Even in mijn glazen bol kijken.quote:
Ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:14 schreef Worteltjestaart het volgende:
Even in mijn glazen bol kijken.
huhuhu kei grappig natuurlijk. je hebt daar rijkelijk staan schuddenbuiken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:12 schreef Loekie1 het volgende:
Iemand heeft mijn fiets vastgezet aan een fietsenrek en zijn slot door mijn remkabel gehaald. Ik kan de remkabel doorknippen maar is er ook een andere oplossing?
Goedkope maar degelijke damesfiets, ik weet het merk niet meer. Vanaf 0,24 komt er geen imbussleutel aan te pas, moet je toch eerst die imbus losmaken?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:25 schreef Klonk het volgende:
Dat is inderdaad vrij standaard ja, imbussleuteltje en losmaken.
Maar onze glazen bol is kaduuk, welk merk en type heb je? Of is een overgeschildere stationsfiets van onduidelijke afkomst
Ik bedoel kun je de kabel losmaken door te doen wat vanaf 0,24 wordt gezegd, dus in feite zonder gereedschap, of moet je eerst de imbus ook losdraaien?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:30 schreef Klonk het volgende:
Imbus is inderdaad alleen voor los en vast draaien
Bij het stuur is het universeel voor alle fietsen gelijk.. Bij het wiel kan er verschil zitten, maar daar is het ook zo geconstrueerd dat je het probleemloos kunt loskoppelen om eventueel het wiel er uit te moeten halen voor bandenplak whatever. Wanneer je bij het wiel de kabel afgekoppeld hebt kun je zoals in het filmpje boven de kabel van de remhendel losmaken.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:20 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb een tijd staan kijken en prutsen maar zag niet hoe het vastzat. Nu zie ik net dit filmpje en het kan zijn dat het hierop lijkt maar ik weet het niet zeker. Fiets staat aan andere kant van de stad dus ik kan er niet zo even heen lopen. Maar is dit standaard? (vanaf 0,24) Ik heb niet zo'n fiets maar een gewone damesfiets.
Dat boutje zorgt ervoor dat de kabel aan de rem vast zit, dus die moet je altijd los draaien inderdaad.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:31 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik bedoel kun je de kabel losmaken door te doen wat vanaf 0,24 wordt gezegd, dus in feite zonder gereedschap, of moet je eerst de imbus ook losdraaien?
Er mag best een losse kabel aan hangen, die plak ik wel tijdelijk vast met plakband. Het gaat er alleen om dat de kabel bij het stuur loskomt. Volgens mij loopt de kabel waar het om gaat namelijk helemaal door naar achteren.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:36 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat boutje zorgt ervoor dat de kabel aan de rem vast zit, dus die moet je altijd los draaien inderdaad.
Dan moet je niet onderaan gaan klooien, dan moet je bij de remhendel kijken hoe de boel vast zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:38 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Er mag best een losse kabel aan hangen, die plak ik wel tijdelijk vast met plakband. Het gaat er alleen om dat de kabel bij het stuur loskomt.
Dat is mooi omschrevenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:49 schreef Woelwater het volgende:
Bij je stuur aan de buitenkabel trekken zodat de binnenkabel zichtbaar wordt.
Dan de kabel naar beneden doen zodat het busje en buitenkabel onder de handel komen te hangen.
Dan het tonnetje wat aan de binnenkabel zit van de handel afhalen.
Komt goed.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:49 schreef Woelwater het volgende:
Dan de kabel naar beneden doen zodat het busje en buitenkabel onder de handel komen te hangen.
Dan het tonnetje wat aan de binnenkabel zit van de handel afhalen.
Dit lukt al niet. Er is nauwelijks beweging te krijgen in de remkabel.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:49 schreef Woelwater het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |