Ah zonde.quote:Op donderdag 13 november 2014 10:42 schreef Aloria het volgende:
[..]
Denk niet echt dat je hem wil hebben, bak is niet echt krasvrij meer![]()
En hij staat in Friesland.
Inderdaad, dat is niet zo gek ver wegquote:Op donderdag 13 november 2014 10:43 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Ah zonde.
Groningen - Friesland was wel te doen geweest
Een paludarium trekt mij niet zo. Ik ben niet zo goed met plantenquote:Op donderdag 13 november 2014 10:59 schreef Aloria het volgende:
[..]
Inderdaad, dat is niet zo gek ver weg
Als je nog een draaiend paludarium wil heheh![]()
Hehe, nouja heb nog 1.20 bak 1m en 80cm en 60 cm bakjes te koopquote:Op donderdag 13 november 2014 12:30 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Een paludarium trekt mij niet zo. Ik ben niet zo goed met planten
Loop een tuincentrum in stenen genoeg ! Neem gladde stenen waar weinig vuil ophoopt, dus geen lava stenen of ander poreuse achtige rotsen. Ik nam altijd donkere stenen, komen de kleuren mooier uit. maar je hebt ook gele tot witte stenen, als ze maar niet zacht zijn. Kan niet veel mis gaan.quote:Op zondag 16 november 2014 11:29 schreef yvette1982 het volgende:
Ik wil mijn rio 180 gezelschapaaquarium omtoveren in een cichlide aquarium. Welke stenen gebruiken jullie voor de inrichting, waar kan ik deze het beste halen? En kennen jullie een mooie cichlide winkel in de buurt van Rotterdam?
van duin bij de zevenhuizenplassen die heb een hoop en is goed ff google voor adresquote:Op zondag 16 november 2014 11:29 schreef yvette1982 het volgende:
Ik wil mijn rio 180 gezelschapaaquarium omtoveren in een cichlide aquarium. Welke stenen gebruiken jullie voor de inrichting, waar kan ik deze het beste halen? En kennen jullie een mooie cichlide winkel in de buurt van Rotterdam?
Verduijn in Oud Verlaat. Niet open op dinsdagquote:Op zondag 16 november 2014 11:29 schreef yvette1982 het volgende:
Hier fokken ze gewoon door helaas. En een kogelvis lijkt me geen goed idee in mijn bak, want zuid Amerika biotoop met maanvissenquote:Op zondag 16 november 2014 23:00 schreef Dragonberry het volgende:
Kogelvis?ik vind de helena's juist wel leuk trouwens. Als het goed is houden ze vanzelf weer op met fokken als de slakken op zijn. Dat deden ze in ieder geval bij mij. Het overschot heb ik toen ingeruild bij de LFS
Meet eens de hardheid van je waterquote:Op maandag 17 november 2014 10:31 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Hier fokken ze gewoon door helaas. En een kogelvis lijkt me geen goed idee in mijn bak, want zuid Amerika biotoop met maanvissen
Dus een nieuwe bodem en planten erin?quote:Op maandag 24 november 2014 10:24 schreef Leipo666 het volgende:
zo'n klein bakje? gewoon helemaal leeg maken en alles in emmers/zakken
niet lopen kloten met een laagje water en zand in zo'n bak: maakt het jezelf alleen maar moeilijker
nee, gewoon de bodem en planten los meenemen: zand in een emmer, planten in een plastic vuilniszakquote:Op maandag 24 november 2014 10:30 schreef Bronson het volgende:
[..]
Dus een nieuwe bodem en planten erin?
Akkoord.quote:Op maandag 24 november 2014 10:31 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
nee, gewoon de bodem en planten los meenemen: zand in een emmer, planten in een plastic vuilniszak
Heb een tijdje terug mijn bodem vervangen. Vrouw des huize vond zand niet meer mooi en wou steentjes hebben. Stuk of 10 emmers gekocht bij de action. Kost praktisch niks daar.quote:
Hebben ze daar ook afsluitbare emmers?quote:Op maandag 24 november 2014 11:36 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Heb een tijdje terug mijn bodem vervangen. Vrouw des huize vond zand niet meer mooi en wou steentjes hebben. Stuk of 10 emmers gekocht bij de action. Kost praktisch niks daar.
Volgens mij niet, maar voor 45 liter water maakt dat denk ik niet zoveel uit. Gewoon 5 emmers van 15 liter en dan vul je ze voor de helft. Voor de prijs hoef je het niet te laten. Hoef je niet eerst allemaal mayonaise uit emmers te schrapen.quote:Op maandag 24 november 2014 11:44 schreef Bronson het volgende:
[..]
Hebben ze daar ook afsluitbare emmers?
ben nog steeds druk aan het vangen, worden er gelukkig al wel minder. Helaas wel nog dagelijks nieuwe eitjes lijkt het, maar de aanhouder moet en zal winnen. Nu maar hopen dat ik die aanhouder ben.quote:Op woensdag 19 november 2014 13:04 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Meet eens de hardheid van je waterdie zal wel lekker aan de hoge kant zijn.. Want slakken, althans die met een huisje, hebben veel kalk nodig om dit huisje te kunnen maken. Wanneer je zulke slakken in zacht water plaatst, zullen ze zich (nauwelijks of) niet voortplanten. Want er is gewoon geen kalk genoeg om al die schaaltjes te produceren. Dan komen de eitjes niet uit of de larven overleven het niet en dienen dan als visvoer.
Daarom zul je in de natuur in zachte en zure wateren bijna geen slakken vinden. Wat met watervogels wordt meegenomen, zou er wel in kunnen leven. Maar voortplanten zullen ze zich dan niet zo massaal. Levendbarende slakken zoals onze inheemse Moerasslak, zal geen jonkies kunnen maken in zacht water en doet dat ook niet.
Nadeel is natuurlijk wanneer er erg hard water uit je kraan komt, om dit dan zachter te krijgen moet je extra apparatuur aanschaffen.
Wanneer je ze eenmaal hebt, zul je een tijdje met slakken vangen bezig moeten zijn. Er zijn ook speciale slakkenvallen te koop. Daar kunnen ze inkruipen maar niet meer eruit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |