SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2014 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: PRs bijhoudenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DiversOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Blogs van enkele vaste postersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Wolve000 op 04-11-2014 19:52:23 ]NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Deze morgen een inspannende training gedaan en lekker vermoeide benen daarvan gekregen. Maar ik zou zo weer willen lopen eigenlijk!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Herkenbaar, rustig opbouwen en goed rekken... Toevallig vandaag bij de fysio geweest (ivm andere klacht, maar knie is ook ter sprake gekomen) en die vertelde hetzelfde. Een (te) korte pees/spier in bovenbeen, daardoor teveel spanning/wrijving op de knie ook... Die spier was ook de oorzaak van de andere klacht dus dat kwam goed uitquote:Op dinsdag 4 november 2014 12:16 schreef Blistering het volgende:
Sinds ik weer studeer ben ik van 3x lopen in de week naar 2x naar nu soms nog maar 1x gegaan. En blijkbaar werkt afbouwen blessures ook in de hand, want ik kon zojuist geen stap meer zetten.
Had afgelopen vrijdag al last van m'n knieholte, dus toen vroegtijdig gestopt. Nu weer een poging, en op een gegeven moment viel ik zowat om van de pijnAls ik wandel voel ik niets, dus tijdens m'n warming-up leek alles ook nog prima. De eerste 500m rennen ging ook nog goed, maar daarna begon de pijn langzaam weer op te komen.
Na een tijdje wordt het zo erg dat je echt niet meer verder kan lopen..
Blijkbaar is dat een ''lopersknie'' als ik Google moet geloven. En dat betekent dus het lopen helemaal staken voor een periode![]()
![]()
![]()
Snap er niets van. Toen ik nog vaak rende had ik nooit last, en nu ik door tijdnood en luiheid ben gaan afbouwen krijg ik opeens dit soort blessures..
In mijn geval, ik heb een kantoorbaan, dat blijkt ook niet handig te zijn (je ontspant je been, geen spanning op de pees en spieren, etc). Ook met hardlopen heb je niet echt 'extreme' bewegingen...
Oplossing? Rekken. Paar keer per dag rekoefeningen doen voor nu, daarna gewoon goed onderhouden.
Maar inderdaad, toen ik net begon met hardlopen had ik hetzelfde... Kon nog geen km hardlopen zonder pijn en te moeten stoppen, maar door het heel rustig op te bouwen kon ik redelijk soepel richting de 10km gaan... Het kost gewoon tijd en als je teveel belast krijg je pijn.
De truc is ook jezelf te beperken voor het pijn gaat doen, begin met een bank naar 5k programma en hou je daar ook aan, ook al heb je het gevoel dat je meer kan. Je hebt vaak namelijk pas de neiging te stoppen als je last gaat krijgen... en dat is te laat.
En congratz Quoi!
[ Bericht 0% gewijzigd door m0ridin op 04-11-2014 15:14:33 ]![]()
Hier (Schiphol) ook veel vrachtverkeer (en die rijden HARD! oppassen bij de zebrapaden hierquote:Op dinsdag 4 november 2014 14:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Ik werk in een looponvriendelijke omgeving. Kassen en vooral veel vrachtwagens) maar zag vanmorgen wel iemand op stoep hardlopen. Lekker met die kerosinelucht ook
![]()
![]()
Ik loop ook langs een industrieterrein waarvan ik als buurtbewoner steeds brieven krijg over de luchtvervuilingquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:15 schreef Serinde het volgende:
[..]
Hier (Schiphol) ook veel vrachtverkeer (en die rijden HARD! oppassen bij de zebrapaden hier) maar zag vanmorgen wel iemand op stoep hardlopen. Lekker met die kerosinelucht ook
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)![]()
Misschien af en toe je hardloopkleren wassen?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:45 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik loop ook langs een industrieterrein waarvan ik als buurtbewoner steeds brieven krijg over de luchtvervuiling
Of lees ik die zin verkeerd?
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Misschien af en toe je hardloopkleren wassen?
Of lees ik die zin verkeerd?![]()
![]()
Denk hetquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Of lees ik die zin verkeerd?Ik woon tegenover een industrieterrein die van alles en nog wat verbrand voor ziekenhuizen enzo. En dan krijg ik van de gemeente brieven over hoeveel uitstoot dat is en dat soort ongein. En dat is dus mijn hardlooproute
Daarom Friesland![]()
Weilanden, bospaadjes, schone lucht en af en toe slalommen tussen paarden- en of koeienstront
'The difference between pizza and your opinion is that I asked for pizza.'![]()
Dank voor je post. Is het verstandig om ook rekoefeningen te gaan doen nu ik zoveel last ervan heb? Ik merk nu dat ik met normaal lopen ook al pijn in die knie heb, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik het vanmorgen heb geforceerd.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:54 schreef m0ridin het volgende:
[..]
Herkenbaar, rustig opbouwen en goed rekken... Toevallig vandaag bij de fysio geweest (ivm andere klacht, maar knie is ook ter sprake gekomen) en die vertelde hetzelfde. Een (te) korte pees/spier in bovenbeen, daardoor teveel spanning/wrijving op de knie ook... Die spier was ook de oorzaak van de andere klacht dus dat kwam goed uit
In mijn geval, ik heb een kantoorbaan, dat blijkt ook niet handig te zijn (je ontspant je been, geen spanning op de pees en spieren, etc). Ook met hardlopen heb je niet echt 'extreme' bewegingen...
Oplossing? Rekken. Paar keer per dag rekoefeningen doen voor nu, daarna gewoon goed onderhouden.
Maar inderdaad, toen ik net begon met hardlopen had ik hetzelfde... Kon nog geen km hardlopen zonder pijn en te moeten stoppen, maar door het heel rustig op te bouwen kon ik redelijk soepel richting de 10km gaan... Het kost gewoon tijd en als je teveel belast krijg je pijn.
De truc is ook jezelf te beperken voor het pijn gaat doen, begin met een bank naar 5k programma en hou je daar ook aan, ook al heb je het gevoel dat je meer kan. Je hebt vaak namelijk pas de neiging te stoppen als je last gaat krijgen... en dat is te laat.
En congratz Quoi!Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.![]()
Als ik straks minimaal 5km achtereen kan lopen ga ik wel naar een park of bos. Voor nu vind ik dat iets teveel moeitequote:Op dinsdag 4 november 2014 15:48 schreef trolley het volgende:
Daarom Friesland![]()
Weilanden, bospaadjes, schone lucht en af en toe slalommen tussen paarden- en of koeienstront
Ben blij dat ondanks ik in de randstad woon binnen 1km een flink stuk groen heb waarna ik zo de polder in kan rennen mocht ik dit door kunnen zetten.
Doe dat nu bij mooi weer al met de fiets en dat is echt heerlijk
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique![]()
Godverquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:46 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Of lees ik die zin verkeerd?
.. en congratz met je nieuwe job(s) Quoi
[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2014 16:28:18 ]![]()
Oh, ehm... dat denk ik dan weer niet. Volgens mij is rust hetgene wat helpt als je last hebt, en rekken om het in de toekomst te voorkomenquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:57 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dank voor je post. Is het verstandig om ook rekoefeningen te gaan doen nu ik zoveel last ervan heb? Ik merk nu dat ik met normaal lopen ook al pijn in die knie heb, maar dat komt ongetwijfeld omdat ik het vanmorgen heb geforceerd.![]()
![]()
Elke keer die trailerts die zitten te Lapohunten![]()
![]()
Alsof er een ajaxied is die TS is in het ADO topicTrek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.![]()
Morgen voor het eerst sinds een maand weer naar de training
Moet ook nog motivatie opbouwen om weer te gaan hardlopen
Children of the night. What music they make.![]()
Gefeliciteerd Quoi![]()
Net nog even wat intervallen gelopen, doe dat eigenlijk veel te weinig. Heb wel wat minder intervallen gedaan dan ik eerst van plan was, maar die ik gedaan heb gingen wel heel lekker (op minimaal 15km/u).![]()
![]()
Er staat nergens dat hier géén trails welkom zijn.quote:Op dinsdag 4 november 2014 16:53 schreef Mr.B. het volgende:
Nog steeds twee topics!?!
Moet de WLWW dan nu niet aangepast worden
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600![]()
Daar heb je me. Nu hebben die trailerts dus twee topics waar ze hun zandpad-en-bergjes-fetisjisme kunnen botvieren. Ach, ik vind het allemaal mooiquote:Op dinsdag 4 november 2014 16:54 schreef Wolve000 het volgende:
[..]
Er staat nergens dat hier géén trails welkom zijn.![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: