op zet, dan kan je het ook weer loslaten.
Tevens helpt het om te oefenen om je 'keel' open te zetten door een soort giechel geluid. Dan merk je dat de boel net allemaal wat wijder staat, dan komt er ook moeilijker spanning op je valse stemplooien :)
Het is trouwens wel echt micromanagement, dus niet iets wat je binnen een week kunt aanleren en voelen.
pi_146627895
quote:

[..]

(check de reacties)
Wat een sneu ventje. Ook al dat volk in dit topic dat Trijntje afkraakt ogv uiterlijk terwijl ik weet dat er enorm veel zeekoeien hier op fok posten. :')
  † In Memoriam † donderdag 13 november 2014 @ 22:34:51 #68
368283 ato
pi_146629742
Ik vond haar bij DWDD er leuk uit zien..
pi_146630565
quote:
15s.gif Op donderdag 13 november 2014 19:47 schreef Haaibaaike het volgende:
Het slaat werkelijk nergens op die column. Ruud de Wild merkt terecht op dat je al fors achterstaat als je iemands uiterlijk er bij moet betrekken.
#NoDAPL
pi_146630657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 21:15 schreef SSJKliko het volgende:

[..]

Trainen. Er zijn oefeningen waarmee je leert om je valse stemplooien te gebruiken en als je ze kunt gebruiken kun je voelen dat je er spanning op zet, dan kan je het ook weer loslaten.
Tevens helpt het om te oefenen om je 'keel' open te zetten door een soort giechel geluid. Dan merk je dat de boel net allemaal wat wijder staat, dan komt er ook moeilijker spanning op je valse stemplooien :)
Het is trouwens wel echt micromanagement, dus niet iets wat je binnen een week kunt aanleren en voelen.
Ik heb de indruk dat ik het bij mezelf al wat beter heb gekregen in de afgelopen jaren maar geen idee hoe.
#NoDAPL
pi_146632189
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 22:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het slaat werkelijk nergens op die column. Ruud de Wild merkt terecht op dat je al fors achterstaat als je iemands uiterlijk er bij moet betrekken.
Weet je of ik dat ergens kan terugluisteren?
pi_146632206
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:29 schreef Fascination het volgende:

[..]

Weet je of ik dat ergens kan terugluisteren?
Zie Glashol zijn reactie. Het is niet zo interessant hoor. Hij vraagt zich hardop af wat er mis met hem is en waarom hij zo gefrustreerd is, hij geeft aan dat het niet grappig is en wat ik eerder aangaf.
#NoDAPL
pi_146632246
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Zie Glashol zijn reactie.
Godver, heb nog omhoog zitten scrollen. :')
pi_146632302
Zit DWDD te draaien, leuk :)
  vrijdag 14 november 2014 @ 08:37:13 #75
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_146636996
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 20:00 schreef Peter het volgende:

Wat scheld hij dan precies? :@
Heb je de link niet gelezen dan?
pi_146637014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 november 2014 23:32 schreef MaGNeT het volgende:
Zit DWDD te draaien, leuk :)
Heb het stukje met Trijntje net even gezien. Leuk gesprek.
  vrijdag 14 november 2014 @ 08:54:32 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146637224
quote:
Talentloze prutsers weer gepasseerd voor songfestival

Door Diederik Smit • dinsdag 11 november 2014

Talentloze prutsers zijn teleurgesteld over de keuze voor Trijntje Oosterhuis als Nederlandse inzending voor het Songfestival. Jarenlang was het traditie om incapabele stakkers naar het festival te sturen, maar de laatste jaren wordt steeds vaker gekozen voor mensen die iets kunnen. Dit tot onvrede van artiesten als Zanger Rinus en Marco Borsato die daardoor buiten de boot dreigen te vallen.
Bron
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146648040
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 08:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron
Terechte conclusie, jammer dat ze Marco Borsato noemen die alles behalve een talentloze prutser is. Hem over 1 kam scheren met Rinus is nogal dom.
#NoDAPL
  † In Memoriam † vrijdag 14 november 2014 @ 19:05:20 #79
368283 ato
pi_146655836
Iemand suggereert op een Eurovisie Side dat het ook latin kan zijn..
pi_146657380
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:05 schreef ato het volgende:
Iemand suggereert op een Eurovisie Side dat het ook latin kan zijn..
Dát zou inderdaad verrassend zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 14 november 2014 @ 19:43:34 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_146657443
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 15:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Terechte conclusie, jammer dat ze Marco Borsato noemen die alles behalve een talentloze prutser is. Hem over 1 kam scheren met Rinus is nogal dom.
Je hebt door dat het een stukje uit de speld?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_146657614
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 november 2014 19:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt door dat het een stukje uit de speld?
Uiteraard. Het is niet omdat je parodie maakt dat je ineens alle logica moet negeren. Spot of niet, Borsato over 1 kam scheren met Rinus is te ongeloofwaardig. :')
#NoDAPL
  donderdag 29 januari 2015 @ 19:15:06 #83
436335 pinman
Ik haat Transformers
pi_149178833
quote:

[ afbeelding ]
quote:

[ afbeelding ]
_O-
pi_149218034
Slotje. Er loopt al een topic over Trijntje, als Nederlandse inzending en alles wat daarbij komt kijken. Voor de duidelijkheid gaan we daar dus verder...:

http://forum.fok.nl/topicchain/last/5989
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')