abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146365150
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 12:58 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, maar pas in april. Tot die tijd vang ik het af met oude vakantiedagen ;)
Ach so, ja dan kost een week vrij je toch echt 5 dagen tot die tijd :P

Angelatje, wat een naar verhaal ;( Klinkt als een vreselijke tijd die jullie gehad hebben :*

& TG voor de monsterposts hier van iedereen, nu weer van Blue want dan weet ik ook meteen weer wat ik wel had gelezen maar was vergeten te benoemen :+

Hilmo, ik heb ook geen voedingstopjes oid, ook geen moment gemist. Met gewone shirtjes lukt het net zo goed! :Y Ik ben wel enorm blij met m'n mammae bh's O+ , daarmee zie je ook een stuk minder borst en dat voelt, zeker in het openbaar, heel fijn. Voor kolven zijn ze ook top, de borstschilden kun je er makkelijk achter klemmen, maar als je nu al denkt niet lang te gaan voeden dan is dat misschien wel een te grote investering.
pi_146365272
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Welke hempjes rekken lekker mee? Die van de hema ofzo?
pi_146365292
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
pi_146365416
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:16 schreef Hilmo het volgende:
Ah oke. Geen idee hoe lang ik ga voeden, misschien wel heel lang. Maar toch. Oh oke Blue. Dus dan een shirt plus een hempje (heb normaal alleen een bh en shirt aan, met een vest in de winter, en geen extra hemd dus). En het shirt dus omhoog, en het hempje juist naar beneden (dus er moet flink rek in zitten in het hemd). Dan heb je inderdaad de andere borst nog ín het hempje en de buik ook bedekt. Wat een idee ^O^
Alle rekbare hemdjes die je bedenken kan.
Ik heb ze idd van de hema, maar denk dat ze van h&m ook wel lukken?

Mijn investering in 2 voedingshemdjes die losklikbaar was achteraf zonde, evenals de voedingsshirtjes van noppies.
Maar dat is denk ik ook persoonlijk.
Ik was iig blij met de tip uit het bvtopic.
  donderdag 6 november 2014 @ 13:26:20 #230
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146365611
Een sjaal vind ik ook altijd wel fijn bij voeden in het openbaar. En ik klap mijn BH open met mn hand in een soort kommetje terwijl ik haar hoofdje er al voor houd, dan ziet echt niemand iets :) shirtjes die omlaag kunnen vergeet ik altijd, dus ik zit wel vaak in mn blote buik :'). Waar ik dan weer iets overheen leg ofzo
pi_146365723
quote:
Het is maar net wat je prettig vindt, ik voed eigenlijk nooit 'onderlangs', alleen als ik een trui of iets aanheb waarbij het niet anders kan. Ik draag meestal hemdjes met vestjes, of jurkjes met lage hals dus dan voed ik bovenlangs :)

Blue, ik heb mijn maat laten opmeten bij een speciaal zaak bij m'n 1e voedingsbh. Die maat heb ik aangehouden voor de mammae bh's en ze zitten goed. Heb ze op marktplaats gekocht van iemand bij wie bv niet liep en er dus snel mee ophield :@ ze bleek ook nog eens in de buurt te wonen en nu gaan we regelmatig zwemmen met onze zoons O+ De nieuw-prijs had mij anders wel weerhouden ze te kopen, maar nu ik ze in gebruik heb vind ik het het zeker waard. Een goede (voedings)bh voelt gewoon zo veel fijner :)
pi_146365776
He gets angela! Moet je niet aan denken zeg.

Voeden in t openbaar gaat heel makkelijk met flessen :Y)

En wij zijn klaar voor de intocht van de sint O+

S. 2014
J. 2016
  donderdag 6 november 2014 @ 13:31:31 #233
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146365797
Ik ben fan van anni rolfi van kruidvat

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo ziet het er uit als ik voed.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146365849
Wat een narigheid Angelatje :*

Het wordt inderdasd beter, alleen ik heb dat nog maar met vlagen door :+ Ik ben elke dag meer uren van de dag zelfverzekerd, dat merk ik wel. Maar dat vergeet ik net zo hard tijdens de onzekere/negatieve momenten :')

Dat de doek goed werkt is wel echt een opsteker. Nu kan ik hem ook troosten als hij contact wil zonder dat ik meteen 'vast' zit.

Volgende week gaat J weer werken, dat is wel spannend, mijn wond geneest goed maar ik kan nog niet goed opstaan van de bank met baby in mijn armen, en heb toch nog wel hulp nodig met alles goed leggen (kussens enzo) voor het voeden en soms ook het aanlggen omdst hij zijn handje er steeds tussenndoet (kom 1 hand tekort). Maar goed, dat zal allemaal wel wennen.
Kwak
pi_146366524
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 08:06 schreef Dot. het volgende:

Pfff, ik rammel de laatste tijd echt enorm. Mijn moeder vertelde me dat zij bij ons telkens weer zwanger was als de vorige 7-8 maanden was en ik zou ook wel willen :@ En toen ik gisteren een collega iets ging vertellen over mn werk wat nog enigszins vertrouwelijk is en ik vroeg haar de deur dicht te doen vroeg ze als eerst of ik zwanger was. Nope :{ Maar de eerste maanden waren zo ontzettend zwaar en het feit dat Stip nog bij ons ligt en niet doorslaapt maakt dat vriend volgens mij nog niet zo staat te trappelen...
Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')

--> Oja mannen aan het werk.
Bij dreumes heeft vriendje bijna 4 weken vrij genomen. Maar dat was eerst met ziekenhuis bezoekjes erbij en daarna stortte ik nog ff in door het herstellen van ks en hellp.
Hij heeft toen zorgverlof opgenomen.

Dit keer is hij op dinsdag al gaan werken (zaterdag bevallen) en neemt zo af en toe wat extra vrij.
Moest trouwens wel want vriendje heeft per 1 december een nieuwe baan --> zijn droombaan :D
Oh en ik begin 6 januari weer (maar m'n verlof eindigt 22 december) maar kan natuurlijk geen extra dagen vrij nemen. Wil ik ook niet, heb stiekem wel zin om weer te beginnen ;)

[ Bericht 15% gewijzigd door Loj op 06-11-2014 13:56:57 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 13:53:17 #236
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146366591
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:51 schreef Loj het volgende:

[..]

Precies een jaar geleden hadden wij de zelfde twijfel en hetzelfde gerammel.
Uiteindeljk zijn wij er toch voor gegaan. Ondanks dat we ook wel veel commentaar kregen, want we hadden ook hele zware maanden gehad en dreumes sliep niet door.
Wij hadden meer zoiets van "we zitten er nu toch nog middenin, dus we gaan dan gewoon door".
(Daarbij hebben wij twee nichtjes van 4 en 6, die nu nog niet doorslapen) en het duurt nog minstens 9 maanden vanaf het moment dat je er weer voor gaat :)

Ja, het is soms wel zwaar, maar ook leuk :D
(Al geef ik toe, dat ik hier nu in tranen zit, twee huilende kinderen en ik kan ze niet allebei NU helpen :'( )

Ik wou op nog meer reageren, maar ben het alweer vergeten :')
Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
pi_146366742
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:53 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Maar lieve Loj, wat doe je dan nu op fok :@ :D.
Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken :'(
Maar hij slaapt!
pi_146366824
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
Douche: baby in hydrofiel wikkelen en zo vasthouden, dan is-ie stroef! Punten van de hydrofiel kun je ook gebruiken om een beetje te poetsen.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_146366864
Kwak wat knus O+ Fijn dat je elke dag meer zelfverzekerd bent!

Jeetje angelatje, wat een verhaal. Schrikken lijkt me.

Openbaar voeden durf ik (nog) niet. Door de overproductie verslikt ze zich heel vaak en begint dan van schrik hard te huilen. Dan spuit m'n melk er nog harder uit, alsof iemand gedeeltelijk op een tuinslang gaat staan. Kind onder, ik onder en vaak ook het bed/de bank/vloer. Voedingen zijn hier een soort slapstick :')

Hier gaat het sinds een paar dagen iets beter :) De krampjes zijn er nog wel na of tijdens elke voeding en ze zijn nog wel hevig, maar ik kan er nu redelijk mee omgaan. 3 uur huilen per dag redden we hier makkelijk, hell daar zitten we al aan om 11 uur 's ochtends :').

Ik heb echt door die krampen en het slechte doorslapen (elk anderhalf uur met daarna een uur troosten en in slaap lopen wiegen, sinds 2 dagen opgekrikt naar 2 tot 2,5 uur!) het gevoel van waarom wilde ik een baby en dat er ook nooit een tweede zal komen, maar dan ligt er dit lieve gezichtje naast me op de bank en dan vind ik d'r toch wel heel leuk. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Helaas zie ik dit gezicht veel vaker :')

SPOILER
pi_146367189
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:17 schreef BlueEyes het volgende:
Die mammae beha's waar hebben jullie die aangeschaft?
Wat voor prijskaartje zit er ongeveer aan en qua pasvorm klopt het beetje met de maatvoering van normale beha's?
Wil daar ook nog voor op pad gaan
(Heb alleen last van uitstelgedrag)
http://www.mamamea.nl/
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 6 november 2014 @ 14:16:45 #241
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146367338
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 13:58 schreef Loj het volgende:

[..]

Dreumes ligt in m'n armen en probeer ik in slaap te krijgen..
Dat lukt het best door hem te "negeren" en dus op m'n mobieltje te fokken :'(
Maar hij slaapt!
Och zo. Ik ben gewend peuter in bed te gooien, deur dicht en dan gaat ze slapen. Wat lastig dan en wat voel je je dan machteloos he. :*

Skittles, wat een popje! Wel heel rot dat ze zo'n last heeft van haar darmpjes zeg ;(
pi_146367580
Mariska, goed idee, dat ga ik proberen binnenkort!

Skittles, om je spuit verhaal moest ik erg lachen,ook al is het niet grappig natuurlijk, zie het voor me. Dat ik borst schelpen bij me moet hebben staat me ook wat tegen, anders lek ik mezelf totaal onder.
Wel enorm zwaar van die krampjes, die je kindje heeft.
pi_146367698
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuit :@ hij doet ook best lang over een drinkbeurt...

Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
Kwak
pi_146367952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:23 schreef Hilmo het volgende:
Mariska, goed idee, dat ga ik proberen binnenkort!

Skittles, om je spuit verhaal moest ik erg lachen,ook al is het niet grappig natuurlijk, zie het voor me. Dat ik borst schelpen bij me moet hebben staat me ook wat tegen, anders lek ik mezelf totaal onder.
Wel enorm zwaar van die krampjes, die je kindje heeft.
Het is af en toe ook wel grappig :@
Om er een beetje de humor in te houden ga ik dan mikken om het alsnog in d'r mond te spuiten, mits ze niet zit te hoesten of huilen. :@ :')

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:
Ik heb echt nooit t idee dat mijn melk eruit spuit :@ hij doet ook best lang over een drinkbeurt...

Maar als ik beebje hoor slikken en zie slikken (eerst vaak en na vijf minuten steeds minder vaak maar dan nog wel een poosje regelmatig) en hij elke luier een plas heeft en verder tevreden is kan ik er vanuit gaan dat ik genoeg melk heb toch?
Zolang er goede plasluiers zijn, krijgt de baby genoeg melk binnen. :Y
  donderdag 6 november 2014 @ 14:34:09 #245
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_146367962
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 14:26 schreef kwakz0r het volgende:

:Y anders merk je het wel aan je baby ;).
KuikenGuppy
  donderdag 6 november 2014 @ 15:09:26 #246
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146369004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:43 schreef Hilmo het volgende:
Ik ben nog halverwege met bijlezen maar wou alvast even reageren.
Ik weet niet meer wie het zei, Kwak denk ik, over voeden waar kraamvisite bij is. Dat doe ik ook en maakt me weinig uit, als het aanleggen tenminste snel gaat.

Volgens mij hebben wij 's avonds vanaf een uur of 19.00/20.00 een clustermoment (elke dag is het namelijk zover). Ineens veel huilen, na een borst, toch hongersignalen uitgeven. Pink en speen en bij man op de blote borst helpen wel even maar het is ook wel heel veel huilen. Gisteravond na een uur, 1,5 uur toch maar de andere borst gegeven ook al leken het ook wel krampjes (beentjes optrekken) en hij heeft enorm gedronken en toen daarna een stuk rustiger én 6 uur tussen de voeding gelaten ineens :o 21.30 gedronken en toen 3.30 pas bij mijn man de fles! Zoooooo. En pas om 7 uur weer bij mij, mijn borsten wisten niet wat hun overkwam, dus om 4 uur maar gekolfd *) Hij heeft toen wel een uur bijna continu gedronken bij me, mamatime *; (maar ook aauuuu pijnlijke tepels, nog een uur daarna pijnlijk, dus dat moet ook niet te vaak...) Hij was volgens mij echt blij mij weer te zien.

Oh en Chanty, hoe heb je dat gedaan, gebadderd zonder assistentie? Lijkt me ook geweldig. Ik 'mag' nog niet badderen, dus man gaat met baby in bad, vinden ze beide gewéldig. Lekker zwemmen al met de voetjes. Ik wil graag de douche introduceren, maar ik durf niet. Werkt het als je een tshirt aanhoudt zelf, voor het glibberige?
Denk dat we de tummytub snel weer doorverkopen, want dat is toch best een onding en een babybadje hebben we niet, gewoon dus in groot bad mee. Douchestraal doen we al wel in het bad op hem, zodat hij daar aan went)
Ok ik moet nog even bijlezen (jullie gaan echt te hard!) maar mijn oog viel hierop dus reageer hier alvast even snel op :P

Ik heb eerst het bad laten vollopen en Lucas in luier in zijn bedje gelegd. Toen het aankleedkussen met handdoek erop op de badkamervloer gelegd inclusief luier en en creme en romper. Shampoofles open klaargezet op de badrand. Vervolgens meneer gepakt en de luier in de badkamer uitgedaan. Op mijn schouder gelegd en dan gewoon rustig het bad in gestapt (kan me mooi vasthouden aan de wastafel ook). Gaan zitten en dan meneer van mijn schouder afhalen en lekker badderen. Doe dan niks in het bad zelf en spoel de haartjes gewoon uit me het badwater (of was de haartjes gewoon niet). Uit bad eigenlijk hetzelfde als erin. Kind op de schouder, voorzichtig opstaan en op het aankleedkussen leggen. Lekker inwikkelen en dan eerst mezelf afdrogen en dan hem afdrogen en aankleden :) Enige wat dan dus niet kan is zelf mijn haar wassen.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_146369043
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 11:52 schreef BlueEyes het volgende:
Vanmorgen CB geweest, heen met een lief vrolijk jochie, terug met een heftig verontwaardigd jochie.
Woest was 'ie om de 2 prikken

Stats waren netjes, 68cm en 7720 gram. Gewicht door zijn activiteit dat die gaat 'dippen'.
Vooralsnog moet ik vooral zo doorgaan.

En ik was helemaal voorbereid op het 4 maanden start met voedingverhaal dus zat er al klaar voor met mijn kommaaropiklustjerauw :')
.......
Niks!
Ja dat we er vanaf 6mnd mee beginnen en zo vlak ervoor raadt ze aan eens wat fruit te proberen. Niet meer en niet minder.
Voel me dan weer zo schuldig dat ik slecht denk over het CB :@
Mijn bollie van net 3 maanden haalt jou bijna in met zijn 7,1 kg en 66 cm :+
pi_146371552
quote:
Dat is inderdaad ook hoe ik het doe. Ik vind de hemdjes van de WE heel fijn. Die blijven ook best lang mooi.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146371606
Niet ieder CB (arts/vpk) geeft rare adviezen ;). Tot op heden maar eigenlijk maar 1 keer echt iets gehad dat stom was. (Weet je wel dat een tepelhoedje je productie remt? Bij kennismaking net na de kraamweek bij oudste...had d'r echt net aan de borst gekregen met hulp van lk en tepelhoedje was de truc...anders alleen maar krijsen...productie was op orde.)

Hoor vaak dat ons cb alleen water adviseert (bij dreumesen/peuters), maar wij moesten toch echt aan de volle melk :) omdat ze zo licht bleef (en nog steeds is).

En roze wolk...die is er niet echt. Het is gewoon hard werken. Of eigenlijk valt baby wel mee, maar in combi met oudste, herstellen, werk opbouwen, etcetera vind ik het zwaar ja.
SPOILER
pi_146371674
Twink dat was mijn knulletje ook met 3 maand!
De reuzengroei is genormaliseerd nu, dus krijg nu geen megajongetje meer!
Alhoewel ik wel denk dat over een jaar of 13/14 ik al mijn nek moet verrekken als ik m'n zoonTJE aan wil kijken :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')