abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146236675

WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair)
• Eriksd (Mr. droogkloot & rare-smaak-snuiter)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu

Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Maar gaat binnen niet al te lange tijd naar de UU. Verbolgen reacties bleven vanuit het Groningerkamp logischerwijs achterwege). Tevens prof. mr. emo.gif.
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo)
• Ties02 (Novietenhoeder II)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is in zicht, laatste horden Strafrecht en Rechtsgeschiedenis te overwinnen op 26 en 28 mei)
• Tchock (de nieuwe mr. Tchock, opvolger van Moszkowicz en Spong, maar dat zij reeds opgevolgd zijn weten ze nog niet)
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Phaelanx_NL
• IkeDubaku99
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• mapima

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
Blistering

Universiteit Maastricht
• GeneraalAdmiraal

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.

Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Weet je wat cassatie is?
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:03 schreef Danny het volgende:

[..]

dan verwijderen ze je ballen
Nu tijd voor serieuze zaken: de uitspraak in de zaak Paxcon q.q. / Etsu c.s. Dit arrest is een schoolvoorbeeld van de perfecte en uiterst rechtvaardige werking van de Nederlandse rechtspraak. Waar eiser middels listige kunstgrepen de procedure wilde beïnvloeden is de onafhankelijkheid van het gerecht vast komen te staan en heeft het recht gezegevierd.
quote:
10s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:18 schreef Joosie200 het volgende:
Etsu c.s., eiser in eerste aanleg, vordert een verklaring voor recht dat Paxcon q.q. eiser verschuldigd is om een hertentamen, te weten: Europees Recht, te behalen met een cijfer gelijk of hoger als van Paxcon q.q. Paxcon q.q. verweerde zich wat als volgt begrepen moet worden: de eis moet worden afgewezen en wel omdat Etsu c.s. zich maar minder vijandelijker moet gedragen jegens mij, zijnde mod van het EXA forum op Fok.nl. Bovendien biedt Paxcon q.q. geen bijles aan medestudenten aan, omdat er reeds capita selecta voor handen zijn om zelf eigenhandig te bestuderen. En zo zou Paxcon q.q. al zijn diensten inzetten om bijles te verlenen, dan niet voor een vriendenprijsje jegens Etsu c.s. De Rechtbank te Noord-Nederland heeft de eis afgewezen en geeft Paxcon q.q. gelijk.
pi_146236750
@Mahar, met stage voelt dat ook zo vind ik. Ook vooral het toch vroeg weg 'moeten' gaan, voelt soms ook maar gek.
pi_146236770
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:57 schreef Valid het volgende:

[..]

Jazeker, vermaak me er goed. Gebruik dit jaar ook om te kijken of een Zuidas-carriere echt is wat ik (de komende jaren) wil. Moet zeggen dat ik die keuze nog niet 100% gemaakt heb. Wil toch ook graag wat langer (stage/werkstudentschap) bij een niet-Zuidas kantoor kijken. M'n ervaring op de Zuidas tot nu toe sluit wel goed aan bij m'n verwachting.

Hoe is het bij jou (al zat jij nu volgens mij niet op Zuid als ik het goed heb)?
Nee ik zit bij een big-four. Heb het op zich wel naar m'n zin maar ik weet wel voor 100% zeker dat ik hier niet wil werken.
pi_146236819
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 22:59 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Houd ook in het achterhoofd dat een stage op de Zuidas een erge light variant is van werken op de Zuidas. Althans, zo heb ik 'm ervaren.
Ja, dat realiseer ik me ook wel. Al zijn er bij ons genoeg stagiairs/werkstudenten die meerder keren per week (in het geval van stagiairs) tot rond 21 uur op kantoor zitten, terwijl anderen structureel om 18 uur weg worden gestuurd. Sommigen zijn nooit bij studentenkoffie, anderen altijd. Verschilt nogal per afdeling/partner (en wellicht kantoor). Voor mij geldt overigens het laatste.

M'n voorkeur voor een procespraktijk is wel echt sterker geworden trouwens.

[ Bericht 2% gewijzigd door Valid op 02-11-2014 23:08:49 ]
pi_146236862
Wat wel jammer is want ik wil eigenlijk hierna een baan (zonder nog een stage of werkstudentschap te doen)
pi_146236894
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:02 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Nee ik zit bij een big-four. Heb het op zich wel naar m'n zin maar ik weet wel voor 100% zeker dat ik hier niet wil werken.
Waarom niet?
pi_146236911
Essentie van het arrest: erkenning fraus legis / misbruik van recht in de BTW.
pi_146236927
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:04 schreef Mshauri het volgende:
Wat wel jammer is want ik wil eigenlijk hierna een baan (zonder nog een stage of werkstudentschap te doen)
Ja, dat kan ik me wel voorstellen. Denk ook wel dat je op n gegeven moment klaar bent met het uitproberen (al weet ik niet wat je al gedaan hebt).
  zondag 2 november 2014 @ 23:05:49 #9
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146236928
quote:
Hoeveelste zou dat dan worden? En hoezo bevalt de big4 niet?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146237088
quote:
14s.gif Op zondag 2 november 2014 23:03 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, dat realiseer ik me ook wel. Al zijn er bij ons genoeg stagiairs/werkstudenten die meerder keren per week (in het geval van stagiairs) tot rond 21 uur op kantoor zitten, terwijl anderen structureel om 18 uur weg worden gestuurd. Sommigen zijn nooit bij studentenkoffie, anderen altijd. Verschilt nogal per afdeling/partner (en wellicht kantoor).

M'n voorkeur voor een procespraktijk is wel echt sterker geworden trouwens.
Die heb je hier af en toe ook. Ik begrijp het als er soms iets belangrijks af moet, maar meestal maken de studenten het belangrijker dan het is. Ik stuur onze stagiairs ook meestal rond 18:00 weg, omdat ik vind dat ze te weinig verdienen om te blijven zitten. En het verschilt inderdaad per afdeling etc.

En niet aanwezig zijn bij de studentenkoffie vind ik, hoe raar dat misschien ook klinkt, gewoon stom. Dat hoort een beetje bij de ervaring: uitwisselen van ervaringen, zeuren, beetje mensen leren kennen, netwerken etc.

quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:01 schreef Ansu het volgende:
@Mahar, met stage voelt dat ook zo vind ik. Ook vooral het toch vroeg weg 'moeten' gaan, voelt soms ook maar gek.
Begrijp ik, had ik ook toen ik stage liep. Maar nogmaals, de stagiairs verdienen te weinig om het te rechtvaardigen om ze te laten zitten.

Aan de andere kant vertekent het het beeld van werken op een dergelijk kantoor misschien een beetje, maar ik vind dat je als stagiair gewoon om 18:00 weg moet.
pi_146237110
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Waarom niet?
Met name de massaliteit en het soort mensen. De echte toppers zijn ook echt goed, maar er lopen ook teveel van die figuren rond die qua niveau toch echt ergens thuis zouden moeten horen.

Ook inhoudelijk zit ik niet geheel op één lijn met de meesten. Zo werd ik laatst door de hele sectie raar aangekeken dat ik een successierechtelijk vraagstuk wel interessant vond.
pi_146237134
quote:
Ha! Same here. Ik twijfel dus nog. Of nog een financiële afstudeerstage, of een (bij)baan voor 3/4 dagen en daarnaast scriptie, en/of aan het einde nog stage in consulting.. Ik vind het maar lastig, al dat kiezen, en dan weet je alsnog of je het dan wel weet. Weet jij nu wel ongeveer wat je leuk vindt of alsnog niet?
pi_146237180
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 23:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hoeveelste zou dat dan worden? En hoezo bevalt de big4 niet?
Dat zou eventueel de vierde worden.
  zondag 2 november 2014 @ 23:12:03 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146237230
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:10 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Hmm, tsja. Dat is wel wat veel.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_146237255
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Die heb je hier af en toe ook. Ik begrijp het als er soms iets belangrijks af moet, maar meestal maken de studenten het belangrijker dan het is. Ik stuur onze stagiairs ook meestal rond 18:00 weg, omdat ik vind dat ze te weinig verdienen om te blijven zitten. En het verschilt inderdaad per afdeling etc.

En niet aanwezig zijn bij de studentenkoffie vind ik, hoe raar dat misschien ook klinkt, gewoon stom. Dat hoort een beetje bij de ervaring: uitwisselen van ervaringen, zeuren, beetje mensen leren kennen, netwerken etc.

[..]

Begrijp ik, had ik ook toen ik stage liep. Maar nogmaals, de stagiairs verdienen te weinig om het te rechtvaardigen om ze te laten zitten.

Aan de andere kant vertekent het het beeld van werken op een dergelijk kantoor misschien een beetje, maar ik vind dat je als stagiair gewoon om 18:00 weg moet.
Punt is dat sommige seniors/partners erg veel werk over de schutting flikkeren. Vaak ongetwijfeld grotendeels onnodige klusjes, maar toch. Maatje van mij kreeg op z'n eerste dag om half zeven - toen hij net weg wilde gaan - nog een klusje wat 'nog wel even kon, toch?'. Snap wel dat je dan blijft zitten, ook omdat het wel leuk is om iets voor een partner te doen.Het zijn bij ons in elk geval niet de advocaat-stagiairs die de studenten wegsturen. Zelf ben ik trouwens bijna altijd rond 18 uur (zelfstandig of aangespoord) wel weg overigens. Laatste weken sowieso niet heel druk, dus weinig klussen met dead-line op dezelfde dag.
pi_146237295
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 23:12 schreef eriksd het volgende:

[..]

Hmm, tsja. Dat is wel wat veel.
Ja en ik zou er ook gewoon geen zin in hebben. Ik wil nu gewoon het 'echte' werk gaan doen
pi_146237331
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:10 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Ik zeg gewoon doen als je nog twijfelt.
  zondag 2 november 2014 @ 23:14:53 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146237367
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Ja en ik zou er ook gewoon geen zin in hebben. Ik wil nu gewoon het 'echte' werk gaan doen
Wat is het tijdvak dat je moet overbruggen?
Bis bis bis
pi_146237403
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 23:14 schreef eriksd het volgende:

[..]

Wat is het tijdvak dat je moet overbruggen?
Welk tijdvak bedoel je? Ik hoop iig begin februari afgestudeerd te zijn. En ik zit hier nog tot eind december
pi_146237432
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:12 schreef Valid het volgende:

[..]

Punt is dat sommige seniors/partners erg veel werk over de schutting flikkeren. Vaak ongetwijfeld grotendeels onnodige klusjes, maar toch. Maatje van mij kreeg op z'n eerste dag om half zeven - toen hij net weg wilde gaan - nog een klusje wat 'nog wel even kon, toch?'. Snap wel dat je dan blijft zitten, ook omdat het wel leuk is om iets voor een partner te doen.Het zijn bij ons in elk geval niet de advocaat-stagiairs die de studenten wegsturen. Zelf ben ik trouwens bijna altijd rond 18 uur (zelfstandig of aangespoord) wel weg overigens. Laatste weken sowieso niet heel druk, dus weinig klussen met dead-line op dezelfde dag.
Ik snap zeker dat je dan blijft zitten, want dat heb ik ook wel eens gedaan tijdens m'n stage. Ik vind alleen dat het niet gedaan moet worden. Het verschilt inderdaad per afdeling.

Bovendien heeft het meestal vrij weinig zin om zo laat zo'n haastklus door een stagiair te laten doen. Het is zelden tot nooit ineens goed, en dan moet je het toch weer deels zelf aanpassen.

Maargoed, mijn motto is dus stagiairs gewoon op tijd wegsturen (en ze überhaupt niet al te veel opzadelen met idiote deadlines)
pi_146237434
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:13 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Lijkt me heel gezond ja. Als je op basis van je ervaring kan formuleren wat je wilt en waarom zou ik ook niet per se (ook niet per se niet) nog een stage o.i.d. gaan doen.
pi_146237533
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:48 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Dan toch liever toen ze de Franse dancing with the stars won :+

[ afbeelding ]

[..]

Elk jaar ook gewoon een nieuw kleurtje en verrekte weinig inhoudelijks veranderen hé terwijl je toch 50 euro vraagt :')

[..]

bij de burgerzakenbalie in Zoetermeer? :P
Wie neemt er nou een tattoo van een snorkel _O-
pi_146237536
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:16 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik snap zeker dat je dan blijft zitten, want dat heb ik ook wel eens gedaan tijdens m'n stage. Ik vind alleen dat het niet gedaan moet worden. Het verschilt inderdaad per afdeling.

Bovendien heeft het meestal vrij weinig zin om zo laat zo'n haastklus door een stagiair te laten doen. Het is zelden tot nooit ineens goed, en dan moet je het toch weer deels zelf aanpassen.
Dat laatste denk ik ook zeker inderdaad. Heb zelf ook wel eens het gevoel gehad dat een uitzoekklus van een paar dagen voor een partner meer een soort 'testje' was. Toen ik m'n memo na drie dagen kwam toelichten was het 'goed werk', maar had niet het idee dat die partner iets nieuws hoorde. "Ah, dus dat heb je ook al gevonden/gezien, mooi. Kijk verder hier en hier nog even naar." etc. Dat zal bij zo'n avond/spoedklus (die ik heb gehad) vast niet anders zijn.
pi_146237544
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:09 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Met name de massaliteit en het soort mensen. De echte toppers zijn ook echt goed, maar er lopen ook teveel van die figuren rond die qua niveau toch echt ergens thuis zouden moeten horen.

Ook inhoudelijk zit ik niet geheel op één lijn met de meesten. Zo werd ik laatst door de hele sectie raar aangekeken dat ik een successierechtelijk vraagstuk wel interessant vond.
Dan zijn misschien de Big 4 niet jouw ding?
  zondag 2 november 2014 @ 23:19:35 #25
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146237556
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 23:15 schreef Mshauri het volgende:

[..]

Welk tijdvak bedoel je? Ik hoop iig begin februari afgestudeerd te zijn. En ik zit hier nog tot eind december
Dat is an sich nog te overzien dus. Als je al weet in welke hoek je wil werken - kennelijk niet de big4 - en al goede ervaringen hebt opgedaan met een kantoor zou ik mij daarop focussen. Vraag me af hoeveel nog een stage zou toevoegen. Heb je ook al iets teveel bagage voor denk ik.

Aan de andere kant, zoals m zegt: bij twijfel houdt niets je tegen.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')