abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146222972
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 18:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel :').

Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden.
Omdat eens een keer een kindje "he, Zwarte Piet" riep, op het moment dat een Surinamer langs liep? Kom op, hoe vaak gebeurt dat? Ik heb het nog nooit gezien of gehoord. Jij wel?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_146222992
quote:

[..]

Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden. Of de oplossing met anderskleurige Pieten helpt, weet ik niet. Wellicht wel op het moment dat in Nederland het gewoon normaal gevonden wordt dat Piet niet perse zwart hoeft te zijn. En dat moment komt sneller dan je denkt, want ook de overgrote meerderheid is het zat om als Pro-Piet geassocieerd te worden met empathieloze figuren, die met de meest debiele redeneringen komen om Piet zwart te houden.
Maar zoals gezegd, ik kan me van een heleboel dingen voorstellen dat een groep mensen er zich aan stoort en er schoon genoeg van heeft. En toch ben ik tegen het verbieden of veranderen van die dingen omdat je dan echt niets meer kunt doen wat de 1 leuk vind en de ander niet. Dus roep ik niet om het veranderen van dingen die mij storen en/of kwetsen en verwacht ik dat men mij ook de vrijheid geeft mijn dingen te doen die ik leuk vind ook al is niet iedereen dat met mij eens. Lijkt mij juist een zeer volwassen instelling die leidt tot een samenleving met een stuk minder gezanik.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_146223083
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Omdat eens een keer een kindje "he, Zwarte Piet" riep, op het moment dat een Surinamer langs liep? Kom op, hoe vaak gebeurt dat? Ik heb het nog nooit gezien of gehoord. Jij wel?
Is wat lastig te peilen voor een wit iemand, niet?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_146223157
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:45 schreef UltraR het volgende:

[..]

Maar zoals gezegd, ik kan me van een heleboel dingen voorstellen dat een groep mensen er zich aan stoort en er schoon genoeg van heeft. En toch ben ik tegen het verbieden of veranderen van die dingen omdat je dan echt niets meer kunt doen wat de 1 leuk vind en de ander niet. Dus roep ik niet om het veranderen van dingen die mij storen en/of kwetsen en verwacht ik dat men mij ook de vrijheid geeft mijn dingen te doen die ik leuk vind ook al is niet iedereen dat met mij eens. Lijkt mij juist een zeer volwassen instelling die leidt tot een samenleving met een stuk minder gezanik.

Als genoeg mensen er genoeg last van hebben dan moet je er natuurlijk eens naar kijken maar in dit geval gaat het duidelijk om een extreem incident. Het gebeurt zo goed als nooit dat een kind roept "hé, Zwarte Piet" op het moment dat een donkergekleurd iemand voorbij loopt en zelfs als dat eens gebeurt is er toch geen reden om je gekwetst te voelen. Man, je zou het als definitie voor aanstelleritis kunnen gebruiken. :)
Je weet dat het kind er niets kwaads mee bedoelt als je een beetje nadenkt.
#NoDAPL
pi_146223219
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 18:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Is wat lastig te peilen voor een wit iemand, niet?
Denk je? Ik kom vaak genoeg in mensenmenigtes waar ook veel donker gekleurde mensen in staan. Op het moment dat een menigte zich verplaatst (winkelcentrum) haal ik bijna iedereen in aangezien ik dan doelmatig van A naar B ga. Je hoort een hele hoop gesprekjes en opmerkingen op die manier en je ziet van alles. Nooit heb ik dit soort racisme gezien. Ja, er zijn racistische tokkies in Nederland (zoals overal in de wereld) maar dat heeft weinig met ZP te maken.

Het is trouwens geen racisme als een peuter/kleuter "hé, Zwarte Piet" roept.
#NoDAPL
pi_146223227
quote:
2s.gif Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik ga mijn naam veranderen, Yvonne kun je er Petrus_Piraat van maken?
Hoeft niet joh.
pi_146223270
quote:

[..]

Kan me best voorstellen dat donkere mensen het op een gegeven moment zat worden om (zeker rond deze periode) met Zwarte Piet geassocieerd te worden. Of de oplossing met anderskleurige Pieten helpt, weet ik niet. Wellicht wel op het moment dat in Nederland het gewoon normaal gevonden wordt dat Piet niet perse zwart hoeft te zijn. En dat moment komt sneller dan je denkt, want ook de overgrote meerderheid is het zat om als Pro-Piet geassocieerd te worden met empathieloze figuren, die met de meest debiele redeneringen komen om Piet zwart te houden.
Ik vind het altijd een zwak argument dat de reacties van de antipieten Zwarte Piet de das omdoen.

Ten eerste, de grote meerderheid wil gewoon dat Sinterklaas met Zwarte Piet gevierd kan worden. Natuurlijk zitten er dan ook meer foute figuren tussen.

Ten tweede, het kamp van de pro-pieten, met initiator Quinsy Gario, dat maakt zeker goede sier.

Ten derde, de meeste mensen maken een beslissing op basis van hele andere gronden, de media hebben bijvoorbeeld veel invloed. Dat kleine groepje debielen op internet. Die zijn niet leidinggevend in het debat.
pi_146223344
Toch bijzonder dat een paar Surinamers uit een wijkje van Amsterdam (De Bijlmer ligt daar toch?) zo veel invloed hebben op de media. :)
#NoDAPL
pi_146223359
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Denk je? Ik kom vaak genoeg in mensenmenigtes waar ook veel donker gekleurde mensen in staan. Op het moment dat een menigte zich verplaatst (winkelcentrum) haal ik bijna iedereen in aangezien ik dan doelmatig van A naar B ga. Je hoort een hele hoop gesprekjes en opmerkingen op die manier en je ziet van alles. Nooit heb ik dit soort racisme gezien. Ja, er zijn racistische tokkies in Nederland (zoals overal in de wereld) maar dat heeft weinig met ZP te maken.
Op basis van een beetje door een winkelcentrum struinen, trek jij die conclusie.

Let wel: ik beweer niet dat donkere mensen worden uitgemaakt voor Zwarte Piet, maar wat jij hier doet raakt natuurlijk kant noch wal.

Kun je niet gewoon toegeven dat je dat niet weet om de doodeenvoudige reden dat je blank bent?
pi_146223396
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Toch bijzonder dat een paar Surinamers uit een wijkje van Amsterdam (De Bijlmer ligt daar toch?) zo veel invloed hebben op de media. :)
Quinsy is geen Surinamer hoor.
pi_146223416
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Vast net zo bijzonder als dat Gario Antilliaans is.
pi_146223445
Is het nu werkelijk zo lastig om te begrijpen dat er mensen zijn die zich niet fijn voelen bij het fenomeen zwarte piet?
pi_146223471
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:57 schreef theunderdog het volgende:
Is het nu werkelijk zo lastig om te begrijpen dat er mensen zijn die zich niet fijn voelen bij het fenomeen zwarte piet?
Ik voel me niet fijn bij het fenomeen religie.
pi_146223484
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 18:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Op basis van een beetje door een winkelcentrum struinen, trek jij die conclusie.
Nee, dat was maar een illustratie van dat ook een blank iemand van alles ziet en hoort wat niet aan hem is gericht.

quote:
Kun je niet gewoon toegeven dat je dat niet weet om de doodeenvoudige reden dat je blank bent?
Ik ben van mening dat je ook als rozekleurig mens wel signalen krijgt van dit soort racisme als je een beetje je ogen en oren openhoudt en voldoende in gemengde menigtes komt. Het is nu niet dat ik in een kakwijk woon en daar enkel met mijn eigen soort mensen om ga. Ik weet dat er racisme is en ik heb het ook om me heen gezien, dat heeft echter niets met ZP te maken en het gaat hier toch om de wens van een groepje mensen om ZP te verbieden omdat die racistisch zou zijn.
#NoDAPL
pi_146223580
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:56 schreef Gramulanion het volgende:

[..]

Quinsy is geen Surinamer hoor.
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 18:57 schreef anonymoussie het volgende:

[..]

Vast net zo bijzonder als dat Gario Antilliaans is.
Ja matties, dat weten wij. Ik heb zijn toneelvoorstellinkje gezien. Nu ja, 2 minuten hiervan aangezien ik in slaap zou zijn gevallen als ik langer had gekeken. Een 15 minuten durende monoloog over waar hij of zijn (voor)ouder geboren was. Gaap.
Ik had het niet over die idioot. Die idioot is slechts de gangmaker, de meerderheid van de mensen die dit voeden is een Surinamer en velen van hen komen uit datzelfde wijkje.
#NoDAPL
pi_146223591
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, dat was maar een illustratie van dat ook een blank iemand van alles ziet en hoort wat niet aan hem is gericht.

[..]

Ik ben van mening dat je ook als rozekleurig mens wel signalen krijgt van dit soort racisme als je een beetje je ogen en oren openhoudt en voldoende in gemengde menigtes komt. Het is nu niet dat ik in een kakwijk woon en daar enkel met mijn eigen soort mensen om ga. Ik weet dat er racisme is en ik heb het ook om me heen gezien, dat heeft echter niets met ZP te maken en het gaat hier toch om de wens van een groepje mensen om ZP te verbieden omdat die racistisch zou zijn.
Bram, geef het voor een keer in je leven nou eens toe wanneer je iets niet weet. Je gaat niet 24/7 door het leven als een donker persoon dus je kunt het simpelweg niet weten.

Geldt andersom net zo goed.
pi_146223681
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 19:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bram, geef het voor een keer in je leven nou eens toe wanneer je iets niet weet. Je gaat niet 24/7 door het leven als een donker persoon dus je kunt het simpelweg niet weten.

Geldt andersom net zo goed.
Wat ben je toch ook klassiek links. Pas op dat niemand gekwetst wordt! Dat tere donkere huidje, dat raakt natuurlijk sneller gekwetst dan die van de boze blankman.

Ik hoop dat je als babyboomer lekker geniet van je uitkering.
pi_146223741
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:58 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik voel me niet fijn bij het fenomeen religie.
Leuke grap
pi_146223842
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:11 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Wel makkelijk om ze zo weg te zetten.
Hij zal er als beroepsgekwetste racist wel verstand van hebben ga ik vanuit.
pi_146223892
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan tl;dr? :')
Het is een feit dat je een maand lang nauwelijks wordt geconfronteerd met ZP, ook wanneer je veel buiten bent, zolang je het zelf niet opzoekt.
Nooit buiten geweest in de periode voor Sinterklaas?
Het is juist zo'n leuk feest omdat er nauwelijks aan te ontkomen is.
pi_146223963
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 18:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Nee, maar dat verwachten de politiekcorrecte mensen wel van ons. Vandaar dat die uitspraak dat politieke correctheid tirannie met manieren is zo'n briljante duiding is.
Wat is er toch precies mis met verstandig en correct gedrag? Waarom heb je daar zo'n hekel aan? Kom je met beledigen en incorrect gedrag in het leven echt zoveel verder?
pi_146224014
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat ben je toch ook klassiek links. Pas op dat niemand gekwetst wordt! Dat tere donkere huidje, dat raakt natuurlijk sneller gekwetst dan die van de boze blankman.

Goede reactie, frusti.

En uiteraard heb ik een uitkering, want waarom ook niet? Zo rollen we als we het niet eens zijn met iemand. Dan roep je maar gewoon dat diegene stom is en een uitkering trekt.

Man man man.
pi_146224091
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wel grappig dat je wanneer het allemaal wat lastiger wordt je maskertje weer laat vallen. Dan ben je gewoon een ouderwets achterlijke racist die niets anders kan dan op de man spelen.
pi_146224156
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 19:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel grappig dat je wanneer het allemaal wat lastiger wordt je maskertje weer laat vallen. Dan ben je gewoon een ouderwets achterlijke racist die niets anders kan dan op de man spelen.
Hoezo ben ik een racist?
pi_146224212
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:14 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo ben ik een racist?
Zo probeer je in ieder geval uit alle macht over te komen. Waarom je dat doet snap ik verder ook niet.
pi_146224239
quote:
10s.gif Op zondag 2 november 2014 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zo probeer je in ieder geval uit alle macht over te komen. Waarom je dat doet snap ik verder ook niet.
Heb ik wat gemist?
pi_146224329
Ik bedrijf satire. Voor sommige mensen zijn mensen met een donkere huid, of moslims, daadwerkelijk sneller gekwetst.

Daarnaast weet ik ook wel dat Koos geen uitkering heeft. Hij is journalist. En een hele goede, want hij heeft zo veel tijd over dat hij uitgebreid kan fokken.
pi_146224406
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Heb ik wat gemist?
Vermoedelijk ben je dan inderdaad niet al te snugger.
pi_146224499
quote:
7s.gif Op zondag 2 november 2014 19:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Vermoedelijk ben je dan inderdaad niet al te snugger.
Het zal niet de eerste keer zijn dat jij er met je vermoedens naast zit.
pi_146224504
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 19:18 schreef luxerobots het volgende:
Ik bedrijf satire. Voor sommige mensen zijn mensen met een donkere huid, of moslims, daadwerkelijk sneller gekwetst.

Daarnaast weet ik ook wel dat Koos geen uitkering heeft. Hij is journalist. En een hele goede, want hij heeft zo veel tijd over dat hij uitgebreid kan fokken.
1 volgt niet automatisch uit 2, los van de vraag of dat hij wel of niet een goede journalist is (ik zou zijn stukjes moeten lezen om dat te kunnen beoordelen :)).
#NoDAPL
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')