Een deskundige had het vergeleken met Duitsland, wat nooit een integratie politiek heeft gevoerd.
Wat bleek:
Allochtonen die geen Duits spreken komen bijna niet voor in Duitsland, zeker niet als ze daar al jaren wonen.
Werkeloosheid allochtonen in Nederland 4 keer zo hoog als in Duitsland
Uitvallers allochtonen op scholen twee keer zo hoog als in Duitsland
enzovoorts.
Reden was dat politiek correct Nederland vooral de allochtoon zijn eigen cultuur wilde doen behouden en daar de integratie ook op afstemde.
Commentaat deskundige: In Nederland leven alle groepen langs elkaar heen.
Nova vroeg in Venlo commentaar aan de Marokkaanse gemeenschap, ook n.a.v die uitlatingen van die ouders: Er was geen één Marokkaan die Nova in het Nederlands te woord wilde (of kon) staan. Men deed het in het Arabisch.
Islamitische scholen zijn een erfenis van de verzuiling in Nederland. In heel west-Europa zijn net zoveel islamitische scholen te vinden als in heel Nederland bijelkaar. Maar met een grote CDA zal dat wel niet veranderen: Vrijheid van godsdienst boven alles kennelijk....
Het CDA voelde niets voor strenge inspectie van godsdienstlessen, bang dat gereformeerden daar ook ''slachtoffer'' van konden zijn. VVD was een voorstander van inspectie.
==
Had Pim dit nog maar mee kunnen maken, want die had toch groot gelijk met zijn aanval op de multikul in Nederland. (zie ook het nieuwe PvdA verkiezingsthema.)
quote:Heel interresant. Jammer dat je met het laatste aankomt.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:48 schreef R@b het volgende:
Had Pim dit nog maar mee kunnen maken, want die had toch groot gelijk met zijn aanval op de multikul in Nederland. (zie ook het nieuwe PvdA verkiezingsthema.)
quote:Dan moet je op de interessante punten ingaan, en niet mijn persoonlijke noot eruit halen waar je kennelijk niets mee kan.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:53 schreef Poepoog het volgende:[..]
Heel interresant. Jammer dat je met het laatste aankomt.
quote:Nou tolereert Engeland volgens mij ook radicale moslims die niets van het Westen moeten hebben.
Op woensdag 30 oktober 2002 02:15 schreef Vampier het volgende:Ik kijk naar een land als engeland... daar is het integreren of kapot vallen (letterlijk)
Maar goed, die deskundige gaf bijvoorbeeld aan dat Nederland ook ''oudkomers'' die geen Nederlands kunnen spreken kan verplichten tot het nemen van taallessen. Vooral als ze afhankelijk zijn van een uitkering kan men zulke voorwaarden stellen (met als stok achter de deur strafkorting).
quote:Pim heeft het nog meegemaakt.. Het WWR rapport waarop Ruud Koopmans zijn onderzoek baseerde is het derde rapport over immigratie en integratie aan de overheid. Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van paars II en werd in Februari gepubliceerd. De analyse van Ruud Koopmans is in april gepubliceerd in het Tijdschrift voor Migratie- en Etnische Studies. Nog wat meer achtergronden:
Had Pim dit nog maar mee kunnen maken, want die had toch groot gelijk met zijn aanval op de multikul in Nederland.
NRC: 'Integratie lukt Duitsland beter'(26-07)
NRC: Geen beleid, wel integratie(26-07)
De Groene Amsterdammer: Niet meer ziek, zwak en misselijk(12-10)
En wij zitten met de gebakken peren .
quote:Vandaar de zwarte/aziatische ghetto's in de engelse grote steden, huh?
Op woensdag 30 oktober 2002 02:15 schreef Vampier het volgende:
Ik kijk naar een land als engeland... daar is het integreren of kapot vallen (letterlijk)
Vrijwel alle immigranten in de UK zijn afkomstig van voormalige kolonieen en die spreken inderdaad over het algemeen engels maar van integratie is geen enkele sprake in de UK.
Of neem het voorbeeld, de legendarische smeltkroes van de VS waar nu Spaans de tweede taal is (en binnen afzienbare tijd de eerste) en in sommige staten alles al in 2 talen te lezen is.
Overigens is op geen manier goed te praten dat sommige allochtonen op geen enkele wijze geintegreerd zijn, en zich zelfs niet in hun (eigen!) moskee vertonen.
quote:Nederland is nooit tolerant geweest vind je?
