SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 04-11-2014 19:52:23 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Deze morgen een inspannende training gedaan en lekker vermoeide benen daarvan gekregen. Maar ik zou zo weer willen lopen eigenlijk!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Herkenbaar, rustig opbouwen en goed rekken... Toevallig vandaag bij de fysio geweest (ivm andere klacht, maar knie is ook ter sprake gekomen) en die vertelde hetzelfde. Een (te) korte pees/spier in bovenbeen, daardoor teveel spanning/wrijving op de knie ook... Die spier was ook de oorzaak van de andere klacht dus dat kwam goed uitquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef Blistering het volgende:
Sinds ik weer studeer ben ik van 3x lopen in de week naar 2x naar nu soms nog maar 1x gegaan. En blijkbaar werkt afbouwen blessures ook in de hand, want ik kon zojuist geen stap meer zetten.
Had afgelopen vrijdag al last van m'n knieholte, dus toen vroegtijdig gestopt. Nu weer een poging, en op een gegeven moment viel ik zowat om van de pijnAls ik wandel voel ik niets, dus tijdens m'n warming-up leek alles ook nog prima. De eerste 500m rennen ging ook nog goed, maar daarna begon de pijn langzaam weer op te komen.
Na een tijdje wordt het zo erg dat je echt niet meer verder kan lopen..
Blijkbaar is dat een ''lopersknie'' als ik Google moet geloven. En dat betekent dus het lopen helemaal staken voor een periode![]()
![]()
![]()
Snap er niets van. Toen ik nog vaak rende had ik nooit last, en nu ik door tijdnood en luiheid ben gaan afbouwen krijg ik opeens dit soort blessures..
In mijn geval, ik heb een kantoorbaan, dat blijkt ook niet handig te zijn (je ontspant je been, geen spanning op de pees en spieren, etc). Ook met hardlopen heb je niet echt 'extreme' bewegingen...
Oplossing? Rekken. Paar keer per dag rekoefeningen doen voor nu, daarna gewoon goed onderhouden.
Maar inderdaad, toen ik net begon met hardlopen had ik hetzelfde... Kon nog geen km hardlopen zonder pijn en te moeten stoppen, maar door het heel rustig op te bouwen kon ik redelijk soepel richting de 10km gaan... Het kost gewoon tijd en als je teveel belast krijg je pijn.
De truc is ook jezelf te beperken voor het pijn gaat doen, begin met een bank naar 5k programma en hou je daar ook aan, ook al heb je het gevoel dat je meer kan. Je hebt vaak namelijk pas de neiging te stoppen als je last gaat krijgen... en dat is te laat.
En congratz Quoi!
[ Bericht 0% gewijzigd door m0ridin op 04-11-2014 15:14:33 ]![]()
Hier (Schiphol) ook veel vrachtverkeer (en die rijden HARD! oppassen bij de zebrapaden hierquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik werk in een looponvriendelijke omgeving. Kassen en vooral veel vrachtwagens) maar zag vanmorgen wel iemand op stoep hardlopen. Lekker met die kerosinelucht ook
![]()
![]()
Ik loop ook langs een industrieterrein waarvan ik als buurtbewoner steeds brieven krijg over de luchtvervuilingquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:15 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hier (Schiphol) ook veel vrachtverkeer (en die rijden HARD! oppassen bij de zebrapaden hier) maar zag vanmorgen wel iemand op stoep hardlopen. Lekker met die kerosinelucht ook
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Misschien af en toe je hardloopkleren wassen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik loop ook langs een industrieterrein waarvan ik als buurtbewoner steeds brieven krijg over de luchtvervuiling
Of lees ik die zin verkeerd?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien af en toe je hardloopkleren wassen?
Of lees ik die zin verkeerd?![]()
![]()
Denk hetquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Of lees ik die zin verkeerd?Ik woon tegenover een industrieterrein die van alles en nog wat verbrand voor ziekenhuizen enzo. En dan krijg ik van de gemeente brieven over hoeveel uitstoot dat is en dat soort ongein. En dat is dus mijn hardlooproute
Daarom Friesland![]()
Weilanden, bospaadjes, schone lucht en af en toe slalommen tussen paarden- en of koeienstront
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Dank voor je post. Is het verstandig om ook rekoefeningen te gaan doen nu ik zoveel last ervan heb? Ik merk nu dat ik met normaal lopen ook al pijn in die knie heb, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik het vanmorgen heb geforceerd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:54 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Herkenbaar, rustig opbouwen en goed rekken... Toevallig vandaag bij de fysio geweest (ivm andere klacht, maar knie is ook ter sprake gekomen) en die vertelde hetzelfde. Een (te) korte pees/spier in bovenbeen, daardoor teveel spanning/wrijving op de knie ook... Die spier was ook de oorzaak van de andere klacht dus dat kwam goed uit
In mijn geval, ik heb een kantoorbaan, dat blijkt ook niet handig te zijn (je ontspant je been, geen spanning op de pees en spieren, etc). Ook met hardlopen heb je niet echt 'extreme' bewegingen...
Oplossing? Rekken. Paar keer per dag rekoefeningen doen voor nu, daarna gewoon goed onderhouden.
Maar inderdaad, toen ik net begon met hardlopen had ik hetzelfde... Kon nog geen km hardlopen zonder pijn en te moeten stoppen, maar door het heel rustig op te bouwen kon ik redelijk soepel richting de 10km gaan... Het kost gewoon tijd en als je teveel belast krijg je pijn.
De truc is ook jezelf te beperken voor het pijn gaat doen, begin met een bank naar 5k programma en hou je daar ook aan, ook al heb je het gevoel dat je meer kan. Je hebt vaak namelijk pas de neiging te stoppen als je last gaat krijgen... en dat is te laat.
En congratz Quoi!Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Als ik straks minimaal 5km achtereen kan lopen ga ik wel naar een park of bos. Voor nu vind ik dat iets teveel moeitequote:Op dinsdag 4 november 2014 15:48 schreef trolley het volgende:
Daarom Friesland![]()
Weilanden, bospaadjes, schone lucht en af en toe slalommen tussen paarden- en of koeienstront
Ben blij dat ondanks ik in de randstad woon binnen 1km een flink stuk groen heb waarna ik zo de polder in kan rennen mocht ik dit door kunnen zetten.
Doe dat nu bij mooi weer al met de fiets en dat is echt heerlijk
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Godverquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Of lees ik die zin verkeerd?
.. en congratz met je nieuwe job(s) Quoi
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2014 16:28:18 ]![]()
Oh, ehm... dat denk ik dan weer niet. Volgens mij is rust hetgene wat helpt als je last hebt, en rekken om het in de toekomst te voorkomenquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dank voor je post. Is het verstandig om ook rekoefeningen te gaan doen nu ik zoveel last ervan heb? Ik merk nu dat ik met normaal lopen ook al pijn in die knie heb, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik het vanmorgen heb geforceerd.![]()
![]()
Elke keer die trailerts die zitten te Lapohunten![]()
![]()
Alsof er een ajaxied is die TS is in het ADO topicTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Morgen voor het eerst sinds een maand weer naar de training
Moet ook nog motivatie opbouwen om weer te gaan hardlopen
Children of the night. What music they make.![]()
Gefeliciteerd Quoi![]()
Net nog even wat intervallen gelopen, doe dat eigenlijk veel te weinig. Heb wel wat minder intervallen gedaan dan ik eerst van plan was, maar die ik gedaan heb gingen wel heel lekker (op minimaal 15km/u).![]()
![]()
Er staat nergens dat hier géén trails welkom zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:53 schreef Mr.B. het volgende:
Nog steeds twee topics!?!
Moet de WLWW dan nu niet aangepast worden
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Daar heb je me. Nu hebben die trailerts dus twee topics waar ze hun zandpad-en-bergjes-fetisjisme kunnen botvieren. Ach, ik vind het allemaal mooiquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Er staat nergens dat hier géén trails welkom zijn.![]()
![]()
Daar past mijn bolle buik niet in.quote:
Kan ook niet zeggen dat ik last heb van de hartslagband.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Okay dan. Dan ga ik voorlopig even rust houden, en dan rustig opbouwen met rekoefeningen. Dank voor je postsquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:36 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Oh, ehm... dat denk ik dan weer niet. Volgens mij is rust hetgene wat helpt als je last hebt, en rekken om het in de toekomst te voorkomen
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Lekker duurloopje gedaan, precies goed uit gekiend, toen ik weer over stoepjes met lantaarnpalen liep sprongen die aan. De achteraf weggetjes zonder straatverlichting had ik dus nog in (min of meer) daglicht gedaan.
Deze keer maar wel reflectie-hesje aan en ledarmband om, die waren wel handig toen het echt ineens donker was.Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Noooooooooo, ik kom net een loopje tegen die ik echt wel graag had willen lopen Openingsloop 'Haak om Leeuwarden'.
Er is een nieuwe rondweg om Leeuwarden heen gelegd, en dat project is maandag 15 december dus helemaal afgerond. Nu hebben ze dus een loop georganiseerd op die nieuwe rondweg, op zondag 14 december, om het een feestelijk tintje te geven. Alleen de ellende is, de dag ervoor loop ik de 10km op Ameland![]()
En om nou een dag na een 10km waarbij ik voluit ga om onder het uur te lopen, direct weer een wedstrijdje van 6km te gaan lopen .. Ik weet niet of mijn lichaam dat op prijs gaat stellen. Dilemma
Ik loop altijd te kutten met aan welke arm ik nou mijn lampje moet doen.
Dus nu heb ik maar gewoon nog een lampje geregeld
F means you're fucked![]()
Kun je dan niet dat rondje Leeuwarden doen en dan volgend jaar Ameland? Onder het mom "Ameland is er volgend jaar ook nog?"quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:27 schreef trolley het volgende:
Noooooooooo, ik kom net een loopje tegen die ik echt wel graag had willen lopen Openingsloop 'Haak om Leeuwarden'.
Er is een nieuwe rondweg om Leeuwarden heen gelegd, en dat project is maandag 15 december dus helemaal afgerond. Nu hebben ze dus een loop georganiseerd op die nieuwe rondweg, op zondag 14 december, om het een feestelijk tintje te geven. Alleen de ellende is, de dag ervoor loop ik de 10km op Ameland![]()
En om nou een dag na een 10km waarbij ik voluit ga om onder het uur te lopen, direct weer een wedstrijdje van 6km te gaan lopen .. Ik weet niet of mijn lichaam dat op prijs gaat stellen. DilemmaVerily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Als je die loop nou echt echt echt graag wilt doen, kun je 4 dingen doen:quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:27 schreef trolley het volgende:
En om nou een dag na een 10km waarbij ik voluit ga om onder het uur te lopen, direct weer een wedstrijdje van 6km te gaan lopen .. Ik weet niet of mijn lichaam dat op prijs gaat stellen. Dilemma
1. Je Amelandloopje rustiger aan
2. Je Amelandloopje niet doen
3. Je Amelandloopje knallen en op zondag rustig aan
4. Niet miepen en gewoon 2 keer knallenF means you're fucked![]()
Hehehe, ik doe hem eigenlijk altijd om mijn rechterarm, hoewel ik ook vaak zat aan de rechterkant van de weg loop...quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:28 schreef YUR het volgende:
Ik loop altijd te kutten met aan welke arm ik nou mijn lampje moet doen.
Dus nu heb ik maar gewoon nog een lampje geregeld
Nog een lampje is dan wel een oplossing en extra feestelijk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.![]()
Inderdaad. Die opties ben ik ook direct nagelopen, en ik heb gekozen voor optie 3. Optie 1 en 2 was geen optie, en van 3 en 4 lijkt 3 mij de verstandigstequote:Op dinsdag 4 november 2014 18:30 schreef YUR het volgende:
[..]
Als je die loop nou echt echt echt graag wilt doen, kun je 4 dingen doen:
1. Je Amelandloopje rustiger aan
2. Je Amelandloopje niet doen
3. Je Amelandloopje knallen en op zondag rustig aan
4. Niet miepen en gewoon 2 keer knallen
Maar voor die loop in Leeuwarden heb ik een vriend van me even gepaaid, hij loopt af en toe ook wel, alleen hij traint niet doelgericht. Af en toe loopt hij gewoon eens een rondje omdat ie 't lekker vindt. Dus kan hij mij mooi afremmen die zondag!![]()
Dus mag deze aan de WLWW worden toegevoegd?![]()
1
2[b]14 december 2014 - [url=http://www.svfriesland.nl/aankondigingen/1226?task=view] Openingsloop 'De Haak om Leeuwarden (Leeuwarden)[/url][/b]
[*] trolley - 6 km
[ Bericht 0% gewijzigd door trolley op 04-11-2014 18:53:40 ]'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Thanks all
Trolley, 2 wedstrijden achter elkaar moet geen standaard worden, maar kan heus welDoen! Ik deed het vorige week en ik leef nog.
Yur, als in de groep, rechts lopen en lampje links. Als alleen, links lopen en lampje rechts. Maar je hebt er nu twee
![]()
Mijn superhemalampje doet aan zuunigheid en gaat na 2 min uit![]()
![]()
Ghehe, dat is ook niet de bedoeling om daar een standaard van te maken. Dit is gewoon typisch een voorbeeld van een ietwat ongelukkige timing. Maar goed, gewoon gaan!quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:46 schreef Quoi het volgende:
Trolley, 2 wedstrijden achter elkaar moet geen standaard worden, maar kan heus welDoen! Ik deed het vorige week en ik leef nog.
Als m'n lichaam daarna een week rust wil, kan 'ie dat krijgen. Maar dat weekend moet 'ie maar gewoon even doen wat ik wil
Bij mij werkte het juist heel goed. Na de start van de tweede wedstrijd hadden mijn benen heel snel door: oja, we moeten hard werken en snel!quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:51 schreef trolley het volgende:
[..]
Ghehe, dat is ook niet de bedoeling om daar een standaard van te maken. Dit is gewoon typisch een voorbeeld van een ietwat ongelukkige timing. Maar goed, gewoon gaan!Als m'n lichaam daarna een week rust wil, kan 'ie dat krijgen. Maar dat weekend moet 'ie maar gewoon even doen wat ik wil
![]()
Gewoon deze:quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:39 schreef Guard het volgende:
[..]
Hehehe, ik doe hem eigenlijk altijd om mijn rechterarm, hoewel ik ook vaak zat aan de rechterkant van de weg loop...
Nog een lampje is dan wel een oplossing en extra feestelijk
http://limitlessoutdoors.(...)roduct&product_id=56![]()
Jammer van de prijs, maar wat een gaaf dingquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:56 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Gewoon deze:
http://limitlessoutdoors.(...)roduct&product_id=56
Hopelijk snappen die van mij dat dan ookquote:Op dinsdag 4 november 2014 18:55 schreef Quoi het volgende:
[..]
Bij mij werkte het juist heel goed. Na de start van de tweede wedstrijd hadden mijn benen heel snel door: oja, we moeten hard werken en snel!
Lekker gelopenHeel ontspannen en moeiteloos. Wel slapende voeten na 10 min, aanwezige blaren (ook nog van zondag) en wat gevoelige benen, maar verder liepen m'n schoenen ok
![]()
![]()
Ik dacht dat ik gewoon de pech had een half defecte te hebben.quote:Op dinsdag 4 november 2014 18:46 schreef Quoi het volgende:
Mijn superhemalampje doet aan zuunigheid en gaat na 2 min uit![]()
Stom ding. Alsof je maar twee minuten loopt, of na twee minuten besluit wel aangereden te willen worden.
Twee wedstrijden na elkaar kan goed, maar twee marathons zou ik niet doen.![]()
Van de zomer deed ik een 1/8 triathlon en een dag later een 5km loopje. Viel me best mee. Maar toen had ik een mooie opbouw. Nu zou me dat echt niet lukken. Ik voel me een obese kettingroker. En ik had me nog wel voor de 7 én 15 km van de 7H ingeschreven.![]()
![]()
Blaren
Maarvoor ontspannen en moeiteloos!
Mijn asfalt (noes!) loopje was wat zwaar. Merk echt wel dat ik de hele dag half binnen/half buiten in de kou heb gezeten. Daar wordt een mens niet soepeler van![]()
Verder wel lekker gelopen. Voor het eerst zonder blarenpleister nu op de plek, alleen wat tape. Ging goed!
Rug ging ook goed!
Lekker in m'n eentje het donker in:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 19:13 schreef motorbloempje het volgende:
Blaren
Maarvoor ontspannen en moeiteloos!
Mijn asfalt (noes!) loopje was wat zwaar. Merk echt wel dat ik de hele dag half binnen/half buiten in de kou heb gezeten. Daar wordt een mens niet soepeler van![]()
Verder wel lekker gelopen. Voor het eerst zonder blarenpleister nu op de plek, alleen wat tape. Ging goed!
Rug ging ook goed!
Lekker in m'n eentje het donker in:Een hoofdlampje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik krijg van mijn nieuwe schoenen ook een beginnend blaartje. Heb grootmoeders huishoudtips al opgevolgd.
Mijn Hoka's lopen als veertjes, ik heb het gevoel dat ik een kleine boost vooruit krijg. Minpuntje is wel dat ze minder stabiel zijn dan mijn NB, en dat is met mijn elastieken enkels geen fijn idee.
Nog een reden om die enkels te trainen dus.![]()
Quoi
Ik ga nog effe precies lezen wat je hebt gepost maar pijll heeft vast wat voorgelezen over je plannen! Klinkt leuk!
En misschien kom ik je dan nog tegen
Of iig een subsidieaanvraag van je.Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
Forum Opties Forumhop: Hop naar: