abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146339525
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:40 schreef Lutalo het volgende:
Het beste is om hem zo snel mogelijk uit te zetten en op een andere tijdstip en locatie het nogmaals te proberen.

En als je dan op een locatie bent waarvan je denkt ' hé misschien is er hier bereik?'wacht je vast niet tot het tussen 10 en 11 of 13 en 14 uur is.
Of je probeert het om tien voor vijf in de ochtend of om vier uur in de middag nog een keer. :)

Maar ja, voor bereik heb je heuvels/bergen nodig. En voor overleving water, dus het dal opzoeken.
Wissel dat maar eens af, zolang je nog enigszins vast ter been bent.
Make my day!
pi_146342891
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:41 schreef agter het volgende:

[..]

Of je probeert het om tien voor vijf in de ochtend of om vier uur in de middag nog een keer. :)

Maar ja, voor bereik heb je heuvels/bergen nodig. En voor overleving water, dus het dal opzoeken.
Wissel dat maar eens af, zolang je nog enigszins vast ter been bent.
Denk jij dat dit vanuit 1 (vaste) plek is gedaan of hebben ze zich verplaatst?
Hoe hoger de geest, hoe groter het beest.(Maaike Vaatstra)
pi_146344462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:54 schreef Lutalo het volgende:

[..]

Denk jij dat dit vanuit 1 (vaste) plek is gedaan of hebben ze zich verplaatst?
Dat weet ik niet.
Ik denk de eerste dagen nog wel, maar daarna steeds minder.
Make my day!
pi_146347365
Hoe lang zijn K en L bij elkaar gebleven, denken jullie?
Make my day!
pi_146349132
Ik denk hun telefoon gebruik (phone usage) anders zou zijn als ze nog redelijk in staat waren zich te verplaatsen.
Als ze zich nog redelijk konden verplaatsen, zouden ze naar mijn idee, mensen tegen gekomen moeten zijn.
Als ze zich niet of heel slecht konden verplaatsen, hadden ze gevonden moeten worden.
Als ze rondom 11 april vlakbij het water zouden zijn overleden, hadden er al veel eerder lichamen (lichaamsdelen) gevonden moeten worden.

Ze zijn niet lang na elkaar gestorven, denk ik en eerder dan 11 april.
pi_146349492
Ik blijf het ook heel vreemd vinden dat er, daar waar er resten gevonden zijn, niet gezocht is.
Make my day!
pi_146351104
Dat is naar verluid een gevaarlijk gebied met giftige slangen begrijp ik, zoals de Fer-de-Lance, Bushmaster, Hog-Nosed adder, boom adders, springende slang, ratelslang, Godmans adder, Coral.
Niet iedereen wil of mag daar in. Ik las zelfs ergens dat Sinaproc eerst weigerde daar mensen te laten zoeken (te gevaarlijk), en daarom speciaal hiervoor naderhand locals heeft ingehuurd / gezocht die het gebied op hun duimpje kennen. De Sinaproc supervisor van dat gebied was / is geen local, en kende dat gebied niet. Rio Culebra betekent niet voor niets "Slangrivier".

Chiani is daar gaan zoeken met een team nadat Jerome van Passel in een lokale radioshow de Indianen om hulp had gevraagd, en kort daarna de rugzak was gevonden.

Hier een blogverslag van iemand die gebeten werd een keer door zo een slang:

http://www.panama-guide.com/article.php/20100220190303814

zonder ziekenhuis en anti-gif, ga je op zeker dood.

[ Bericht 4% gewijzigd door Poekje01 op 05-11-2014 23:33:44 ]
pi_146351807
Ik zou wel eens willen weten of stroomopwaarts lichamen in het water kunnen geraken die dan idd. tot de vindplaatsen meegevoerd kunnen zijn door de rivier bij zwellend water, dus of dat vast te stellen is...
pi_146351966
Tijdens een 3 dagen trip van Boquete naar de kust of omgekeerd kom je die slangen niet tegen?
pi_146352021
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:46 schreef Poekje01 het volgende:
Ik zou wel eens willen weten of stroomopwaarts lichamen in het water kunnen geraken die dan idd. tot de vindplaatsen meegevoerd kunnen zijn door de rivier bij zwellend water, dus of dat vast te stellen is...

En als dat zo is, dan stroomafwaarts verder zoeken. Lijkt me de grootste kans om nog wat te vinden.
Make my day!
pi_146352330
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 22:49 schreef Lutalo het volgende:
Tijdens een 3 dagen trip van Boquete naar de kust of omgekeerd kom je die slangen niet tegen?
Ik denk op die paden waar bv. die slachtkoeien lopen, die bananenplantage medewerkers en Indianen niet zo zeer. Slangen eten kleine beesten als muizen en ratten, dus verwacht die eerder in de "wilde jungle" stukken naast de paden. Of in die Quebrada's!

Op internet kan je heel wat verhalen over Panama vinden van iemand die gebeten was, en 1 van na de CD, en door locals in zo'n draagbaar in 1 dag naar Boquete is gebracht voor behandeling.

Een ander verhaal is:

http://richarddetrich.com/tag/fer-de-lance-bite/

tsjee, hoeveel babies die krengen kunnen krijgen. En waarom je niet met blote benen in de jungle moet rondlopen. Het 'slangenseizoen' loopt van april-december, gaan de slangen op zoek naar een romantische partner.

http://www.panamashipping(...)g/fer-de-lance-snake

[ Bericht 6% gewijzigd door Poekje01 op 05-11-2014 23:32:40 ]
pi_146352817
Een ws'er zag zo'n fer-de-lance op foto 542, rechts van het been. Ik zie er ook eentje op 508, rechts van K.
pi_146353247
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 23:10 schreef 11en30 het volgende:
Een ws'er zag zo'n fer-de-lance op foto 542, rechts van het been. Ik zie er ook eentje op 508, rechts van K.
bedoel je op foto 508 soms rechtsonderin, net naast die noordhoek punt van die steen (met mosbegroeing) waar Kris op staat?
  donderdag 6 november 2014 @ 00:18:46 #64
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_146354879
Als ik naar Panama ga dan hoop ik heel veel mooie slangen te zien 8-) Maar op die foto's (508 en 542) kan ik ze niet ontdekken.

Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_146355151
Hmmm Feliciano trok dus zelfs met Kris en Lisanne op....

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml
(allereerste zin)

Heeft iemand hier een verklaring voor? :7
pi_146355196
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:30 schreef jackie12 het volgende:
Hmmm Feliciano trok dus zelfs met Kris en Lisanne op....

http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)rgend-langzaam.dhtml
(allereerste zin)

Heeft iemand hier een verklaring voor? :7
Is toch al een paar keer besproken? Toen kwam je hier ook mee aan.
Heeft te maken met vertaling of zo. Gaat wel vaker wat mee mis.
Make my day!
pi_146355307
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:31 schreef agter het volgende:

[..]

Is toch al een paar keer besproken? Toen kwam je hier ook mee aan.
Heeft te maken met vertaling of zo. Gaat wel vaker wat mee mis.
Ik ben hier nog nooit eerder mee gekomen.

Dus het was verkeerd vertaald? Weet je waar de bron staat waar die van vertaald is?

En deze, is deze dan ook verkeerd vertaald naar het Nederlands?

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
pi_146355566
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:36 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ik ben hier nog nooit eerder mee gekomen.

Dus het was verkeerd vertaald? Weet je waar de bron staat waar die van vertaald is?

En deze, is deze dan ook verkeerd vertaald naar het Nederlands?

http://www.panamaamerica.(...)-su-paso-por-boquete
Nee, wellicht een ander, en dan zal ik wel in de war zijn met het 'rondhangen' van F wat je schreef. :)
Mijn Spaans is niet zo goed. Dus dat artikel kan ik niet lezen.
Make my day!
pi_146355677
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, dan zal ik wel in de war zijn met het 'rondhangen' van F wat je schreef. :)
Mijn Spaans is ook k@*t maar in het Nederlands staat heel duidelijk dat hij met ze optrok. Dat is voor mij nieuw.
In het Spaanse artikel staat dat Feliciano op dinsdagmiddag 1 april werd gebeld vanuit de taalschool voor boekingen en toen Kris en Lisanne op 2 april niet op kwamen dagen heeft hij 's avonds aangifte gedaan.

Groot verschil: met meiden optrekken of meiden helemaal niet kennen omdat de excursies telefonisch zijn geboekt door iemand van de taalschool in de middag van 1 april toen K en L op de Pianista waren

En uh, het AD artikel is geschreven door iemand van het AD dus lijkt me niet dat het een vertaling is
(of zij is de Spaanse vertaalster van het AD die heeeel slecht Spaans kan)
pi_146355784
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:50 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Mijn Spaans is ook k@*t maar in het Nederlands staat heel duidelijk dat hij met ze optrok. Dat is voor mij nieuw.
In het Spaanse artikel staat dat Feliciano op dinsdagmiddag 1 april werd gebeld vanuit de taalschool voor boekingen en toen Kris en Lisanne op 2 april niet op kwamen dagen heeft hij 's avonds aangifte gedaan.

Groot verschil: met meiden optrekken of meiden helemaal niet kennen omdat de excursies telefonisch zijn geboekt door iemand van de taalschool in de middag van 1 april toen K en L op de Pianista waren

En uh, het AD artikel is geschreven door iemand van het AD dus lijkt me niet dat het een vertaling is
Van dat beginstuk weet ik eigenlijk maar zeer weinig zeker. Veel is later weer tegen gesproken of gerectificeerd. Helaas.
Ook dat verhaal dat er Costa Rica gezocht moest worden, bijv.

Maar jij denkt dat die Carla Vd Wal Feliciano persoonlijk gebeld heeft in haar beste Spaans?
Make my day!
pi_146355826
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:47 schreef agter het volgende:

Nee, wellicht een ander, en dan zal ik wel in de war zijn met het 'rondhangen' van F wat je schreef. :)
Het artikel betreft geen vertaling.

Denk je echt dat F dit zal gaan verkondigen in de Panamese media:
"De politie deed alleen iets als de ouders van de Nederlandse meisjes aanwezig waren. Anders niet', zegt hij boos."
pi_146355885
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:54 schreef agter het volgende:

Maar jij denkt dat die Carla Vd Wal Feliciano persoonlijk gebeld heeft in haar beste Spaans?
Ze heeft meerdere reportages gemaakt vanuit Panama mbt deze zaak, dan sturen ze uiteraard iemand die Spaans spreekt.
pi_146355904
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:56 schreef Za het volgende:

[..]

Het artikel betreft geen vertaling.

Denk je echt dat F dit zal gaan verkondigen in de Panamese media:
"De politie deed alleen iets als de ouders van de Nederlandse meisjes aanwezig waren. Anders niet', zegt hij boos."
Ik geloof wel dat de politie daar zo is, ja.
Make my day!
pi_146355931
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:59 schreef agter het volgende:

Ik geloof wel dat de politie daar zo is, ja.
Dat was mijn vraag niet.
pi_146355945
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:58 schreef Za het volgende:

[..]

Ze heeft meerdere reportages gemaakt vanuit Panama mbt deze zaak, dan sturen ze uiteraard iemand die Spaans spreekt.
Okay, dat sterkt het verhaal idd. Er is zoveel mis gegaan met vertalingen bij diverse nieuwsberichten.
Dit is dus een stuk uit de eerste hand?
Make my day!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')