Nee ging me om de zin zelf, niet om de inhoud.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Als je om de drie posts over de islam begint in een ZP-topic valt dat op ja.
Best irritant en zeker krampachtig.
Die gast wil trollen. Laat 'm.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee ging me om de zin zelf, niet om de inhoud.
DAAR GING HET ME NIET OM. Ik ben altijd wel in voor een discussie over de islam maar dit topic is daar niet de juiste plek voor.quote:
Ik hoef het ook helemaal niet over de islam te hebben. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Het ging me erom dat er zo heftig gereageerd wordt terwijl de bevolkingsgroep in kwestie niet noemenswaardig veel overlast veroorzaakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
DAAR GING HET ME NIET OM. Ik ben altijd wel in voor een discussie over de islam maar dit topic is daar niet de juiste plek voor.
Nee dat snap ik ook wel hoor. Maar het ging me ook niet om de inhoud dit keerquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik hoef het ook helemaal niet over de islam te hebben. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Het ging me erom dat er zo heftig gereageerd wordt terwijl de bevolkingsgroep in kwestie niet noemenswaardig veel overlast veroorzaakt.
Ik denk dat zijn analyse klopt dat mensen doordat in een korte tijd veel is veranderd op bepaalde vlakken erg de behoefte hebben om vast te houden aan een paar culturele vastigheden, zoals het Sinterklaasfeest.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestan(...)meenten-gewoon-zwart
Livestro!
Het bevestigd wel wat ik vaak genoeg zeg: Zwarte Piet staat feitelijk niet ter discussie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Livestro!
Gelukkig maar! Buiten wat relnichten en grachtengordeltypetjes wil bijna iedereen ZP behouden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:06 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het bevestigd wel wat ik vaak genoeg zeg: Zwarte Piet staat feitelijk niet ter discussie.
Nederland heeft een existentiële crisis? Hm... Zou kunnen... We waren dat eigenwijze landje dat op allerlei gebieden voorop liep. Nu zijn we langzamerhand gewoon een deeltje Europa aan het worden waar we eigenlijk niet zoveel speciaals meer doen. Zit wat in.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:04 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn analyse klopt dat mensen doordat in een korte tijd veel is veranderd op bepaalde vlakken erg de behoefte hebben om vast te houden aan een paar culturele vastigheden, zoals het Sinterklaasfeest.
Je kan nergens anders over praten man.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:59 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik hoef het ook helemaal niet over de islam te hebben. Ik dacht dat dat wel duidelijk was. Het ging me erom dat er zo heftig gereageerd wordt terwijl de bevolkingsgroep in kwestie niet noemenswaardig veel overlast veroorzaakt.
Ik heb daar ook oprecht een hekel aan. Als we het dan toch hebben over tradities die verdwijnen en Amerikaanse invloeden. Wat is er mis met Sint Maarten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:21 schreef opperkleurder het volgende:
Loopt op dit moment een grote Halloweenoptocht langs compleet met krijsende verklede kinderen en een harmonie-orkest.
Driewerf![]()
![]()
Dat krijg je er van als je kinderen de Sinterklaas afpakt, dan krijg je die vervelende Amerikaanse bagger over je heen
Verkleden is toch veel leuker dan die klote lampionnen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:22 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik heb daar ook oprecht een hekel aan. Als we het dan toch hebben over tradities die verdwijnen en Amerikaanse invloeden. Wat is er mis met Sint Maarten.
Sint Maarten is racisme. En bevorderd slecht eetgedrag. En het promoot bedelen. Zo snel mogelijk afschaffen dus.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:22 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik heb daar ook oprecht een hekel aan. Als we het dan toch hebben over tradities die verdwijnen en Amerikaanse invloeden. Wat is er mis met Sint Maarten.
Ja ik vind stroopwafelpieten ook wel tof. Stroopwafels zijn veel lekkerder dan pepernoten. Maar dat is de discussie niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:24 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Verkleden is toch veel leuker dan die klote lampionnen.
En als je het snoept had gegeven hadden ze het zelf opgegeten terwijl blanke mensen zich een paar weken later zwart maken en het snoep weer uitdelen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Er stonden net 2 geschminkte meisjes van een jaar of 15 voor mijn deur. Het waren negers (ik woon in Rotterdam).
HALLOWIEN LAAT JE SNOEPGOED ZIEN
Ik: "ik heb geen snoep"
Zij: "goede smoes, laat zien dan"
Ik: "Ok"
Zij "Echt?"
Ik "Nee" *deur dicht.
Einde halloween 2014 in huize knut
Wat is er dan de afgelopen tijd allemaal van de Nederlandse cultuur afgepakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 18:49 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Livestro!
Als jij nou op donkere mannen zou vallen en men zou zeggen, "ach, je moet het nu met blanke tatas doen die hebben ook een piemel alleen ander kleurtje" zou je dat dan normaal vinden?quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is er dan de afgelopen tijd allemaal van de Nederlandse cultuur afgepakt.
Verder snap ik nog steeds niet dat mensen moeite hebben met de verandering van Zwarte Piet. Het Sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan. Alleen dan met een ander soort knechtje.
Hierboven werd geopperd dat het hele gebeuren voornamelijk symbolisch is geworden. Ik vraag me alleen af waarvoor dan. Verder dan wat giswerk kom ik niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:27 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is er dan de afgelopen tijd allemaal van de Nederlandse cultuur afgepakt.
Verder snap ik nog steeds niet dat mensen moeite hebben met de verandering van Zwarte Piet. Het Sinterklaasfeest blijft gewoon bestaan. Alleen dan met een ander soort knechtje.
Dat is racistisch Knutquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als jij nou op donkere mannen zou vallen en men zou zeggen, "ach, je moet het nu met blanke tatas doen die hebben ook een piemel alleen ander kleurtje" zou je dat dan normaal vinden?
He? He? HE?
Wat is er mis met Samhain. Of nog beter, Winternachten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:22 schreef Saind het volgende:
[..]
Ik ben toch godverdomme ginne Kelt of wel danquote:Op vrijdag 31 oktober 2014 19:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Wat is er mis met Samhain. Of nog beter, Winternachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |