Hoezo denk je dat?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik vraag me af of je door de proeftijd komt.
Omdat TS ziek isquote:
Als de opzegtermijn een maand is zie ik sowieso niet in hoe het ontslag kan worden geweigerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:53 schreef hottentot het volgende:
Als jij één maand opzegtermijn hebt dan is morgen de laatste dag dat je nog tijdig op kunt zeggen.
In jou geval denk ik dat je gewoon het verhaal uit moet leggen aan je oude werkgever, en aangezien hij ook weinig tot niets heeft aan een zieke werknemer die ook nog een hoop geld kost denk ik niet dat deze je ontslag zal weigeren.
Maar is je nieuwe baan zoveel anders dat je hier wel gelijk vol kunt functioneren, ziekte verzwijgen bij de sollicitatie kan best wel nadelig uitpakken.
Laten wij dat even achterwege laten. Ben voornamelijk benieuwd hoe ik dit het beste dien af te handelen.quote:
nr 3quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Laten wij dat even achterwege laten. Ben voornamelijk benieuwd hoe ik dit het beste dien af te handelen.
1. Morgen eerst beter melden en daarna direct mijn ontslag indienen
2. Morgen ontslag indienen en vlak voordat ik uit dienst treed beter melden
3. Morgen ontslag indienen en helemaal niet beter melden
Beter melden doe je als je weer 100% beter en inzetbaar bent. Dat is niet afhankelijk van je ontslag.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:24 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Laten wij dat even achterwege laten. Ben voornamelijk benieuwd hoe ik dit het beste dien af te handelen.
1. Morgen eerst beter melden en daarna direct mijn ontslag indienen
2. Morgen ontslag indienen en vlak voordat ik uit dienst treed beter melden
3. Morgen ontslag indienen en helemaal niet beter melden
Als je net 3 weken Bali achter de rug hebt zal ie wel niet zo veel meer over hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Heb je nog verlofdagen? Anders zou je kunnen overwegen om die op te nemen tot aan 1 december (in overleg met je baas) en je dan beter te melden per de eerste verlofdag.
Het feit dat ik een andere baan heb is voor mij een gigantische opluchting. Hoef namelijk niet meer voor die waardeloze toko te werken onder die duivel (leidinggevende). Ik merk namelijk dat ik wel graag weer aan de slag wilquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:32 schreef Rewimo het volgende:
Als je je morgen beter meldt, moet je de komende maand gewoon werken. Kun je dat? Zo ja, dan zou ik dat doen. Zo nee, dan kun je beter ziek gemeld blijven. Je ontslag indienen moet je morgen sowieso anders kun je niet op 1 december beginnen bij je nieuwe baan.
jaquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:54 schreef Lienekien het volgende:
En weet je zeker dat je maar een maand opzegtermijn hebt?
Dus je wilt die maand niet meer daar werken lijkt me.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:45 schreef deDeurwaarder het volgende:
Het feit dat ik een andere baan heb is voor mij een gigantische opluchting. Hoef namelijk niet meer voor die waardeloze toko te werken onder die duivel (leidinggevende). Ik merk namelijk dat ik wel graag weer aan de slag wil
Nou het liefste niet, maar wil ook niet ziek uit dienst.Ik had namelijk ergens op internet gelezen, dat het UWV contact gaat opnemen met je nieuwe werkgever, zodra je die hebtquote:Op donderdag 30 oktober 2014 18:56 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dus je wilt die maand niet meer daar werken lijkt me.
Daarom vroeg ik of je nog verlofdagen hebt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:02 schreef deDeurwaarder het volgende:
Nou het liefste niet, maar wil ook niet ziek uit dienst.Ik had namelijk ergens op internet gelezen, dat het UWV contact gaat opnemen met je nieuwe werkgever, zodra je die hebt
Hooguit een paar...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Daarom vroeg ik of je nog verlofdagen hebt.
Zou ik raar vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:02 schreef deDeurwaarder het volgende:
Ik had namelijk ergens op internet gelezen, dat het UWV contact gaat opnemen met je nieuwe werkgever, zodra je die hebt
Hoezo zou dat een probleem moeten zijn? Mijn klachten zijn ontstaan door de gespannen verhouding tussen mij en mijn leidinggevende. Het is dan toch een hele verstandige keuze om elders te gaan werken. Stel dat ik word ontslagen gedurende mijn proefperiode, zou dat geen gevolgen mogen hebben voor mijn uitkering?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:04 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zou ik raar vinden.
Houd er wel rekening mee dat als jij op deze manier ontslag neemt en je word elders gewipt in je proefperiode dat het mogelijk is dat je uitkering gekort word.
Dit kan gezien worden als verwijtbaar werkloos.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 19:26 schreef deDeurwaarder het volgende:
[..]
Hoezo zou dat een probleem moeten zijn? Mijn klachten zijn ontstaan door de gespannen verhouding tussen mij en mijn leidinggevende. Het is dan toch een hele verstandige keuze om elders te gaan werken. Stel dat ik word ontslagen gedurende mijn proefperiode, zou dat geen gevolgen mogen hebben voor mijn uitkering?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |