abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146144310
Goedemorgen iedereen,

Dit heb ik geschreven omdat ik mijn verhaal kwijt wil en mijn gevoelens beschrijf die ik bij mijn vriendin krijg. Ik hoop graag hulpvolle tips te krijgen of ervaringen van anderen. Liever geen onnodige reacties die kwetsend zijn of grappig bedoelt zijn. Ik zit hier echt mee in mijn maag.

Ik ben 19 jaar en mijn vriendin is ook 19. We hebben nu een halfjaar een relatie. Ik ben nog steeds heel erg verliefd op haar en ik vind haar nog steeds leuk, knap, lief, alles.

Nu is het zo dat ik van mezelf al weet dat ik jaloers ben. Als ze over andere jongens praat voel ik me snel onzekerder. Hier zit verder niks achter. Ze wilt soms ook graag uit, maar daar voel ik me helemaal niet fijn bij omdat ik bang ben dat een ander haar probeert te zoenen ofzo, ik vertrouw mijn vriendin dat zij dat niet doet maar het voelt gewoon niet fijn! Ik vergelijk mezelf vaak met haar maar dan voel ik me nog onzekerder omdat zij een hogere opleiding heeft, rijbewijs, meer geld etc.

Ik kan er niet tegen als ze me negeert op Whatsapp. Dus wel online geweest maar niet gereageerd. Ik neem mijn mobiel minder mee naar school zodat ik me nog wel een beetje kan focussen op school. Ik vind het ook vervelend als ik op mijn mobiel kijk dat ze me NIET een berichtje gestuurd heeft.

Ik mis haar elk moment dat ik niet bij haar ben en ik denk teveel na. Mijn aandacht ligt alleen bij haar en ik ben altijd blij als ik met haar ben of haar bel. We zien elkaar 2 á 3 keer in de week.

Ik denk dus altijd aan haar maar voel me gewoon beroerd omdat ik haar niet uit mijn hoofd krijg als ik niet bij haar ben. Het voelt goed om verliefd te zijn en om iemand te hebben om van te houden maar ik kan gewoon nergens anders aan denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-10-2014 11:02:41 (Zei -> zij.) ]
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:53:38 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_146144394
Je moet echt gaan leren om dit van je af te zetten. Dit is hel voor jou en het gaat je relatie ook belasten.

Probeer te focussen op wat leuk is aan je relatie, denk niet steeds aan wat er fout kan gaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_146144425
Ah, wat schattig.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_146144819
Goed dat je het zelf door hebt dat je te jaloers bent. Niet aan toegeven inderdaad. Zoek leuke dingen om te doen zonder je vriendin.
pi_146144870
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:07 schreef Tja..1986 het volgende:
Goed dat je het zelf door hebt dat je te jaloers bent. Niet aan toegeven inderdaad. Zoek leuke dingen om te doen zonder je vriendin.
Ja ik heb niet echt hobby's. Meestal zijn dat tijdelijke dingen, denk aan fietsen enzo.
Ik wil absoluut NIET op bed liggen of tv kijken, computeren.
Anders kak ik helemaal in.
pi_146144879
Je bent dus gewoon erg onzeker, maar daar kun je aan werken.
pi_146144936
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:09 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Ja ik heb niet echt hobby's. Meestal zijn dat tijdelijke dingen, denk aan fietsen enzo.
Ik wil absoluut NIET op bed liggen of tv kijken, computeren.
Anders kak ik helemaal in.
Op bed liggen en tv kijken zijn ook geen hobby's. Ga dingen met vrienden doen of ga op een (team)sport.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:13:39 #8
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146144982
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:53 schreef Lienekien het volgende:
Je moet echt gaan leren om dit van je af te zetten. Dit is hel voor jou en het gaat je relatie ook belasten.

Probeer te focussen op wat leuk is aan je relatie, denk niet steeds aan wat er fout kan gaan.
Lienekien schreef de waarheid in 3 zinnen.
Nog een kleine aanvulling: hoe meer jij je vriendin op deze manier naar je toe wilt trekken, hoe meer jij haar in werkelijkheid afstoot.

Zolang jij haar geen reden geeft om ‘vreemd’ te gaan of om het uit te maken, zal dit ook niet gebeuren. Veel mensen hebben nu eenmaal de vrijheid nodig om ook de dingen te doen die zij zelf leuk vinden. Dat kan alleen zijn of in groepsverband, maar probeer dat te respecteren.
pi_146144983
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:11 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Op bed liggen en tv kijken zijn ook geen hobby's. Ga dingen met vrienden doen of ga op een (team)sport.
Mijn vrienden hebben niet altijd tijd. Teamsport is ook maar tijdelijk he! Maar je hebt wel gelijk denk ik
pi_146145186
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:13 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Mijn vrienden hebben niet altijd tijd. Teamsport is ook maar tijdelijk he! Maar je hebt wel gelijk denk ik
Je hoeft ook niet altijd iets te doen. Je moet gewoon inzien dat er meer leuke dingen te doen zijn buiten je vriendin om. Je denkt denk ik alleen maar aan haar omdat je niets anders leuks hebt om je druk over te maken.
pi_146145487
Klinkt ergens alsof je ook jaloers op haar bent, dat ze rijbewijs heeft, meer geld, meer vrienden en dus sociaal leven.
pi_146145595
quote:
5s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:29 schreef Angel-Joy het volgende:
Klinkt ergens alsof je ook jaloers op haar bent, dat ze rijbewijs heeft, meer geld, meer vrienden en dus sociaal leven.
Klopt! Het is meer de manier HOE zeg maar, zei heeft haar rijbewijs en dat geld gekregen. Meer vrienden maakt me niks uit. Ik moet werken voor mijn geld en moet alles zelf betalen.
pi_146145598
Eerste vriendinnetje?
Verder kom je nogal onzeker over. Maar je geeft aan dat je je vriendin helemaal vertrouwt, maar het toch niet leuk vindt als zij uitgaat en dat je bang bent dat iemand haar zou willen zoenen. Als je je vriendin volledig vertrouwt en dat terecht is hoef je daar toch ook niet bang voor te zijn.
Gewoon onder ogen zien dat je vooral jezelf zit op te fokken en het niet haar probleem maken. Dan jaag je haar alleen maar weg.

quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:13 schreef Trankilo het volgende:

[..]
Zolang jij haar geen reden geeft om ‘vreemd’ te gaan of om het uit te maken, zal dit ook niet gebeuren.
Makkelijks gezegd dat eerste deel, maar natuurlijk ook niet echt waar. Ookal vind je biefstuk nog zo lekker, na jaren elke dag alleen maar biefstuk kan het toch gaan kriebelen om ook eens wat anders te nemen. Beetje onrealistisch dus.
pi_146145623
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Klopt! Het is meer de manier HOE zeg maar, zei heeft haar rijbewijs en dat geld gekregen. Meer vrienden maakt me niks uit. Ik moet werken voor mijn geld en moet alles zelf betalen.
Ja boehoee, ik moet ook 50 uur per maand werken en alles zelf betalen. En dan? Ga maar eerst aan jezelf werken.
pi_146145650
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:33 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja boehoee, ik moet ook 50 uur per maand werken en alles zelf betalen. En dan? Ga maar eerst aan jezelf werken.
Ja of je reageert ff normaal
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:34:43 #16
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146145653
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:32 schreef BRooster het volgende:

Makkelijks gezegd dat eerste deel, maar natuurlijk ook niet echt waar. Ookal vind je biefstuk nog zo lekker, na jaren elke dag alleen maar biefstuk kan het toch gaan kriebelen om ook eens wat anders te nemen. Beetje onrealistisch dus.
Komt dit niet op hetzelfde neer? Door elke dag dezelfde biefstuk te nemen kom je in een sleur, en geef je haar mogelijk een reden.

Door het spannend te houden niet.

Maargoed, ik ben er mee eens dat mijn opvatting niet 100% correct is, maar voor een groot deel wel.
pi_146145846
Dat noemen we niet verliefd maar geobsedeerd en is een psychische aandoening. Hiervoor kun je hulp zoeken. Als je hier nu mee aan de slag gaat voorkom je daarmee een eindeloze reeks van mislukte relaties waarbij vrouwen bij je weggaan omdat je ze verstikt.
Het risico van mishandeling ligt ook al op de loer als je op een gegeven moment de controle verliest.

Sterkte ermee
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_146145878
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:34 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Ja of je reageert ff normaal
Misschien dringt het beter bij je door.
Jaloers zijn op jouw vriendin klopt gewoon niet.
pi_146145910
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:40 schreef Deetch het volgende:
Dat noemen we niet verliefd maar geobsedeerd en is een psychische aandoening. Hiervoor kun je hulp zoeken. Als je hier nu mee aan de slag gaat voorkom je daarmee een eindeloze reeks van mislukte relaties waarbij vrouwen bij je weggaan omdat je ze verstikt.
Het risico van mishandeling ligt ook al op de loer als je op een gegeven moment de controle verliest.

Sterkte ermee
Ben bij psycholoog geweest maar hielp helaas niet
pi_146146077
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:42 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Ben bij psycholoog geweest maar hielp helaas niet
Dan ben je bij de verkeerde psycholoog geweest of heb je er zelf te weinig moeite in gestoken om te veranderen. In een hoekje blijven zitten helpt dan ook niet echt.
Supra Groningam Nihil
pi_146146106
quote:
3s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:48 schreef Deetch het volgende:

[..]

Dan ben je bij de verkeerde psycholoog geweest of heb je er zelf te weinig moeite in gestoken om te veranderen. In een hoekje blijven zitten helpt dan ook niet echt.
Nee weet ik. Ik ga mijn best doen. Bedankt!
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:52:17 #22
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_146146195
quote:

[..]

Ik snap je wel, ben ook een beetje zo (rete onzeker en neiging tot claimen).
(Al minder dan toen ik zelf 19 was, maar dat mag ook wel na +20 jaar)

Advies: ga aan je zelfvertrouwen werken. En kijk bij anderen af hoe zij omgaan met dingen waar zij zich onzeker over zouden kunnen voelen. Er zijn heel veel mensen veel onzekerder dan ze lijken en iedereen twijfelt wel eens over zichzelf of voelt zich minder dan een ander op een bepaald vlak.
De kunst is om dat niet je volledige zelfbeeld te laten bepalen. En te zoeken naar eigenschappen van jou zelf die bewonderenswaardig zijn. En ja, die zijn er wel! Vraag ze desnoods aan anderen :)
Een rijbewijs en geld zijn, zeker op je 19e niet de belangrijkste kenmerken van iemand.

En ga inderdaad lekker sporten. Teamsport als je van samenwerken houdt en een individuele sport (fietsen, hardlopen, fitness...) als je van voor jezelf sporten houdt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_146146240
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:49 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

dat is de juiste instelling, succes ermee.
Supra Groningam Nihil
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:58:19 #24
417507 hairybeardyman
Ja ook daaronder.
pi_146146392
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:51 schreef hankojanssen het volgende:
Goedemorgen iedereen,

Dit heb ik geschreven omdat ik mijn verhaal kwijt wil en mijn gevoelens beschrijf die ik bij mijn vriendin krijg. Ik hoop graag hulpvolle tips te krijgen of ervaringen van anderen. Liever geen onnodige reacties die kwetsend zijn of grappig bedoelt zijn. Ik zit hier echt mee in mijn maag.

Ik ben 19 jaar en mijn vriendin is ook 19. We hebben nu een halfjaar een relatie. Ik ben nog steeds heel erg verliefd op haar en ik vind haar nog steeds leuk, knap, lief, alles.

Nu is het zo dat ik van mezelf al weet dat ik jaloers ben. Als ze over andere jongens praat voel ik me snel onzekerder. Hier zit verder niks achter. Ze wilt soms ook graag uit, maar daar voel ik me helemaal niet fijn bij omdat ik bang ben dat een ander haar probeert te zoenen ofzo, ik vertrouw mijn vriendin dat zij dat niet doet maar het voelt gewoon niet fijn! Ik vergelijk mezelf vaak met haar maar dan voel ik me nog onzekerder omdat zij een hogere opleiding heeft, rijbewijs, meer geld etc.

Ik kan er niet tegen als ze me negeert op Whatsapp. Dus wel online geweest maar niet gereageerd. Ik neem mijn mobiel minder mee naar school zodat ik me nog wel een beetje kan focussen op school. Ik vind het ook vervelend als ik op mijn mobiel kijk dat ze me NIET een berichtje gestuurd heeft.

Ik mis haar elk moment dat ik niet bij haar ben en ik denk teveel na. Mijn aandacht ligt alleen bij haar en ik ben altijd blij als ik met haar ben of haar bel. We zien elkaar 2 á 3 keer in de week.

Ik denk dus altijd aan haar maar voel me gewoon beroerd omdat ik haar niet uit mijn hoofd krijg als ik niet bij haar ben. Het voelt goed om verliefd te zijn en om iemand te hebben om van te houden maar ik kan gewoon nergens anders aan denken.
Verman je. Doe niet zo aanhankelijk.

Zij heeft net zo goed een eigen leven. Dus dat ze dan niet altijd een bericht terugstuurt op de whatsapp komt gewoon omdat ze ook gewoon bezig is met de dingen die ze moet doen in haar leven. En dat zul je ook zelf moeten uitzoeken.

Focus je nu wat meer op plannen voor jezelf. Je kan niet 24/7 haar handje vasthouden. Dat zul je al snel beseffen wanneer je je meer bezighoudt met de dingen die jou bewegen. Maak je niet druk over wat er mis kan gaan tussen jou en je vriendin, want als je daar je teveel op gaat focussen dan kan het juist een "self fulfilling prophecy" worden. Maak jezelf ook niet gek met waanbeelden over dat ze wellicht een jongen tegenkomt als ze uitgaat. Dat heeft geen zin en sowieso, als ze dan er toch voor kiest om met een andere knul ervandoor te gaan, dan weet jij in ieder geval ook weer waar je aan toe bent.

Oh, en wat je vooral niet moet doen is jezelf vergelijken met haar! Erken jezelf. Wees trots op jezelf. Houd van jezelf en concentreer je op waar jij goed in bent. En wat je vooral niet moet doen is je druk maken dat zij een hogere opleiding heeft dan jij. Jullie hebben al een half jaar een relatie man. Als ze daar echt een probleem mee had, dan had ze dat vast wel al met je besproken.

Kalmeer!
pi_146146410
quote:

[..]

Sommige mensen hebben het gewoon beter dan anderen. Zo is het leven, niet zo janken joh :')
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_146146557
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:59 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Sommige mensen hebben het gewoon beter dan anderen. Zo is het leven, niet zo janken joh :')
Dat ja, dit is toch niet iets om tegenop te kijken, TS? Misschien kijkt je vriendin juist wel op tegen jou wat dat betreft, omdat jij je eigen boontjes dopt en zelf je rijbewijs en dergelijke gaat betalen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_146146751
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:49 schreef hankojanssen het volgende:

[..]

Je moet je gewoon goed beseffen dat bv op het moment dat je op je telefoon kijkt en je vriendin heeft je geen berichtje gestuurd en je daardoor teleurgesteld bent, je je gewoon vreselijk aanstelt.
En verder is het zeker een goed idee om ook leuke dingen te gaan doen zonder haar, zul je vanzelf zien dat je echt niet zo afhankelijk bent van haar als dat nu voelt.
pi_146149463
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:13 schreef Trankilo het volgende:

[..]

Lienekien schreef de waarheid in 3 zinnen.
Nog een kleine aanvulling: hoe meer jij je vriendin op deze manier naar je toe wilt trekken, hoe meer jij haar in werkelijkheid afstoot.

Zolang jij haar geen reden geeft om ‘vreemd’ te gaan of om het uit te maken, zal dit ook niet gebeuren. Veel mensen hebben nu eenmaal de vrijheid nodig om ook de dingen te doen die zij zelf leuk vinden. Dat kan alleen zijn of in groepsverband, maar probeer dat te respecteren.
zeg je nou dat t altijd aan degene ligt die níet vreemdgaat dat hun partner vreemdgaat? :D

Denk verder idd dat 'andere dingen doen' kan helpen, maar iedereen doet alsof dat zo gemakkelijk is, iets vinden dat je écht leuk vindt en dat is nog best moeilijk als je geen idee hebt waar te beginnen...
compact en kleverig.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 13:38:00 #29
416820 Trankilo
beste voor mij
pi_146149629
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

zeg je nou dat t altijd aan degene ligt die níet vreemdgaat dat hun partner vreemdgaat? :D
Haha nee, dat zou ik niet durven te stellen. Maar ik denk wel dat je het deels zelf in de hand hebt of je relatie in een sleur komt of niet. Dus je kan de omstandigheden wel deels beïnvloeden. Verder heeft elk individu natuurlijk zijn of haar grenzen wat betreft vreemdgaan.
In het geval van TS zou zeker minder controlerend zijn, omdat dit juist (denk ik) averechts uit zal pakken.
pi_146157056
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 10:51 schreef hankojanssen het volgende:
Goedemorgen iedereen,

Serieus: doe hier iets aan, want je maakt jezelf gek en zal haar op zeker moment afstoten met dit gedrag.

Zoek zonodig hulp, want dit is niet gezond.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 17:18:30 #31
434769 GokHoogte
Winner winner chicken dinner
pi_146157433
Take it or leave it.

Je maakt jezelf compleet gek.
als je allemaal situaties gaat bedenken waar het wel mis kan gaan. Ben je een mietje.

Kom op man
pi_146160567
Heb ik ook eens meegemaakt. In mijn geval ging mijn vriendin stelselmatig vreemd en hield ze er zonder dat ik het wist een aantal vriendjes op na die hoger opgeleid en knapper waren. Ik hoop dat dit niet bij jou het geval is, TS.
pi_146162835
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 18:52 schreef Friek_ het volgende:
Heb ik ook eens meegemaakt. In mijn geval ging mijn vriendin stelselmatig vreemd en hield ze er zonder dat ik het wist een aantal vriendjes op na die hoger opgeleid en knapper waren. Ik hoop dat dit niet bij jou het geval is, TS.
Is daar een topic over geweest? Zo niet, was een knaller geworden :')
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 19:57:00 #34
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_146163162
quote:

[..]

Had je dan liever een vriendin gehad die arm als wat was, niet vooruit te branden op MBO-zwakstroom en nog geen fiets had als vervoer? Nu heb je tenminste een ijkpunt in je leven.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_146210641
Wat sneu zeg, als je dit zo volhoudt denk ik dat ze eerder bij je weg is dan dat je haar wat ruimte geeft hoor, TS. En wat wil je nou?

Beeldt je even het omgekeerde in, je zou toch helemaal gek worden?
Het levende bewijs dat drugs en intelligentie prima samengaan.
pi_146240704
quote:
2s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:41 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Misschien dringt het beter bij je door.
Jaloers zijn op jouw vriendin klopt gewoon niet.
Jij bent kut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')