Broccoli staat nu op. Wat heb je erdoor gedaan? ham?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik zou wel iets van hakken/stampen/mixen op het eind, tenminste, misschien is het met stukjes ook wel lekker hoor.
Mijn soepje zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk geen gebonden soep, maar als de broccoli helemaal kapot is dan word die soep vanzelf iets dikker. En dat vind ik juist altijd lekker.
Ik ga het binnenkort een keer proberen! Klinkt als een goede weekendlunchquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:17 schreef Myraela het volgende:
Ik zou wel iets van hakken/stampen/mixen op het eind, tenminste, misschien is het met stukjes ook wel lekker hoor.
Mijn soepje zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Het is natuurlijk geen gebonden soep, maar als de broccoli helemaal kapot is dan word die soep vanzelf iets dikker. En dat vind ik juist altijd lekker.
Ik las dat je champignons, witlof of prei in je broccoli soep wilde gooienquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:23 schreef Myraela het volgende:
Dat is rauwe ham, ja. Past er goed bij, maar is niet noodzakelijk. Is wel lekker om sowieso in huis te hebben. Is ook erg lekker bij bijvoorbeeld champignons, witlof of prei.Veel smaak, weinig calorieën.
Ik stel doelen altijd in kilo's. En dan is 0.5 a 1 kilo per week een realistisch streven. Vooral niet teveel focussen op hoe snel het gaat, het gaat niet om de snelle kilo's maar om de permanente kilo's.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:20 schreef sanger het volgende:
Op advies van de HA moet ik afvallen tot ik een gezond gewicht/BMI bereikt heb. Maar ik ben hierin wel helemaal nieuw....
Nu zit ik op een BMI van 29,4. Ik wil dus naar 25 (of moet eigenlijk). Om dit te bereiken wil ik mezelf tussentijdse doelen stellen, maar weet dus totaal niet wat realistisch is in deze.
Ik ga 3x per week sporten (1x voetbal, 2x sportschool). Wil dit ook rustig opbouwen, doe nu niets structureels aan sport. Daarnaast ga ik nog meer op eet- en drinkpatroon letten. Maar wat is nu een beetje een realistische doelstelling? Hoeveel kan je je BMI veranderen in bv een maand? In welke tijd moet ik op de 25 kunnen zitten?
Ik zou uitgaan van 0.5kg per week. Dus in een maand moet je 2 kilo kwijt kunnen zijn. In principe wel wat meer, maar hou die 2kg aan. En stel tussentijdse doelen eerstquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:20 schreef sanger het volgende:
Op advies van de HA moet ik afvallen tot ik een gezond gewicht/BMI bereikt heb. Maar ik ben hierin wel helemaal nieuw....
Nu zit ik op een BMI van 29,4. Ik wil dus naar 25 (of moet eigenlijk). Om dit te bereiken wil ik mezelf tussentijdse doelen stellen, maar weet dus totaal niet wat realistisch is in deze.
Ik ga 3x per week sporten (1x voetbal, 2x sportschool). Wil dit ook rustig opbouwen, doe nu niets structureels aan sport. Daarnaast ga ik nog meer op eet- en drinkpatroon letten. Maar wat is nu een beetje een realistische doelstelling? Hoeveel kan je je BMI veranderen in bv een maand? In welke tijd moet ik op de 25 kunnen zitten?
Weet niet of dat erg lekker is.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:23 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik ga het binnenkort een keer proberen! Klinkt als een goede weekendlunch
Als je iets minder water toevoegt, krijg je toch ook een wat meer gebonden soep? Of kan er eventueel nog iets van allesbinder bij naderhand (of is dat vloeken in de kerk)?
Heb ik in huisquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:23 schreef Myraela het volgende:
Dat is rauwe ham, ja. Past er goed bij, maar is niet noodzakelijk. Is wel lekker om sowieso in huis te hebben. Is ook erg lekker bij bijvoorbeeld champignons, witlof of prei.Veel smaak, weinig calorieën.
En overal zit suiker in! Zoals in die kipfilet. Of gerookte zalm. Of zwarte bonen in blikquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:35 schreef Myraela het volgende:
Ik schrik soms trouwens wel als ik op verpakking kijken. Door de rauwe ham was ik blij verrast. 108 kcal per 100 gram. Maar ik heb ook een gekruide kipfilet en die is dan weer 180 kcal per 100 gram.
Is nog steeds niet heel slecht, maar kipfilet zelf heeft 100 kcal per 100 gram, dus stiekem ging ik er vanuit dat het broodbeleg dat ook zou hebben.Stomme gedachte natuurlijk.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:32 schreef Myraela het volgende:
En je kunt echt overal wel soep van maken. Zeker nu het weer wat kouder is vind ik dit echt de fijnste manier om een flinke lading groenten naar binnen te krijgen.
Ja het is echt achterlijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En overal zit suiker in! Zoals in die kipfilet. Of gerookte zalm. Of zwarte bonen in blik![]()
Daar schrok ik van toen ik eens echt op verpakkingen ging kijken.
Ik heb wel eens botersla gehad ergens waar niet alleen van die witte slasaus uit een fles doorging, maar ook een eetlepel kristalsuiker! Ik wist niet wat ik zag. En afgelopen zaterdag nog op een verjaardag had iemand gehaktballetjes gemaakt, maar die smaakten heel heel erg zoet. Yuck.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:
Ja het is echt achterlijk.En het stomme is dat mensen ook hun vers gekookte maaltijden naar die smaak aanpassen. Ik heb thuis bijvoorbeeld geleerd om een lepel suiker door de pastasaus te doen. Doe ik nu niet meer, maar dat was toen gewoon omdat je die smaak gewend was.
Stom eigenlijk.
Bah.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb wel eens botersla gehad ergens waar niet alleen van die witte slasaus uit een fles doorging, maar ook een eetlepel kristalsuiker! Ik wist niet wat ik zag. En afgelopen zaterdag nog op een verjaardag had iemand gehaktballetjes gemaakt, maar die smaakten heel heel erg zoet. Yuck.
Dat had toch iemand in Nederland een jaar lang gedaan? En daar een boek over geschreven. Kwam hij gewoon aanschuiven en at mee met wat de pot schaft. Dus ook bij allerlei andere culturen in Nederland, maar ook gewone gezinnen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:44 schreef Myraela het volgende:
Bah.Ik zou best wel eens met heel veel verschillende normale gezinnen mee willen eten om te kijken hoe zij eten.
Mijn moeder flikkert overal kilo's zout bij, kookt alles helemaal kapot totdat het pap is, flikkert een halve pot suiker over de bieten, doet door de soep een halve pot maggi...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:44 schreef Myraela het volgende:
[..]
Bah.Ik zou best wel eens met heel veel verschillende normale gezinnen mee willen eten om te kijken hoe zij eten.
Enige wat ik eet uit pot is rode koolquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:48 schreef Qwea het volgende:
Mijn moeder flikkert overal kilo's zout bij, kookt alles helemaal kapot totdat het pap is, flikkert een halve pot suiker over de bieten, doet door de soep een halve pot maggi...![]()
Ooh en eet ALLES uit pot.
Zoals al eerder hier gezegd is een halve kilo per week een mooi doel (dus tot de kerst een kilo of 4). Hoe lang het duurt voor je op 25 zit hangt af van je gewicht, dus zoek even zo'n BMI berekentool op internet en kijk hoeveel je moet wegen voor 25 en dan weet je hoe je met een halve kilo per week daar komt.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:20 schreef sanger het volgende:
quote:
Oh echt? Nooit over gehoord. Lijkt me erg leuk om te lezen dan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat had toch iemand in Nederland een jaar lang gedaan? En daar een boek over geschreven. Kwam hij gewoon aanschuiven en at mee met wat de pot schaft. Dus ook bij allerlei andere culturen in Nederland, maar ook gewone gezinnen.
Hier thuis kwam ook veel uit pot.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn moeder flikkert overal kilo's zout bij, kookt alles helemaal kapot totdat het pap is, flikkert een halve pot suiker over de bieten, doet door de soep een halve pot maggi...![]()
Nice. Dit was kookles van Myr, nu nog even fotoles want van die van Myr krijg ik meer honger dan de jouwequote:
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:25 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik stel doelen altijd in kilo's. En dan is 0.5 a 1 kilo per week een realistisch streven. Vooral niet teveel focussen op hoe snel het gaat, het gaat niet om de snelle kilo's maar om de permanente kilo's.
Succes in ieder geval.
Dus in kilo's in handiger begrijp ik. Dan ga ik inderdaad uti van 0,5 kg/week. Ik bennu juist bezig met tussentijdse doelstellingen en wil boven alles voorkomen dat deze onrealistisch zijn, niets werkt demotiverender dan dat namelijkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zou uitgaan van 0.5kg per week. Dus in een maand moet je 2 kilo kwijt kunnen zijn. In principe wel wat meer, maar hou die 2kg aan. En stel tussentijdse doelen eerst
Ja hallo, telefoon foto van spiegerreflex is teveel moeitequote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:50 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nice. Dit was kookles van Myr, nu nog even fotoles want van die van Myr krijg ik meer honger dan de jouwe
Ach, alleen maar gezellig. Mag je een half jaar met ons posten!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:51 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Dus in kilo's in handiger begrijp ik. Dan ga ik inderdaad uti van 0,5 kg/week. Ik bennu juist bezig met tussentijdse doelstellingen en wil boven alles voorkomen dat deze onrealistisch zijn, niets werkt demotiverender dan dat namelijk![]()
Ik moet in totaal een kilo of 12-14 afvallen om dat te bereiken (weet mijn exacte gewicht nu niet), dus een half jaartje ben ik wel bezig
Hehe, dat is mij ook geleerdquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja het is echt achterlijk.En het stomme is dat mensen ook hun vers gekookte maaltijden naar die smaak aanpassen. Ik heb thuis bijvoorbeeld geleerd om een lepel suiker door de pastasaus te doen. Doe ik nu niet meer, maar dat was toen gewoon omdat je die smaak gewend was.
Stom eigenlijk.
Zo ging dat bij mij thuis ookquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:48 schreef Qwea het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:50 schreef Karstman het volgende:
[..]
Nice. Dit was kookles van Myr, nu nog even fotoles want van die van Myr krijg ik meer honger dan de jouwe
Ik eet gewoon echt -he-le-maal- niks uit pot he. Vriendlief eet ALLES uit pot (oke, geen bloemkool en spitskool). Als je ziet hoeveel suiker daar in zitquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:49 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Enige wat ik eet uit pot is rode koolWant dat smaakt gewoon lekkerder dan hoe ik het maak...
Huuuuuuuuuuuuuuuu. Hap slik weg voedselquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:50 schreef Myraela het volgende:
Hier thuis kwam ook veel uit pot.Mijn moeders lievelingsgroenten is zo'n pot erwten en wortelen. Van die papperige.
Ik was met 24 kilo een jaar bezig. Met vaak sportschool. Maar idd, tussendoelen. En verander idd je levenstijl, want als je het als dieet gaat zien en je "dieet" zit erop en je gaat weer eten zoals ervoor... dan kun je binnenkort weer af gaan vallenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:51 schreef sanger het volgende:
[..]
[..]
Dus in kilo's in handiger begrijp ik. Dan ga ik inderdaad uti van 0,5 kg/week. Ik bennu juist bezig met tussentijdse doelstellingen en wil boven alles voorkomen dat deze onrealistisch zijn, niets werkt demotiverender dan dat namelijk![]()
Ik moet in totaal een kilo of 12-14 afvallen om dat te bereiken (weet mijn exacte gewicht nu niet), dus een half jaartje ben ik wel bezig
Plus de weegschaal schommelt! En dat is normaal. Ik was in ene Maandag 78 kilo. Ben nu 75.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, alleen maar gezellig. Mag je een half jaar met ons posten!
En hou er rekening mee dat er ook altijd dagen/weken tussen zitten waarbij je niet afvalt. Zeker straks met Sinterklaas of kerst is het voor veel mensen vaak wel lastig.
Die past nog prima binnen het sinterklaas budget ook, ik ga hem toevoegenquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:32 schreef Myraela het volgende:
[..]
Weet niet of dat erg lekker is.![]()
Zet een staafmixer op je sinterklaas lijstje.Sinds ik er eentje heb (van de hema.
) maak ik echt enorm vaak soepen. Soepen zijn heerlijk, perfect om oude groenten op te maken en sowieso als lichte maaltijden.
![]()
En je kunt echt overal wel soep van maken.Zeker nu het weer wat kouder is vind ik dit echt de fijnste manier om een flinke lading groenten naar binnen te krijgen.
*ook doet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Die past nog prima binnen het sinterklaas budget ook, ik ga hem toevoegen
Ik heb wel het idee dat mannen hier ondervertegenwoordigd zijnquote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:53 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ach, alleen maar gezellig. Mag je een half jaar met ons posten!
Wij eten normaliter niet veel ongezonder/vetter/meer met de feestdagen. Eigenlijk eten we helemaal niet zo ongezond zelfs.... Moet misschien wat meer letten op tussendoortjes. De grootste winst ga ik halen door te beginnen met andere sporten denk ik.quote:En hou er rekening mee dat er ook altijd dagen/weken tussen zitten waarbij je niet afvalt. Zeker straks met Sinterklaas of kerst is het voor veel mensen vaak wel lastig.
Wat ik me altijd afvraag is waarom men dan niet blijvend in gewicht blijft toenemen. Ik zit al jaren op een stabiel gewicht, een maand of 3-4 geleden ineens 8 kilo afgevallen toen ik ineens stopte met drinken van frisdranken. Dus als ik nu afval en weer in dit patroon terugkom waarom zou ik dan weer aankomen als ik nu ook stabiel ben op een bepaald gewicht?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:55 schreef Qwea het volgende:
Ik was met 24 kilo een jaar bezig. Met vaak sportschool. Maar idd, tussendoelen. En verander idd je levenstijl, want als je het als dieet gaat zien en je "dieet" zit erop en je gaat weer eten zoals ervoor... dan kun je binnenkort weer af gaan vallen
Gooi je eten om, neem gezondere dingen, maak gezondere keuze's. En tuulk mag je heus wel eens wat lekkers. Maar dat moet een uitzondering zijn, geen regel
Cyclus-vochtvasthouden speelt vaak ook een rol.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 16:56 schreef Qwea het volgende:
[..]
Plus de weegschaal schommelt! En dat is normaal. Ik was in ene Maandag 78 kilo. Ben nu 75.
Met een bepaald gewicht en activiteiten niveau heb je een hoeveel calorieën die je verbrand. Als jij afvalt, dan verbruik je automatisch minder calorieën. Als je dan dus zou eten, wat je nu kan eten zonder aan te komen, zal je toch weer aankomen tot je op je oude gewicht zit.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:00 schreef sanger het volgende:
Wat ik me altijd afvraag is waarom men dan niet blijvend in gewicht blijft toenemen. Ik zit al jaren op een stabiel gewicht, een maand of 3-4 geleden ineens 8 kilo afgevallen toen ik ineens stopte met drinken van frisdranken. Dus als ik nu afval en weer in dit patroon terugkom waarom zou ik dan weer aankomen als ik nu ook stabiel ben op een bepaald gewicht?
Hoezo automatisch dan? Omdat je minder gewicht mee moet slepen ofzo? Voor de rest zullen alle activiteiten gelijk blijven namelijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Met een bepaald gewicht en activiteiten niveau heb je een hoeveel calorieën die je verbrand. Als jij afvalt, dan verbruik je automatisch minder calorieën. Als je dan dus zou eten, wat je nu kan eten zonder aan te komen, zal je toch weer aankomen tot je op je oude gewicht zit.
Vind je het wel lekker? Als je het lekker vind gewoon iets mee eten en dan thuis nog een bak kwark of iets eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Nog een vraagje... Hoe doen de meesten dat? Vanavond moet mijn zoontje afzwemmen en als beloning eten we bij McDonalds. Nu is daar natuurlijk maar weinig gezonds te vinden, zelfs de salades niet echt. Daarnaast heb je na het eten daar een uur later alweer honger... Slaan jullie dan over? Of eten jullie gewoon mee?
Ik heb zelf geen kinderen, dus helemaal vergelijkbaar is mijn situatie niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Nog een vraagje... Hoe doen de meesten dat? Vanavond moet mijn zontje afzwemmen en als beloning eten we bij McDonalds. Nu is daar natuurlijk maar weinig gezonds te vinden, zelfs de salades niet echt. Daarnaast heb je na het eten daar een uur later alweer honger... Slaan jullie dan over? Of eten jullie gewoon mee?
Mwah, sommige dingen zijn wel te doen als het net vers klaargemaakt is. Anders valt het vaak vies tegen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Vind je het wel lekker? Als je het lekker vind gewoon iets mee eten en dan thuis nog een bak kwark of iets eten.
Als je het niet lekker vind zou ik het overslaan en thuis gewoon iets voor jezelf maken.
Ben benieuwd hoe de kinderen daar op reagerenquote:Ik zou in zulke gelegenheden niet naar een gezonde optie zoeken, die zijn er niet. Dus je eet het, en geniet er van. Of je eet het helemaal niet.
Dat is hoe ik er over denk.
Een slanker lichaam verbruikt minder. Hoe dat precies werkt weet ik niet, zal inderdaad met het gewicht dat je meesleept te maken hebben.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Hoezo automatisch dan? Omdat je minder gewicht mee moet slepen ofzo? Voor de rest zullen alle activiteiten gelijk blijven namelijk.
Meer mannen!!! Tot nu toe is het uit mijn hoofd Crunchy, PdeHoog en ik zei de gekquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat mannen hier ondervertegenwoordigd zijn![]()
Zal proberen hier met enige regelmaat mee te posten en niet alleen te lurken
Geen kinderen dus geen ervaring mee. Maar je kan er voor kiezen om bewust niks te nemen, als dat voor je zoontje raar is, papa waarom eet je niks dan kun je kiezen om bijvoorbeeld alleen een burger te eten of alleen frietjes. Een kind heeft niet door of je veel of weinig eet en dan neem je thiuis nog iets gezonds. En een keertje McDonalds is helemaal niet erg in het grotere plaatje. Als je het lekker vindt eet gewoon mee en zorg dat je de rest van de dag / week wel heel netjes eet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Nog een vraagje... Hoe doen de meesten dat? Vanavond moet mijn zoontje afzwemmen en als beloning eten we bij McDonalds. Nu is daar natuurlijk maar weinig gezonds te vinden, zelfs de salades niet echt. Daarnaast heb je na het eten daar een uur later alweer honger... Slaan jullie dan over? Of eten jullie gewoon mee?
Zouden kinderen daar moeite mee hebben? Ik heb geen kinderen, dus ik weet het niet. Mijn zwager is veel afgevallen en zei ook gewoon altijd nee of at anders dan de kinderen. Gewoon aan je kinderen uitleggen, denk ik.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:12 schreef sanger het volgende:
Ben benieuwd hoe de kinderen daar op reageren![]()
Dat is wel een interessante vraag eigenlijk. Zou het voor kinderen juist goed kunnen zijn als papa uitlegt dat hij vandaag geen frietjes mee eet omdat papa wat moet afvallen? Maar dat hij het zoontje wel gunt omdat hij het zo goed heeft gedaan vandaag? Dat ze daardoor dingen als McDonalds als een uitzondering gaan zien ipv de standaard?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zouden kinderen daar moeite mee hebben? Ik heb geen kinderen, dus ik weet het niet. Mijn zwager is veel afgevallen en zei ook gewoon altijd nee of at anders dan de kinderen. Gewoon aan je kinderen uitleggen, denk ik.
Ik eet per definitie geen fastfood en al helemaal geen mcdquote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Wat is er ongezond aan de tonijnsalade?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Je hoeft je kinderen niet mee te nemen naar McDonalds. Beloning laten associëren met McDonalds lijkt me geen doel op zich. Ik bedoel: je kunt ook thuis frietjes halen, dan heb je ook meer alternatieven voor jezelf. En verder: gefeliciteerd, natuurlijk!quote:Op donderdag 30 oktober 2014 17:05 schreef sanger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |