Vanwege het terugleveren. Maar mijn man zei net dat de installateur dat regelt. Maandbedrag moet nog wel omlaar. Maar naar hoeveel? Eens even over nadenken.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:23 schreef Erasmo het volgende:
Gefeliciteerd! Gewoon je maandbedrag verlagen, waarom zou je het door willen geven?
Dat gebeurt automatisch. Je hoeft niks te doen. Je krijgt over een tijdje een brief van je netbeheerder dat je bent geregistreerd dat je teruglevert.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 17:14 schreef Bleie het volgende:
Moet ik dat eigenlijk nog doorgeven aan mijn energieleverancier?
Dan vraag je een nieuwe meter aan.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:22 schreef Erasmo het volgende:
De installateur hoeft niks te regelen. Salderen zou ook automatisch moeten gaan. De enige uitzondering is als de meter alleen telwerken heeft die vooruit gaan.
waarschijnlijk wek je rond de 2700-3000 kwh per jaar op. Dus dat trek je af van je verbruik. Dan heb je je maandbedrag eruit.quote:Op zaterdag 31 januari 2015 18:19 schreef Bleie het volgende:
[..]
Vanwege het terugleveren. Maar mijn man zei net dat de installateur dat regelt. Maandbedrag moet nog wel omlaar. Maar naar hoeveel? Eens even over nadenken.
Waarom zou je netbeheerder het moeten weten dat je teruglevert? Er even vanuit gaan dat de vraagsteller niet toevallig een digitale meter met twee telwerken heeft.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat gebeurt automatisch. Je hoeft niks te doen. Je krijgt over een tijdje een brief van je netbeheerder dat je bent geregistreerd dat je teruglevert.
Geen idee, maar je wordt automatisch geregistreerd omdat je installateur dit doorgeeft.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom zou je netbeheerder het moeten weten dat je teruglevert? Er even vanuit gaan dat de vraagsteller niet toevallig een digitale meter met twee telwerken heeft.
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een installateur installeert het leidingwerk, hangt de omvormer op en legt de panelen op het dak en dan is ie klaar.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Geen idee, maar je wordt automatisch geregistreerd omdat je installateur dit doorgeeft.
ik heb 2x panelen laten leggen door verschillende bedrijven en beiden regelen dit omdat dit verplicht was volgens hun.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:25 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord, een installateur installeert het leidingwerk, hangt de omvormer op en legt de panelen op het dak en dan is ie klaar.
is je google stuk?quote:
als het geen nut heeft neem je ze toch mee?quote:Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef CafeRoker het volgende:
Heeft iemand hier het al van dichtbij meegemaakt of die dingen op het dak nu echt nut hebben bij de verkoop van een huis?
Installateurs zeggen van wel.. Maargoed, dat is een wc eend verhaal.
Ik koop liever een huis met dan zonder, maar de prijzen zijn nu zo gedaald dat het geen dealbreaker is.quote:Op zondag 1 februari 2015 12:27 schreef CafeRoker het volgende:
Heeft iemand hier het al van dichtbij meegemaakt of die dingen op het dak nu echt nut hebben bij de verkoop van een huis?
Installateurs zeggen van wel.. Maargoed, dat is een wc eend verhaal.
Blijkbaar want ik kan nergens een wet vinden die dit verplicht.quote:
Bij elke installatie wordt er een melding gedaan zodat alle partijen op de hoogte zijn dat er teruglevering plaats kan/gaat vinden.quote:
dat moeten we nog maar eens zien.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:36 schreef bambino het volgende:
[..]
En in 2020 heeft iedereen overigens een slimme meter.
Mijn netbeheerder (Liander) zegt in elk geval dat het 'wettelijk verplicht' is om je aan te melden. https://www.liander.nl/consument/terugleveren/aanmeldenquote:Op zondag 1 februari 2015 12:34 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik koop liever een huis met dan zonder, maar de prijzen zijn nu zo gedaald dat het geen dealbreaker is.
[..]
Blijkbaar want ik kan nergens een wet vinden die dit verplicht.
Of het echt gebeurd is altijd de vraag, maar dat is wel het streven.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:45 schreef dop het volgende:
[..]
dat moeten we nog maar eens zien.
het streven was eerst 2014 , en is ook bij lange na niet gehaald.
de economische levensduur van een meter zou geloof ik ergens tussen de 25 tot 30 jaar liggen, maar er zijn zelfs nog heel veel huishoudens waar de meter ouder is.
netbeheerders hebben helemaal niet z'n haast met nieuwe meters.
voornemen van de overheid is om in 31-12-2020 80% slimme meters te hebben(europeesche eis)
Waarom zouden alle partijen er van op de hoogte moeten zijn dat er teruglevering plaats gaat vinden.quote:Op zondag 1 februari 2015 13:36 schreef bambino het volgende:
[..]
Bij elke installatie wordt er een melding gedaan zodat alle partijen op de hoogte zijn dat er teruglevering plaats kan/gaat vinden.
www.energieleveren.nl kun je je bijvoorbeeld op aanmelden.
De netbeheerder kijkt dan ook naar de meter die je hebt en vraagt of je een slimme meter wilt als je die nog niet hebt (is gratis bij zonnepanelen).
En in 2020 heeft iedereen overigens een slimme meter.
Ja die site linkt door naar zich zelf. Ik heb nog nooit de wet gevonden waarin staat dat je je moet aanmelden, en geloof me, ik heb flink gezocht.quote:Op zondag 1 februari 2015 15:30 schreef Bleie het volgende:
[..]
Mijn netbeheerder (Liander) zegt in elk geval dat het 'wettelijk verplicht' is om je aan te melden. https://www.liander.nl/consument/terugleveren/aanmelden
In plaats van nu een heel verhaal hier neer te knallen waarom je het zou doen, mijn vraag is makkelijker.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Waarom zouden alle partijen er van op de hoogte moeten zijn dat er teruglevering plaats gaat vinden.
[..]
Ja die site linkt door naar zich zelf. Ik heb nog nooit de wet gevonden waarin staat dat je je moet aanmelden, en geloof me, ik heb flink gezocht.
Ik doe het voornamelijk niet omdat ik dan dat gezeik krijg dat mijn Ferraris meter niet voldoet en nog meer van die blablabla....quote:Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef bambino het volgende:
In plaats van nu een heel verhaal hier neer te knallen waarom je het zou doen, mijn vraag is makkelijker.
Waarom niet.
Dat gaat ze alleen lukken met een digitale meter. Zou zelfs zomaar kunnen dat de overheid bijvoorbeeld beslist dat er vanaf 2018 nog maar tot 2000KWh gesaldeerd mag worden. Doe mij dan die Ferrarismeter maar, ik saldeer boven de 2000KWh dan gewoon door.quote:Op zondag 1 februari 2015 18:57 schreef bambino het volgende:
Tegenantwoord: dan doe je het toch niet, maar niet huilie doen als je energiemaatschappij je daardoor minder gaat vergoeden voor je terug geleverde stroom.
Tja de leugens van Liander......quote:Op zondag 1 februari 2015 15:30 schreef Bleie het volgende:
[..]
Mijn netbeheerder (Liander) zegt in elk geval dat het 'wettelijk verplicht' is om je aan te melden. https://www.liander.nl/consument/terugleveren/aanmelden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |