abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149231995
Dank voor de reacties allen :)
pi_149240045
Gisteren zijn bij ons dan eindelijk de zonnepanelen geplaatst!

Moet ik dat eigenlijk nog doorgeven aan mijn energieleverancier?
  zaterdag 31 januari 2015 @ 17:23:51 #53
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149240183
Gefeliciteerd! Gewoon je maandbedrag verlagen, waarom zou je het door willen geven?
pi_149241197
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:23 schreef Erasmo het volgende:
Gefeliciteerd! Gewoon je maandbedrag verlagen, waarom zou je het door willen geven?
Vanwege het terugleveren. Maar mijn man zei net dat de installateur dat regelt. Maandbedrag moet nog wel omlaar. Maar naar hoeveel? Eens even over nadenken.
  zaterdag 31 januari 2015 @ 18:22:57 #55
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149241255
De installateur hoeft niks te regelen. Salderen zou ook automatisch moeten gaan. De enige uitzondering is als de meter alleen telwerken heeft die vooruit gaan.

De geschatte jaaropbrengst met een redelijke marge voor de veiligheid x je prijs per KWh.
pi_149258548
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 17:14 schreef Bleie het volgende:
Moet ik dat eigenlijk nog doorgeven aan mijn energieleverancier?
Dat gebeurt automatisch. Je hoeft niks te doen. Je krijgt over een tijdje een brief van je netbeheerder dat je bent geregistreerd dat je teruglevert.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149258565
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:22 schreef Erasmo het volgende:
De installateur hoeft niks te regelen. Salderen zou ook automatisch moeten gaan. De enige uitzondering is als de meter alleen telwerken heeft die vooruit gaan.
Dan vraag je een nieuwe meter aan.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_149258599
quote:
1s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 18:19 schreef Bleie het volgende:

[..]

Vanwege het terugleveren. Maar mijn man zei net dat de installateur dat regelt. Maandbedrag moet nog wel omlaar. Maar naar hoeveel? Eens even over nadenken.
waarschijnlijk wek je rond de 2700-3000 kwh per jaar op. Dus dat trek je af van je verbruik. Dan heb je je maandbedrag eruit.
evt kan je nog overstappen dan hoef je niks uit te rekenen.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:23:22 #59
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149258636
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dat gebeurt automatisch. Je hoeft niks te doen. Je krijgt over een tijdje een brief van je netbeheerder dat je bent geregistreerd dat je teruglevert.
Waarom zou je netbeheerder het moeten weten dat je teruglevert? Er even vanuit gaan dat de vraagsteller niet toevallig een digitale meter met twee telwerken heeft.
pi_149258650
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waarom zou je netbeheerder het moeten weten dat je teruglevert? Er even vanuit gaan dat de vraagsteller niet toevallig een digitale meter met twee telwerken heeft.
Geen idee, maar je wordt automatisch geregistreerd omdat je installateur dit doorgeeft.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:25:51 #61
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149258691
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Geen idee, maar je wordt automatisch geregistreerd omdat je installateur dit doorgeeft.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een installateur installeert het leidingwerk, hangt de omvormer op en legt de panelen op het dak en dan is ie klaar.
pi_149258708
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:25 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Daar heb ik nog nooit van gehoord, een installateur installeert het leidingwerk, hangt de omvormer op en legt de panelen op het dak en dan is ie klaar.
ik heb 2x panelen laten leggen door verschillende bedrijven en beiden regelen dit omdat dit verplicht was volgens hun.
Als ik op google kijk staat ook op elke website die ik zogauw zie dat het verplicht is.

of je het doet moet je zelf weten.
  zondag 1 februari 2015 @ 12:27:55 #63
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149258734
Kun je zo'n website posten?
pi_149258735
Heeft iemand hier het al van dichtbij meegemaakt of die dingen op het dak nu echt nut hebben bij de verkoop van een huis?

Installateurs zeggen van wel.. Maargoed, dat is een wc eend verhaal.
pi_149258739
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef Erasmo het volgende:
is je google stuk?
pi_149258747
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef CafeRoker het volgende:
Heeft iemand hier het al van dichtbij meegemaakt of die dingen op het dak nu echt nut hebben bij de verkoop van een huis?

als het geen nut heeft neem je ze toch mee?
  zondag 1 februari 2015 @ 12:34:06 #67
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149258896
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef CafeRoker het volgende:

Ik koop liever een huis met dan zonder, maar de prijzen zijn nu zo gedaald dat het geen dealbreaker is.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

is je google stuk?
Blijkbaar want ik kan nergens een wet vinden die dit verplicht.
pi_149260709
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef Erasmo het volgende:
Bij elke installatie wordt er een melding gedaan zodat alle partijen op de hoogte zijn dat er teruglevering plaats kan/gaat vinden.
www.energieleveren.nl kun je je bijvoorbeeld op aanmelden.
De netbeheerder kijkt dan ook naar de meter die je hebt en vraagt of je een slimme meter wilt als je die nog niet hebt (is gratis bij zonnepanelen).
En in 2020 heeft iedereen overigens een slimme meter.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zondag 1 februari 2015 @ 13:45:38 #69
545 dop
:copyright: dop
pi_149260998
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:36 schreef bambino het volgende:

[..]

dat moeten we nog maar eens zien.
het streven was eerst 2014 , en is ook bij lange na niet gehaald.
de economische levensduur van een meter zou geloof ik ergens tussen de 25 tot 30 jaar liggen, maar er zijn zelfs nog heel veel huishoudens waar de meter ouder is.
netbeheerders hebben helemaal niet z'n haast met nieuwe meters.
voornemen van de overheid is om in 31-12-2020 80% slimme meters te hebben(europeesche eis)

[ Bericht 9% gewijzigd door dop op 01-02-2015 13:54:15 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_149264599
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 12:34 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik koop liever een huis met dan zonder, maar de prijzen zijn nu zo gedaald dat het geen dealbreaker is.

[..]

Blijkbaar want ik kan nergens een wet vinden die dit verplicht.
Mijn netbeheerder (Liander) zegt in elk geval dat het 'wettelijk verplicht' is om je aan te melden. https://www.liander.nl/consument/terugleveren/aanmelden
pi_149269748
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:45 schreef dop het volgende:

[..]

dat moeten we nog maar eens zien.
het streven was eerst 2014 , en is ook bij lange na niet gehaald.
de economische levensduur van een meter zou geloof ik ergens tussen de 25 tot 30 jaar liggen, maar er zijn zelfs nog heel veel huishoudens waar de meter ouder is.
netbeheerders hebben helemaal niet z'n haast met nieuwe meters.
voornemen van de overheid is om in 31-12-2020 80% slimme meters te hebben(europeesche eis)
Of het echt gebeurd is altijd de vraag, maar dat is wel het streven.
  zondag 1 februari 2015 @ 18:27:48 #72
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_149270352
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 13:36 schreef bambino het volgende:

[..]

Bij elke installatie wordt er een melding gedaan zodat alle partijen op de hoogte zijn dat er teruglevering plaats kan/gaat vinden.
www.energieleveren.nl kun je je bijvoorbeeld op aanmelden.
De netbeheerder kijkt dan ook naar de meter die je hebt en vraagt of je een slimme meter wilt als je die nog niet hebt (is gratis bij zonnepanelen).
Waarom zouden alle partijen er van op de hoogte moeten zijn dat er teruglevering plaats gaat vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 15:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Mijn netbeheerder (Liander) zegt in elk geval dat het 'wettelijk verplicht' is om je aan te melden. https://www.liander.nl/consument/terugleveren/aanmelden
Ja die site linkt door naar zich zelf. Ik heb nog nooit de wet gevonden waarin staat dat je je moet aanmelden, en geloof me, ik heb flink gezocht.
pi_149271389
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Waarom zouden alle partijen er van op de hoogte moeten zijn dat er teruglevering plaats gaat vinden.

[..]

Ja die site linkt door naar zich zelf. Ik heb nog nooit de wet gevonden waarin staat dat je je moet aanmelden, en geloof me, ik heb flink gezocht.
In plaats van nu een heel verhaal hier neer te knallen waarom je het zou doen, mijn vraag is makkelijker.
Waarom niet.
Antwoord "omdat het wettelijk niet hoeft, maybe?"
Tegenantwoord: dan doe je het toch niet, maar niet huilie doen als je energiemaatschappij je daardoor minder gaat vergoeden voor je terug geleverde stroom.

Ik ben deze discussie zo zat, zelfde verhaal met slimme meters. Waar mensen zich allemaal druk over maken zeg :')
pi_149272829
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef bambino het volgende:
In plaats van nu een heel verhaal hier neer te knallen waarom je het zou doen, mijn vraag is makkelijker.
Waarom niet.
Ik doe het voornamelijk niet omdat ik dan dat gezeik krijg dat mijn Ferraris meter niet voldoet en nog meer van die blablabla....

Ik heb nu een meter hangen met 1 tellerstand, waarom zou ik er 1 met 4 standen voor terug willen?

quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef bambino het volgende:
Tegenantwoord: dan doe je het toch niet, maar niet huilie doen als je energiemaatschappij je daardoor minder gaat vergoeden voor je terug geleverde stroom.
Dat gaat ze alleen lukken met een digitale meter. Zou zelfs zomaar kunnen dat de overheid bijvoorbeeld beslist dat er vanaf 2018 nog maar tot 2000KWh gesaldeerd mag worden. Doe mij dan die Ferrarismeter maar, ik saldeer boven de 2000KWh dan gewoon door. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_149306125
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 15:30 schreef Bleie het volgende:

[..]

Tja de leugens van Liander...... :r

Er is geen enkele wet die je verplicht jezelf aan te melden bij energieleveren.nl . Laat ze maar met een wetsartikel over de brug komen.... dat kunnen ze niet.

Gefeliciteerd met je set trouwens. Ziet er goed uit. Jammer het missende paneel in het midden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')