abonnement Unibet Coolblue
  zondag 9 november 2014 @ 16:04:09 #176
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146465920
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 14:53 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Al die duikers lijken toch op elkaar. Heb je er 1 gezien, dan heb je ze allemaal gezien.
quote:
2s.gif Op zondag 9 november 2014 14:58 schreef Bami-Powner het volgende:

[..]

inderdaad die lijken allemaal op elkaar, er iets niets wat een beetje anders uitziet :r
Dit is hetzelfde als zeggen dat er geen verschil is tussen hatchbacks omdat ze allemaal driedeurs zijn.
  zondag 9 november 2014 @ 16:10:12 #177
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146466060
Ja alle truien zijn hetzelfde, ze hebben allemaal 2 mouwen, niks is anders.
pi_146467464
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 13:31 schreef x3ro het volgende:

[..]

Logisch, vooral gezien het toch nog een aardig bedrag was en bijna niet gedragen word. Hier ook maar een plaatje gemaakt. De two tone Rolex heb ik na een tijd in bruikleen helaas niet gedaan. Is mij wat te klassiek. De andere twee zijn wel in mijn bezit. Wel is de two tone nog in de familie(doorgespeeld naar iemand anders die er wel blij mee is)

[ afbeelding ]
De DJ zou een mooie aanvulling zijn geweest op je collectie, maar zoals je zei vind je een GMT mooier. Ik ben het daar wel mee eens, ik heb er zelf ook een tijd een gedragen, een stalen model. Ik heb niet zoveel met de DJ modellen van Rolex, hoewel ik wel een tijd een Milgauss gehad heb.
Je speedy en MB mogen er trouwens wel zijn, leuke klokjes allebei.

Ik snap trouwens niet zo goed wat velen niet kunnen aan een volgouden model, op internationale fora is dat heel anders namelijk. Ik zou trouwens zelf niet snel een volgouden model kopen, omdat je voordat geld ook weer hele andere modellen kunt kopen.

Een belangrijke reden voor mij om bij Rolex te blijven, is omdat ze goedkoop te servicen zijn (rond de 500-600 euro bij een AD en rond de 200 euro bij een onafhankelijke horlogemaker) en dat de duur van de service vaak maar uit een aantal weken bestaat. Andere merken doen daar veel en veel langer over en zitten vaak zeker over de 1000 euro voor een servicebeurt. Natuurlijk heb ik het hier dan wel over klokjes met een volledig in-house caliber.
  zondag 9 november 2014 @ 16:53:28 #179
379089 Bami-Powner
Saffraanexpert
pi_146467624
quote:
9s.gif Op zondag 9 november 2014 16:04 schreef Twiitch het volgende:

[..]

[..]

Dit is hetzelfde als zeggen dat er geen verschil is tussen hatchbacks omdat ze allemaal driedeurs zijn.
je kan best wel creatief zijn met een duiker te ontwerpen. :P
Ik drink geen kraantjeswater.
pi_146469334
Totaal geen problemen mee om zoiets te dragen, alleen geen geld er voor

  zondag 9 november 2014 @ 17:38:56 #181
58560 Oksel
Gezellig.
pi_146469582
Wat vinden jullie hiervan?









quote:
For our premium models we use a hand decorated Swiss Unitas 6498-1 movement. These movements are fully decorated by hand and plated with 14crt white gold and yellow gold. The platine has been hand carved with the famous Guilloche. Even the screws are decorated, they're blued with heat. Pure craftmanship.
Nieuw lokaal gemaakt horloge. Kan hier nr #13 kopen. Rond de 1500 EUR.

Ik vind het wel tof. Uniek, lokaal. Alleen is de prijs/kwaliteitverhouding wat?
  zondag 9 november 2014 @ 17:39:54 #182
165633 eriksd
The grand facade...
pi_146469623
Meh.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 9 november 2014 @ 17:54:45 #183
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_146470139
Ik hoop dat ik m'n rolex terug heb bij kerst. Moest toch naar de horlogemakert :S
pi_146470207
quote:
Nieuw lokaal gemaakt horloge. Kan hier nr #13 kopen. Rond de 1500 EUR.

