abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 5 november 2014 @ 08:58:07 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_146320420
De nabestaanden van de Molukse treinkapers in De Punt stellen de Nederlandse Staat aansprakelijk voor de geleden materiële en immateriële schade. De aansprakelijkheidsstelling wordt woensdagmiddag naar het ministerie van Veiligheid en Justitie verzonden. Dat meldt Dagblad van het Noorden.

In de aansprakelijkheidsstelling wordt gesproken over moord in de trein en het gebruik van disproportioneel geweld bij de bevrijdingsactie. De nabestaanden eisen rechtsherstel, genoegdoening en een financiële tegemoetkoming.

Bij de beëindiging van de kaping op 11 juni 1977 vielen acht doden - zes kapers en twee gegijzelden - en een aantal gewonden. Negen Zuid-Molukkers hadden 51 treinreizigers twintig dagen in de trein in gijzeling gehouden.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-aansprakelijk.dhtml

En het executeren van één van de gegijzelden door de kapers ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_146320452
Ja maar dat was niet buiten proportioneel, ze wilde een standpunt maken :P
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:03:41 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146320517
Zijn de uitkeringen op ofzo dat ze ruim 30 jaar na dato ineens geld willen zien?
pi_146320550
Volledig terecht natuurlijk, hoe durf je mensen die een trein kapen aan te pakken
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_146320599
Ik denk dat nabestaanden van Duitse soldaten uit WO II ook recht hebben op vergoeding. Met name degene die op 6 juni 1944 bij de kust van Normandië lagen gelegerd. Ik denk niet dat ieder schot vanuit zee achteraf gezien (met de kennis van nu) noodzakelijk is geweest.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_146320609
ipv je kapot te schamen dat je familie bent van een stel treinkapers denk je er nog aan te kunnen verdienen ook. Echt ongelooflijk.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:10:37 #7
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_146320662
Die mensen sporen niet :P
pi_146320670
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:08 schreef zolderraam het volgende:
ipv je kapot te schamen dat je familie bent van een stel treinkapers denk je er nog aan te kunnen verdienen ook. Echt ongelooflijk.
Je UI is leuk!

Verder heb ik ook wel mijn vraagtekens hierbij.
  woensdag 5 november 2014 @ 09:11:26 #9
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_146320680
:')
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_146320789
Dit mogen ze best wat beter uitleggen. Het is niet alsof de staat gewoon een bom heeft gemikt op die trein.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 5 november 2014 @ 09:22:37 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_146320898
Tering, volgens mij moeten we momenteel echt voor iedereen sympathie en begrip opbrengen, ofniet?
Vast een potje klaarzetten voor de nabestaanden van Syrie gangers.
pi_146321029
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
Tering, volgens mij moeten we momenteel echt voor iedereen sympathie en begrip opbrengen, ofniet?
Inderdaad, genoeg is genoeg. Het is tijd voor de VOC mentaliteit. Laten we weer met schepen naar Afrika varen en die daar vol laden met negers om die vervolgens te verkopen op de katoenvelden van de rednecks.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar inderdaad, ik vind de laatste tijd dat het gejank om niks behoorlijk omhoog gaat. Die kapers werden niet gedwongen om met automatische wapens een trein te kapen volgens mij.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_146321033
quote:
2s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:22 schreef ShaoliN het volgende:
hihi.
pi_146321100
Nou heb ik weinig sympathie voor de kapers, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat de nabestaanden stellen dat er sprake is van disproportioneel geweld. Ik bedoel, de 6 kapers zijn doorzeefd door 144 kogels. Gewoon neergemaaid dus. En dat mag nou eenmaal niet, althans niet zomaar.
pi_146321102
Sinds wanneer kun je disproportioneel geweld gebruiken bij terroristen? :')

We hebben het hier niet over een relletje op Koninginnedag waar tien doden vallen ofzo?
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 5 november 2014 @ 09:34:57 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146321147
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef DonJames het volgende:
Nou heb ik weinig sympathie voor de kapers, maar ik kan me ergens wel voorstellen dat de nabestaanden stellen dat er sprake is van disproportioneel geweld. Ik bedoel, de 6 kapers zijn doorzeefd door 144 kogels. Gewoon neergemaaid dus. En dat mag nou eenmaal niet, althans niet zomaar.
Beter dat dan dat ze na 10 jaar weer op straat stonden en als helden werden onthaald in de gemeenschap.

Bovendien: je gaat geen enkel risico nemen met lui die al iemand hebben gedood en dreigen er nog meer te doden. Daarvan wil je zeker zijn dat die zo vol lood gepompt zitten dat hun lichaam een Zwitserse gatenkaas is geworden.
pi_146321153
quote:
Dus de schadevergoeding hangt volgens jou af, van het aantal kogels dat je doorzeefd bent?
pi_146321191
Het is nu wachten op de eerste gijzelaars die een schadevergoeding eisen voor het te laat ingrijpen.
Kom maar konijntje, doe maar wiebelen wiebelen...
  woensdag 5 november 2014 @ 09:36:40 #19
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_146321196
quote:
Nou ja, zomaar...
De kaping duurde 20 dagen en 1 gegijzelde was al neergeknald.
pi_146321265
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:35 schreef OeJ het volgende:

[..]

Dus de schadevergoeding hangt volgens jou af, van het aantal kogels dat je doorzeefd bent?
Nabestaanden een rekening voor gebruikt materiaal sturen. 1000 euro per kogel.
Onterechte automatische incasso
pi_146321346
quote:
14s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:39 schreef Storneren het volgende:

[..]

Nabestaanden een rekening voor gebruikt materiaal sturen. 1000 euro per kogel.
Ja, en de NS kan ook gaan claimen, omdat de kapers medeverantwoordelijk kunnen worden gehouden, voor het niet altijd op tijd rijden van de trein, en daarmee het bedrijf imagoschade hebben toegebracht.
pi_146321483
quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:42 schreef OeJ het volgende:

[..]

Ja, en de NS kan ook gaan claimen, omdat de kapers medeverantwoordelijk kunnen worden gehouden, voor het niet altijd op tijd rijden van de trein, en daarmee het bedrijf imagoschade hebben toegebracht.
Plus het mollen van een trein.
Maar als staat zou ik idd een tegen claim doen vanwege het slecht opvoeden van je kinderen en de schade die de NL samenleving daarmee heeft geleden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 5 november 2014 @ 09:49:19 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146321490
Zet ze lekker op een boot naar Indonesië.
pi_146321513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef Hoplahopla het volgende:
Sinds wanneer kun je disproportioneel geweld gebruiken bij terroristen? :')

We hebben het hier niet over een relletje op Koninginnedag waar tien doden vallen ofzo?
Jij moet even opzoeken wat "disproportioneel geweld" is.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:34 schreef Richestorags het volgende:
Beter dat dan dat ze na 10 jaar weer op straat stonden en als helden werden onthaald in de gemeenschap.

Bovendien: je gaat geen enkel risico nemen met lui die al iemand hebben gedood en dreigen er nog meer te doden. Daarvan wil je zeker zijn dat die zo vol lood gepompt zitten dat hun lichaam een Zwitserse gatenkaas is geworden.
Jij moet minder tekenfilms kijken.

quote:
19s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:35 schreef OeJ het volgende:
Jij moet beter lezen, ik heb het nergens over schadevergoeding.

Nuance is kennelijk niet zo cool in de onderlaag van de samenleving..
pi_146321550
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2014 09:49 schreef Twiitch het volgende:
Zet ze lekker op een boot naar Indonesië.
De Italianen hebben vast nog wel ergens een gammel bootje liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')