abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146294557
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:49 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

niet meer, nee.
Goede tussenoplossing lijkt me

Kan me prima voorstellen dat banken geen rekeningen mogen verstrekken aan mensen die niet in Nederland wonen of die kunnen intrekken
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 4 november 2014 @ 15:54:27 #52
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_146294647
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je rood staan?
Nee dat kan niet meer nee. Is ook mooi toch?

Ik woon al 13 jaar in DE en heb rekeningen in DE en in NL, zelfs mijn hier in De geboren kinderen hebben rekeningen in DE en NL. Voorwaarde is wel dat je een BSN hebt, maar die kun je zo bij een belastingkantoor aanvragen.
pi_146294714
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je er een CC hebt denken ze er vast anders over
eerlijk gezegd weet ik niet wat ik heb. Er staat Mastercard op mijn pas, ik kan er vliegtickets mee kopen als ik bij creditcard de gegevens invul, maar op de card zelf staat weer debit card. Nja, het werkt :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146319244
Ik heb gewoon mijn Postbank rekening gehouden. Geen enkel probleem. Tan en inlogcodes worden gewoon naar mijn huisadres in het buitenland opgestuurd.

Kortom, je hoeft geen Nederlands ingezetene te zijn om een bankrekening in NL te hebben. Wel wordt een lening (credit card, roodstaan etc.) een ander verhaal.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 5 november 2014 @ 05:43:04 #55
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146319268
De Rabobank doet inderdaad razend moeilijk -zeker voor een bank die zich graag wil profileren als 'internationaal' - maar officieel is het geen landelijk beleid. Bij de Rabobank ben je altijd nogal afhankelijk van de lokale mensen. ING is geen enkel probleem, hoewel er bij ons wel maandelijks een stukje salaris wordt gestort, en dat waarschijnlijk ook verschil maakt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:54 schreef ueberduitser het volgende:
Ik woon al 13 jaar in DE en heb rekeningen in DE en in NL, zelfs mijn hier in De geboren kinderen hebben rekeningen in DE en NL. Voorwaarde is wel dat je een BSN hebt, maar die kun je zo bij een belastingkantoor aanvragen.
He, hebben jullie ook een BSN voor de kinderen? Ik wist niet dat dat kon....
  woensdag 5 november 2014 @ 06:34:10 #56
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_146319357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 05:43 schreef Gaoxing het volgende:

He, hebben jullie ook een BSN voor de kinderen? Ik wist niet dat dat kon....
Jup :) beide kinderen hebben wel de Nederlandse nationaliteit.
  woensdag 5 november 2014 @ 10:39:03 #57
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146322697
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2014 06:34 schreef ueberduitser het volgende:
Jup :) beide kinderen hebben wel de Nederlandse nationaliteit.
Ja die van mij ook. Maar ze zijn niet in NL geboren en zijn in Den Haag aangegeven, want daar staan we ingeschreven. Heb je nog enig idee waar jullie BSN vandaag komt (we willen al een paar jaar een kinderrekening voor ze openen, maar dat gaat dus niet zonder BSN, en voor zover ik wist kregen ze het niet voor hun 18e)?
  woensdag 5 november 2014 @ 10:59:03 #58
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_146323239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 10:39 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Ja die van mij ook. Maar ze zijn niet in NL geboren en zijn in Den Haag aangegeven, want daar staan we ingeschreven. Heb je nog enig idee waar jullie BSN vandaag komt (we willen al een paar jaar een kinderrekening voor ze openen, maar dat gaat dus niet zonder BSN, en voor zover ik wist kregen ze het niet voor hun 18e)?
De onze zijn in DE geboren en in DE aangegeven, maar omdat wij toen nog geen 8 jaar in DE woonden, kregen de kinderen automatisch de nationaliteit van de ouders. Na de 8 jaar krijgen ze standaard de DE nationaliteit en krijgen ze op hun 18e de keus welke nationaliteit ze willen.
BSN-nummers kun je bij het dichtstbijzijnde belastingkantoor aanvragen, in ons geval was dat Allemelooo.
Procedure staat wel op de site van de belastingdienst.
  woensdag 5 november 2014 @ 11:05:17 #59
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146323415
Tnx, nooit geweten :)
pi_146323684
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 05:43 schreef Gaoxing het volgende:
De Rabobank doet inderdaad razend moeilijk -zeker voor een bank die zich graag wil profileren als 'internationaal' - maar officieel is het geen landelijk beleid. Bij de Rabobank ben je altijd nogal afhankelijk van de lokale mensen.
Ik heb hier hele andere ervaringen:
Zelf 10 jaar geleden verhuist naar belgie maar werk nog in nederland:
Rekening (mag negatief), hypotheek, creditcard bij de rabobank.

Mijn vriendin vorig jaar verhuist naar belgie. Werkeloos, uitkering in belgie.
Rekening (mag negatief), creditcard bij de rabobank.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 5 november 2014 @ 11:36:41 #61
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_146324225
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:16 schreef boegschroef het volgende:

Wat ik zeg: bij de Rabobank ben je afhankelijk van wie er lokaal achter de balie staat. Een vriend-van-een-vriend maakte zich er geweldig boos over toen wij lokaal problemen hadden en wilde ons met liefde bij zijn filiaal helpen, maar werkte in het zuiden van NL, terwijl wij altijd in het noorden huizen als we op vakantie zijn. Dus dan maar liever een bank die niet moeilijk doet....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 november 2014 @ 11:57:26 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_146324869
Wij hebben nog altijd rekeningen bij de ING en de ASN. ING ook voor zoon (jeugdrekening, geopend toen we hier al woonden), geen probleem. Creditcard, rood staan (doen we niet maar is wel mogelijk).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_146326900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 11:16 schreef boegschroef het volgende:

[..]

In België of Duitsland lijkt het me ook niet bepaald moeilijk voor de Rabobank om te innen, dat wordt anders buiten de eu
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')