Hallo FOK!kers
Deels is dit om van me af te schrijven en deels ook een klacht.
Zoals jullie weten heb ik in 2009 een ernstig ongeluk gehad met mountainbiken.
Ik raakte in coma kwam er weer uit revalideerde en werd weer grotendeels de oude.
Ik kwam in een instelling voor mensen met een hersenbeschadiging en heb daar een hele leuke tijd gehad.
Ik groeide maar door en door en kwam zelfs op mezelf (Welliswaar met 3 keer in de week begeleiding)
Tegenwoordig heb ik dagbesteding bij een man bijwie we ook kunnen sparen voor 4 keer per jaar vakantie of 12 keer een weekendje weg, Dit is per individu, maar de weekendgangers die goed bevriend zijn kunnen dan zelfs de locatie uitzoeken
Waaronder ik en een kameraad van mij,
Diemaat heeft ook hersenletsel door een auto ongeluk. Hij kan nog behoorlijk veel alleen praten is lastig (net als mij) En ook zijn concentratie is barreslecht.
Hij is alleen wel zover gekomen dat hij zijn rijbewijs heeft gehaald. (Reed bij dat ongeluk niet zelf)
Ik heb hem eens laten mountainbiken en hij vond het geweldig.
Sindsdien mountainbiken we elke week 3 keer samen op verschillende locaties waarbij ik altijd 10 liter diesel in zijn tank gooi en betaal.
Nu hoor ik steeds meer over dat er op de zorg zwaar word bezuinigd en heb gevraagd aan onze begeleider of het bij ons ook zover komt, het andwoord was nee omdat zei non profit zijn en de zorgvrager voorop staat.
Nu kan ik wel begrijpen dat wij echt in een luxe positie zitten en dat anderen er echt een probleem mee krijgen (Lotgenoten bedoel ik dan maar ook mensen in de terminale zorg wat laatst op TV is geweest)
Nu weet ik dat ik dat die 3 keer in de week thuisbegeleiding straks 2 keer word maar daar zit ik niet echt mee.

Dus mijn klacht moge duidelijk zijn: De zorg word KAPOT bezuinigd door dit klotekabinet
Mijn antiklachten zijn:
1. Ik blijf kwa WIA uitkering op hetzelfde niveau
2. Ik kan dagbesteding blijven doen en ook de maandelijkse weekendjes weg blijven