Vandaag start nieuwe carrière Masmeijer
Vanmorgen zou FRANK MASMEIJER wakker zijn geworden in de wetenschap of hij nog terug de gevangenis in moet of niet. Maar opnieuw liet de Belgische rechter weten meer tijd nodig te hebben om tot een uitspraak te komen. Een handigheidje?
,,Al die negativiteit om mij heen in de media, ik ben er zo klaar mee’’, verzucht FRANK MASMEIJER (56) op een terras naast het Koninklijk Concertgebouw. De oud-presentator lijkt er toch mee te moeten dealen, nu de Belgische rechter heeft laten weten wederom meer tijd nodig te hebben om tot een vonnis te komen in de geruchtmakende cokezaak waarin hij sinds 2014 betrokken is en die hem niet alleen zijn reputatie maar ook zijn huwelijk kostte.
Gisteren werd duidelijk dat Frank op 13 oktober zal horen of en waartoe hij wordt veroordeeld. Op tafel ligt een eis van zeven jaar celstraf. Vandaag verschijnt ook zijn lang aangekondigde boek Frank en Vrij, waarin hij zíjn lezing geeft van alle geruchtmakende gebeurtenissen van de laatste jaren, en waarin hij ook terugkijkt op zijn ooit zo succesvolle tv-carrière.
De ’Golden Boy’ van de NCRV hoopt nog steeds op een doorstart daarvan. In elk geval is hij vanavond op SBS6 te zien in de lange documentaire die THIJS ZEEMAN maakte en waarvoor hij Masmeijer het afgelopen jaar op meerdere momenten volgde.
Zou het kunnen zijn dat de rechter iets meer tijd nodig heeft omdat hij nog even je boek wil lezen?
,,Ik heb begrepen dat het vonnis is uitgesteld omdat het zo’n ingewikkelde zaak is, zo complex omdat er zoveel dossiers aan elkaar zijn gekoppeld.’’
De rechter is je zo niet te slim af?
,,Dat denk ik niet. De uitgeverij en ik hebben besloten gewoon vast te houden aan de datum die we hadden gepland. Er is al veel vraag naar het boek en zeker na de SBS-docu zullen mensen wel willen weten hoe ik het allemaal heb beleefd. Er staat ook niets in dat boek wat de rechter nog niet weet.’’
Is bestsellerschrijver nu je nieuwe carrière?
,,Nou, het mag duidelijk zijn dat ik wel hoop dat er een paar boeken van verkocht worden, ja. Dat zou me zeer welkom zijn. Het is gewoon een lekker leesbaar boek vol anekdotes over vroeger in Hilversum, en veel aandacht voor de zaak. Met veel details uit het politiedossier ook.’’
Die je vrijpleiten?
,,Ik zou zeggen: lees het maar.’’
Hou je het allemaal nog vol?
,,Het duurt allemaal wel lang, ja. Graag had ik gisteren gehoord waar ik aan toe zou zijn. Maar nu hoor ik dus vandaag pas wanneer het vonnis komt. Dan kan ik eindelijk een nieuwe start maken en deze zaak achter me laten.’’
http://www.telegraaf.nl/p(...)ere_Masmeijer__.html