Ik vind het wel tof. Uniek, lokaal. Alleen is de prijs/kwaliteitverhouding wat?
Ik heb er ook naar gekeken. Ik ben een fan van de Unitas, maar het design van de dial is ronduit meh inderdaad + iets te groot voor mijn pols met een ltl van 51,6mm.
  zondag 9 november 2014 @ 19:11:54 #185
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_146473187
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 17:32 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Totaal geen problemen mee om zoiets te dragen, alleen geen geld er voor

[ afbeelding ]
Ik vind goud gewoon niet staan bij een man. Maar dat is een kwestie van smaak.
  zondag 9 november 2014 @ 20:53:10 #186
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_146477224
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 16:48 schreef Fisherman het volgende:

[..]

De DJ zou een mooie aanvulling zijn geweest op je collectie, maar zoals je zei vind je een GMT mooier. Ik ben het daar wel mee eens, ik heb er zelf ook een tijd een gedragen, een stalen model. Ik heb niet zoveel met de DJ modellen van Rolex, hoewel ik wel een tijd een Milgauss gehad heb.
Je speedy en MB mogen er trouwens wel zijn, leuke klokjes allebei.

Ik snap trouwens niet zo goed wat velen niet kunnen aan een volgouden model, op internationale fora is dat heel anders namelijk. Ik zou trouwens zelf niet snel een volgouden model kopen, omdat je voordat geld ook weer hele andere modellen kunt kopen.

Een belangrijke reden voor mij om bij Rolex te blijven, is omdat ze goedkoop te servicen zijn (rond de 500-600 euro bij een AD en rond de 200 euro bij een onafhankelijke horlogemaker) en dat de duur van de service vaak maar uit een aantal weken bestaat. Andere merken doen daar veel en veel langer over en zitten vaak zeker over de 1000 euro voor een servicebeurt. Natuurlijk heb ik het hier dan wel over klokjes met een volledig in-house caliber.
Die DJ was zeer zeker een mooi horloge, maar zo'n GMT past een stuk beter bij mij als persoon en hoe ik voorkom en mij kleed. Zodoende vond ik het zonde om als student (voor mij) zoveel stuk te slaan op een horloge wat niet helemaal naar mijn smaak is. Mijn Speedy en MB(dank aan een forummember daarvoor) ben ik ook zeer blij mee. Denk dat ik in het geval van een GMT voor de volgende kleur/bracelet combo hebben gekozen, heerlijk gewoon.



Zo'n Milgauss heb ik ook altijd leuk gevonden, vooral de kleurcombo's van bij de Basel beurs van dit jaar spraken mij wel aan. Ook leuk wanneer je leest met welke reden de Milgauss in eerste instantie geproduceerd is. Net zoals onder andere de GMT, ontworpen als puur functionele horloges. Denk dat die haat jegens volgouden modellen ook deels met de oer Hollandsche ''boven het maaiveld'' mentaliteit heeft te maken. Ga maar eens bij onze buren in het oosten of zuiden kijken, daar is het een stuk meer geaccepteerd.

Overigens kan ik zelf ook wel warm lopen voor zo'n model als gepost door DarkerThanBlack. Alleen heeft het model met de zwarte bezel en dial zoals onderstaande mijn voorkeur. En net zoals DTB, totaal geen probleem mee, alleen geen geld er voor :+



@SugeLucky Ik hoop met je mee, dat je hem tijdens het kerstdiner in vol ornaat om de pols mag hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door x3ro op 09-11-2014 21:04:14 ]
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_146477978
Mooie Rolexen allemaal :) Ik ben momenteel meer in een "mooi versleten" fase :)



Een mooie jaren '50 Rolex zou ik wel eens willen hebben ja....
...
pi_146479755
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 19:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind goud gewoon niet staan bij een blanke man. Maar dat is een kwestie van smaak.
8}
pi_146493417
Ik heb pas een erfstuk een beetje opgeknapt.



Hij loopt nog goed, maar wel met een flinke afwijking. Nu wil ik hem graag laten servicen, Iemand een idee waar ik dat het beste kan laten doen? Omgeving Dordt/Rotterdam.
pi_146500057
Ik heb dit horloge gevonden met opruimen, iemand enig idee of dit nog waarde heeft?




Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_146500254
Zenith is een behoorlijk merk. Hier zie je wat advertenties van tweedehands Zenith zakhorloges.

http://www.chrono24.com/en/zenith/pocket-watches--poc.htm
http://www.ebay.com/bhp/zenith-pocket-watch

Staar je niet blind op de bedragen die je daar ziet; conditie, conditie en conditie zijn het belangrijkst. Misschien een goed idee om je even te registreren op Watchuseek en daar in de vintage-sectie een topic te openen. Daar zitten kenners.

Mooie vondst in ieder geval! Enig idee hoe je er aan komt?


verder:
quote:
Movement serial numbers, I am not sure when they started, have always had seven digits (at least the ones I have seen). Zenith reached the 2 million mark around the middle of WWI (ca. 1916-1917) on those and the three million mark around 1930. As for case serial numbers, I have no idea what the number range is there, I'm afraid. I do know, however, that around 1963, Zenith introduced a new system which went ###X### where the #s are numbers and the X is a letter (A at first, later D and lastly E before the system was phased out again). It therefore sounds as if you have a wrist watch from before 1963. Some pictures of the thing will help us a little more, though.
http://forums.watchuseek.(...)r-dating-355335.html
Jouw serienummer is 2.980.373, dus zal van de jaren '30 zijn. De 0.925 inscriptie geeft aan dat het zilver is.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_146502758
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 15:37 schreef Skv het volgende:
Zenith is een behoorlijk merk. Hier zie je wat advertenties van tweedehands Zenith zakhorloges.

http://www.chrono24.com/en/zenith/pocket-watches--poc.htm
http://www.ebay.com/bhp/zenith-pocket-watch

Staar je niet blind op de bedragen die je daar ziet; conditie, conditie en conditie zijn het belangrijkst. Misschien een goed idee om je even te registreren op Watchuseek en daar in de vintage-sectie een topic te openen. Daar zitten kenners.

Mooie vondst in ieder geval! Enig idee hoe je er aan komt?

verder:

[..]

http://forums.watchuseek.(...)r-dating-355335.html
Jouw serienummer is 2.980.373, dus zal van de jaren '30 zijn. De 0.925 inscriptie geeft aan dat het zilver is.
thanks man! Ik zal mij daar eens registreren.

Het horloge was al bijna op de stort terecht gekomen!
Mijn vader is recent naar een tehuis gegaan en ik heb veel spullen moeten opruimen en weggooien, waaronder dus een oud colbertje waar dit horloge inzat. Bij het op een stapel leggen ervan zag ik opeens een kettinkje uit de voering komen. De binnenzak bleek doorgescheurd te zijn en het horloge was in de voering terecht gekomen.
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_146502955
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 15:30 schreef Fukushima het volgende:
Ik heb dit horloge gevonden met opruimen, iemand enig idee of dit nog waarde heeft?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke vondst. I vraag me trouwens af of beide wijzers origineel zijn, aangezien slechts 1 ervan een breguet wijzer is.
Qua waarde kan je alleen refereren eigenlijk. Er zijn veel verschillende gradaties van afwerking van dit caliber gemaakt.
Ontbreken van aantal jewels enz. duiden erop dat de gradatie van afwerking bij dit uurwerk vrij standaard is. Er zijn verschillende soorten aantallen jewels gebruikt. Daarnaast is er ook nog een chronometerversie van.

Qua waarde moet je waarschijnlijk denken aan een euro of 500-600, mits deze natuurlijk nog goed loopt.
pi_146503237
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2014 20:53 schreef x3ro het volgende:

[..]

Die DJ was zeer zeker een mooi horloge, maar zo'n GMT past een stuk beter bij mij als persoon en hoe ik voorkom en mij kleed. Zodoende vond ik het zonde om als student (voor mij) zoveel stuk te slaan op een horloge wat niet helemaal naar mijn smaak is. Mijn Speedy en MB(dank aan een forummember daarvoor) ben ik ook zeer blij mee. Denk dat ik in het geval van een GMT voor de volgende kleur/bracelet combo hebben gekozen, heerlijk gewoon.

[ afbeelding ]

Zo'n Milgauss heb ik ook altijd leuk gevonden, vooral de kleurcombo's van bij de Basel beurs van dit jaar spraken mij wel aan. Ook leuk wanneer je leest met welke reden de Milgauss in eerste instantie geproduceerd is. Net zoals onder andere de GMT, ontworpen als puur functionele horloges. Denk dat die haat jegens volgouden modellen ook deels met de oer Hollandsche ''boven het maaiveld'' mentaliteit heeft te maken. Ga maar eens bij onze buren in het oosten of zuiden kijken, daar is het een stuk meer geaccepteerd.

Overigens kan ik zelf ook wel warm lopen voor zo'n model als gepost door DarkerThanBlack. Alleen heeft het model met de zwarte bezel en dial zoals onderstaande mijn voorkeur. En net zoals DTB, totaal geen probleem mee, alleen geen geld er voor :+

[ afbeelding ]

@SugeLucky Ik hoop met je mee, dat je hem tijdens het kerstdiner in vol ornaat om de pols mag hebben.
Heerlijke klokken die je laat zien. Volgoud is natuurlijk wel erg kwetsbaar om elke dag te dragen. Bij een volgouden kast heb ik trouwens liever een lederen band, zoals bijvoorbeeld bij de Daytona.
Staat wat sjieker. 2 tone vind ik natuurlijk wel kunnen, ik draag het momenteel zelf ook.

quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2014 19:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ik vind goud gewoon niet staan bij een man. Maar dat is een kwestie van smaak.
Mijn biologische roots liggen in Indonesie, het staat idd mooi op een wat getinte huid. Bij een blanke huid vind ik het ook gewoon staan hoor. Het goud valt dan wat meer op denk ik.
pi_146508906
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 11:37 schreef Glad_Janus het volgende:
Ik heb pas een erfstuk een beetje opgeknapt.

[ afbeelding ]

Hij loopt nog goed, maar wel met een flinke afwijking. Nu wil ik hem graag laten servicen, Iemand een idee waar ik dat het beste kan laten doen? Omgeving Dordt/Rotterdam.
Ik hoor goede verhalen over Dirk Oskam, ken hem niet en ben er ook nooit geweest, maar je kunt eens contact met hem nemen. Hij zit in Rotterdam Zuid.
  maandag 10 november 2014 @ 23:18:32 #196
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146518153
Oehhhh ik ben al enige tijd aan het kijken voor een horloge van 2500 en als gij echt echt ECHT mooi is 3000. De mille miglia reeks van chopard staat al heel land op nr 1. Maar pfff er is een concurent opgedoken! tag heuer carrera! Op m'n 35ste wil ik een horloge gaan kopen. Leuk moment en leuk cadeautje voor me zelf :P maar pfff keuzes... Keuzes....
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146524909
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 23:18 schreef ook_gek het volgende:
Oehhhh ik ben al enige tijd aan het kijken voor een horloge van 2500 en als gij echt echt ECHT mooi is 3000. De mille miglia reeks van chopard staat al heel land op nr 1. Maar pfff er is een concurent opgedoken! tag heuer carrera! Op m'n 35ste wil ik een horloge gaan kopen. Leuk moment en leuk cadeautje voor me zelf :P maar pfff keuzes... Keuzes....
Waarom ben je zo prijs georienteerd? Je kunt beter kopen wat je mooi vindt, dan een horloge kopen wat precies het budget is op dit moment. Als het niet toereikend is, dan beter even doorsparen, anders ga je er op den duur geld aan verliezen. Zeker de merken die je noemt schrijven erg veel en snel af.
Chopard is trouwens wel een ondergewaardeerd merk. Zeker hun eigen uurwerken. Echter de Mille Miglia heeft jammer genoeg een simpele eta als aandrijving. Jammer genoeg zie je dat niet terug in de nieuweprijs, maar wel in de afschrijving.
Mocht je hem nooit meer weg willen doen, dan is afschrijving natuurlijk geen belangrijk punt, maar aangezien je nu al twijfeld moet je daar rekening mee houden.
  dinsdag 11 november 2014 @ 11:04:41 #198
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146526953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 09:46 schreef Fisherman het volgende:

[..]

Waarom ben je zo prijs georienteerd?
Omdat dit de prijs is die ik maximaal wil uitgeven voor een horloge.

quote:
Je kunt beter kopen wat je mooi vindt, dan een horloge kopen wat precies het budget is op dit moment.
Dan had ik een Van der Gang of een iwc portuguese gekocht van 5k plus. Dromen zijn leuk. En soms nog leuker zelfs als ze nog lang niet uitkomen. Alles maar kopen wat je wilt is ook niet meer leuk.

quote:
Als het niet toereikend is, dan beter even doorsparen, anders ga je er op den duur geld aan verliezen. Zeker de merken die je noemt schrijven erg veel en snel af.
Het zijn beide een 2de hands model. Dus de afschrijving is al gedaan en redelijk stabiel. Al is her niet de bedoeling ze na 2 of meerdere jaren weg te doen.

quote:
Chopard is trouwens wel een ondergewaardeerd merk. Zeker hun eigen uurwerken. Echter de Mille Miglia heeft jammer genoeg een simpele eta als aandrijving.
Dat is mij ook verteld inderdaad en dat is jammer. Maar het model vind ik zelf gewoon heel erg mooi. Net als het evenement mille miglia. Dus dar kokt goed uit :P

quote:
Jammer genoeg zie je dat niet terug in de nieuweprijs, maar wel in de afschrijving.
Ik koop geen nieuwe dus dit valt af voor mij.

quote:
Mocht je hem nooit meer weg willen doen, dan is afschrijving natuurlijk geen belangrijk punt, maar aangezien je nu al twijfeld moet je daar rekening mee houden.
De vraag is meer "welke komt er eerder"

Mijn moeder is volgend jaar op m'n 35ste precies 5 jaar geleden overleden. Ze heeft mij een bedrag gegeven om daar iets speciaals van te kopen. Ik ben geen sierraden man op een horloge na. Je zult begrijpen dat een "simpel" hooge dan opeens emotionele waarde krijgt. Daar komt bij dat ik altijd gek ben geweest van horloge's. En nu is het tijd om eens wat serieus te kopen :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_146531091
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 november 2014 11:04 schreef ook_gek het volgende:
Dat is mij ook verteld inderdaad en dat is jammer. Maar het model vind ik zelf gewoon heel erg mooi. Net als het evenement mille miglia. Dus dar kokt goed uit :P
geweest van horloge's. En nu is het tijd om eens wat serieus te kopen :)
ik naam aan dat 2ehands geen optie was. 2e hands is er voor dat geld wel wat specialers te krijgen. Voor 2500-3000 is een Omega of IWC ook wel bereikbaar namelijk. Maar goed als je alleen voor het uiterlijk van het horloge gaat zijn er natuurlijk geen alternatieven.
  dinsdag 11 november 2014 @ 13:33:48 #200
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_146531427
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 13:22 schreef Fisherman het volgende:

[..]

ik naam aan dat 2ehands geen optie was. 2e hands is er voor dat geld wel wat specialers te krijgen. Voor 2500-3000 is een Omega of IWC ook wel bereikbaar namelijk. Maar goed als je alleen voor het uiterlijk van het horloge gaat zijn er natuurlijk geen alternatieven.
2de hands is zeker wel een optie :D maar ik heb geen 1 mooie omega gezien en de IWC zijn er wel hele mooie maar niet voor die prijs helaas. Wat ik san mooi vind natuurlijk :D

Maar als je wil, doe jij een een paar voorstellen? En dan wel graag de 2 eerder genoemde modellen als richrlijn nemen. Rolxel of soort gelijke horloge's kan je weg laten en duikers ook.
Ben benieuwd!

Kleine aanvulling. Het uurwerk hoeft niet het beste van het beste te zijn. Ik zoek balans tussen model / uiterlijk en kwalitijd uurwerk.

[ Bericht 5% gewijzigd door ook_gek op 11-11-2014 13:42:37 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')