abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146242792
Beste FOK!ers,

Ik wist niet in welke subforum dit verhaal past dus heb ik het maar hier geplaatst.

Graag jullie advies bij het volgende:

Een half jaar geleden heb ik een buurman leren kennen bij wie ik spulletjes kon halen om te klussen, op de koffie kon en wel eens ergens naar toe ging om een drankje te doen.
Dit is een tijd zo goed gegaan totdat hij me min of meer 'te aardig' begon te vinden. Ik heb gezegd dat ik gewoon hetero ben en blijf en verder geen interesse heb behalve wat klussen en soms eens wat koffie drinken . Ik ben 24 en hij is ongeveer 50
Daarna is alles een beetje bekoeld, ik kom niet zo vaak meer langs, alleen nog voor noodzakelijke dingen.

Vorige week kwam hij ineens met een voorstel. Hij wilde mij een kamer verhuren bij hem voor weinig of hij zou me niet meer aankijken. Uiteraard heb ik nee gezegd. (Ik woon nu nog 4 deuren verderop met huisgenoten) Hij zei later dat ik last zou gaan krijgen van m'n huisgenoten. Ik begreep dat niet want ik heb op 2x na - een ruzie over een kapot gezaagde plank die ik heb vergoed en een woordenwisseling over te hard geluid - geen problemen met iemand.

Nu kreeg ik eind vorige week opeens een waarschuwing van m'n verhuurder voor geluidsoverlast, spullen onteigening, spullen laten slingeren, en gebonk en gespring. Ik heb direct gebeld en de huisbaas die mij een beetje kent zei dat er anonieme klachten waren binnengekomen.
Vanwege het voorgaande was het voor mij duidelijk dat de buurman dit heeft gedaan en daarop heb ik laten weten dat ik niks meer met hem te maken wil hebben.

Vanochtend toen ik naar mijn werk wilde gaan, waren m'n rem en versnellingskabels van m'n fiets ineens met een tang bewerkt. Waardoor die het niet meer doen.

Ik ben zeer boos hierover en weet eigenlijk zeker dat dit de buurman is geweest.

Moet ik hem nu negeren of wraak nemen en z'n ruiten ingooien?

Gr Sean

[ Bericht 0% gewijzigd door cjan op 04-11-2014 00:29:04 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 3 november 2014 @ 08:21:21 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_146242812
Negeren en desnoods aangifte doen bij de politie wegens vandalisme.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_146242815
"Vanochtend toen ik naar mijn werk wilde gaan, waren m'n rem en versnellingskabels met een tang bewerkt. Waardoor die het niet meer doen."
Aangifte doen?
Iemand die met je remmen loopt te kloten, is gewoon poging tot doodslag.
Make my day!
  maandag 3 november 2014 @ 08:23:19 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146242844
Passief agressief is wat anders.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 3 november 2014 @ 08:24:56 #5
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_146242867
Dit soort gedrag is zeer hinderlijk zeker omdat het bewijs ontbreekt en het lang kan aanhouden. Hoe sterk ben jij en hoe sterk is hij? Ik zou voor rechtstreekse intimidatie gaan, niet voor bewijs zorgen natuurlijk! Z'n ruiten ingooien zal niet werken ,hij weet dat jij het bent dan en zal weer wat terug doen.
pi_146242875
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 08:23 schreef Lienekien het volgende:
Passief agressief is wat anders.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_146242876
Aangifte doen, helpt dat niet: een paar vrienden optrommelen en die beste man iets duidelijk maken.
  maandag 3 november 2014 @ 08:27:56 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_146242905
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2014 08:25 schreef DJKoster het volgende:
Aangifte doen, helpt dat niet: een paar vrienden optrommelen en die beste man iets duidelijk maken.
Dan denkt die man enkel "aah gezellig, een orgie :9 "
pi_146242914
Wie zegt dat het niet je nieuwe huisgenoten waar je ruzie mee hebt gehad dit gedaan hebben?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_146242999
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:28 schreef seasushi het volgende:
Wie zegt dat het niet je nieuwe huisgenoten waar je ruzie mee hebt gehad dit gedaan hebben?
Omdat dit later opgelost is en ze verder hun eigen ding doen. Van de buurman zag ik het eerlijkgezegd aankomen omdat hij me wel eens verteld heeft hoe hij bijv zijn buurman de dokter treitert.
pi_146243015
Confronteren en vragen wat hij denkt hiermee te bereiken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_146243016
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:24 schreef Richestorags het volgende:
Dit soort gedrag is zeer hinderlijk zeker omdat het bewijs ontbreekt en het lang kan aanhouden. Hoe sterk ben jij en hoe sterk is hij? Ik zou voor rechtstreekse intimidatie gaan, niet voor bewijs zorgen natuurlijk! Z'n ruiten ingooien zal niet werken ,hij weet dat jij het bent dan en zal weer wat terug doen.
Ik schat mezelf wel sterker maar als ik die weg zou kiezen dan heb ik het idee dat ik me verlaag tot zijn niveau.
pi_146243056
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:38 schreef DroogDok het volgende:
Confronteren en vragen wat hij denkt hiermee te bereiken.
Dat vind ik een verdomd goeie vraag! Vanmiddag ga ik even langs.
  maandag 3 november 2014 @ 08:48:59 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_146243152
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:41 schreef cjan het volgende:

[..]

Dat vind ik een verdomd goeie vraag! Vanmiddag ga ik even langs.
Keep us posted :D
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 3 november 2014 @ 08:53:14 #15
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146243205
En aangifte doen!
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  Official ESF Kreviewer maandag 3 november 2014 @ 08:54:46 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_146243224
En niet vergeten 'zij' en 'zei' op te zoeken op internet!
  maandag 3 november 2014 @ 08:55:52 #17
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146243242
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:21 schreef agter het volgende:
"Vanochtend toen ik naar mijn werk wilde gaan, waren m'n rem en versnellingskabels met een tang bewerkt. Waardoor die het niet meer doen."
Aangifte doen?
Iemand die met je remmen loopt te kloten, is gewoon poging tot doodslag.
Ja jezus, inderdaad. Overigens hoeft het geen poging tot doodslag te zijn, maar kan het ook poging zware mishandeling zijn. Maar feit blijft, dat het ernstig is.

Zeker aangifte doen. Ook de valse beschuldigingen zijn laster. Wat betreft de geluidsoverlast kun je nog vragen of de huisbaas de klachten niet accepteert, maar bij het eerstvolgende probleem n.a.v. een telefoontje van je buurman eventjes komt kijken en geluid meten.

quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:38 schreef cjan het volgende:

[..]

Ik schat mezelf wel sterker maar als ik die weg zou kiezen dan heb ik het idee dat ik me verlaag tot zijn niveau.
Ik zou niet over mij heen laten lopen, maar iemand in elkaar beuken zonder eerst aangifte te hebben gedaan is ook niet verstandig. Dan ben je gewoon een geweldpleger. Het helpt wel als de heer in kwestie al een 'kruisje' bij zijn naam heeft staan bij de politie.

De snelste oplossing zou zijn om aan te bellen bij je buurman, zodra hij open doet naar binnen gaan, hem vol tegen de meterkast aanduwen, zijn broek uitdoen en hem de BJ van z'n leven geven.
Maar, daar ben je vast niet voor in :')
  maandag 3 november 2014 @ 09:01:27 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_146243323
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:36 schreef cjan het volgende:

[..]

Omdat dit later opgelost is en ze verder hun eigen ding doen. Van de buurman zag ik het eerlijkgezegd aankomen omdat hij me wel eens verteld heeft hoe hij bijv zijn buurman de dokter treitert.
En zijn buurman de dokter weet ook welke buurman die dingen bij hem uithaalt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_146243335
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:55 schreef Trankilo het volgende:

De snelste oplossing zou zijn om aan te bellen bij je buurman, zodra hij open doet naar binnen gaan, hem vol tegen de meterkast aanduwen, zijn broek uitdoen en hem de BJ van z'n leven geven.
Maar, daar ben je vast niet voor in :')
Nee, dan kom ik helemaal niet meer van m af. En ik ben trouwens een doodnormale hetero.
Aangifte overweeg ik nog.
  maandag 3 november 2014 @ 09:13:47 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146243562
Je buurman is dus een treiterkop. Als je pech hebt, blijft hij je pesten omdat je hem hebt afgewezen.
pi_146243862
Keukenme.... Uhhh, gewoon aangifte doen.
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
pi_146244121
Sowieso aangifte doen! Wellicht zijn er vingerafdrukken. Daarbij is dossieropbouw in dit soort zaken echt heel belangrijk.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  maandag 3 november 2014 @ 09:45:40 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146244194
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:42 schreef Rebubbled het volgende:
Sowieso aangifte doen! Wellicht zijn er vingerafdrukken. Daarbij is dossieropbouw in dit soort zaken echt heel belangrijk.
Ik neem aan dat het om zijn fiets gaat. Jij denkt dat ze vingerafdrukken komen nemen van een fiets die vernield is?
pi_146244226
Topic komt redelijk ongeloofwaardig over. :{
pi_146244843
Confronteer hem op zijn eigen gedrag. Zeg: "Ik heb heel sterk het idee dat jij je door mij voelt afgewezen, dat niet kan handelen en nu wraak probeert te nemen op mij. Ten eerste; je gaat het daarmee niet oplossen. Ik ga je daardoor niet opeens leuk vinden. Sterker nog, ik krijg daardoor zelfs een hekel aan je. Ten tweede; ik laat me niet door jou intimideren. Stop ermee, want wanneer je te ver gaat, haal ik de politie erbij. Ik wil verder niks meer met jou te maken hebben. Het lijkt me het beste als wij elkaar vanaf nu negeren en dat jij je eigen leven weer gaat oppakken in plaats van dat van mij probeert kapot te maken, waar je uiteindelijk alleen jezelf mee krijgt."

Duidelijk zijn. Probeer al je boze gevoelens opzij te zetten en je boodschap zo neutraal en helder mogelijk over te brengen. Met negeren (subassertief gedrag) of een knokploeg inhuren (agressief gedrag) bereik je niks, omdat je daarmee nog niet duidelijk aangeeft wat je wilt.

Succes ermee! Als het je op die manier lukt, zou ik je heel moedig vinden!
pi_146245070
Kom op zeg. Als er iemand met je remkabels loopt te knoeien, dan zou ik zeker aangifte doen.
Make my day!
pi_146246167
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:16 schreef agter het volgende:
Kom op zeg. Als er iemand met je remkabels loopt te knoeien, dan zou ik zeker aangifte doen.
Heb ik ook net gedaan. Nu is er tenminste een aantekening gemaakt. Vanmiddag ga ik hem daarnaast aanspreken.
pi_146246539
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 10:50 schreef cjan het volgende:

[..]

Heb ik ook net gedaan. Nu is er tenminste een aantekening gemaakt. Vanmiddag ga ik hem daarnaast aanspreken.
En probeer dat aanspreken zo rustig mogelijk te doen, als je agressie of emotie toont geef je hem z'n zin.
٩๏̯͡๏)۶
pi_146246602
quote:

[..]

Heb je nou aangifte gedaan, of is er enkel een aantekening gemaakt?
Mokkel met stuntstok
pi_146246711
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 09:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik neem aan dat het om zijn fiets gaat. Jij denkt dat ze vingerafdrukken komen nemen van een fiets die vernield is?
Oh hahaha, ik ging uit van een auto. Geen idee waarom. :D
  maandag 3 november 2014 @ 11:07:36 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146246727
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2014 11:07 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Oh hahaha, ik ging uit van een auto. Geen idee waarom. :D
Ik weet het nog steeds niet zeker.
pi_146246784
quote:
11s.gif Op maandag 3 november 2014 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Een fiets is al een heel stuk logischer. Daar kan je redelijk gemakkelijk bij en dat kun je ook redelijk snel zien. Ik vond het al zo'n GTST-achtig scenario. Het was wel een stuk smeuïger.. ;(
pi_146247410
quote:
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 11:01 schreef Ronaldsen het volgende:
En probeer dat aanspreken zo rustig mogelijk te doen, als je agressie of emotie toont geef je hem z'n zin.
Sluit ik me bij aan.

Ok je hebt aangifte gedaan. Daarmee je statement terug gemaakt. Prima. Maar laat dit verder zo. De politie kan dit voor jou niet oplossen. Je buurman wel.

Je buurman voelt zich (vermoedelijk) gekrenkt. Door jouw afgewezen. Hij vond je leuk, dat is leuk voor hem. Maar niet meer zo leuk voor jou. Door het contact helemaal met hem te verbreken, blijft hij met zijn verdriet/woede alleen in zichzelf achter. Kortom hij heeft last met zijn emoties nu en gaat daar op een verkeerde manier mee om.

Ik zou (als je het aankunt) enerzijds proberen zalven, maar anderzijds ook duidelijk je grenzen kenbaar maken (wat jij wilt en niet wilt).

• Is er een mogelijkheid om deze kinderachtige ruzie (en steekspel) achter jullie te laten ? Daar samen mee op te houden. Hij is begonnen, dat is waar. Maar jij hoeft daar niet verder in mee te gaan. Zo kan je aangifte bij de politie, voor nog meer kolen op zijn vuur (wonde) zorgen. Daarmee stopt dit spelletje voor je niet.

• Is er een mogelijkheid om nog gewoon als "vrienden" contact te hebben. Een goede vriend, die laat je vrij, zodat je jezelf kan zijn. Zoals je bent. Een hetero man, die geen zin heeft om bij die buurman in te gaan wonen. Wat niet wil zeggen, dat je daarom geen praatje meer met elkaar kan slaan.

• Als je buurman een leuke jongen zoekt, allemaal prima. Maar maak hem duidelijk dat jij dit niet kan zijn. Je enkel een luisterend oor, een vriend kan zijn. Maar hij daarin niet teveel van je hoef te verwachten. Je bent hem daarin als vriend niets verschuldigd. Vriendschap verbindt. Maar laat vrij. Zo wenselijk en goed als mogelijk.

Succes!

Groetjes,
JTL

[ Bericht 0% gewijzigd door JustTalkLove op 03-11-2014 11:32:01 ]
pi_146248944
Ik heb besloten een brief door z'n deur te doen omdat praten imo niet echt zin heeft. Ik had vanmorgen al aangifte gedaan

http://afbeelding.im/9EHbCz

Moet zo wel duidelijk zijn toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door cjan op 03-11-2014 12:18:47 ]
  maandag 3 november 2014 @ 12:15:11 #35
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_146249085
Ja, mooi stukje proza die brief.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_146249206
Ik hoop dat het werkt voor je. Je toon is nogal hard (wat ik zeker begrijp). Hopelijk werkt dit.

Een harde toon, kan tot meer hardheid aanzetten. Net zoals agressie tot meer agressie leiden kan. Een andere toon (en houding) kan daarin soms een oplossing bieden. Soms ook niet.

En dan ben je weg natuurlijk.
Klaar hiermee.
pi_146249334
quote:
11s.gif Op maandag 3 november 2014 11:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

heeft een auto versnellingskabels?
pi_146249477
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:10 schreef cjan het volgende:
Ik heb besloten een brief door z'n deur te doen omdat praten imo niet echt zin heeft. Ik had vanmorgen al aangifte gedaan

En dit maakt het natuurlijk helemaal ongeloofwaardig natuurlijk :')
pi_146249537
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:26 schreef PeterPastoor het volgende:
Waarom vind jij dit ongeloofwaardig. Vanwaar je wantrouwen ? :)
Ik geloof hem wel.
  maandag 3 november 2014 @ 12:28:49 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146249553
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

heeft een auto versnellingskabels?
Ik zou het niet weten.
  maandag 3 november 2014 @ 12:31:30 #41
302233 KrentenbaardNL
Behave yourself please.
pi_146249653
Met een hakbijl door zijn voordeur heen komen en heel ze huis kort en klein slaan, inclusief zijn gezicht.
pi_146249658
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:28 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Waarom vind jij dit ongeloofwaardig. Vanwaar je wantrouwen ? :)
Ik geloof hem wel.
Manier van posten enzo. :)
pi_146249728
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:10 schreef cjan het volgende:

Wie heeft dat stukje proza eroverheen gekalkt, jij of hij :?
Mokkel met stuntstok
pi_146249776
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:26 schreef PeterPastoor het volgende:

[..]

Hier moet je het maar mee doen want ik ga mn verhaal niet aanpassen voor u omwillen het geloofwaardiger te laten lijken.
  maandag 3 november 2014 @ 12:37:39 #45
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146249823
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:35 schreef cjan het volgende:

[..]

Hier moet je het maar mee doen want ik ga mn verhaal niet aanpassen voor u omwillen het geloofwaardiger te laten lijken.
Nee, als je het zou aanpassen zou het helemaal ongeloofwaardig worden.
pi_146249827
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:34 schreef Mord_Sith het volgende:
Wie heeft dat stukje proza eroverheen gekalkt, jij of hij :?
Vroeg ik me ook af...
pi_146249842
Wat is dat nu voor tekst: "Volgende X breek ik je schedel"?
Dat is gewoon een dreigement. En strafbaar.
Make my day!
pi_146249944
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:38 schreef agter het volgende:
Wat is dat nu voor tekst: "Volgende X breek ik je schedel"?
Dat is gewoon een dreigement. En strafbaar.
Snap je mijn opmerking nu?
  maandag 3 november 2014 @ 12:46:28 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146250083
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 12:35 schreef cjan het volgende:

[..]

Heb je het echt bij hem in de bus gedaan met die opmerking over het breken van zijn schedel?
pi_146250175
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 12:37 schreef JustTalkLove het volgende:

[..]

Vroeg ik me ook af...
Dat is van mij. Ik wil gwn laten merken dat ik serieus ben en niet nog een volgende x dit wil meemaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')