abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146450263
Eerst maar eens kijken of (en hoe) ze de eerste weken doorkomen. Het is hun allereerste legsel samen, dus het zal me ook niks verbazen als geen eentje het overleefd.

Voorlopig zie ik het gewoon als een leuk iets en geweldig mooi om te volgen :)
pi_146494882
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 november 2014 19:40 schreef Gummiebeer het volgende:
Ik heb weer eens wat leuks binnen gekregen. :)

Een betaalbare CO2 set. Niet met gasflessen en de hele pruttel maar gewoon via het stopcontact, door middel van elektrolyse.

Nu nog kijken of het echt zo leuk werkt dus vandaag in het aquarium gehangen waar ik enkel CO2 (carbon) toevoeg dmv Easycarbo. Ik verwacht dus van het apparaatje dat het CO2 gehalte stabiel blijft ipv te pieken door gebruik van Easycarbo.

Mocht iemand iets hebben van: Dat wil ik ook proberen! Tijdens het Vivarium beurs gaat die in de verkoop op onze stand ;)
Zo, even mezelf quoten als vervolg verslag van deze co2 set.
Ik kan het eigenlijk kort samenvatten.. KANSLOOS!

Het heeft er 6 dagen ingehangen en elke dag ging ik meten, test blijft blauw, blauw en nog eens blauw. Nog niet eens een neiging om naar ietsje groen te gaan. Dan kan je zeggen: de planten nemen alles op, maar na 6 dagen mag je toch wel iets co2 verwachten.
Ook een minpunt is dat het water troebelig werd, soort mist hing erin. Niet mooi :N
Minpunt nummer 2 is de hoeveelheid fijne zwarte stof die het ding afscheid van het carbonblok, ook niet mooi :N

Al met al een teleurstelling en ik sta dus ook niet achter dit product!
pi_146495028
Oh, maar ik wel jongbroed van de Limia perugiae *O*
pi_146506660
Jonge ancistri hier :D .
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_146511846
quote:
7s.gif Op maandag 10 november 2014 12:41 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Zo, even mezelf quoten als vervolg verslag van deze co2 set.
Ik kan het eigenlijk kort samenvatten.. KANSLOOS!

Het heeft er 6 dagen ingehangen en elke dag ging ik meten, test blijft blauw, blauw en nog eens blauw. Nog niet eens een neiging om naar ietsje groen te gaan. Dan kan je zeggen: de planten nemen alles op, maar na 6 dagen mag je toch wel iets co2 verwachten.
Ook een minpunt is dat het water troebelig werd, soort mist hing erin. Niet mooi :N
Minpunt nummer 2 is de hoeveelheid fijne zwarte stof die het ding afscheid van het carbonblok, ook niet mooi :N

Al met al een teleurstelling en ik sta dus ook niet achter dit product!
dan ben ik blij dat ik het niet heb aangeschaft
nee echt niet !
pi_146512252
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2014 20:53 schreef HighVolume het volgende:

[..]

dan ben ik blij dat ik het niet heb aangeschaft
Ik gelukkig ook niet, had het op proef :s)
pi_146513070

http://www.hinterfeld.com(...)-diffuse-p-1142.html

Leuk ding, zit zelfs een drukbeveiliging op..

En dat voor $ 20 = ¤ 16 :)

Zal wel niet lang meer duren, dan liggen ze hier ook in de winkel.. Maar dan voor ¤ 40 zoals met alles.
pi_146516339
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 21:22 schreef Watuntrik het volgende:

http://www.hinterfeld.com(...)-diffuse-p-1142.html

Leuk ding, zit zelfs een drukbeveiliging op..

En dat voor $ 20 = ¤ 16 :)

Zal wel niet lang meer duren, dan liggen ze hier ook in de winkel.. Maar dan voor ¤ 40 zoals met alles.
Hier voor free shipping: http://www.banggood.com/W(...)s-Tank-p-936375.html

:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_146517461
quote:
Ik weet en $ 7 duurder
:) AquariumHK ook via Ebay, maar dan zijn ze toch wat procentjes duurder dan in hun eigen webshop.. ;) Dus dat Free Shipping is een leuk ingecalculeerde kreet. Wanneer je gecombineerd bestelingen doet bij Hinterfeld zelf kun je even uittellen of en wat je spaart. Via Banggood en Ebay is het per product ingecalculeerd. Pas op! Die Chinezen zijn ook niet va gisteren. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Watuntrik op 10-11-2014 23:06:56 ]
pi_146523117
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 23:00 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ik weet en $ 7 duurder
:) AquariumHK ook via Ebay, maar dan zijn ze toch wat procentjes duurder dan in hun eigen webshop.. ;) Dus dat Free Shipping is een leuk ingecalculeerde kreet. Wanneer je gecombineerd bestelingen doet bij Hinterfeld zelf kun je even uittellen of en wat je spaart. Via Banggood en Ebay is het per product ingecalculeerd. Pas op! Die Chinezen zijn ook niet va gisteren. :D
Die Hinterfield zit ook gewoon in Hong Kong, en de goedkoopste shipping bij hun is 33 dollar :+
Top 5 China producten
pi_146523827
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 07:44 schreef rene90 het volgende:

[..]

Die Hinterfield zit ook gewoon in Hong Kong, en de goedkoopste shipping bij hun is 33 dollar :+
Klopt en via de ebay shop bij veel dezelfde artikelen tussen de 30 en 40% duurder met gratis verzending.

Bij Banggood doen ze beetje hetzelfde, is ook zo'n serviceverlener als Ebay.. Vandaar dat je beter eerst even kunt uittellen als je meer besteld dan 1 artikel, soms is 't met verzendkosten goedkoper want tot 20 kg blijft die kosten gelijk als ej doos krijgt. Brievenbuspost is ook goedkoper net zo als hier. En bij zulke prijzen krijg je snel de impuls meer te bestellen dan waar je initieel naar op zoek bent. :+

En dan moet je nog rekening houden met mogelijk 20% btw bijtelling.. Vanaf bepaalde bedragen krijg je dus paar weken later nog eens even de rekening van de douane in de bus. :) Bij zendingen onder de ¤ 20 heb ik ze nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat de administratieve afhandeling duurder is dan de btw die ze vangen. Of de verkoper vragen of hij stickertje GIFT op de doos wil plakken, sommige doen dat al uit zichzelf als service. 8} Maar das eigenlijk de boel besodemieteren. :') Mag niet niet he!?

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 11-11-2014 08:59:53 ]
pi_146524576
En ik ben gisteren wezen knutselen en voor ¤5 klaar. 2 reactors, 1 wasfles, 3 slangetjes, 1 T-stukje, 1 omgekeerd bakje en wat water met suiker en gist.

En nu al een mooie co2 gehalte in de bak. *O*
pi_146525093
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 08:52 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Klopt en via de ebay shop bij veel dezelfde artikelen tussen de 30 en 40% duurder met gratis verzending.

Bij Banggood doen ze beetje hetzelfde, is ook zo'n serviceverlener als Ebay.. Vandaar dat je beter eerst even kunt uittellen als je meer besteld dan 1 artikel, soms is 't met verzendkosten goedkoper want tot 20 kg blijft die kosten gelijk als ej doos krijgt. Brievenbuspost is ook goedkoper net zo als hier. En bij zulke prijzen krijg je snel de impuls meer te bestellen dan waar je initieel naar op zoek bent. :+

En dan moet je nog rekening houden met mogelijk 20% btw bijtelling.. Vanaf bepaalde bedragen krijg je dus paar weken later nog eens even de rekening van de douane in de bus. :) Bij zendingen onder de ¤ 20 heb ik ze nog niet gehad. Waarschijnlijk omdat de administratieve afhandeling duurder is dan de btw die ze vangen. Of de verkoper vragen of hij stickertje GIFT op de doos wil plakken, sommige doen dat al uit zichzelf als service. 8} Maar das eigenlijk de boel besodemieteren. :') Mag niet niet he!?
Ik ken het China shoppen gebeuren (tot 22 euro geen dounekosten), haal er wel meerdere dingen voor mijn aquarium zoals co2 membraan et cetera. Temperatuur metertje en zulke meuk, best wel prima. Paar voorbeeldjes:

Digitale thermometer $2.99

Terugslagventiel $0.89

Fluval edge sponsfilter $0.99

CO2 diffuser glas 5 ringen $5.39

CO2 test $4.97

Plantjes gereedschap $2.49-5.49

Andere aquarium spullen:
http://www.banggood.com/buy/Aquarium.html
Top 5 China producten
pi_146525190
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:32 schreef Gummiebeer het volgende:
En ik ben gisteren wezen knutselen en voor ¤5 klaar. 2 reactors, 1 wasfles, 3 slangetjes, 1 T-stukje, 1 omgekeerd bakje en wat water met suiker en gist.

En nu al een mooie co2 gehalte in de bak. *O*
Lachen he!? :) Het is eigenlijk zo simpel.. Maar let wel heel goed op en dat is ook meteen het nadeel van dat bio gedoe. Je moet er continue bovenop zitten en bijstellen. De druk in die flessen is niet constant genoeg en je bellenteller zal daar dus steeds op afwijken. Dus wanneer je eens een dagje weg gaat van huis oppassen dat de visjes niet op apegapen liggen als je terug komt. Omdat de druk in de flessen is verhoogt en dus daarmee ook de co2 toegift, wordt het snel te hoog.

En door dat continue afwijken krijg je toch ook weer meer kans op algen wanneer je de licht intensiteit verhoogd omdat je co2 toedient.

Maar het is zeker leuk om daar even mee te spelen en te kijken of het iets voor je is om echt goed aan te pakken.. ^O^
pi_146525338
Leuk fototje trouwens :')
Top 5 China producten
pi_146525484
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:53 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik ken het China shoppen gebeuren (tot 22 euro geen dounekosten), haal er wel meerdere dingen voor mijn aquarium zoals co2 membraan et cetera. Temperatuur metertje en zulke meuk, best wel prima. Paar voorbeeldjes:

[ afbeelding ]
Digitale thermometer $2.99

[ afbeelding ]
Terugslagventiel $0.89

[ afbeelding ]
Fluval edge sponsfilter $0.99

[ afbeelding ]
CO2 diffuser glas 5 ringen $5.39

[ afbeelding ]
CO2 test $4.97

[ afbeelding ]

Plantjes gereedschap $2.49-5.49

Andere aquarium spullen:
http://www.banggood.com/buy/Aquarium.html
Ik heb er vorige week ook een bestelling gedaan daar. :) Ik wil ook weer beginnen met aquarium en nano aquascaping. Het plannetje is alles zelf te bouwen, acryl bakje van 90x30x20 cm, LED verlichting met day light simulatie.

En ben nu al langzaam een an ander aan spulletjes aan het verzamelen. Zoals ook zo'n scharen/pincet setje, een hang on thermometer, keerklepjes en wat van die sucker cups. En een hang on co2 dropchecker besteld bij Hinterfeld.

Wanneer het echte werk begint zal ik zeker een kleine reportage posten. Maar weet nog niet precies wanneer. Deze winter het bakkie in elkaar lassen en dan de led verlichting bouwen. (Wordt watergekoeld). Maar het projectje is nog in brainstorm fase 8)7
pi_146525629
BTW :) bij die dropchecker kun je beter bestellen zonder test solutie, want die hun verkopen is op PH basis gericht en erg onbetrouwbaar. De DKH4 oplossing reageert betrouwbaarder dan enkel de PH oplossing. Die dkh4 is wel wat duurder, klein flesje 7 euro, maar zeker het geld waard.

Deze
http://www.devisvoerwebwi(...)lossing-60-ml-detail

of zelf maken kan ook.. :)
  dinsdag 11 november 2014 @ 10:15:48 #108
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_146525643

:')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
pi_146526990
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:57 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Lachen he!? :) Het is eigenlijk zo simpel.. Maar let wel heel goed op en dat is ook meteen het nadeel van dat bio gedoe. Je moet er continue bovenop zitten en bijstellen. De druk in die flessen is niet constant genoeg en je bellenteller zal daar dus steeds op afwijken. Dus wanneer je eens een dagje weg gaat van huis oppassen dat de visjes niet op apegapen liggen als je terug komt. Omdat de druk in de flessen is verhoogt en dus daarmee ook de co2 toegift, wordt het snel te hoog.

En door dat continue afwijken krijg je toch ook weer meer kans op algen wanneer je de licht intensiteit verhoogd omdat je co2 toedient.

Maar het is zeker leuk om daar even mee te spelen en te kijken of het iets voor je is om echt goed aan te pakken.. ^O^
Het is idd simpel als je tenminste consequent bent, en dat ben ik niet zo.. :@ maar moet ik mezelf maar aanleren dan.
In principe zou een overschot co2 niet kunnen met het omgekeerde bakje principe, het overschot ontsnapt uit het bakje. Het grootste nadeel zijn de schommelingen, die ik dus probeer op te vangen met een 2e reactor en die aan te sluiten als de 1e reactor op de helft van zijn levensduur zit.

Maarja, das theorie. Praktijk valt altijd anders uit. :P
pi_146527000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 10:03 schreef rene90 het volgende:
Leuk fototje trouwens :')
[ afbeelding ]
Doet ut niet ;(

Ah! nu wel. Effe rustig een foto van maken.. :')
pi_146534797
Hallo, ik heb wat vragen mbt dat zoutwater aquarium dat wij hebben.

Er zijn algeneters nodig, en ik weet niet welke. Ze moeten samen kunnen met Sexy Shrimps. Mijn stiefvader zou ze deze week gaan halen, maar ik denk dat hij niet meer in staat is om die te gaan halen. Dus ik wil hem er graag mee helpen.
pi_146544168
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:56 schreef RenRen- het volgende:

Er zijn algeneters nodig, en ik weet niet welke. Ze moeten samen kunnen met Sexy Shrimps. Mijn stiefvader zou ze deze week gaan halen, maar ik denk dat hij niet meer in staat is om die te gaan halen. Dus ik wil hem er graag mee helpen.
Henkie ! ja zoek maar op O+

Oke ben lief Salarias fasciatus, maar als je Henk roept weet iedereen welke je bedoeld. ;)
De meest betrouwbare zeekoe voor je zeewater aquarium :Y ^O^
pi_146548503
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 14:56 schreef RenRen- het volgende:

niet meer in staat ? Is hij ziek ?
nee echt niet !
pi_146551693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 19:01 schreef Aloria het volgende:

[..]

Henkie ! ja zoek maar op O+

Oke ben lief Salarias fasciatus, maar als je Henk roept weet iedereen welke je bedoeld. ;)
De meest betrouwbare zeekoe voor je zeewater aquarium :Y ^O^

OH, wat een grappig beest, ga ik opschrijven
pi_146551749
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 20:19 schreef HighVolume het volgende:

[..]

niet meer in staat ? Is hij ziek ?
ja. Ja behoorlijk. Ik gooi het even onder een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_146552853
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

ja. Ja behoorlijk. Ik gooi het even onder een spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Crap.. -O- Sterkte ermee.
SPOILER
pi_146553241
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:19 schreef RenRen- het volgende:

[..]

OH, wat een grappig beest, ga ik opschrijven
Sterkte wat een rot nieuws! Henk is een hele lieve zachtaardige vis en een hele leuke vis voor in het aquarium. Dus veel mis kan er niet gaan.

Meestal als je opstart periode klaar is, is de eerste vis die je erinzet ook een henkie. Als de algen op zijn, kun je hem terug brengen naar de winkel of extra groenvoer blijven voeren.
pi_146553567
Stomme vraag misschien, ik heb de ballen verstand van zeeaquaria, maar waarom heet die Henk?
pi_146553774
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:46 schreef Aloria het volgende:

[..]

Sterkte wat een rot nieuws! Henk is een hele lieve zachtaardige vis en een hele leuke vis voor in het aquarium. Dus veel mis kan er niet gaan.

Meestal als je opstart periode klaar is, is de eerste vis die je erinzet ook een henkie. Als de algen op zijn, kun je hem terug brengen naar de winkel of extra groenvoer blijven voeren.
Oh joh? Arm beest. Voelt dan alsof je hem terugbrengt naar een asiel :')

quote:
15s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:39 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Crap.. -O- Sterkte ermee.
SPOILER
Thanks, jij ook Aloria <3
SPOILER
pi_146554235
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 november 2014 21:52 schreef Gummiebeer het volgende:
Stomme vraag misschien, ik heb de ballen verstand van zeeaquaria, maar waarom heet die Henk?
Geen flauw idee, aantal jaar geleden zee aquarium gehad en toen stond hij ook al bekend als henk.
Hij word zelfs in aquariumspeciaalzaken als henk aangeboden in de verkoopbakken _O_

Mijn red sea max staat nu te verdrogen in het hok snik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')