Als jij ontslag neemt en aan de nieuwe werkgever niet doorgeeft dat je eigenlijk nog in de ziektewet zit, dan ben je misschien verwijtbaar werkeloos.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:26 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een probleem moeten zijn? Mijn klachten zijn ontstaan door de gespannen verhouding tussen mij en mijn leidinggevende. Het is dan toch een hele verstandige keuze om elders te gaan werken. Stel dat ik word ontslagen gedurende mijn proefperiode, zou dat geen gevolgen mogen hebben voor mijn uitkering?
Je hoeft volgens het UWV niks over ziekte te zeggenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:35 schreef Maax het volgende:
[..]
Als jij ontslag neemt en aan de nieuwe werkgever niet doorgeeft dat je eigenlijk nog in de ziektewet zit, dan ben je misschien verwijtbaar werkeloos.
Je verzwijgt immers belangrijke feiten aan je nieuwe werkgever.
Ik zou je als werkgever er in ieder geval gelijk uit bonjouren als je zoiets verzwijgt.
En vergeet niet, het gras is altijd groener aan de overkant.
Je moet goed opletten wat je nu doet. Zolang je nog in dienst bent bij je huidige werkgever, ben je goed beschermd, financieel gezien. Zodra je ontslag neemt, niet meer. Je moet dus zeker weten dat je écht van die burn-out afbent, of dat je niet je nieuwe baan alsnog in korte tijd verliest. Om welke reden dan ook. Want dan kun je in de problemen komen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:26 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een probleem moeten zijn? Mijn klachten zijn ontstaan door de gespannen verhouding tussen mij en mijn leidinggevende. Het is dan toch een hele verstandige keuze om elders te gaan werken. Stel dat ik word ontslagen gedurende mijn proefperiode, zou dat geen gevolgen mogen hebben voor mijn uitkering?
Je bedoelt als je op Maandagochtend op je nieuwe werkplek een stil plekje zoekt en dan opbelt met:quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef deDeurwaarder het volgende:
Dank iedereen voor alle tips. Laat ik mijn vraag iets anders insteken:
Stel dat ik mij niet beter meld, neemt het UWV dan contact op met mijn nieuwe werkgever zodra ik hier begin...
Ja, dit is toch geen manier van weggaan bij je huidige werk? Dat rond je toch netjes af?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:45 schreef deDeurwaarder het volgende:
Dank iedereen voor alle tips. Laat ik mijn vraag iets anders insteken:
Stel dat ik mij niet beter meld, neemt het UWV dan contact op met mijn nieuwe werkgever zodra ik hier begin...
Wacht even. Uiteraard dien ik morgen mijn ontslag in...Gaat nu over het wel/niet beter melden dus wel of niet ziek uit dienst gaanquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:51 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja, dit is toch geen manier van weggaan bij je huidige werk? Dat rond je toch netjes af?
Weet je, ik weet niet welke volgorde het beste is. Maar wel dat je geheid ellende krijgt als je niet eerlijk bent.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:52 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Wacht even. Uiteraard dien ik morgen mijn ontslag in...Gaat nu over het wel/niet beter melden dus wel of niet ziek uit dienst gaan
Volgens het UWV hoef je niets te vertellen over ziekteverledenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Weet je, ik weet niet welke volgorde het beste is. Maar wel dat je geheid ellende krijgt als je niet eerlijk bent.
Wel als ik ziek uit dienst ga....quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:54 schreef Lienekien het volgende:
Als je nog geen 42 weken ziek bent, heeft het UWV toch nog niks met jou te maken?
Nou, dat moet je dan maar vermijden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:55 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Wel als ik ziek uit dienst ga....
Volgens de wet moet jij in je CV of bij je sollicitatie kenbaar maken als er zaken zijn die een belemmering kunnen zijn bij de uitoefening van de functie.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:54 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Volgens het UWV hoef je niets te vertellen over ziekteverleden
Eens.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:58 schreef hottentot het volgende:
[..]
Volgens de wet moet jij in je CV of bij je sollicitatie kenbaar maken als er zaken zijn die een belemmering kunnen zijn bij de uitoefening van de functie.
In de ziektewet zitten met een burn-out hebben voldoet daar volgens mij wel aan.
Niet helemaal mee eens. Het is namelijk ontstaan door de manier waarop mijn leidinggevende met mij is omgegaan. Volgens mijn psycholoog lost een nieuwe baan en een normale manager mijn problemen op..quote:
Dit geloof ik niet. Echt niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef deDeurwaarder het volgende:
Volgens mijn psycholoog lost een nieuwe baan en een normale manager mijn problemen op..
Dit klinkt ook al berekenend.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Het is namelijk ontstaan door de manier waarop mijn leidinggevende met mij is omgegaan. Volgens mijn psycholoog lost een nieuwe baan en een normale manager mijn problemen op..
Jammer dit, echt jammerquote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:06 schreef Boca_Raton het volgende:
Je begint nu dingen te verzinnen TS. Dit gaat 'm niet worden zo. Je komt ermee in de problemen.
Draai het eens om. Wat vind jij de meest correcte manier om je huidige baan op te zeggen? Er sneaky tussenuit knijpen valt daar toch hopelijk niet onder?quote:
Dan heb je in elk geval geen burn-out. Dat gaat namelijk niet even in een weekendje voorbij, depressies heb ik geen ervaring mee.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:02 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Het is namelijk ontstaan door de manier waarop mijn leidinggevende met mij is omgegaan. Volgens mijn psycholoog lost een nieuwe baan en een normale manager mijn problemen op..
Spijker op z'n kop.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 20:09 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dan heb je in elk geval geen burn-out.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |