Mijn vriend was tot voor een jaar of 6 ook nog nooit op een Waddeneiland geweest. Hij nam mij bijv. mee naar Noordwijk, toen hij nog niet bij me was ingetrokken. Noordwijk was prima, zolang je met je neus richting de zee stond. Vlieland was een openbaring voor hem.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:48 schreef Deisyy het volgende:
Ik moet bekennen dat ik nog nooit op een Waddeneiland bent geweest en ook nog nooit in de provincie Groningen, dat is voor mij dan weer een ontzettend eind rijden.
Afgelopen maandag ben ik naar Drente geweest, dat was al bijna tweeënhalf uur rijden.
Als je toch in Drenthe bent is Groningen niet zo ver meer....quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:48 schreef Deisyy het volgende:
Ik moet bekennen dat ik nog nooit op een Waddeneiland bent geweest en ook nog nooit in de provincie Groningen, dat is voor mij dan weer een ontzettend eind rijden.
Afgelopen maandag ben ik naar Drente geweest, dat was al bijna tweeënhalf uur rijden.
De omgeving van Noordwijk is niet te vergelijken met Vlieland, maar zelf woon je toch niet op Vlieland?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mijn vriend was tot voor een jaar of 6 ook nog nooit op een Waddeneiland geweest. Hij nam mij bijv. mee naar Noordwijk, toen hij nog niet bij me was ingetrokken. Noordwijk was prima, zolang je met je neus richting de zee stond. Vlieland was een openbaring voor hem.
En weer terug op één dag.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:54 schreef drakin het volgende:
Een wereldreis dus voor jou Dees, helemaal naar Drenthe.
De meeste eilanden zijn Fries, dus hoef je niet eens helemaal naar Groningen.
Ik ben zelfs op 1 Duits en een paar Deense waddeneilanden geweest, die laatste waren zelfs een paar met auto zo naartoe te rijden.
Het is nog steeds Grouw hoor, dat is Nederlands, Grou is de Friese naam van het dorpje.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:04 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En weer terug op één dag.
Maar vroeger kwam ik wel regelmatig in Friesland, ik had daar familie in Leeuwarden, Drachten en Sneek en in Grou (toen was het nog Grouw), daar hadden een oom en tante een rondvaartbedrijf, machtig mooi vond ik dat als kind.
Helaas zijn de meesten overleden en zijn de tante en oom uit Grou naar Dordrecht verhuisd, ik heb dat nooit zo goed begrepen.
Als ik voor een paar dagen in Drenthe zou zijn zou ik zeker doorrijden naar Groningen, de stad Groningen schijnt een leuke gezellige stad te zijn, maar ik was met mijn zus in Drenthe om haar pup op te halen, dus dat Groningen zat even niet in de planning.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je toch in Drenthe bent is Groningen niet zo ver meer....
Als wij in Drenthe op vakantie zijn heb ik meestal wel een of ander non-excuus om even naar Ikea Groningen te gaan, hoewel dat waarschijnlijk ook voorbij is als Zwolle open is
Dan was ik abuis, waarschijnlijk hebben ze alleen de borden aangepast naar de Friese versie.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:07 schreef drakin het volgende:
[..]
Het is nog steeds Grouw hoor, dat is Nederlands, Grou is de Friese naam van het dorpje.
En een mooi dorpje, rare oom en tante heb je om zo'n pareltje te verlaten. Enige dorp waar Sinterklaas niet komt, dus daar zal er vast geen onzinnige pietendiscussie zijn.
Mooie stranden daar hoor, ik moet nog zien of ze terug komt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:04 schreef FANN het volgende:
Ik had even gegoogeld op plaatjes van Haamstede, maar dan zit Mw. P toch
helemaal niet slecht?Ze wilde zee, dus dan zit ze in elk geval goed...
[ afbeelding ]
Jahaa.... daar ben ik ook nog niet zo zeker vanquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:15 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mooie stranden daar hoor, ik moet nog zien of ze terug komt.
Nee, dat is idd niet een geschikte combi.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Als ik voor een paar dagen in Drenthe zou zijn zou ik zeker doorrijden naar Groningen, de stad Groningen schijnt een leuke gezellige stad te zijn, maar ik was met mijn zus in Drenthe om haar pup op te halen, dus dat Groningen zat even niet in de planning.
ze komt straks de Libelle halenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Je buurvrouw, dat vind ik aannemelijker.
Inderdaad, met de trein is een prima alternatief, we doen dat ook weleens als we een dagje Amsterdam doen, op die manier hoeft niemand te rijden en kan iedereen relaxt achterover zitten. Ik ga eens even kijken hoelang we erover doen met de trein vanaf Rotterdam en of dat geschikt is voor een dagtochtje.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat is idd niet een geschikte combi.
Overigens is Groningen stad ook prima met de trein te bereiken.... zeker vanuit Rotterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |