1. Niks.quote:Op maandag 3 november 2014 18:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stel je emigreert uit Nederland, je laat je uit schrijven en bent niet belasting plechtig in Nederland
Wat gebeurt er dan in de volgende situaties
1: je hebt een rekening bij een bank
2: je heb een credit Card bij een bank
En dat weet je omdat?quote:
Waarom zou er wél wat gebeuren?quote:Op maandag 3 november 2014 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
En dat weet je omdat?
Kan voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont geen rekening in Nederland mag hebbenquote:Op maandag 3 november 2014 18:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Waarom zou er wél wat gebeuren?
Ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont wel een rekening in Nederland mag hebbenquote:Op maandag 3 november 2014 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kan voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont geen rekening in Nederland mag hebben
Kom maar opquote:Op maandag 3 november 2014 18:51 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik kan ook voldoende redenen bedenken waarom iemand die niet in Nederland woont wel een rekening in Nederland mag hebben
Nope ik open slechts een OPquote:
quote:Op maandag 3 november 2014 18:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nope ik open slechts een OP
Nu weer de serieuze reacties
Misschien omdat het een commerciële organisatie is die ook winst wilt maken en het niet uitmaakt wat voor nationaliteit of woonplaats je hebt om je geld bij ze te dumpen?quote:
Gevraagd bij de bank, uitgeschreven en niet belastingplichtig in Nederland?quote:Op maandag 3 november 2014 18:55 schreef charon het volgende:
Ik ben begin dit jaar ge-emigreerd en heb gewoon mijn rekeningen en CC nog, was geen probleem.
Bij CC is soms de vraag of er nog belasting in NL betaald wordt.
Winst maken gaat een beetje moeilijk als iemand in het buitenland een CC schuld heeftquote:Op maandag 3 november 2014 18:56 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Misschien omdat het een commerciële organisatie is die ook winst wilt maken en het niet uitmaakt wat voor nationaliteit of woonplaats je hebt om je geld bij ze te dumpen?
ja niet gevraagd, medegedeeld. ja en ja.quote:Op maandag 3 november 2014 18:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gevraagd bij de bank, uitgeschreven en niet belastingplichtig in Nederland?
Wat voor mogelijkheden heeft de bank en wat voor eisen stelt een bank bij het openen van een rekening?quote:Op maandag 3 november 2014 18:55 schreef GoCanucksGo het volgende:
Gebeurt niets, zolang je er zelf niet over begint bij de bank en braaf alle kosten blijft betalen.
Officieel mag het vaak niet, voor veel rekeningen (zeker met creditcard) is er een eis dat je inkomen maandelijks op de rekening gestort wordt. Wat dan waarschijnlijk niet niet meer gebeurt.
Bron: eigen ervaring.
Kan je gewoon op hun websites zien.quote:Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat voor mogelijkheden heeft de bank en wat voor eisen stelt een bank bij het openen van een rekening?
Zoals waar?quote:Op maandag 3 november 2014 18:58 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Kan je gewoon op hun websites zien.
rabobank.nlquote:
quote:
Gekeken bij rabobank en niks kunnen vinden, dus laat maar zienquote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
rabobank.nl
abnamro.nl
ing.nl
snsbank.nl
beter kijken danquote:Op maandag 3 november 2014 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Gekeken bij rabobank en niks kunnen vinden, dus laat maar zien
Als je niks te melden heb mag je in plaats van te stalken ook terug naar je eigen niveau in ONZquote:
quote:Op maandag 3 november 2014 19:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als je niks te melden heb mag je in plaats van te stalken ook terug naar je eigen niveau in ONZ
Zeg maar welk puntquote:Op maandag 3 november 2014 19:05 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]![]()
Iedereen kan de AV vinden op de site van de rabobank, maar jij niet. Dat ligt dan aan jou, niet aan de rest van de wereld.
Je foto werkt niequote:Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef tuurke77 het volgende:
Tada, hoe moeilijk kan het zijn
[ afbeelding ]
Waar?quote:Op maandag 3 november 2014 19:11 schreef tuurke77 het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op maandag 3 november 2014 19:10 schreef tuurke77 het volgende:
Gewoon online rekening openen bij de Rabobank, wordt bij het formulier al gevraagd "Bent u woonachtig in Nederland".
Kunt gewoon een rekening hebben als je buiten Nederland woont.
Zal ik morgen je handje vast houden en samen de Rabobank binnen lopen?quote:
Eindje vliegenquote:Op maandag 3 november 2014 20:13 schreef MorgenFreeman het volgende:
[..]
Zal ik morgen je handje vast houden en samen de Rabobank binnen lopen?
Wat heeft het DGS ermee te maken?quote:Op maandag 3 november 2014 20:27 schreef Parzival het volgende:
ik ben 2.5 jaar geleden naar de UAE gegaan.. en heb nog steeds mijn ABN rekening lopen.. daar gaan nog een paar dingetjes af.. zoals mijn expat verzekering.. en uiteraard de maandelijkse 5 euro aan staatssteun voor de ABN zelf..
ook een CC bij de ABN gekoppeld aan mijn Apple Account.. zodat ik geen nieuw account hoefde te openen..
dus..
het maakt de bank geen flikker uit.. zorg dat je onder de 100.000 per bank blijft (je kunt wel meerdere banken nemen).. dan blijf je netjes binnen de grenzen van het deposito garantiestelsel
was een side-tip..quote:Op maandag 3 november 2014 21:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat heeft het DGS ermee te maken?
Dan krijg je een rekening. Expats bv doen dat.quote:Op dinsdag 4 november 2014 14:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat als je een rekening opent als je al woonachtig bent in het buitenland?
Als je er een CC hebt denken ze er vast anders overquote:Op dinsdag 4 november 2014 15:33 schreef kalinhos het volgende:
Ik heb overigens hetzelfde, heb nog een Australische rekening lopen. Ben niet meer belastingplichtig daar, woon er niet meer en er komt geen inkomen op binnen. Zolang ik gewoon maandelijks de $4 laat afschrijven zal het die ozzies aan hun reet roesten waar ik woon.
Hoe wisten ze dat je niet bij je ouders woonde?quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:36 schreef Jagärtrut het volgende:
De rabobank had er bij mij nogal een issue mee. Ik had een rekening plus creditcard in NL, en kreeg de post daarvoor op het adres van m'n ouders (ook de lokale rabobank, trouwens). Toen het duidelijk werd dat ik niet meer in NL woonde, ik geloof omdat ik een nieuw pasje moest ofzo, vonden ze dat ik ook geen rekening meer kon hebben. Uiteindelijk zover dat ik nog steeds een rekening plus betaalpasje heb, maar geen creditcard meer.
Ik neem aan dat het er mee te maken heeft dat er nooit meer dan een paar 100 euro op die rekening staat. Ik gebruik hem als ik in NL ben, en om studieschuld mee af te lossen, verder niet.
ik weet het niet meer precies, maar het had iets met een nieuw pasje te maken. Dat ze een nieuw pasje opstuurden naar m'n ouders, maar dat ik daar voor moest tekenen, ofzo.quote:Op dinsdag 4 november 2014 15:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe wisten ze dat je niet bij je ouders woonde?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |