Ik bedoel als iemand je een e-mail stuurt dat hij het voor x bedrag komt ophalen en jij vervolgens reageert dat je hiermee akkoord gaat en vervolgens niks meer hoortquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, want je sluit op Marktplaats geen bindende overeenkomsten door te bieden.
Dat is nog maar de vraag, als er geen bevestiging van de verkoper komt.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wel als iemand iets voor X te koop heeft en je hem een mailtje stuurt dat je akkoord bent met X.
Vervolgens kom je daar en is het weg.
Lekker voor jequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:10 schreef Ties02 het volgende:
Kut, moet werken tijdens de nabespreking van Straf
Dan kan het wel. Maar jij zei ook bieden en niets meer laten horen: dat mag. Juridisch.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:11 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ik bedoel als iemand je een e-mail stuurt dat hij het voor x bedrag komt ophalen en jij vervolgens reageert dat je hiermee akkoord gaat en vervolgens niks meer hoort
Waarom zou dat?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag, als er geen bevestiging van de verkoper komt.
Omdat je best kunt bepleiten dat advertenties op Marktplaats geen aanbod zijn maar een uitnodiging om in onderhandeling te treden. Er is een soortgelijke zaak gevoerd over eBay en daarin oordeelde de rechtbank Den Bosch dat eBay bedoeld is als veilingssite en niet geschikt is om te onderhandelen: daarom was de advertentie een aanbod en geen uitnodiging. Aangezien Marktplaats expliciet géén veilingssite is (zo hebben ze bijvoorbeeld in hun AV staan dat een bod nooit bindend is, terwijl dat bij eBay juist expliciet wel zo is) is het niet heel gek om a contrario te redeneren dat advertenties op Marktplaats wél een uitnodiging zijn en geen aanbod. Dat is nog extra omdat Marktplaats toestaat dat je je spullen niet aan de hoogste bieder verkoopt of dat kopers geen bod uitbrengen maar direct mailen.quote:
...quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:16 schreef Ties02 het volgende:
Ik van 9-12 en moet ik gvd ook nog eens de halve stad doorfietsen
Dat dit kan in Groningen
Ben echt benieuwd wat een chaos het wordt met zoveel mensen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:16 schreef Ties02 het volgende:
Ik van 9-12 en moet ik gvd ook nog eens de halve stad doorfietsen
Dat dit kan in Groningen
Beatrixtheater:quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd wat een chaos het wordt met zoveel mensen.
Inzage is trouwens 12 november al, hoe gaan ze dat zo snel nakijken?
Ja verbaasde ik me ook over, als je al zag hoeveel moeite men had met de bonusopdrachtenquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:17 schreef Henrys het volgende:
[..]
Ben echt benieuwd wat een chaos het wordt met zoveel mensen.
Inzage is trouwens 12 november al, hoe gaan ze dat zo snel nakijken?
ik zeg niksquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 22:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jij weet helemaal niet waar ik woon
hoop ik
Not sure if serious..quote:
980 inderdaadquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |