Daar heb je gelijk in, er staat nergens dat dit vooraf met GvE besproken is. Als dat niet het geval is dan is dat misschien nog wel erger….. of denk ik nu weer te negatief?quote:Op vrijdag 14 november 2014 15:03 schreef Graankorrel het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Het is wel de vraag of GVE dit wist bij de eerste aanvraag?
Heb ook meegedaan.quote:Op vrijdag 14 november 2014 14:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Klein bedrag gedaan. Doe er misschien nog wel wat bij. Ziet er wel goed uit.
als zo'n groot project zou defaulten zou het vertrouwen in GVE een flinke knauw opleverenquote:Op vrijdag 14 november 2014 17:22 schreef abominabel het volgende:
Tis een vreemd project. Het lijkt alsof het een geweldig Nederlands innovatief bedrijf is, maar als je een tijdje op de website studeert heb ik het idee dat het de europese verkoopfirma van indiase technologie is. Ik heb dan ook het idee dat daar zo de stekker uit getrokken wordt als het niet rendeert.
Het "wat" is goed beschreven, maar het "wie" is mij te onduidelijk.
Daarom ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die in het vorige project van ze hebben geïnvesteerd en op locatiebezoek zijn geweest. Wellicht kunnen zij meer duidelijkheid verschaffen over de organisatie/mensen achter dit project?quote:Op vrijdag 14 november 2014 17:55 schreef abominabel het volgende:
Ik zeg niet dat het gaat defaulten, maar dat ik het verhaal onduidelijk vind. Ik ben bij de projecten vaak wel geïnteresseerd in de persoon achter de aanvraag. Daar wordt je hier echt niet wijs uit.
Hier nog een:quote:Op vrijdag 14 november 2014 22:23 schreef AQuila360 het volgende:
Zo werkt crowdfunding (en hier moet je op letten om niet de mist in te gaan)
Wel een leuke artikeltje opzich.
Altijd leuk om hier een"lener" te spreken. Wat was trouwens het project nummer? Er zijn hier ongetwijfeld investeerders die interesse hebben (bij een juiste risico / rendement verhouding 😉). Zelf hoor ik daar ook bij. Hou ons op de hoogte! Aanvulling: Dit was http://www.geldvoorelkaar(...)project.aspx?id=4763quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Hilda_87 het volgende:
Mochten hier mensen geïnteresseerd zijn om eventueel in dit nieuwe project van Looks Like Vintage te investeren, zal ik tegen die tijd jullie op de hoogte stellen. Vorig jaar wilden sommigen ook al in mijn bedrijf investeren en waren al te laat omdat het zo snel vol zat!
Dat is maar de vraag. Bij restaurant blauw in Rotterdam en Den Haag ging het ook om grote bedragen (125K en bijna 250K. Zie: http://www.wijnoordhollan(...)-enorm/#.VGcWR8kqNK8quote:als zo'n groot project zou defaulten zou het vertrouwen in GVE een flinke knauw opleveren
Uiteraard is die interesse er. Laat maar weten als het zo ver isquote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Hilda_87 het volgende:
Mochten hier mensen geïnteresseerd zijn om eventueel in dit nieuwe project van Looks Like Vintage te investeren, zal ik tegen die tijd jullie op de hoogte stellen. Vorig jaar wilden sommigen ook al in mijn bedrijf investeren en waren al te laat omdat het zo snel vol zat!
Lijkt me een mooi tegenwicht tegen de hoera verhalen die je nu rond ziet gaan. Misschien is een flinke default juist wel goed om de balans terug te brengen. Het lijkt nu wel alsof mensen alleen maar staan te dringen om hun geld weg te brengen.quote:Op zaterdag 15 november 2014 10:06 schreef M.anoniem het volgende:
[..]
Dat is maar de vraag. Bij restaurant blauw in Rotterdam en Den Haag ging het ook om grote bedragen (125K en bijna 250K. Zie: http://www.wijnoordhollan(...)-enorm/#.VGcWR8kqNK8
Hilda! Ik vrioeg me laatst idd nog wel af hoe dat nu verliep want je had best een mooie project maar ik was te laat. Had er graag behoorlijk wat in gestopt.quote:Op zaterdag 15 november 2014 01:01 schreef Hilda_87 het volgende:
Iets meer als een jaar geleden heb ik zelf een crowdfunding lening geopend via geldvoorelkaar.n voor de opstart van mijn retro kleding webshopl. Heb hier toendertijd ook gepost, misschien dat een paar dit nog herinneren. M'n crowdfunding zat binnen 15minuten vol (was ook 'maar' 5000,-, maar toch). Over een paar maand is het bedrag volledig afbetaald, en ik ben heel erg blij dat ik via deze manier een gedeelte van de opstart van m'n bedrijf kon financieren! Het eerste jaar is boven verwachting gegaan, achteraf had ik misschien nog wel meer kunnen lenen voor een nog betere start. Maar ja voor het eerst een bedrijf opstarten is ook geen simpele koek! Al doende leert men
.
Nu zit ik erover na te denken om mijn volgende zakelijke project, zodra de huidige is afgelost natuurlijk, te financieren met crowdfunding. Afgelopen jaar heb ik aan veel festivals deel genomen om de webshop te promoten en de kleding te verkopen. Dit jaar heb ik het nog kunnen redden met station wagen van m'n ouders en een kar van schoonvader te lenen. Helaas zal dit voor volgend jaar niet meer voldoende zijn, ik moest voor één 3daags festival dit jaar al een bus huren. Om dit in 2015 vaker te doen wordt een dure aangelegenheid gezien ik van plan ben meer grotere festivals aan te doen. Ik verwacht begin volgend jaar nog niet voldoende financiële ruimte te hebben opgebouwd om zo een bedrijfsbus aan te schaffen, gezien inkopen van voorraad ook gewoon doorgaat en tegen die tijd de voorjaar/zomer collecties alweer binnen komen.
Het is nu echt ''Shut up take my money'' bij Crowdfunding. Omdat het nu ook nog steeds goed gaat maargoed voor hoelang nog. Hoop wel echt dat GVE op deze voet doorgaat en niet ook gewoon de poorten open gooit voor alles en iedereen tegen hoge rente's.quote:Op zaterdag 15 november 2014 11:38 schreef abominabel het volgende:
[..]
Lijkt me een mooi tegenwicht tegen de hoera verhalen die je nu rond ziet gaan. Misschien is een flinke default juist wel goed om de balans terug te brengen. Het lijkt nu wel alsof mensen alleen maar staan te dringen om hun geld weg te brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |