Probeer ook om jezelf te verzoenen met de situatie, het vreet namelijk energie als je je ertegen gaat/blijft verzetten. Sluit vrede met de situatie, ook al is het in de eerste instantie niet per se de situatie die je zelf voor ogen had.
Als je meer slaap nodig hebt, dan kun je tijdelijk gewoon om 21 uur je bed in kruipen, de films en series op de bank lopen niet weg, daar komt vanzelf weer een tijd voor om die te kijken

Ontspanning is wel heel belangrijk, maar je kunt ook ontspannen samen met je kindje! Ga lekker 's avonds een poosje in bad samen met je kleintje. Ga daarna samen in pyjama op het kleed in de woonkamer zitten, of op het grote bed of zo, met rustige en mooie muziek aan en zing en dans en knuffel. Wandelen vind ik zelf ook altijd heel ontspannend, overdag vanzelfsprekend, maar ook 's ochtends vroeg, 's avonds, of desnoods 's nachts

En spreek af dat er vaste momenten zijn, bijv. zaterdagmiddag, dat je wederhelft 2 uurtjes iets met je kindje gaat doen, zodat jij dan een mooi ontspanningsmoment hebt om jezelf weer even op te laden. En andersom ook, dat jij dan bijv. op zondagmiddag even naar je ouders oid rijdt terwijl je vriend/man dan iets voor zichzelf kan doen. Op die manier weet iedereen ook waar ie aan toe is wat dat betreft en dat helpt ook, dat je zo'n momentje voor jezelf in het vooruitzicht hebt.
Verder herken ik het dus wel, hier zijn we ook gegaan van 1 late nacht/vroege ochtend voeding naar 3x drinken per nacht (verder wel doorslapen) en van 's avonds om 19uur naar bed naar tegelijk met mij. Daar tegenover slaapt ze 's ochtends wel uit (nu ligt ze nog te slapen) en 's middags maakt ze ook een ruk (zodat ik dan mooi tijd heb om te werken en soms zelfs wat 'me-time'!). Verder geniet ik gewoon maar van de tijd dat we beide wakker zijn en doen we in die tijd echt alleen maar dingen die we allebei leuk vinden, zoals buitenspelen, boekjes lezen, muziek luisteren, knuffelen, wandelen, spelen, naar opa&oma, koken/bakken, winkelen, noem maar op.
En soms heb ik het even nodig dat mijn ouders d'r een avondje ophalen en met d'r spelen, vinden zij allemaal geweldig, dus win-win-win. En soms ga ik ook weleens 's avonds alvast vroeg in bed terwijl kleine Pluis nog op is met mijn lief

Ach ja, nu is het nog zo, over een poosje weer heel anders, dan zou ik waarschijnlijk weer willen dat ik zo vaak lekker met d'r kon knuffelen 's avonds <3