(dit is deels een reactie op deze post)quote:Op zondag 2 november 2014 01:51 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die aflevering was ik net bij beland, alleen ik besloot om nog even een seizoen Torchwood ertussen te gooien aangezien dat binnen de tijdlijn het mooiste past.
Morgen of vannacht nog komt The End Of Time.
Maar toch, m'n theoriën vond ik persoonlijk wel goed, te ver gezocht omdat ik Missy-Master niet wilde accepteren: te makkelijke connectie, te logisch voor Moffat.. alleen dit keer dus niet, blijft een lul..eerst mensen op het verkeerde been zetten door steeds iets anders te doen dan men verwacht en als men verwacht dat ie iets anders doet dan men verwacht doet ie het niet..
Hij heeft een paradox-machine volgens mij
En het verhaal is ook vrij vreemd voor de Doctor eigenlijk, hij weet wat er kan gebeuren als je mensen terug tot leven brengt: Rose zorgde voor een scheur in de tijdlijn toen ze haar vader redde van de dood.
Waarom doet de Doctor er nu zo makkelijk over?
De mensen in London op straat, waarom luisterden die naar Missy toen de Doctor ze waarschuwde voor de Cybermen?
Deze Doctor zou zeggen "It's just so wrong!"
Ik blijf sceptisch over dit verhaal, die Dream-state patches, werken die echt niet op de Doctor?
De Doctor in London, in de TARDIS van The Mistress (als ze dat inderdaad is...)? (Chameleon circuit)
Hoe zou The Master/The Mistress aan een TARDIS moeten zijn gekomen?
Ik heb er nog een hoop vragen bij...
(Nu nog 1 post tot een nieuw topic, ik laat het aan Breuls om een mooie TT te verzinnen)
Eerste keer minds uploaden naar computers was in Silence of the Library/Forest of the Dead toen David nog Doctor was, dus zelfs nog iets eerder.quote:Op zondag 2 november 2014 03:23 schreef De_Nater het volgende:
[..]
(dit is deels een reactie op deze post)
Het uploaden van minds naar computers is al eerder gedaan bij de vorige Doctor (nota bene de eerste Clara-aflevering), dus in zoverre is het mogelijk in het who-universe. Ik denk ook dat ze enkel de accidentele doden eruit pikken, want dan kan je de dood verwachten en is het mogelijk om zo'n mind te downloaden.
Wat betreft het terugbrengen van de doden: bij Rose was het echt morrelen met tijd, iets wat nu niet de bedoeling was. Nu gingen ze zoeken naar de plek waar mensen komen als ze dood zijn gegaan. Ze hebben het overduidelijk niet echt gevonden, dit is slechts een tussenstation voor het echte doodgaan als ik het goed begrijp.
Het vraagstuk rondom Mistress blijft natuurlijk staan, want waar komt ze vandaan? Hoe heeft ze dit voor elkaar kunnen krijgen? Ben ervan overtuigd dat we dat in de volgende episode zullen zien.
Edit: ik zie nu pas dat het logo van 3W de ogen van cyberman representeren...
Ook trouwens leuk hoe het vertonen van psychic paper een reference was naar Thick of It
''Hey, who turned out the lights?'' Een van de beste afleveringen van de serie imho.quote:Op zondag 2 november 2014 12:10 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Eerste keer minds uploaden naar computers was in Silence of the Library/Forest of the Dead toen David nog Doctor was, dus zelfs nog iets eerder.
Ah SKAROsi. Ben heel erg benieuwd. Wat een fantastische aflevering.quote:Op zondag 2 november 2014 14:48 schreef WheeleE het volgende:
Heeft iemand een idee wat de Dr Skarosi die werd genoemd voor betekenis heeft? Een samenwerking tussen Cybermen en Daleks?
quote:Op zondag 2 november 2014 16:00 schreef whocares86 het volgende:
De Master is een vrouw. Thor is een vrouw. Spiderman is zwart. Straks is Batman gay en Dumbo een giraffe. Ze moeten met hun poten van bestaande personages af blijven. Gelijkheid creeer je door nieuwe vrouwelijke en zwarte personages te ontwikkelen die net zo goed zijn als bestaande witte mannelijke personages niet door bestaande personages te stelen en voor je politieke karretje te trekken.
En dan is de doctor opeens nog een Schot ook. Het is een separatistisch complot!!!quote:Op zondag 2 november 2014 16:00 schreef whocares86 het volgende:
De Master is een vrouw. Thor is een vrouw. Spiderman is zwart. Straks is Batman gay en Dumbo een giraffe. Ze moeten met hun poten van bestaande personages af blijven. Gelijkheid creeer je door nieuwe vrouwelijke en zwarte personages te ontwikkelen die net zo goed zijn als bestaande witte mannelijke personages niet door bestaande personages te stelen en voor je politieke karretje te trekken.
Het was uiterst pijnlijk als ze ja hadden gezegd. Een niet Britse Doctor wil je toch niet over nadenken.quote:Op zondag 2 november 2014 16:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
En dan is de doctor opeens nog een Schot ook. Het is een separatistisch complot!!!
Jaren 70, met Pertwee.quote:Op zondag 2 november 2014 20:42 schreef whocares86 het volgende:
Oke misschien is er dan toch wel het een en ander behoorlijk veranderd sinds de jaren 70 of waren het nou de jaren 80?
Dat dan weer plaatsvond in de jaren 80 of toch niet. Het vreemde is dat ze nog steeds niets geleerd hebben van de fouten van toen volgens In The Forest of the Night zitten we nou in 2016.quote:
Batman is niet gay want Robin is een vrouwquote:Op zondag 2 november 2014 16:00 schreef whocares86 het volgende:
I see what you did there.quote:Op zondag 2 november 2014 20:42 schreef whocares86 het volgende:
sinds de jaren 70 of waren het nou de jaren 80?
Alsof ze een relatie hebben.quote:Op maandag 3 november 2014 02:12 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Batman is niet gay want Robin is een vrouw
Zelfs zonder trailers had je het kunnen weten, want de Cybermen waren aan het begin van het seizoen al aangekondigd.quote:Op maandag 3 november 2014 06:25 schreef stbabylon het volgende:
En daarom baal ik er van dat er Next Time's zijn en dat ik hier eigenlijk het topic bijna een week moet negeren als ik ze bewust niet kijk. Als ik het hier niet had gelezen, kon ik zelf ontdekken dat er Cybermen in het spel waren. Maar goed, helaas zijn er wel Next Time's.
quote:Op zondag 2 november 2014 16:00 schreef whocares86 het volgende:
Ik gok zomaar dat er meer dan genoeg fanfiction over te vinden is!quote:
Ja, dat ze ergens een keer voor zouden komen... Nu wist je het exact van te voren. Beetje zonde.quote:Op maandag 3 november 2014 06:57 schreef Breuls het volgende:
[..]
Alsof ze een relatie hebben.
[..]
Zelfs zonder trailers had je het kunnen weten, want de Cybermen waren aan het begin van het seizoen al aangekondigd.
Met zijn droogkloterige smoelwerk:quote:Op maandag 3 november 2014 09:41 schreef jogy het volgende:
Ik heb trouwens wel even moeten lachen om de opmerking over het hebben van wifi in 'the netherworld'. 'We have steve Jobs!'
"Never thought we'd miss Bill Gates." Last of the Timelords. Ook een verhaal met de Master.quote:Op maandag 3 november 2014 09:41 schreef jogy het volgende:
Ik heb trouwens wel even moeten lachen om de opmerking over het hebben van wifi in 'the netherworld'. 'We have steve Jobs!'
Three words.quote:Op maandag 3 november 2014 11:49 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb trouwens wel gemist waar 3W voor staat, klopt dat?
Ah ok, hmmm, zwak.quote:Op maandag 3 november 2014 11:52 schreef Knut het volgende:
[..]
Three words.
"Don't cremate me" Wat eigenlijk vier woorden zijn...
I want to believe.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:17 schreef Danny het volgende:
Mind blown.
Day of the Doctor; de drie Doctors en Clara ontsnappen uit het schilderij. Maar deze hand is duidelijk NIET van Clara. Ergo; dat moet Missy wel zijn:
[ afbeelding ]
Moffat you motherfucker you.
nou ja, de positie van Clara kan alleen met de hand matchen als ze de vrouwelijke Inspector Gadget is natuurlijkquote:
Dit komt al maanden voorbij op allerlei fora, maar ik snap niet wat hier zo speciaal aan is. 'De hand' heeft hetzelfde jasje en Clara stapt gewoon zijwaarts het schilderij uit waarbij ze het schilderij vasthoudt om niet uit balans te raken, denk ik.quote:Op donderdag 6 november 2014 12:17 schreef Danny het volgende:
Mind blown.
Day of the Doctor; de drie Doctors en Clara ontsnappen uit het schilderij. Maar deze hand is duidelijk NIET van Clara. Ergo; dat moet Missy wel zijn:
[ afbeelding ]
Moffat you motherfucker you.
tenzij haar arm twee meter lang is kan ze niet staan waar ze staat in die positie met haar rechterhand op de lijst. Dat is onmogelijk. Maar de hand kan er wel later overheen gemonteerd zijn om duidelijk te maken dat zij uit het frame stapt natuurlijk.quote:Op vrijdag 7 november 2014 00:58 schreef T3hTommay het volgende:
[..]
Dit komt al maanden voorbij op allerlei fora, maar ik snap niet wat hier zo speciaal aan is. 'De hand' heeft hetzelfde jasje en Clara stapt gewoon zijwaarts het schilderij uit waarbij ze het schilderij vasthoudt om niet uit balans te raken, denk ik.
Een paar jaar terug was er wel het 'productiefoutje' tijdens Time of Angels/Flesh and Stone waarvan iedereen dacht dat het ook echt een foutje was, maar dat 't jasje aan/jasje uit van de Doctor expres zo gedaan was. Het kán, maar ik zou 't dit keer wel erg zwak vinden.
Steeds die wisselende tijden. Willen ze wel dat mensen de finale zien of zit er nog een reden achter?quote:
De programmering van BBC One draait niet om Doctor Who, hoor.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:40 schreef Syntos het volgende:
Steeds die wisselende tijden. Willen ze wel dat mensen de finale zien of zit er nog een reden achter?
zou wel moeten, vind ik.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
De programmering van BBC One draait niet om Doctor Who, hoor.
Dat snap ik, maar om nou één van je populaire series zo vaak te verplaatsen. Beetje consistensie zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 8 november 2014 09:54 schreef Breuls het volgende:
[..]
De programmering van BBC One draait niet om Doctor Who, hoor.
Verre van. Doctor Who is al jarenlang een speelbal die bijna elke week 5 minuten vroeger of een kwartier later dan de vorige aflevering word uitgezonden. Een vast tijdstip heeft het in geen jaren gehad.quote:Op zaterdag 8 november 2014 10:00 schreef Syntos het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar om nou één van je populaire series zo vaak te verplaatsen. Beetje consistensie zou leuk zijn.![]()
Het vorige seizoen was toch gewoon iedere week op dezelfde tijd? Of vergis ik me nou?
Dat zal dan wel. Ik kijk het pas op tv sinds het vorige seizoen en kon zweren dat het meerendeel van de afleveringen toen gewoon om half negen werd uitgezonden.quote:Op zaterdag 8 november 2014 11:29 schreef whocares86 het volgende:
[..]
Verre van. Doctor Who is al jarenlang een speelbal die bijna elke week 5 minuten vroeger of een kwartier later dan de vorige aflevering word uitgezonden. Een vast tijdstip heeft het in geen jaren gehad.
Inderdaad.. haar stem/intonatie is echt om verliefd op te worden en rillingen van te krijgen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 20:27 schreef Breuls het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind Michelle Gomez overigens echt een geweldige Master. Super gecast.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |