abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 november 2014 @ 10:50:37 #1
378192 -mandy-
I am who I am
pi_146246174
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_146247556
XM wat sneu voor Noor. Beterschap :*

Coco, Saar alweer bijna twee jaar. Wat gaat het snel. Wat een leuk cadeau krijgt ze O+

Cwen, wat een leuke foto's van je lieve meisje O+
pi_146249200
Ellie O+ Ik vind haar haar zo mooi. Die kleur heeft Isa bovenop ook, maar achter op haar hoofd is ze hoogblond. Heel apart. Ze heeft jouw ogen he?

Wij zijn vanochtend bij het cb geweest en het was zo gezellig. Isa was echt een show aan het opvoeren voor de wijkverpleegkundigen, die lachten zich rot :D En ze was zo lekker aan het spelen in de wachtruimte dat ze niet mee naar huis wilde :') Ze weegt nu bijna 12 kg en is 84,5 cm O+ mijn lange O+

Ik hou haar curve bij op borstvoeding.com en ik werd wel een beetje sip van hun uitleg over de curve. Zo lang je kind in het groene gedeelte zit, is je kind normaal, maar daarboven is je kind meteen gevaarlijk obees als ik het zo lees. Daarnaast wordt de link met ouders ook negatief gezet, want als je kind groot is, zijn de ouders meteen fors. Ik mis de nuance op die site wel :{
Sarcasme. Herken het.
pi_146249243
Oh en toffe keuken Coco! Isa krijgt voor Sinterklaas het hema keukentje. We lieten hem thuisbezorgen, maar ik schrok wel even van het hele kleine doosje waar het in zit :D Ben benieuwd!
Sarcasme. Herken het.
  maandag 3 november 2014 @ 12:24:06 #5
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146249392
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:19 schreef Spirit82 het volgende:
Oh en toffe keuken Coco! Isa krijgt voor Sinterklaas het hema keukentje. We lieten hem thuisbezorgen, maar ik schrok wel even van het hele kleine doosje waar het in zit :D Ben benieuwd!
Dat keukentje is leuk :Y. En een goed formaat ook! Hier wordt er elke dag mee gespeeld!
pi_146249742
Die keuken is tof! En alweer bijna een peuter!

Mooie stats Spirit! Maar ze zit toch nog prima in het groene deel? Op het cb vonden ze M te dik. Maar in de curve van bv.com zat hij juist nog prima in het groene deel.

O+ ellie O+

Vandaag naar de kerstshow bij Intratuin geweest. Met een heuse draaimolen. Maar die was eng, de pop (= kerstman) was eng, donker was eng, muziek was eng. Stelletje angsthaasjes :D Op de roltrap wilden ze per se zelf lopen maar toen vielen ze om (domino effect) en rolden ook nog even door.... :')

Gelukkig waren de visjes en de konijntjes wel leuk :D

Volgende keer maar met M, die vindt het denk ik wel leuk :D
pi_146249894
Qua lengte zit ze op de bovenlijn zowel bij bv curve als bij cb, qua gewicht zit ze op 3/4 in het groene bij bv curve en op middenlijn bij cb. Ze doet het super vind ik, maar door die omschrijvingen krijg ik er wel een naar gevoel bij, want ik wil gewoon echt niet dat ze te dik wordt...

Kyara, je roltrapverhaal :D
Sarcasme. Herken het.
pi_146249931
Spirit wat leuk dat het zo gezellig was bij het CB.
Met die curves verbaas ik me ook. Het eerste jaar lijkt het soms of een kind het alleen goed doen als ze op de bovenste lijnen groeien en het jaar daarna gaan ze praten over te dik. Ik heb de stats niet gezien, maar geloof echt niet dat jouw kindje te dik is :*

Kyara, herkenbaar. Riley is ook den angsthaasje ineens. Hoe vaak die in mijn armen springt, want eng :o
Ik heb nu wel zin in de intratuin :D
  maandag 3 november 2014 @ 12:45:06 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146250040
Kyara :D Ik zie het helemaal voor me _O-

Coco, mooie keuken! Groot :o

Spirit, gewoon vertrouwen op jezelf en wat je zelf ziet. Wel apart dat gewicht op de middellijn zit btw, want Noor is volgens mij een maand jonger, woog laatste keer 10,7 kg en zat ook op de middellijn. En ik zie haar geen kg meer groeien binnen een maand!

Kreeg net een appje, kind zit nu op 39 graden.. maar is wel redelijk te pas, alleen weinig trek in eten. Maar goed, geen kdv morgen, dat is wel duidelijk.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146250064
Oh volgens het cb is ze ook niet te dik hoor. Ze hadden zelfs eerst het gewicht verkeerd gemeten (hoe?!) waardoor ze afgevallen was tov de vorige keer. Maar omdat ze niet ziek is geweest en goed eet wilde ze voor de zekerheid nog een keer meten en toen zat ze ineens weer op haar lijn. Ons cb is tof O+ Het ging mij om bv.com waar meteen zo ontzettend paniekerig en negatief wordt gedaan waar ik een rotgevoel van kreeg :@
Sarcasme. Herken het.
pi_146250183
Het CB zet het gewicht tov de lengte in de curve. Dus als je kind qua gewicht iets boven gemiddelde zit en qua lengte op het gemiddelde dan kom je dus bij het CB boven het gemiddelde uit.

Maar als ze qua gewicht op de middenlijn zit en qua lengte er boven dan is ze toch gewoon niet dik en dan is er ook geen indicatie dat ze dik wordt? Maak je je nu een beetje druk om niks zeg maar?

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er meteen zo paniekerig wordt gedaan als een kind een keer boven de curve uit komt. Maar dat vond ik dus van het cb. De kleine lettertjes op bv.com lees ik niet :P

Edit: wat Omen dus zegt. Halleluja als ze < 18 maanden zijn. Lekker spekbaby en ooh wat doen ze het goed. Zodra een peuter nog iets spekkiger is dan wordt het meteen obese onderhand :(
  maandag 3 november 2014 @ 12:51:01 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_146250195
Ah ok. Vandaar :). Ze zit bij beiden op de middenlijn. Dus dikke prima.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_146250238
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 12:50 schreef Kyara het volgende:
Het CB zet het gewicht tov de lengte in de curve. Dus als je kind qua gewicht iets boven gemiddelde zit en qua lengte op het gemiddelde dan kom je dus bij het CB boven het gemiddelde uit.

Maar als ze qua gewicht op de middenlijn zit en qua lengte er boven dan is ze toch gewoon niet dik en dan is er ook geen indicatie dat ze dik wordt? Maak je je nu een beetje druk om niks zeg maar?

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er meteen zo paniekerig wordt gedaan als een kind een keer boven de curve uit komt. Maar dat vond ik dus van het cb. De kleine lettertjes op bv.com lees ik niet :P
Leyla is bijvoorbeeld echt heel klein voor haar leeftijd. 95 cm bij 4 jaar. Haar gewicht zit op het middelstreepje, dat dus is afgezet tegen de lengte. Dus voor haar lengte is ze precies zwaar genoeg. Als ze dat zouden afzetten tegen wat kinderen gemiddeld wegen bij 4 jaar zou date en raar beeld geven op de curve en zegt het dus ook niet veel over hoe het nu echt gaat met het kind. Of het kind te dik is of juist niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146250407
M zat zelfs bij het CB nog in het groene gedeelte. Sterker nog, hij zat nog steeds op de lijn die hij ingezet heeft toen hij 6 maanden oud was. Blijkbaar is dat dus zijn lijn en zijn bouw.
pi_146250597
Ik heb ook een dreumes! Ik probeer echt weer aan te haken , maar ben er helemaal uit :')
pi_146250654
Die Noor... gemiddelder krijg je ze niet joh ;)

En Spirit... eoiaou! (waarbij de o's ook als ogen gelezen mogen worden ;) ) Schud dat rotgevoel maar lekker van je af.

Kyara :D Je hebt de roltrapdomino niet toevallig gefilmd he? ;)

Bij ons werd vanochtend de nieuwe keuken geleverd. En dat is léuk!

KD! Nee!? Een dreumes al? Dat kan toch heel nog niet?
pi_146250825
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:04 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik heb ook een dreumes! Ik probeer echt weer aan te haken , maar ben er helemaal uit :')
NIET!

Is Lucy al 1 :o
pi_146250846
Shandaly O+ Wat een schatje is het toch. En wat wordt ze groot! O+
pi_146250858
Jeetje, Kleurdoos. Jouw meisje ook al 1. Wat gaat het snel

Shandaly O+
pi_146251176
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:13 schreef Omentielvo het volgende:
Jeetje, Kleurdoos. Jouw meisje ook al 1. Wat gaat het snel

Shandaly O+

14 maanden!
pi_146251198
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:06 schreef Shandaly het volgende:
Die Noor... gemiddelder krijg je ze niet joh ;)

En Spirit... eoiaou! (waarbij de o's ook als ogen gelezen mogen worden ;) ) Schud dat rotgevoel maar lekker van je af.

Kyara :D Je hebt de roltrapdomino niet toevallig gefilmd he? ;)

Bij ons werd vanochtend de nieuwe keuken geleverd. En dat is léuk!
[ afbeelding ]

KD! Nee!? Een dreumes al? Dat kan toch heel nog niet?
ooooh je ziet wel dat het een zusje van Lars is zeg!
pi_146251563
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 13:24 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ooooh je ziet wel dat het een zusje van Lars is zeg!
Zelfde fabriek ;)
  maandag 3 november 2014 @ 14:10:16 #23
171422 LadyBlack
paint it black
pi_146252663
Eeeey Lucy O+

Even ego: Mijn meiske zit alwéér helemaal onder de vlekjes ;(
Warmtebultjes? Allergie? Weleda creme erop? En in de luier dan want daar zat ook nog schimmel.... daar nu dan ook talkpoeder?

Ik weet t niet meer -O-

Ze heeft een nieuwe pyama, zo'n velours van de H&M, die was misschien te warm. Maar de bultjes zitten nu ook op dr wang :?
pi_146252749
KD, ook al zo'n mooie rooie O+

Spirit, dank! Ja, oogvorm en oogopslag is identitiek, zeker als je mijn peuterfoto's terugziet. Mond ook, al zie je dat op deze foto niet :D.
Ellie heeft op haar achterhoofd just wat plukken naar de bruinige kant zitten.

Kyara, intratuin-boks! Hier vond ze het maar matig allemaal, alleen de trein was leuk.

Shandaly, wat is ze leuk! O+

Oh en Spirit, ik zou de uitleg op bv.com lekker laten. Ellie zit daar qua lengte ook op de bovenste lijn, qua gewicht niet meer, maar ik geloof het wel hoor. Als ze nou straks 4 is en nog steeds deze bovenbenen heeft, dan ga ik me misschien eens achter de oren krabben ;). Maar tot die tijd... Lekker laten hoor!

LB, foto? Vlekjes of echte bultjes? Heeft ze er last van? Waterpokken?
Home is where the O+ is...
pi_146252894
Coco wat een apparaat :D

Ik was en ben enorm verliefd op deze:

Maar uiteindelijk heeft Otje een simpel houten exemplaar gekregen en ze is er zo blij mee. O+ Ik drink al twee dagen broccolithee en haar konijn is inmiddels aangebrand denk ik, zo vaak is hij gebakken in de oven.

Ze heeft zo genoten van haar feestje (camera boven met halfslapende mini dus ik heb geen foto's bij de hand), ze was echt ontzettend jarig, het kaarsjes uitblazen hebben we over moeten doen voor de foto want ze had ze in 1 keer blazen uit :') Maar ik heb wel foto's itt vorig jaar *O* en ze lag pas om half tien in bed dus ze is nog steeds niet helemaal gezellig, maar goed, ze heeft een topdag gehad, heeft het er constant over en ik heb ineens een peuter :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')