Dat zou ik niet weten, waar is die Northenstar dan gebleven? Kijk er zijn natuurlijk veel minder BNW-ers dan "normale" posters dus de vijver is al veel kleiner waar je uit kan vissen. Verder moet iemand er ook maar net tijd en zin voor hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 23:34 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wie in BNW is modmaterie dan?
Van oudsher zijn de BNW mods vrijwel allemaal outsiders geweest. Fogel, ajacied4lf, Gray, ToT, teamlead, Dragorius, etc. Allemaal buitenstaanders die kort voordat ze mod werden pas echt actief waren in BNW. Petre en Northernstar waren geloof ik de eerste mods in BNW, van Northenstar weet ik dat-ie een BNW'er in hart en nieren was, Petre zag ik vrijwel nooit posten in BNW dus daar kan ik weinig over zeggen. Lavenderr is al zolang mod in BNW (met een kleine tussenpauze als ik het wel heb) dat ik niet beter weet dan dat ze BNW'er is. Ik heb volgens mij alleen nog Demon_Hunter gemist maar die is nooit aanwezig geweest geloof ik.
Het betekent overigens niet dat de buitenstaanders slechte mods waren. Je kunt best een forum modden zonder al te begaan te zijn met het onderwerp, er zijn ook een aantal BNW mods geweest die zichzelf gaandeweg wijs hebben gemaakt en prima konden meeposten. Waarom er dan zo weinig BNW-ers mod zijn geworden: beantwoordt mijn vraag. Als je er drie weet te noemen zou ik dat al knap vinden.
Ik ken zijn werk niet, zal binnenkort eens luisteren wat hij allemaal te vertellen heeft als ik een uur over heb.quote:Op maandag 3 november 2014 23:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met complottheorieen omtrent oude vergane beschavingen? Doel je dan op het werk van Michael Tellinger bv? Als je het niet kent is dit misschien wel interessant:
Wat betreft 911 hoe denk je daar dan over? Denk je dat er meer achter zit dan alleen Al Qaida?
En wat is liberalisering van vrij beschikbare energie precies? En waarom mag je daar niet verder over in detail treden?
Ik zal het zeker gaan kijken als ik jou was, erg interessant werk. Het gaat over de oude ruines in Zuid-Afrika en omringende landen en de theorie daarover.quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:04 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik ken zijn werk niet, zal binnenkort eens luisteren wat hij allemaal te vertellen heeft als ik een uur over heb.
911, ik weet niet eens meer wat het officiele verhaal isEr zijn veel plausibele theorien en de ene sluit de ander niet noodzakelijk uit.
Vergeet je niet iets?quote:Op dinsdag 4 november 2014 09:07 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het officiele verhaal van 911 is Al Qaida en verder niks. Paar terroristen met messen die die vliegtuigen in gebouwen vliegen met een paar uur vlieg training.
Haha, en ik maar denken dat ik juist een strikt wetenschappelijke manier van denken erop nahoud. (Dat wordt mij ieg met enige regelmaat verweten.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:19 schreef Ali_boo het volgende:
Welkome Vogel!
Ben niet echt blij met de aanstelling van een wetenschapper maar ik hoop dat je mijn twijfels in der loop der tijd kan wegnemen. Mijn ervaring met wetenschappers is dat ze over het algemeen verblind zijn door hun ''tunnelvisie''. Alles wat buiten de scientific realm valt word beschouwd als onzin . Met deze mindset zal je niet ver komen in bnw en zal je altijd een ''schaap'' blijven . Maar zoals ik al zei ik hoop dat het allemaal meevalt . Mits je nieuwsgierig bent, een open mindset bent en je bereidt bent veel te graven zal er een fascinerende wereld voor je opengaan. Doe je je voordeel mee![]()
![]()
Waarom is Molurus niet benoemd als mod btw. Als er iemand in staat was outside of the box te denken dan was hij het wel
Hoezo is een wetenschappelijk blik essentieel om het koren van het kaf te scheiden? Er is veel meer tussen hemel en aarde dan wetenschap hoor. Alle oude natuurvolkeren wisten dat bv. Je hebt een enorme magische wereld van de intuitie, dromen, UFO's, leven na de dood etc wat allemaal niet wetenschappelijk verklaarbaar is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:42 schreef Molurus het volgende:
[..]
Haha, en ik maar denken dat ik juist een strikt wetenschappelijke manier van denken erop nahoud. (Dat wordt mij ieg met enige regelmaat verweten.)
Er is denk ik helemaal niets mis met een wetenschappelijke blik op wat er besproken wordt in BNW. Dat lijkt me essentieel als je het koren van het kaf wilt scheiden. Wat dat betreft heb ik het volste vertrouwen in Fogel.
Dat terzijde, ik waardeer de gedachte.Maar nee, mijn hart ligt toch meer bij W&T en F&L, en dat is meer dan genoeg.
Niemand beweert iets anders. Het probleem is vooral dat om de wereld te kennen en te begrijpen je een gedegen kennismethodiek nodig hebt. En de wetenschappelijke methode is de enige methode waarvan we hebben kunnen vaststellen dat die werkelijk tot kennis en begrip leidt.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoezo is een wetenschappelijk blik essentieel om het koren van het kaf te scheiden? Er is veel meer tussen hemel en aarde dan wetenschap hoor.
De menselijke geest blijft inderdaad 1 van de grote mysteries van de moderne wetenschap. Daar worden, ook door de wetenschap, de essentiële feiten niet ontkend. We begrijpen daar heel veel nog niet, dat wil niet zeggen dat de wetenschap het bestaan daarvan ontkent. Alleen weten we op dat vlak gewoon nog niet zo heel veel.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:48 schreef Japie77 het volgende:
Alle oude natuurvolkeren wisten dat bv. Je hebt een enorme magische wereld van de intuitie, dromen, UFO's, leven na de dood etc wat allemaal niet wetenschappelijk verklaarbaar is. Maar dat wil niet zeggen dat het niet bestaat.
Er zijn ook geen redenen om te stellen dat ze minder wisten dan wij nu. Ze hadden in ieder geval een veel betere connectie met de natuur. Dat missen we tegenwoordig en dat is zonde.quote:Op dinsdag 4 november 2014 20:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Niemand beweert iets anders. Het probleem is vooral dat om de wereld te kennen en te begrijpen je een gedegen kennismethodiek nodig hebt. En de wetenschappelijke methode is de enige methode waarvan we hebben kunnen vaststellen dat die werkelijk tot kennis en begrip leidt.
Daarmee is niet gezegd dat er verder niets bestaat. Daarmee is alleen gezegd dat het ontbreekt aan methodes om kennis over die rest te verwerven. Sowieso zal onze kennis vermoedelijk nooit compleet zijn.
[..]
De menselijke geest blijft inderdaad 1 van de grote mysteries van de moderne wetenschap. Daar worden, ook door de wetenschap, de essentiële feiten niet ontkend. We begrijpen daar heel veel nog niet, dat wil niet zeggen dat de wetenschap het bestaan daarvan ontkent. Alleen weten we op dat vlak gewoon nog niet zo heel veel.
En er is vooralsnog geen reden om te denken dat die natuurvolkeren meer wisten dan wij nu.
Proost!quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:22 schreef Fogel het volgende:
Zei iemand bier?
Da's een wetenschap en religie tegelijk!
Toch niet Roger Penrose en Stuart Hameroff he?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:27 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er is trouwens wel een wetenschap die de mysteries van het leven met de wetenschap verbindt nl de Quantum Fysica. Ben nu de Goddelijke Matrix aan het lezen. Erg interessant kan ik je wel vertellen.
Eenschquote:Op dinsdag 4 november 2014 20:46 schreef motorbloempje het volgende:
Wetenschappers zijn nieuwsgierig, ken er maar vrij weinig met een tunnelvisie, zeker niet in mijn veld. En Fogel drinkt het lekkerste bier ter wereld graag. Dus hij is tof.
Ken Penrose niet maar als ik er even op google word hij in een rijtje met Hawking en Einstein genoemd. Dacht dat vooraanstaande wetenschappers hier aanbeden werden?quote:Op dinsdag 4 november 2014 22:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch niet Roger Penrose en Stuart Hameroff he?![]()
Ik heb die pogingen om bewustzijn en kwantumfysica met elkaar te linken nooit zo begrepen. Allebei mysterieus, maar daar houdt elke connectie op.
Hoe dan ook: wellicht iets voor een topic?(hint)
Nee, we schieten op iedereen die met maffe ideeën komt, dus ook 'vooraanstaande wetenschappers'.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ken Penrose niet maar als ik er even op google word hij in een rijtje met Hawking en Einstein genoemd. Dacht dat vooraanstaande wetenschappers hier aanbeden werden?
quote:
Goed ga ik doen. Je weet dat de evolutietheorie ook een theorie is he.quote:Op dinsdag 4 november 2014 23:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, we schieten op iedereen die met maffe ideeën komt, dus ook 'vooraanstaande wetenschappers'.Penrose heeft op zich terecht een redelijk goede naam, maar zijn bewustzijnstheorie heeft echt heel weinig met wetenschap te maken.
[..]![]()
Foei Japie, wat een noob foutquote:Op woensdag 5 november 2014 01:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Goed ga ik doen. Je weet dat de evolutietheorie ook een theorie is he.
De noob fout hier is te denken dat een theorie bij bewijs verandert in een feit. Dat is niet het geval.quote:Op woensdag 5 november 2014 02:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow jij denkt dat het geen theorie maar bewezen is? De hele evolutietheorie?
Wat Molurus schrijftquote:Op woensdag 5 november 2014 02:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ow jij denkt dat het geen theorie maar bewezen is? De hele evolutietheorie?
Daarmee is de term 'bewustzijnstheorie' op de wiki pagina van Penrose wel erg ongelukkig gekozen trouwens. Op zijn best is dat een hypothese, maar ik zou zeggen dat het gewoon onvervalste en op niets gebaseerde luchtfietserij is.quote:Op woensdag 5 november 2014 09:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat Molurus schrijftBovendien is een theorie in wetenschappelijke context wat anders dan wat daarbuiten een theorie genoemd wordt. In die zin is iets als zwaartekracht ook maar een theorie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |