abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146366175
Ik vind het niet netjes dat er uit naam van 'een groep van het fok forum' een dergelijk verzoek gedaan is. De ouders van Lisanne Froon hebben aangegeven niet verder te willen zoeken, en nu wordt zij ook weer betrokken in zo'n astrologisch ding. Daar hebben die ouders niet om gevraagd, die willen het laten rusten. Ik vind dat dan ook respectloos. En het verzoek aan die Wilma óók nog doen namens een groep van het forum, hoe durf je. :{w :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 14:38:37 (Foutje) ]
pi_146366936
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:41 schreef Rowlf het volgende:
Ik vind het niet netjes dat er uit naam van 'een groep van het fok forum' een dergelijk verzoek gedaan is. De ouders van Lisette Froon hebben aangegeven niet verder te willen zoeken, en nu wordt zij ook weer betrokken in zo'n astrologisch ding. Daar hebben die ouders niet om gevraagd, die willen het laten rusten. Ik vind dat dan ook respectloos. En het verzoek aan die Wilma óók nog doen namens een groep van het forum, hoe durf je. :{w :r
Geheel mee eens
  donderdag 6 november 2014 @ 14:52:43 #128
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146368515
Eindconclusie: ik denk te zien dat er een organisatie achter deze verdwijning zit die te maken heeft met orgaanhandel of wapenhandel.

Hoe verrassend!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 6 november 2014 @ 15:51:07 #129
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146370491
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:47 schreef SAJ het volgende:
Verschil is dat andere artikelen kunnen worden gestaafd aan artikelen in overige dagbladen waarin dezelfde informatie staat. Dat is hier helaas niet het geval: we hebben hier dus een journalist die ofwel informatie heeft die verder helemaal niemand heeft (en ook informatie die verder door geen andere journalist wordt gebruikt, andere journalisten hechten er dus geen waarde aan) ofwel een journalist die het één en ander niet correct weergeeft.
Met andere woorden: als een bericht van een persdienst of een krant klakkeloos door meerdere media wordt overgenomen, is het een goed artikel.

Doe je een exclusief interview met Chani waarin hij weer eens met panache nieuwe dingen verkondigt, is het niet goed, want als het AD, Telegraaf, Nu.nl etc. dit niet ook blind overnemen, steunt het maar op één bron....
pi_146371100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 15:51 schreef Perico het volgende:

[..]

Met andere woorden: als een bericht van een persdienst of een krant klakkeloos door meerdere media wordt overgenomen, is het een goed artikel.

Doe je een exclusief interview met Chani waarin hij weer eens met panache nieuwe dingen verkondigt, is het niet goed, want als het AD, Telegraaf, Nu.nl etc. dit niet ook blind overnemen, steunt het maar op één bron....
Waarschijnlijk willen die ook antwoorden op de volgende vragen (die jij helaas ook niet beantwoordt):
Wanneer zou F. L&K dan hebben leren kennen?
Wanneer zou F. dan met L&K hebben opgetrokken?
Waarom licht de journalist dit niet toe?
Data en tijdstippen graag; feiten zoek ik.
pi_146371387
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 03:04 schreef agter het volgende:

[..]

Ze waren er iets van anderhalve dag ofzo?
Twee en een halve dag. Zaterdagmiddag 29 maart 2014 zijn ze in Boquete aangekomen.
pi_146371594
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:55 schreef SAJ het volgende:

[..]

"Het spreekt toch voor zich"? Voor mij niet. Wanneer zou F. ze dan hebben leren kennen? Wanneer zou F. dan met ze hebben opgetrokken? Waarom licht de journalist dit niet toe?
En wat voor kennis heeft deze journalist meer dan andere journalisten? Vooral omdat er verder helemaal geen één journalist is die dit soort beweringen doet. Waarom horen we verder niks meer van deze journalist die blijkbaar over meer informatie beschikt dan andere journalisten? Althans, als we haar moeten geloven.

Dit artikel is inderdaad al eerder besproken.
In het intro van het artikel beweert journalist dat F optrok met L&K (die K&L als algemeen gebruikte afkorting voor Kabels & Leidingen beginnen me te irriteren). Normaal gesproken wordt daar dan verder in het artikel op ingegaan, of toegelicht. Hoe, wat, waar, wanneer trok ie met ze op? Dat gebeurt hier niet. Er wordt inderdaad alleen ingegaan op dat hij met ze zou gaan optrekken.
Als er hier mensen anders over denken dan graag antwoord op bovenstaande vragen.
Er staat in het AD-artikel dat F. in het plaatsje Boquete “optrok” met de Amersfoortse Kris Kremers en Lisanne Froon en dat hij ze “leerde kennen” tijdens hun verblijf aldaar.

En als aanvulling onder zijn foto dat hij ze ”zou” meenemen naar de vulkaan bij Boquete.

Ik vind dit duidelijke taal en daar behoeft toch niets aan toegevoegd te worden?
pi_146371653
quote:
Ik vind het niet netjes dat er uit naam van 'een groep van het fok forum' een dergelijk verzoek gedaan is. De ouders van Lisanne Froon hebben aangegeven niet verder te willen zoeken, en nu wordt zij ook weer betrokken in zo'n astrologisch ding. Daar hebben die ouders niet om gevraagd, die willen het laten rusten. Ik vind dat dan ook respectloos. En het verzoek aan die Wilma óók nog doen namens een groep van het forum, hoe durf je. :{w :r
Ook helemaal mee eens! _O- :r
pi_146371719
quote:
Nee, dat is niet zoals het hoort . Nu lijkt het net alsof iedereen die hier post het daar mee eens is.
pi_146371868
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:19 schreef agter het volgende:

[..]

Zozo. Ze is benaderd door een groep nog wel. ;)

"Afgelopen weekend werd ik benaderd door een groep die zich bezighoudt met de vermissing van Kris Kremers en Lisette Froon; zij zitten op het FOK forum en zetten zich in om de ware toedracht van de verdwijning van de meisjes boven water te halen. Ik schreef op 14 mei dit jaar hierover. Recentelijk, vertelden ze mij, hebben zij de gegevens van de laatste foto die door Lisanne van Kris is gemaakt in handen gekregen. Met veel moeite hebben ze de coördinaten van de plaats van de foto kunnen berekenen en kwamen op de volgende gegevens."
Wie is Lisette Froon?
pi_146371877
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat is niet zoals het hoort . Nu lijkt het net alsof iedereen die hier post het daar mee eens is.
Ik ben benieuwd wie die groep eigenlijk is.
Wel lekker makkelijk schuilen achter Fok!.
Make my day!
pi_146371912
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:35 schreef Physsic het volgende:

[..]

Wie is Lisette Froon?
Goed gezien.
Was me nog niet eens opgevallen. Wat een treurigheid.
Make my day!
pi_146371941
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:36 schreef agter het volgende:

[..]

Goed gezien.
Was me nog niet eens opgevallen. Wat een treurigheid.
Haha, inderdaad. Daarom haakte ik na die zin al af. xD
  donderdag 6 november 2014 @ 16:38:04 #139
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_146371969
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:35 schreef agter het volgende:

Ik ben benieuwd wie die groep eigenlijk is.
Wel lekker makkelijk schuilen achter Fok!.
Mijn plots opkomende intuïtie zegt dat het een eenmansfractie is.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_146372061
31 maart

• De meiden boeken tours bij gids Feliciano (voor woensdag 2 april aardbeienfarm en zaterdag 5 april zware trektocht naar de vulkaan Baru (3475 m)) - bronnen: Telegraaf, Facebook-pagina Ingrid L., diverse Panamese media o.a. Panamaamerica, dag-eerder-hypothese

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete

Bron 1 de Telegraaf staat nergens dat ze die al op 31 maart boekten. FB staat er niet meer en in de Panamaamerica artikel staat juist dat de taalschool die op 1 april telefonisch boekten.Niet al op 31 maart

dinsdag 1 april - dag 0
• ~ ochtend (<10:00) - het reisbureau heeft geen tours met gids meer beschikbaar voor deze dag - bron

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_gids_op_pad__.html

1 bron. Een onduidelijk stukje in de Telegraaf en hupsakee in de OP ermee als vaststaand gegeven dat het "reisbureau" ( reisbureau???) geen gidsen beschikbaar had

• ~ 10:45 - Kris en Lisanne vertrekken uit Boquete (met een bus/taxi?) naar de start van de El Pianista trail; het restaurant Il Pianista - bron: 1Vandaag

http://i.imgur.com/GnwjQBq.jpg

Een kaartje van 1 vandaag als bron?? Nergens staat hier dat ze met een taxi of bus naar de Pianista zijn gegaan. Wel staat het in de OP

Voor de goede orde de OP kan me in principe gestolen worden. Heb t zelf aardig paraat in mn hoofd.

Ik kan met bronnen als t moet een beter en duidelijker tijdlijn maken van 31 maart en 1 april.
Maar daar gaat t niet om.

[ Bericht 18% gewijzigd door jackie12 op 06-11-2014 17:11:03 ]
pi_146373107
quote:
Hoezo worden de ouders betrokken in 'zo'n astrologisch ding'?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146373297
quote:
10s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

Mijn plots opkomende intuïtie zegt dat het een eenmansfractie is.
wellicht-edit- 1 persoon?

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 06-11-2014 17:59:53 ]
Make my day!
  donderdag 6 november 2014 @ 17:15:46 #143
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146373366
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:13 schreef agter het volgende:
Wellicht 1 persoon?
Nou, uit berekeningen van het NFI is vast komen te staan dat dit topic slechts volgeschreven wordt door vijf fysieke personen, die met een leger aan klonen voor de lering en vermaak zorgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lavenderr op 06-11-2014 17:59:14 ]
pi_146373817
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 07:55 schreef SAJ het volgende:

"Het spreekt toch voor zich"? Voor mij niet. Wanneer zou F. ze dan hebben leren kennen? Wanneer zou F. dan met ze hebben opgetrokken? Waarom licht de journalist dit niet toe?
Het behoeft geen nadere toelichting.
Kris en Lisanne leerden ook Eileen en Sigrid en wie weet anderen kennen waar ze mee optrokken, gezien men vanaf het begin uitging van een verdwaling is dat verder niet relevant bevonden blijkbaar.

quote:
En wat voor kennis heeft deze journalist meer dan andere journalisten? Vooral omdat er verder helemaal geen één journalist is die dit soort beweringen doet. Waarom horen we verder niks meer van deze journalist die blijkbaar over meer informatie beschikt dan andere journalisten? Althans, als we haar moeten geloven.

Dit artikel is inderdaad al eerder besproken.
In het intro van het artikel beweert journalist dat F optrok met L&K (die K&L als algemeen gebruikte afkorting voor Kabels & Leidingen beginnen me te irriteren). Normaal gesproken wordt daar dan verder in het artikel op ingegaan, of toegelicht. Hoe, wat, waar, wanneer trok ie met ze op? Dat gebeurt hier niet. Er wordt inderdaad alleen ingegaan op dat hij met ze zou gaan optrekken.
Als er hier mensen anders over denken dan graag antwoord op bovenstaande vragen.
Ik zou ook graag meer info willen, maar niet op alles wordt in een artikel uitgebreid ingegaan, en al helemaal niet wanneer hetgeen gezegd wordt afdoende is, hij kan wel vertellen dat ze thee hebben gedronken of dat hij ze heeft verteld over zijn ervaring als gids, maar dan zou het meer over hem gaan als over de zoektocht die te langzaam op gang kwam wat de kern van het artikel is.

Er wordt gezegd dat hij met ze optrok in Boquete, en dat er een plan was om met hen naar vulkaan Baru te gaan, beroepsmatig.
pi_146374029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 16:40 schreef jackie12 het volgende:

Voor de goede orde de OP kan me in principe gestolen worden. Heb t zelf aardig paraat in mn hoofd.

Ik kan met bronnen als t moet een beter en duidelijker tijdlijn maken van 31 maart en 1 april.
Maar daar gaat t niet om.
We maken ons 'als groep' _O- wel een beetje belachelijk met zo'n slordige OP, vind ik. Ik denk ook dat jij het veel beter kan. Wat mij betreft mag je de tijdlijn repareren, heel graag zelfs, maar ik weet niet hoe de rest erover denkt.
  donderdag 6 november 2014 @ 17:56:19 #146
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_146374579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:36 schreef 11en30 het volgende:
We maken ons 'als groep' _O- wel een beetje belachelijk met zo'n slordige OP, vind ik.
Als het doel van een OP primair is, om nieuwe geinteresseerden snel te introduceren in alle relevante informatie en spelers, dan vind ik dat ook het Baru badge systeem, van uitgereikte Professor of the Mountain en Master of the Mountain kwalificaties, niet mag ontbreken.

Dat enthousiasmeert ook mensen.
pi_146374624
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:56 schreef Perico het volgende:

[..]

Als het doel van een OP primair is, om nieuwe geinteresseerden snel te introduceren in alle relevante informatie en spelers, dan vind ik dat ook het Baru badge systeem, van uitgereikte Professor of the Mountain en Master of the Mountain kwalificaties, niet mag ontbreken.

Dat enthousiasmeert ook mensen.
Plus een vermelding van alle kloons die hier rond dwalen. Dan ben je sneller up to speed.
Oh, En Wilma ter Mull met haar astrologische berekeningen moet natuurlijk in de OP! Hoe kon ik dat vergeten...
Make my day!
pi_146377948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:36 schreef 11en30 het volgende:

[..]

We maken ons 'als groep' _O- wel een beetje belachelijk met zo'n slordige OP, vind ik. Ik denk ook dat jij het veel beter kan. Wat mij betreft mag je de tijdlijn repareren, heel graag zelfs, maar ik weet niet hoe de rest erover denkt.
Een goede tijdlijn is natuurlijk niet te versmaden.
pi_146379347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 17:09 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Hoezo worden de ouders betrokken in 'zo'n astrologisch ding'?
Nee, Lisanne wordt in zo'n astrologisch ding betrokken en haar naam wordt daar genoemd. Ik zou me zeer goed kunnen voorstellen dat die ouders -die niet meer verder willen zoeken naar het hoe en waarom van het overlijden van hun dochter- daar niet van gediend zijn.
pi_146379402
-sorry foute post-

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 20:03:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')