De moeder van de 11-jarige Ashanti is woedend op de basisschool van haar dochter. Het kale meisje lijdt aan de terminale ziekte progeria en aan chronische haaruitval. Vorige week droeg zij voor het eerst een haar pruik naar school. In de les werd zij door haar lerares gedwongen de knalpaarse haardos af te zetten. De docente was bang dat het andere kinderen zou aanzetten tot het verven van hun haren.
![B1MWdvKCYAAYowt.jpg]()
'Ze was totaal verslagen toen haar werd verteld haar pruik af te doen. Haar kleine hartje was gebroken, het is verschrikkelijk. De kleur is inderdaad fel, maar ze heeft het recht zelf de kleur te kiezen die zij wil dragen', zegt Ashanti's moeder, Phoebe Smith tegen Daily Mail.
'Het is een paarse pruik, de andere kinderen zouden haar echt wel begrepen hebben. Ik heb nog maar een paar jaar met haar en we willen dat ze daar volledig van geniet.'
'Betoverend en prachtig'
'Toen ik met haar de school inliep kwamen er drie docenten op ons af die tegen haar zeiden ze er betoverend en prachtig uitzag. Ook zeiden ze dat ze haar pruik mooi vonden.' Phoebe dacht haar dochter inclusief pruik met een gerust hart in de school achter te kunnen laten, maar niets bleek minder waar. 'Zodra ik hun mijn rug toekeerde moest Ashanti haar pruik afdoen. Het was zo beschamend voor haar.'Het meisje schaamt zich zo, dat zij sinds het voorval niet meer terug naar school wil.
De school zegt met de moeder in overleg te willen gaan.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)las-af-te-doen.dhtml
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !