Gisteren begonnen aan AC:U. Ik moet zeggen dat ik de game grafisch prachtig vindt en het verhaal tot nu toe ook interessant. Maar een paar dingen staan mij echt niet aan!
- Framerate is dramatisch. Soms is het prima, maar soms mis ik gewoon frames of hapert hij constant.
- Laadtijden zijn dramatisch lang.
- Je wordt gedwongen om de Companion app en Initiates te spelen, anders kan je sommige kistjes, gear en outfits niet unlocken.
- Sommige wapens kan je alleen kopen als je de seasonpass hebt.
- Helix credits kan je alleen kopen met microtransacties.
- De companion app kost geld als je premium wilt gaan.
- Connectie met Ubisoft valt constant weg.
- Initiates, de companion app en uplay werkt voor geen meter.
- Pop-ins everywhere!
- bugs zoals hangen in muren en in de lucht zijn teveel aanwezig.
- etc...
De game is mooi en het verhaal leuk. De Nostradamus missies zijn ook interessant en de sfeer van de game is goed, maar dit is zeker geen 60 euro waard. Ik vind het ronduit oplichting hoe wij voor de volle prijs een halve game krijgen en die ook nog niet eens lekker werkt. Ik moet nu mezelf dwingen om me niet te irriteren om zo toch de game te kunnen spelen.
Als ik in een duur restaurant de volle prijs betaal voor een Ossehaas steak, dan accepteer ik toch ook geen varkensschnitzel!!! Erg jammer van Ubisoft, ze hebben een hoop goed te maken. Nu mis ik de hele Assassins Creed ervaring, want ik ga nu alleen de story spelen en de rest laat ik maar liggen en daarna gaat de game meteen ingeruild worden.
Ik heb hem gespeeld op de Xbox One overigens. En nee ik ben echt geen zeikerd, maar ik ben een beetje klaar met dat we tegenwoordig maar moeten pikken dat games half afgeleverd worden. Ik moet gewoon de volle prijs betalen en er wordt mij een complete game beloofd, maar voor mijn gevoel hebben ze er gewoon schijt aan en dan duwen ze ook nog die microtransacties en andere games door je strot.
"Thats how we roll in the Shire!"