Dank voor je tip, Gianni. Ik heb al een offerte van m'n staalbedrijf, en met 2mm staal + hoek afronden, afbramen (die ik zelf nog met hittebestendige verf moet behandelen) zitten ze amper goedkoper dan een kant en klare plaat. (ook niet vreemd)quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:33 schreef gianni61 het volgende:
ga naar een staalbedrijf, daar is 3mm ook standaard te krijgen.
dikker ook als je wilt
Dankje. Al gedaan, maar met een huiskameropstelling als deze konden zij weinig 'uit ervaring' melden. En een sterkteberekening is hier niet echt relevant, dunkt me. Ik hoop op mensen hier die praktijkervaring hebbenquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:44 schreef kovenant het volgende:
is het niet beter om dat advies te vragen ook bou jouw staalbedrijf.
die kunnen vast wel een tip geven over sterkte, zullen ze wel gewicht van kachel moeten weten denk ik.
maar zal kleine 200 kilo zijn , zoiets weegt onze kachel ook, net aan met 2 personen te vertillen
geen plaat.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:50 schreef sibejan het volgende:
[..]
Dankje. Al gedaan, maar met een huiskameropstelling als deze konden zij weinig 'uit ervaring' melden. En een sterkteberekening is hier niet echt relevant, dunkt me. Ik hoop op mensen hier die praktijkervaring hebbenWat voor dikte plaat heb jij?
Hoezo gaat glas te vaak kapot?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:44 schreef sibejan het volgende:
[..]
En geen schroeiplekken in het PVC?
@ueberduitser - nee, geen glas. gaat te vaak kapot.
nee?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:44 schreef sibejan het volgende:
[..]
En geen schroeiplekken in het PVC?
@ueberduitser - nee, geen glas. gaat te vaak kapot.
Waar werd je dat aangeraden? En wat adviseerde de kachelverkoper je?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:24 schreef sibejan het volgende:
Ergens werd me aangeraden liever nog dikker te kiezen (3mm) omdat de hoeken mogelijk op zouden komen te staan.
in hoeverre heb je ervaring met met houtkachels?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:10 schreef sibejan het volgende:
Een kachelverkoper (waar ik overigens mijn houtkachel niet vandaan heb, die kreeg ik) adviseerde me 3mm, maar hij adviseerde me ook veel te veel andere dure dingen, dus vandaar mijn twijfel.
Nog maar even een ander kachelbedrijf gebeld, en deze gaf beter advies: is de vloer goed vlak (niet hol of bol), dan volstaat 2mm. Zoniet, kies dan voor 3mm.
Mijn vloer is zo vlak als wat, dus ik kan voor een standaarddikte gaan
Kies je voor staal of voor RVS? Overigens heb ik een glasplaat op Am-grenen vloer eronder, nog nooit probleem.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:24 schreef sibejan het volgende:
Ik heb een forse houtkachel (amper met 2 gewone mannen te tillen), hiervoor wil ik een metalen vloerplaat aanschaffen (100x120cm).
[b]Is 2mm voldoende dik of kies ik beter voor 3mm?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |