abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146262570
Stel je emigreert uit Nederland, je laat je uit schrijven en bent niet belasting plechtig in Nederland

Wat gebeurt er dan in de volgende situaties

1: je hebt een rekening bij een bank
2: je heb een credit Card bij een bank

Wordt je rekening dan door de bank opgezegd? Kan de bank dit doen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146263124
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je emigreert uit Nederland, je laat je uit schrijven en bent niet belasting plechtig in Nederland

Wat gebeurt er dan in de volgende situaties

1: je hebt een rekening bij een bank
2: je heb een credit Card bij een bank
1. Niks.
2. Niks.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146263225
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

1. Niks.
2. Niks.
En dat weet je omdat?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_146263266
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En dat weet je omdat?
Waarom zou er wél wat gebeuren?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_146263289
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:49 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Waarom zou er wél wat gebeuren?
Kan voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont geen rekening in Nederland mag hebben
pi_146263336
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont geen rekening in Nederland mag hebben
Ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont wel een rekening in Nederland mag hebben
pi_146263372
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:51 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont wel een rekening in Nederland mag hebben
Kom maar op
pi_146263403
TS begint.
pi_146263453
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:52 schreef spijkerbroek het volgende:
TS begint.
Nope ik open slechts een OP

Nu weer de serieuze reacties
  maandag 3 november 2014 @ 18:55:12 #10
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_146263479
Gebeurt niets, zolang je er zelf niet over begint bij de bank en braaf alle kosten blijft betalen.

Officieel mag het vaak niet, voor veel rekeningen (zeker met creditcard) is er een eis dat je inkomen maandelijks op de rekening gestort wordt. Wat dan waarschijnlijk niet niet meer gebeurt.

Bron: eigen ervaring.
pi_146263483
Ik ben begin dit jaar geëmigreerd en heb gewoon mijn rekeningen en CC nog, was geen probleem.
Bij aparte CC is inderdaad soms de vraag of er nog belasting in NL betaald wordt, maar bij bank CC was het geen probleem (staat ook nog genoeg geld op, dus "duh!"..)
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_146263491
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Nope ik open slechts een OP

Nu weer de serieuze reacties
:')
Nou, succes ermee :W
pi_146263530
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kom maar op
Misschien omdat het een commerciële organisatie is die ook winst wilt maken en het niet uitmaakt wat voor nationaliteit of woonplaats je hebt om je geld bij ze te dumpen?
pi_146263535
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:55 schreef charon het volgende:
Ik ben begin dit jaar ge-emigreerd en heb gewoon mijn rekeningen en CC nog, was geen probleem.
Bij CC is soms de vraag of er nog belasting in NL betaald wordt.
Gevraagd bij de bank, uitgeschreven en niet belastingplichtig in Nederland?
pi_146263572
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 18:56 schreef MaximumRush het volgende:

[..]

Misschien omdat het een commerciële organisatie is die ook winst wilt maken en het niet uitmaakt wat voor nationaliteit of woonplaats je hebt om je geld bij ze te dumpen?
Winst maken gaat een beetje moeilijk als iemand in het buitenland een CC schuld heeft
pi_146263579
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gevraagd bij de bank, uitgeschreven en niet belastingplichtig in Nederland?
ja niet gevraagd, medegedeeld. ja en ja.
Bank heeft ook gewoon een adreswijziging opgenomen.
How beautiful they are - the trains you miss..
Would you like to watch tv? Or get between the sheets? Or contemplate a silent freeway?
The angle of the dangle is inversely proportional to the heat of the beat
pi_146263610
quote:
3s.gif Op maandag 3 november 2014 18:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Gebeurt niets, zolang je er zelf niet over begint bij de bank en braaf alle kosten blijft betalen.

Officieel mag het vaak niet, voor veel rekeningen (zeker met creditcard) is er een eis dat je inkomen maandelijks op de rekening gestort wordt. Wat dan waarschijnlijk niet niet meer gebeurt.

Bron: eigen ervaring.
Wat voor mogelijkheden heeft de bank en wat voor eisen stelt een bank bij het openen van een rekening?
pi_146263630
Oh ja ook nog Nucks Suck
pi_146263634
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor mogelijkheden heeft de bank en wat voor eisen stelt een bank bij het openen van een rekening?
Kan je gewoon op hun websites zien.
  maandag 3 november 2014 @ 18:59:17 #20
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_146263658
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Oh ja ook nog Nucks Suck
Graag gedaan :')
pi_146263670
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Kan je gewoon op hun websites zien.
Zoals waar?
pi_146263694
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 18:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Zoals waar?
rabobank.nl
abnamro.nl
ing.nl
snsbank.nl
pi_146263702
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 18:59 schreef GoCanucksGo het volgende:

[..]

Graag gedaan :')
:)

Gewoon, keep your head up next time :)
pi_146263724
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

rabobank.nl
abnamro.nl
ing.nl
snsbank.nl
Gekeken bij rabobank en niks kunnen vinden, dus laat maar zien
pi_146263740
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gekeken bij rabobank en niks kunnen vinden, dus laat maar zien
beter kijken dan
pi_146263799
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:01 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

beter kijken dan
Als je niks te melden heb mag je in plaats van te stalken ook terug naar je eigen niveau in ONZ
pi_146263913
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je niks te melden heb mag je in plaats van te stalken ook terug naar je eigen niveau in ONZ
:O :')
Iedereen kan de AV vinden op de site van de rabobank, maar jij niet. Dat ligt dan aan jou, niet aan de rest van de wereld.
  maandag 3 november 2014 @ 19:10:15 #28
335938 tuurke77
Annuncio vobis gaudium magnum
pi_146264188

[ Bericht 100% gewijzigd door tuurke77 op 03-11-2014 19:11:44 ]
  maandag 3 november 2014 @ 19:11:01 #29
335938 tuurke77
pi_146264230
[quote]0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef tuurke77 het volgende:

Gewoon online rekening openen bij de Rabobank, wordt bij het formulier al gevraagd "Bent u woonachtig in Nederland".

Kunt gewoon een rekening hebben als je buiten Nederland woont.
pi_146264231
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

:O :')
Iedereen kan de AV vinden op de site van de rabobank, maar jij niet. Dat ligt dan aan jou, niet aan de rest van de wereld.
Zeg maar welk punt

https://www.rabobank.nl/i(...)rwaarden_2910880.pdf
pi_146264246
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef tuurke77 het volgende:
Tada, hoe moeilijk kan het zijn

[ afbeelding ]
Je foto werkt nie
pi_146264266
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:11 schreef tuurke77 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef tuurke77 het volgende:

Gewoon online rekening openen bij de Rabobank, wordt bij het formulier al gevraagd "Bent u woonachtig in Nederland".

Kunt gewoon een rekening hebben als je buiten Nederland woont.
Waar?
  maandag 3 november 2014 @ 19:22:36 #33
335938 tuurke77
pi_146264823
pi_146266600
er gebeurt niks. Wij zijn 4 jaar geleden geemigreerd en bankrek. plus creditcard zijn gewoon nog in NL en actief. (Triodos en ASN en ICS)
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_146267215
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar?
Zal ik morgen je handje vast houden en samen de Rabobank binnen lopen? *;
Op zaterdag 10 januari 2015 17:05 schreef Phorcys het volgende:
Ik weet niet of je het door hebt, maar de man in je UI heet Nelson Mandela, niet Morgan Freeman. Just saying.
pi_146267594
Omgekeerd heb ik nog rekeningen lopen in Duitsland en Noorwegen. Ik krijg netjes jaarlijks een rekeningoverzicht naar Nederland gestuurd, en verder maakt het de banken helemaal niks uit waar ik woon of belastingplichtig ben.

Het enige frapante is dat mijn Duitse rekening wel netjes in de Aangifte IB vooraf wordt ingevuld, terwijl mijn Nederlandse rekeningen volledig ontbreken. 8)7
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 3 november 2014 @ 20:27:59 #37
54408 Parzival
Where it happens
pi_146267797
ik ben 2.5 jaar geleden naar de UAE gegaan.. en heb nog steeds mijn ABN rekening lopen.. daar gaan nog een paar dingetjes af.. zoals mijn expat verzekering.. en uiteraard de maandelijkse 5 euro aan staatssteun voor de ABN zelf..

ook een CC bij de ABN gekoppeld aan mijn Apple Account.. zodat ik geen nieuw account hoefde te openen..

dus..

het maakt de bank geen flikker uit.. zorg dat je onder de 100.000 per bank blijft (je kunt wel meerdere banken nemen).. dan blijf je netjes binnen de grenzen van het deposito garantiestelsel
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_146271185
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef MorgenFreeman het volgende:

[..]

Zal ik morgen je handje vast houden en samen de Rabobank binnen lopen? *;
Eindje vliegen
pi_146271300
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Parzival het volgende:
ik ben 2.5 jaar geleden naar de UAE gegaan.. en heb nog steeds mijn ABN rekening lopen.. daar gaan nog een paar dingetjes af.. zoals mijn expat verzekering.. en uiteraard de maandelijkse 5 euro aan staatssteun voor de ABN zelf..

ook een CC bij de ABN gekoppeld aan mijn Apple Account.. zodat ik geen nieuw account hoefde te openen..

dus..

het maakt de bank geen flikker uit.. zorg dat je onder de 100.000 per bank blijft (je kunt wel meerdere banken nemen).. dan blijf je netjes binnen de grenzen van het deposito garantiestelsel
Wat heeft het DGS ermee te maken?
pi_146280627
Ik heb een Rabobank rekening sinds ik 6 ben, woon sinds twee jaar in Schotland en het is geen enkel probleem. :)

Ik houd mijn rekening open omdat ik sinterklaascadeautjes e.d. vaak online koop op NL websites. :)
Mon 'en!
  dinsdag 4 november 2014 @ 06:59:28 #41
54408 Parzival
Where it happens
pi_146281541
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Wat heeft het DGS ermee te maken?
was een side-tip..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_146292273
Wat als je een rekening opent als je al woonachtig bent in het buitenland?
pi_146293953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat als je een rekening opent als je al woonachtig bent in het buitenland?
Dan krijg je een rekening. Expats bv doen dat.

Voglens mij is de basiseis voor het openen van een nederlandse privé rekening dat je een legitimatie hebt én een burgerservice nummer.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146293996
Ik heb overigens hetzelfde, heb nog een Australische rekening lopen. Ben niet meer belastingplichtig daar, woon er niet meer en er komt geen inkomen op binnen. Zolang ik gewoon maandelijks de $4 laat afschrijven zal het die ozzies aan hun reet roesten waar ik woon.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_146294021
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:33 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb overigens hetzelfde, heb nog een Australische rekening lopen. Ben niet meer belastingplichtig daar, woon er niet meer en er komt geen inkomen op binnen. Zolang ik gewoon maandelijks de $4 laat afschrijven zal het die ozzies aan hun reet roesten waar ik woon.
Als je er een CC hebt denken ze er vast anders over
pi_146294106
De rabobank had er bij mij nogal een issue mee. Ik had een rekening plus creditcard in NL, en kreeg de post daarvoor op het adres van m'n ouders (ook de lokale rabobank, trouwens). Toen het duidelijk werd dat ik niet meer in NL woonde, ik geloof omdat ik een nieuw pasje moest ofzo, vonden ze dat ik ook geen rekening meer kon hebben. Uiteindelijk zover dat ik nog steeds een rekening plus betaalpasje heb, maar geen creditcard meer.

Ik neem aan dat het er mee te maken heeft dat er nooit meer dan een paar 100 euro op die rekening staat. Ik gebruik hem als ik in NL ben, en om studieschuld mee af te lossen, verder niet.
pi_146294221
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
De rabobank had er bij mij nogal een issue mee. Ik had een rekening plus creditcard in NL, en kreeg de post daarvoor op het adres van m'n ouders (ook de lokale rabobank, trouwens). Toen het duidelijk werd dat ik niet meer in NL woonde, ik geloof omdat ik een nieuw pasje moest ofzo, vonden ze dat ik ook geen rekening meer kon hebben. Uiteindelijk zover dat ik nog steeds een rekening plus betaalpasje heb, maar geen creditcard meer.

Ik neem aan dat het er mee te maken heeft dat er nooit meer dan een paar 100 euro op die rekening staat. Ik gebruik hem als ik in NL ben, en om studieschuld mee af te lossen, verder niet.
Hoe wisten ze dat je niet bij je ouders woonde?
pi_146294392
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe wisten ze dat je niet bij je ouders woonde?
ik weet het niet meer precies, maar het had iets met een nieuw pasje te maken. Dat ze een nieuw pasje opstuurden naar m'n ouders, maar dat ik daar voor moest tekenen, ofzo.
pi_146294459
Kan je rood staan?
pi_146294523
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 15:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan je rood staan?
niet meer, nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')