Op woensdag 30 oktober 2002 10:24 schreef Ch1ller het volgende:
De betreffende aflevering van Nova heb ik niet gezien, maar uit de topic opener kan ik alleen maar symptomen halen. Veel beter dan (indirect) naar de allochtonen te wijzen, is het om ook eens naar de Nederlanders zelf te kijken. Integreren is een zaak van beide partijen, en vereist van beide partijen inzet. Vaak maken kleine zaken een groot verschil. Het is algemeen bekend dat men in Duitsland bijvoorbeeld minder huiverig is om allochtonen in dienst te nemen. In Nederland hanteert men toch ook vaak de norm van halfslachtigheid. Ook is het onderwijsstelsel in Nederland min of meer verrot: het VMBO, vroeger bekend als de LTS, wordt beschouwd als afvoerputje, en slaat dus de plank volledig mis. Juist technische opleidingen zijn van belang, te meer ook omdat de betreffende leerlingen dan waardering voor hun werk zien, en bovendien hun school afmaken en een baan kunnen vinden. Dit maakt dan een eind aan het probleem van de uitzichtloze situatie, waar veel van de probleem allochtonen, al dan niet door eigen schuld, in belanden.Overigens is op geen manier goed te praten dat sommige allochtonen op geen enkele wijze geintegreerd zijn, en zich zelfs niet in hun (eigen!) moskee vertonen.
quote:Maak die veronderstelling eens waar.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef Strolie75 het volgende:
Probleem is niet het gebrek aan integratie door autochtonen, het tegengstelde is eerder waar; de meeste integratie heeft plaatsgevonden door autochtonen Nederlanders terwijl allochtonen hun levensstijl en denkwijze nauwelijks hoefde aan te passen.!
quote:Die "veronderstelling" is door het beleid van de afgelopen regeringen vaak genoeg bewezen lijkt me. Uitgangspunt van beleid was altijd dat allochtonen hun eigen cultuur konden behouden. Als je het had over het behouden van de Nederlandse cultuur werd je afgeschildert als een kortzichtige racist.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:28 schreef robh het volgende:
Maak die veronderstelling eens waar.
quote:Verwar eigen cultuur alsjeblieft niet met eigen identiteit. Want "eigen cultuur" houdt ook in dat ze thuis schapen offeren, wat hier nooit gemogen heeft.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:45 schreef Strolie75 het volgende:Die "veronderstelling" is door het beleid van de afgelopen regeringen vaak genoeg bewezen lijkt me. Uitgangspunt van beleid was altijd dat allochtonen hun eigen cultuur konden behouden. Als je het had over het behouden van de Nederlandse cultuur werd je afgeschildert als een kortzichtige racist.
quote:Er zijn:
Op woensdag 30 oktober 2002 10:28 schreef robh het volgende:[..]
Maak die veronderstelling eens waar.
- Islamitische slagerijen
- Islamitische bakkers
- Gesubsidieerde moskeeen
- Islamitisch onderwijs
- Islamitische sportclubs
etc.
quote:Maar zich wel van allah bedienen als heet hun uitkomt.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:24 schreef Ch1ller het volgende:
Overigens is op geen manier goed te praten dat sommige allochtonen op geen enkele wijze geintegreerd zijn, en zich zelfs niet in hun (eigen!) moskee vertonen.
Veel ineterssanter vond ik de analyse van de deskundige mbt hoe we tot de 'muliculturele kerk' zijn gekomen.
Veel van die mensen zijn jier gekomen als GASTarbeider. Dus was het eigenlijk niet nodig om te integreren, aangezien het de bedoelig was dat ze na een aantal jaartjes terug zouden gaan.
Toen duidelijk werd dat ze niet meer terug zouden gaan, werd met de invoer van het begrip 'multicultuur' gesteld dat nog steeds iedereen zijn eigen cultuur kon behouden binnen deze samenleving.
Volstrekt loze bedoeling dus, de multiculturele strijd.
quote:Maar wat hier wel volop gebeurd.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:51 schreef robh het volgende:[..]
Verwar eigen cultuur alsjeblieft niet met eigen identiteit. Want "eigen cultuur" houdt ook in dat ze thuis schapen offeren, wat hier nooit gemogen heeft.
aangezien een duitser maar 1 taal beheerst, zij weigeren anders te spreken, als ze in nederland komen proberen ze het ook niet in het engels, nee gewoon bot duits en wij moeten dat maar begrijpen en omdat ons talenopvoeding erg hoog is antwoorden wij in het duits(vanwege die 2 jaar op de middelbare school) en weer een tevreden duitser. zo gaat het dus ook met een buitenlander die hier komt, die red zich soms mondjesmaat met engels, en heeft niet eens de behoefte om nederlands te leren omdat men hem/haar wel te woord staat, dat heeft met onze eigen cultuur te maken.
en ik moet zeggen dat ik best trotst ben dat ik mezelf in 3 talen en 1 dialect duidelijk kan maken.
quote:Arabisch en Turks horen daar volgens mij niet bij hoor.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:06 schreef Arma_Angelus het volgende:
op zich is dit een vrij logisch iets...aangezien een duitser maar 1 taal beheerst, zij weigeren anders te spreken, als ze in nederland komen proberen ze het ook niet in het engels, nee gewoon bot duits en wij moeten dat maar begrijpen en omdat ons talenopvoeding erg hoog is antwoorden wij in het duits(vanwege die 2 jaar op de middelbare school) en weer een tevreden duitser. zo gaat het dus ook met een buitenlander die hier komt, die red zich soms mondjesmaat met engels, en heeft niet eens de behoefte om nederlands te leren omdat men hem/haar wel te woord staat, dat heeft met onze eigen cultuur te maken.
en ik moet zeggen dat ik best trotst ben dat ik mezelf in 3 talen en 1 dialect duidelijk kan maken.
quote:Ja, net zoveel als in de rest van West-Europa. Met 380 miljoen inwoners
Op woensdag 30 oktober 2002 11:01 schreef battlesickloner het volgende:
En ja, de islamitische scholen in Nederland kunnen beschouwd worden als een uitwas van die overdreven tolerantie. 37 stuks, toe maar.
quote:Jazeker wel, alleen is tolerantie niet het eindpunt. Na tolerantie komt daadkracht, en die ontbreekt of is halfslachtig. Dit is een gevolg van de verregaande individualisering in Nederland.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:27 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Nederland is nooit tolerant geweest vind je?
quote:Het is dus alonze schuld?
Op woensdag 30 oktober 2002 11:19 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Jazeker wel, alleen is tolerantie niet het eindpunt. Na tolerantie komt daadkracht, en die ontbreekt of is halfslachtig. Dit is een gevolg van de verregaande individualisering in Nederland.
quote:Over die tolerantie was zondag op VPRO volgens mij nog iets interessant. Die 'tolerantie' is niet meer als een middel om zaken te doen. 'Doe wat je wil, als we maar kunnen handelen'.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:19 schreef Ch1ller het volgende:
Jazeker wel, alleen is tolerantie niet het eindpunt.
Nederlanders zijn helemaal niet toleranter anderen. De Nederlandse tolerantie is beperkt zich tot tolerantie in bepaalde richtingen.
Gelukkig is dat het laatste jaar een beetje op de schop komen te zitten.
Voor sommigen is het misschien een klap om vast te moeten stellen dat hun (zef)beeld van toleranter dan anderen niet meer is dan een illusie, maar dan had je je zelf niks wijs moeten maken.
quote:Dit getuigt van een kortzichtige visie: De gemiddelde allochtoon wil uiteindelijk liever in zijn eigen land zijn, gaat uiteindelijk ook terug, en doet nuttig werk wat Nederlanders niet willen doen (maak jij je werkplek anders zelf maar schoon iedere dag). Iedereen zijn eigen cultuur is, nogmaals, het gevolg van de verregaande individualisering.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:00 schreef battlesickloner het volgende:[..]
Veel van die mensen zijn jier gekomen als GASTarbeider. Dus was het eigenlijk niet nodig om te integreren, aangezien het de bedoelig was dat ze na een aantal jaartjes terug zouden gaan.
Toen duidelijk werd dat ze niet meer terug zouden gaan, werd met de invoer van het begrip 'multicultuur' gesteld dat nog steeds iedereen zijn eigen cultuur kon behouden binnen deze samenleving.Volstrekt loze bedoeling dus, de multiculturele strijd.
quote:Wat betreft het overtolerant zijn: ja.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Het is dus alonze schuld?
quote:Uit welke duim heb je dit allemaal gezogen? De meesten willen echt niet terug, anders zouden ze dat allang hebben gedaan namelijk. Denk ook niet dat ze in Marokko en Turkije op hun zitten te wachten.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:36 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Dit getuigt van een kortzichtige visie: De gemiddelde allochtoon wil uiteindelijk liever in zijn eigen land zijn, gaat uiteindelijk ook terug,
quote:Dit betwijfel ik ten zeerste.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:36 schreef Ch1ller het volgende:Dit getuigt van een kortzichtige visie: De gemiddelde allochtoon wil uiteindelijk liever in zijn eigen land zijn, gaat uiteindelijk ook terug,
quote:Doe ik ook.
en doet nuttig werk wat Nederlanders niet willen doen (maak jij je werkplek anders zelf maar schoon iedere dag).
quote:Wat een onzin. Moslim-cultuur is wel zo'n beetje de anti-pool van individualiteit.
Iedereen zijn eigen cultuur is, nogmaals, het gevolg van de verregaande individualisering.
quote:Nou..
Op woensdag 30 oktober 2002 11:36 schreef Ch1ller het volgende:[..]
en doet nuttig werk wat Nederlanders niet willen doen (maak jij je werkplek anders zelf maar schoon iedere dag).
quote:
DEN HAAG - Allochtonen in Nederland leven massaal van een uitkering. Tweederde van alle Turkse en Marokkaanse mannen van boven de 40 jaar zit thuis en krijgt bijstand, een wao-uitkering of loopt in de ww.Minister Vermeend en zijn staatssecretaris Hoogervorst (Sociale Zaken) hebben gisteren geschokt gereageerd op de allereerste officiële en onthullende cijfers over het extreem hoge gebruik van uitkeringen onder allochtonen.
Nog nooit eerder werd het gebruik van de uitkeringen uitgesplitst naar de etnische afkomst van de ontvanger.
Het ministerie van Sociale Zaken begon het onderzoek op aandringen van het VVD-Kamerlid Kamp, die gealarmeerd was door een enquęte van het Sociaal en Cultureel Planbureau.
In vergelijking tot de Nederlandse mannen tussen de 40 en 64 jaar doen de Turkse en Marokkaanse mannen drie keer zo vaak een beroep op de sociale voorzieningen. Bij de Turken heeft ruim 68% een uitkering en bij de Marokkanen 66%, tegenover 22% van de Nederlandse mannen van die leeftijd.
Vrouwen
Ook de allochtone vrouwen ontvangen veel vaker een uitkering. Van de Antilliaanse en Surinaamse vrouwen boven de 40 jaar krijgt 40% een uitkering, tegenover bijna 16% van de Nederlandse vrouwen. Bijna een kwart van de Antilliaanse vrouwen tussen de 15 en 39 jaar zit thuis, bijna allemaal met een bijstandsuitkering. Dat is drie keer zoveel als de Nederlandse vrouwen onder de 40 jaar.
Ook raken allochtone vrouwen vaker arbeidsongeschikt dan hun Nederlandse collega's en ook vaker dan de allochtone mannen. De Turkse vrouwen voeren de lijst aan: een op de tien zit in de wao.
De afhankelijkheid van de bijstand van allochtone vrouwen is in werkelijkheid nog hoger dan uit de cijfers blijkt. Want als een bijstandsuitkering bij een gezin door een van beide partners wordt ontvangen, komt er maar één uitkering in de statistieken terwijl minstens twee personen van die uitkering afhankelijk zijn. "In de praktijk zal met name het aantal vrouwen dat afhankelijk is van een bijstandsuitkering, onderschat worden", schrijft Vermeend.
Geen idee
De bewindslieden tasten volledig in het duister naar de oorzaken en hebben een grootscheeps onderzoek aangekondigd. Wel is al duidelijk dat de massaontslagen van de jaren '80 niets van doen hebben met de grote inactiviteit van allochtonen.
Het gaat bij de mannen in veruit de meeste gevallen om een uitkering voor arbeidsongeschiktheid, gevolgd door de bijstand en de ww. Van de oudere Turkse mannen krijgt 44% een wao-uitkering en hiervan ontvangt 4% deze in het buitenland. Het percentage wao'ers onder Marokkanen ligt op ruim 36%. In verhouding tot Nederlanders zitten Turkse mannen 2,5 keer en Marokkaanse mannen 2 keer zo vaak in de wao.
Antillianen
De Antillianen in Nederland springen er wat de wao betreft positief uit. Zij doen in alle leeftijdscategorieën aanzienlijk minder een beroep op de wao dan de Turken, Marokkanen, Surinamers én de Nederlanders. Hun aandeel in de bijstand is echter schrikbarend groot.
Verder blijkt dat jonge allochtonen vaker dan gemiddeld worden afgekeurd op psychische gronden. Bij de Marokkanen is het aantal psychische arbeidsongeschikten van 15 tot 39 jaar met 46% het hoogst.
Minister Vermeend concludeert dat allochtonen in het algemeen vaker volledig worden afgekeurd dan Nederlandse werknemers. "Dit wijst op een keuringssystematiek die voor deze groepen een grotere kans geeft op volledige arbeidsongeschiktheid", aldus de bewindsman. Er is bij allochtonen een trend dat er vaker wordt afgekeurd op psychische gronden dan in het verleden.
quote:Ach ja, of men laat halve cijfers zien. Dus alleen die van de ziektwet, zodat het verschil slechts 1 procent lijkt. Als je het gehele plaatje (dus bijstand, WAO etc) erbij pakt, is het opeens wel schrikbarend.
Op woensdag 30 oktober 2002 12:32 schreef Vampier het volgende:
x-ray jij racist, deze artikellen tegen deze mensen gebruiken.... foei toch jonge. Pas maar op straks vinden ze je hier nog een racist.
quote:Schokkend.
Op woensdag 30 oktober 2002 01:48 schreef R@b het volgende:-knip-
Ik heb nova gisteren gemist maar gelukkig staan de afleveringen op Internet. Voor degene die het ook gemist hebben: Nova
quote:Jammer dat het kabinet gevallen is en de LPF uit elkaar. Nieuwe politiek was nu juist nodig geweest.
De opmerkingen van de ouders van de Marokkaanse jongen dat de gebeurtenissen 'Allahs wil waren', hebben de discussie doen oplaaien over de mislukte integratie van een deel van de allochtonen in Nederland. Een mislukking die des te pijnlijker is omdat er de afgelopen twintig jaar tientallen miljarden euro's zijn besteed aan integratie.
quote:Ik ben het eens met betreffende user.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:11 schreef X-Ray het volgende:
Het gevolg van het fluwen handschoenenbeleid, het niet aan durven pakken en bovenal het cultuurrelativisme.En wij zitten met de gebakken peren
.
Overigens, X-Ray, in de Groene Amsterdammer, waar jij het nog nooit met een artikel eens bent geweest, volgens eigen zeggen dan, stond een stuk over het Nederlandse integratiebeleid, waarin juist die knelpunten die jij hier aanhaalt werden belicht.
Ok, ik ben sinds kort helemaal gek van bijzinnen, dus vandaar de vorm van bovenstaande zin, die toch wel begrijpelijk moet zijn, althans voor iemand met jouw intelligentieniveau, dat soms een drastische daling laat zien, maar niettemin toch een stabiele basis tentoonspreidt.
quote:Dit is niet verzonnen, maar moet ik inderdaad wel nuanceren: het zijn vooral de mensen die nu naar Nederland komen, en allochtonen die er al vanaf generatie een/twee zijn. Daartussen in zit inderdaad een groep waar nog weinig duidelijkheid is te vinden.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:39 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Uit welke duim heb je dit allemaal gezogen? De meesten willen echt niet terug, anders zouden ze dat allang hebben gedaan namelijk. Denk ook niet dat ze in Marokko en Turkije op hun zitten te wachten.
quote:Dat is het ook, maar dat heb je nou eenmaal in een kapitalistische samenleving. Kijk ook eens verder dan schoonmaken alleen: allochtonen verrichten veel werk in harde industrie en voorzien ons van allerlei kleine diensten waar we zo graag gebruik van maken. Als dat allemaal wegvalt, onstaan er pas echt problemen.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:40 schreef battlesickloner het volgende:
Doe ik ook.
Dit argument heb ik nog al gehoord, maar het slaat nergens op imo.
En als het dat wel zou doen, dan is het niet meer als moderne uitbuiting.
[..]
quote:Ik heb het ook over de samenleving in het geheel: door de individualisering is iedere maat weggevallen om iemand/een groep aan te spreken op bepaald handelen (ooit zagen we dit als ideaal).
Wat een onzin. Moslim-cultuur is wel zo'n beetje de anti-pool van individualiteit.
quote:
Op woensdag 30 oktober 2002 12:56 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ok, ik ben sinds kort helemaal gek van bijzinnen, dus vandaar de vorm van bovenstaande zin, die toch wel begrijpelijk moet zijn, althans voor iemand met jouw intelligentieniveau, dat soms een drastische daling laat zien, maar niettemin toch een stabiele basis tentoonspreidt.
ontopic: Volgens mij komt het door de taal. Laat iedereen Nederlands praten in moskeeen en het probleem is voor een groot deel opgelost!
quote:Ten eerste impliceert dit argument nog niet dat de allochtonen die werken, geen nuttig werk doen. Ten tweede toont dit artikel eerder de inefficientie van de WAO aan. Er zijn altijd figuren die misbruik maken van een regeling, maar de meesten zitten niet voor de lol in de WAO (behalve dan die wereldvreemden die zich overal van terugtrekt).
Op woensdag 30 oktober 2002 11:42 schreef X-Ray het volgende:[..]
Nou..
[..]
quote:Dat wordt toch gedaan? tientallen miljarden heeft de politiek kapot gegooid aan een integratie-politiek die erin heeft gersulteerd dat er vooral NIET geďntegreerd is.
Op woensdag 30 oktober 2002 10:24 schreef Ch1ller het volgende:Veel beter dan (indirect) naar de allochtonen te wijzen, is het om ook eens naar de Nederlanders zelf te kijken.
Verder is Nederland tolerant zat: We hebben de meeste islamitische scholen van alle landen in Europa bijelkaar. Ze mogen moskeeën bouwen, clubs oprichten, politiek bedrijven, hoofddoekjes dragen en weet ik al niet meer.
quote:Dat ze zich niet een moskee vertonen juich ik alleen maar van harte toe.
Overigens is op geen manier goed te praten dat sommige allochtonen op geen enkele wijze geintegreerd zijn,en zich zelfs niet in hun (eigen!) moskee vertonen.
Religie is het fundament voor menig geschil.
quote:Dat wordt zo hard beweerd, maar het slaat echt nergens op (zondag Ned3 gekeken zeker).
Op woensdag 30 oktober 2002 13:04 schreef Ch1ller het volgende:
Kijk ook eens verder dan schoonmaken alleen: allochtonen verrichten veel werk in harde industrie en voorzien ons van allerlei kleine diensten waar we zo graag gebruik van maken. Als dat allemaal wegvalt, onstaan er pas echt problemen.
Iets zegt mij dat als we de 450 000 van de 1.5 niet westerse allochtonen die in bijstand of whatever zitten wel kunnen missen zonder al te grote problemen. Integendeel.
quote:En je punt is?
Op woensdag 30 oktober 2002 12:59 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Dit is niet verzonnen, maar moet ik inderdaad wel nuanceren: het zijn vooral de mensen die nu naar Nederland komen, en allochtonen die er al vanaf generatie een/twee zijn. Daartussen in zit inderdaad een groep waar nog weinig duidelijkheid is te vinden.
quote:Eerder heb ik al opgemerkt dat het niet de tolerantie is, maar de daadkracht (en die moet van twee kanten komen).
Op woensdag 30 oktober 2002 13:10 schreef R@b het volgende:[..]
Verder is Nederland tolerant zat: We hebben de meeste islamitische scholen van alle landen in Europa bijelkaar. Ze mogen moskeeën bouwen, clubs oprichten, politiek bedrijven, hoofddoekjes dragen en weet ik al niet meer.
[..]
quote:Helemaal mee eens. Wat mij betreft wordt iedere vorm van praktische religie verboden.
Religie is het fundament voor menig geschil.
quote:Ehm.... wat bedoel je nu eik?
Op woensdag 30 oktober 2002 12:56 schreef zodiakk het volgende:[..]
Ik ben het eens met betreffende user.
Overigens, X-Ray, in de Groene Amsterdammer, waar jij het nog nooit met een artikel eens bent geweest, volgens eigen zeggen dan, stond een stuk over het Nederlandse integratiebeleid, waarin juist die knelpunten die jij hier aanhaalt werden belicht.
quote:Het laat zien dat er toch wel een heel erg grote groep is die er misbruik van maakt...
Op woensdag 30 oktober 2002 13:08 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Ten eerste impliceert dit argument nog niet dat de allochtonen die werken, geen nuttig werk doen. Ten tweede toont dit artikel eerder de inefficientie van de WAO aan. Er zijn altijd figuren die misbruik maken van een regeling, maar de meesten zitten niet voor de lol in de WAO (behalve dan die wereldvreemden die zich overal van terugtrekt).
quote:Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
Op woensdag 30 oktober 2002 13:26 schreef X-Ray het volgende:[..]
Het laat zien dat er toch wel een heel erg grote groep is die er misbruik van maakt...
quote:Het sluit het ook zeker niet.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:[..]
Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
quote:volgens mij niet.
Op woensdag 30 oktober 2002 13:06 schreef sizzler het volgende:
ontopic: Volgens mij komt het door de taal. Laat iedereen Nederlands praten in moskeeen en het probleem is voor een groot deel opgelost!
quote:Als je hier woont, dien je gewoon Nederlands te spreken.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:13 schreef fokje het volgende:[..]
volgens mij niet.
Iedereen moet z'n broek op kunnen houden, daar zou goed nederlands bij kunnen helpen maar hoeft niet.
quote:Het zegt natuurlijk veel over de mentaliteit van dat soort mensen die dat na járen nog niet kunnen. Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik het geen eerste vereiste vind.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:14 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Als je hier woont, dien je gewoon Nederlands te spreken.
quote:Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:
Ongenuanceerd. De WAO is berucht vanwege de fraude gevoeligheid, maar dat wil nog niet zeggen dat er een grote groep misbruik van maakt.
Maar als je daar wat van zegt dan noemt de huichel-premier je, op de nationale televisie, asociaal.
quote:Heb je voor mij een bron? bvd.
Op woensdag 30 oktober 2002 11:42 schreef X-Ray het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door Napalm op 31-10-2002 12:29]
quote:Dat zegt inderdaad wel wat over de mentaliteit. En aan mensen die nadat ze hier al jaren zitten, en nog geen Nederlands spreken, hebben we gewoon niets. Die mensen zullen nooit een baan vinden.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:25 schreef fokje het volgende:[..]
Het zegt natuurlijk veel over de mentaliteit van dat soort mensen die dat na járen nog niet kunnen. Maar wat ik ermee wilde zeggen is dat ik het geen eerste vereiste vind.
Ik vind zo'n verplichte inburgeringscursus nogal betuttelend, in mijn ogen houdt dat ook de intelectuelen en talentvolle mensen weg, juist mensen die we best goed kunnen gebruiken.
quote:Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:27 schreef Napalm het volgende:
Gezien de grote hoeveelheid WAOers(ook in vergelijking met Zweden of Duitsland) en de gemiddeld zeer goede gezondheid in Nederland kan je neit anders dan concluderen dat er iets niet klopt.
Voorzichtige schattingen wijzen dat er tussen 150.000 en 200.000 mensen vanwege deze reden in de WAO zitten.
quote:Dat meen je niet!!!! Hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
Op donderdag 31 oktober 2002 13:00 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Ik werk bij een UVI en ik kan je vertellen dat er een heleboel niet klopt bij de WAO. Zo krijgt iemand die de Nederlandse taal niet of nauwelijks spreekt een hoger percentage arbeidsongeschiktheid dan een autochtoon, ook al hebben ze precies dezelfde lichamelijke klachten.
quote:Zal wel komen doordat ze de Nederlandse taal niet machtig zijn ... triest is het
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:[..]
Dat meen je niet!!!! Hoe is dat in vredesnaam mogelijk?
quote:Sja, soft troetelbeleid.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:
quote:Pardon? De PC Buurmeijer gemist of zo? Het is juist wel bewezen dat er op massieve schaal misbruik is gemaakt van de WAO. Dit misbruik is aanleiding geweest om de hele uitvoeringspraktijk ondersteboven te keren.
Op donderdag 31 oktober 2002 12:03 schreef Ch1ller het volgende:[..]
quote:De kansen op werk worden meegeteld in de mate van arbeidsongeschiktheid. Het niet spreken van Nederlands kan betekenen dat iemand geen restverdiencapaciteit meer heeft en daardoor volledig arbeidsongeschikt wordt geacht waar iemand die wel Nederlands spreekt nog wel wordt geacht te kunnen voorzien in een deel van zijn inkomen.
Op donderdag 31 oktober 2002 18:05 schreef sizzler het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |