Inderdaad. Of een lekker badjequote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:05 schreef Roomsnoes het volgende:
Skittles, zielig he. Hier hielp lopen en dragen erg. En haar als zo'n luiaard op de arm dragen. En verschonen
Ze is nog mini he? Storchenwiege kan dan. Moppert weet er misschien nog wel meer.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Skittles het volgende:
Bedankt Chanty!
Lopen helpt inderdaad goed! Ik zit nu ook te kijken naar een draagzak waar ze al in past, zodat ik nog wel wat in huis kan doen in plaats van alleen maar met haar in mijn armen lopen.
Luiaard op de arm is geen succes. Dan huilt ze harder en als ik haar dan weer met haar gezicht naar me toe heb, kijkt ze me aan met een blik van "wtf deed jij nou?"
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:15 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ze is nog mini he? Storchenwiege kan dan. Moppert weet er misschien nog wel meer.
dat doen ze ja.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Skittles het volgende:
Bedankt Chanty!
Lopen helpt inderdaad goed! Ik zit nu ook te kijken naar een draagzak waar ze al in past, zodat ik nog wel wat in huis kan doen in plaats van alleen maar met haar in mijn armen lopen.
Luiaard op de arm is geen succes. Dan huilt ze harder en als ik haar dan weer met haar gezicht naar me toe heb, kijkt ze me aan met een blik van "wtf deed jij nou?"
Emeibaby kan ook al heel klein, veel verstelmogelijkheden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:16 schreef Skittles het volgende:
[..]13 dagen oud. Laatst gewogen op dag 8 en was toen 3700 gram.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat doen ze ja.
[ afbeelding ]
Was geen succes.
Wilde Vlindur die niet? Ik zag het in de andere topic en zat al te balen dat 'ie waarschijnlijk weg wasquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb een Storchenwiege eventueel in de aanbieding Skittles. Daar past ze idd in!
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ff een fiep in mijn baby geduwd omdat ze na ruim een uur aan de borst nog op dr mouw lag te zuigen, en nu ligt ze dus al een uur als een malle op die fiep te zuigen en ben ik bang dat ik mijn baby verpest heb
SPOILER: heel veel gezeik wat ik vandaag al eerder gezegd heb eigenlijkOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het wordt beter, toch?Kwak
Ik zou serieus wensen dan mn kind een speen ( ik krijg jeuk vh woord fiepquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ff een fiep in mijn baby geduwd omdat ze na ruim een uur aan de borst nog op dr mouw lag te zuigen, en nu ligt ze dus al een uur als een malle op die fiep te zuigen en ben ik bang dat ik mijn baby verpest heb
Hier hielp een draagdoek tijdens de krampjesperiode. Duurde gelukkig niet lang.quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Skittles het volgende:
Bedankt Chanty!
Haha!quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat doen ze ja.
[ afbeelding ]
Was geen succes.
Vlindur was eerst idd maar die twijfelt nog. Ik PM haar zo en jou straks ook nogquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 17:27 schreef Skittles het volgende:
[..]
Wilde Vlindur die niet? Ik zag het in de andere topic en zat al te balen dat 'ie waarschijnlijk weg was
quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:
En nu ga ik zelf de onzekere mama uithangenA. laat ineens vandaag zoveel tijd tussen voedingen dat ik me afvraag of dat wel goed is. Het is ook nooit goed hè
..
Ze kwam om 6:45, 9:00, 13:00, 16:15 en nu slaapt ze nog . Ze slaapt ook ineens veel tussendoor overdag, van 10:30 tot 13:00 in haar bedje, van 14:30 tot 16:15 in de draagdoek en van 18:00 tot nu in haar wipstoel (die kan plat).
Is dit wel normaal
Doe mij zo'n babyquote:Op dinsdag 28 oktober 2014 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:
En nu ga ik zelf de onzekere mama uithangenA. laat ineens vandaag zoveel tijd tussen voedingen dat ik me afvraag of dat wel goed is. Het is ook nooit goed hè
..
Ze kwam om 6:45, 9:00, 13:00, 16:15 en nu slaapt ze nog . Ze slaapt ook ineens veel tussendoor overdag, van 10:30 tot 13:00 in haar bedje, van 14:30 tot 16:15 in de draagdoek en van 18:00 tot nu in haar wipstoel (die kan plat).
Is dit wel normaal
+1quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:26 schreef BlueEyes het volgende:
Koud eten... ooh dat mis ik dus echt niet meer.
Alsof het zo moest zijn, altijd net als wij gingen eten werd meneer wakker en moest er geplakt/gedronken worden![]()
En als ik dan dacht we gaan een uurtje eerder of later eten; forget it, wakker!!
En zo ineens is dat ook over, zonder dat je het doorhebt is het normaal dat je kan eten zonder je in allerlei bochten te wringen of zonder gevoerd te worden.
En dan lees ik het hier weer en dan denk ik oooh jah, dat was ook zo.
Die combinatie is perfect toch?quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dat echt niet hoor, ploftietenen er komt genoeg uit!
Dankje! Het was tof! En wij hebben gewoon thuis gegeten van tevoren (vis),quote:Op dinsdag 28 oktober 2014 20:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Burd & Franny, veel plezier bij 't verplicht vegetarische ()concert vanavond!
Heb je nog een stukje tshirt weten te bemachtigen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 07:46 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Dankje! Het was tof! En wij hebben gewoon thuis gegeten van tevoren (vis),.
Sterkte aan onzekere, vermoeide, zieke moeders!
Jullie lopen vast voor!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:27 schreef Skittles het volgende:
Er is een hoogtepunt voor die krampjes?*kras*
Dagelijks jonguh!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:37 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Jullie lopen vast voor!
Maar serieus. Als het nu al zo erg is, zal het vast niet nog veel erger worden!
Burdie ik las dat je met twee biertjes op de bank zat nu![]()
Nohhh, hopelijk hebben jullie die al gehadquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:27 schreef Skittles het volgende:
Er is een hoogtepunt voor die krampjes?*kras*
Het is iig goeie symptoombestrijding! Het heeft ervoor gezorgd dat ze het eerste deel van de nacht relatief goed heeft kunnen slapen (en wij dus ook). Tweede deel was wat minder omdat er steeds te snel teveel snot kwamquote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en kwak, herkenbaar van het baby kwijt zijn
Spees, helpt dat voor het verstopte neusje? Ging het beter vannacht?
Dat weet ik al niet eens meerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:58 schreef Spees_Eend het volgende:
Die eerste sprong is echt stom ja. Maar wat je er daarna voor terugkrijgt vond ik wel heel leuk!
+1quote:Op woensdag 29 oktober 2014 10:09 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Het is iig goeie symptoombestrijding! Het heeft ervoor gezorgd dat ze het eerste deel van de nacht relatief goed heeft kunnen slapen (en wij dus ook). Tweede deel was wat minder omdat er steeds te snel teveel snot kwam.
Maar echt aan te bevelen om in huis te hebben als je baby verkouden is. Een neuspeer is echt nog groot voor een kleine baby en komt niet diep genoeg, en omdat je dit zelf zuigt (er zit een filter op) kun je best lang en best veel kracht zetten. De voldoening als je een buisje vol snot die neus uit krijgt: priceless.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:25 schreef JufMariska het volgende:
Die gaan we onthouden!
Intussen op onze 3-zits (/ligs-):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 08:08 schreef kwakz0r het volgende:
Ik schrok om zes uur wakker (jeej 4,5 uur achter elkaar slapen) en vroeg vriend waar baby was, dacht dat hij hem vast had achter mij in bed. Vriend sliep half en zei 'niet hier'.
Vijf minuten licht gepanikeerde half slapende discussie over waar hij dan was en of vriend hem nog gepakt had na het wegleggen om me ineens te realiseren dat hij gewoon al 4,5 uur lag te slapen in zijn wiegje na de laatste keer voeden om 1.30 u
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 12:25 schreef JufMariska het volgende:
Die gaan we onthouden!
Intussen op onze 3-zits (/ligs-):Cute!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaan daarvoor babies in de juicer?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:05 schreef Dot. het volgende:
Water met een drupje babysap gaat er wel helemaal in.
Klopt, wij hebben de variant dat je zelf de opvolgmelk toe moet voegen. 6 scheppen bambix, 6 scheppen melkpoeder, 190 cc water. Gaat prima....Wij eten zelf 's ochtends ook yoghurt of brinta dus ons mannetje doet met ons mee.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:28 schreef Dot. het volgende:
7 maanden. Maar die Bambix is toch ook gewoon met opvolgmelk?
Nee, staafmixer, geeft wat fijnere stukjesquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:30 schreef Burdie het volgende:
[..]
Gaan daarvoor babies in de juicer?
Maar dan is dat toch niet ipv een fles?... 's Ochtends wil ik hem wel gewoon melk blijven aanbieden overigens, maar op zich zou ik het ook goed vinden als hij naar 3 flessen gaat, want hij eet heel erg goed en veel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:30 schreef exode het volgende:
[..]
Klopt, wij hebben de variant dat je zelf de opvolgmelk toe moet voegen. 6 scheppen bambix, 6 scheppen melkpoeder, 190 cc water. Gaat prima....Wij eten zelf 's ochtends ook yoghurt of brinta dus ons mannetje doet met ons mee.
Hij mag op zich overdag wel zonder, maar zat een paar keer wat laag qua temp (36.9/37.0), dus laat ik z'n muts toch vaak opquote:Op woensdag 29 oktober 2014 13:09 schreef Stormqueen het volgende:
Knus JM! Kan hij zijn temp nog niet goed op peil houden? (Omdat hij nog een mutsje draagt?)
Daar heb je gelijk in....sorryquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:40 schreef Dot. het volgende:
[..]
Nee, staafmixer, geeft wat fijnere stukjes
Het zijn van die sapjes die bij de babyvoeding staan: http://beeldbank.ahold.co(...)endition=200x200_JPG. Mijn ouders hebben die in huis voor mijn nichtje van 2 en ik had een scheutje gemengd met water aan Stip gegeven en hij dronk ineens een fles leeg, terwijl hij dat met water of thee echt nooit doet.
[..]
Maar dan is dat toch niet ipv een fles?... 's Ochtends wil ik hem wel gewoon melk blijven aanbieden overigens, maar op zich zou ik het ook goed vinden als hij naar 3 flessen gaat, want hij eet heel erg goed en veel.
Heb je van het CB geen voorbeeldschema mee gekregen?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:40 schreef Dot. het volgende:
Maar dan is dat toch niet ipv een fles?... 's Ochtends wil ik hem wel gewoon melk blijven aanbieden overigens, maar op zich zou ik het ook goed vinden als hij naar 3 flessen gaat, want hij eet heel erg goed en veel.
Nee, alleen een lijstje wat hij over de hele dag zou moeten eten. En dat idee heb ik idd ook!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je van het CB geen voorbeeldschema mee gekregen?
Hier is het voorbeeldschema:
Ochtend: brood + melk
Tussendoor: fruit + water of thee
Lunch: brood + melk
Tussendoor: snack + water of thee
Diner: avondprak + melk of yoghurt toe
Laatste voeding: melk
Zo kom je op 3 á 4 flessen melk uit.
Rond 11 maanden mag je de laatste voeding weg laten.
Wij hebben het net weer even anders, omdat kuiken alleen aan de borst in slaap wil vallen overdag. Wij doen meestal:
Ochtend: bv
Tussendoor: fruit + bv
-slaapje-
Lunch: brood + een slokje thee
Tussendoor: snack + evt. thee + bv
-slaapje-
Diner: avondhap + geitenyoghurt toe
Laatste voeding: bv
Echt ontbijten doe ik niet met kuiken, ik ben ook benieuwd hoe ik dat ooit moet gaan introduceren. Voor mijn gevoel zitten we nu al de halve dag in de stoel te eten, als hij niet slaapt.
Ik raakte dat gevoel pas wat kwijt toen ze 's middags niet meer sliepquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:49 schreef Burdie het volgende:
Voor mijn gevoel zitten we nu al de halve dag in de stoel te eten, als hij niet slaapt.
Ghehe, herkenbaar. En de andere helft ben ik bezig de ravage die meneer heeft aangericht op te ruimen. T is fan van Raply, ik soms iets minderquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel zitten we nu al de halve dag in de stoel te eten, als hij niet slaapt.
dat is toch niet laag?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:43 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Hij mag op zich overdag wel zonder, maar zat een paar keer wat laag qua temp (36.9/37.0), dus laat ik z'n muts toch vaak op
Whehe, herkenbaarquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:00 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ghehe, herkenbaar. En de andere helft ben ik bezig de ravage die meneer heeft aangericht op te ruimen. T is fan van Raply, ik soms iets minder
Dat is een keurige tempquote:Op woensdag 29 oktober 2014 14:43 schreef JufMariska het volgende:
[..]
Hij mag op zich overdag wel zonder, maar zat een paar keer wat laag qua temp (36.9/37.0), dus laat ik z'n muts toch vaak op
Oh, banaan vind ik juist heel makkelijk om hem zelf te laten eten! Ik pel een stuk, snij dan de flappen eraf en dan kan hij hem vasthouden aan de schil. Of je kunt hem een in drieen breken over de lengte, dat gaat heel makkelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:31 schreef exode het volgende:
Wij hebben hem gisteren trouwens zelf banaan laten eten, in schijfjes op zijn bord gelegd en 1 in zijn mond gedaan als voorbeeld. De banaan is platgeslagen, door de kamer gegooid, aan de katten gevoerd, op zijn neus beland en een paar stukjes zijn opgegeten. We hebben het gefilmd en ik heb buikpijn van het lachen bij het terugkijken.
Met de fruithap willen we wat gaan varieren. Wat geven jullie? We geven nu vaak appel of peer of beiden. Soms met wat sinaasappelsap erdoorheen. Banaan meestal als tussendoortje in de middag. Van mango en kiwi krijgt ie het zuur dus die doen we niet meer. Maar ik vind het zo eentonig, al trekt hij zich er waarschijnlijk niets van aan.
ja, denk aan de slapeloze nachten, je verrotte heupen, studiekosten en puberperikelen!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:42 schreef Kursor het volgende:
Iemand een rammel-uit-knop in de aanbieding?...
Ik ben ook op zoek naar de uit knopquote:Op woensdag 29 oktober 2014 15:42 schreef Kursor het volgende:
Iemand een rammel-uit-knop in de aanbieding?...
Ja, erg he. En een derde is echt niet de bedoelingquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, denk aan de slapeloze nachten, je verrotte heupen, studiekosten en puberperikelen!
Maar rammel je alweer ja?
Haha! Ik heb het vanaf een veel hogere plaats met hilariteit bekeken. Echte groupies waren dat in die hoek sowieso.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 09:03 schreef Burdie het volgende:
[..]
Heb je nog een stukje tshirt weten te bemachtigen?.
Mijn kuiken werd helaas om 4 uur en daarna om 7 uur wakker, dus ik zit nu met koffie op de bank brak te wezen (na één avondje uit met twee biertjes. Manmanman, oma vertelt hoor) dus ik ga later vandaag even bijlezen.
Vandaag weer eens gewogen en ben nu 10 kilo kwijt van de 16. Heb op zich wel eetlust maar ik vergeet steeds te eten en te drinken. Heb al twee dagen gehad dat ik pas s avonds een keer moest plassen. Niet echt handig, moet echt beter drinken, zeker gezien 10-12 voedingen per dagquote:Op woensdag 29 oktober 2014 16:55 schreef Hilmo het volgende:
Oeh dat kwijt zijn van de baby heb ik ook vaak gehad tot nu toe. Dan was hij even bij mijn man of hij lag gewoon naast me. Zwetend wakker worden daarna. Nu gaat dat wat beter gelukkig.
Vallen jullie ook zo af (door de borstvoeding)?
We zijn nu 2,5e week verder en ik ben nu 3 kg onder mijn startgewicht. 73 kg toen ik zwanger werd, aan het eind van de rit zo'n 87 kg en nu 71 kg. Heb ook nog niet zo'n enorme eetlust moet ik zeggen.
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben spruiten aan het schonen
Ik heb er al twaalf gedaan in een half uur
[ afbeelding ]
plaquebaby
Oh natuurlijk.. Sorryquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:13 schreef JufMariska het volgende:
SQ & GM voor preemies is de marge iets smaller qua temperatuur, liefst rond 37.3. Maar we laten het zo veel mogelijk los nu, nadat we door de start in het zkh enorm controlerend zijn 'opgevoed'. Lastig wel..
Btw net checkup gehad op de zuigelingenpoli en we kregen een glitterstickerGoed gegroeid, mooi sterk mannetje. En keurig over de weegschaal geplast, in een boogje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wir müssen leben, bis wir sterben!
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:15 schreef Burdie het volgende:
[..]
Franny, wij zaten ook boven, links van het podium (rood 8).
Jaaa babyselfiesquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben spruiten aan het schonen
Ik heb er al twaalf gedaan in een half uur
[ afbeelding ]
plaquebaby
Welkom Cheiron, in de wereld die papa heet! En gefeliciteerd !quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:38 schreef Cheiron het volgende:
*meldt*
Sinds afgelopen zaterdag vader van kleine Casper. Totale onderschatting van mijn kant over hoe de eerste weken van mijn leven er uit zouden zien. Ik had nog wel gemeld op het werk dat ik snel "halve dagen kwam werken" als de kraamzorg er nog was
Geen sorry hoor, wist ik ook niet!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Oh natuurlijk.. Sorry![]()
En hoera voor plassen op de poli weegschaal! Deed saar ookzonder boogje
Ik ben emotioneel gewoon niet helemaal in orde momenteelquote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:59 schreef Stormqueen het volgende:
Welkom en gefeliciteerd cheiron!
Het alleen doen went ook snel trouwens, zolang je maar niet te veel wil plannen en met de flow mee gaat
hoewel dat met avondeten bereiden nog wat lastig is, maar ik weet inmiddels dat ik vroeg moet beginnen en zo heb ik al drie avonden op rij een gezonde maaltijd gekookt
En als ik moet kakken moet de baby soms even huilen, maar dat went ook
ja da's ook logisch toch, je hebt net een baby gekregen! Dat stabiliseert echt wel weerquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel gewoon niet helemaal in orde momenteel. Ik ga er vanuit dat dat langzaam beter gaat worden en dat ik dan behalve fysiek fit genoeg ook wat minder labiel word.
Lieffie, ik zat na 1.5 week bij de huisarts want ik was zo labiel en dat was vast niet normaal! Maar guess what: volkomen normaal, je hormoonhuishouding ligt volledig overhoop! En het komt goed!!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ben emotioneel gewoon niet helemaal in orde momenteel. Ik ga er vanuit dat dat langzaam (of liever snel) beter gaat worden en dat ik dan behalve fysiek fit genoeg ook wat minder labiel en afhankelijk word.
Ik geniet overigens ook van mijn momentjes met M hoor. Hij is zo mooi en lief en drinkt zo goed.
Ik huil alleen zonder echt aanwijsbare reden om alles en voel me wat overspoeld door alles.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik jankte omdat ik mn sokken zonder pijn aan kon doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:29 schreef kwakz0r het volgende:
Ja hehe, ik had ook niet verwacht onwijs stabiel te zijnmaar zó veel huilen?
![]()
Nou ja, ik heb een lieve man en een lieve kraam en het komt allemaal wel goed.
Agossiequote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:37 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik jankte omdat ik mn sokken zonder pijn aan kon doen.
Herkenbaar wb depressie! Komt goed schatjesquote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:36 schreef JufMariska het volgende:
Echt heel herkenbaar hoor, ik heb een verleden van stevige depressies en vind dit gevoel daar bizar veel op lijkenMaar huisarts, vriendinnen met kids en de verhalen hier bevestigen dat het er echt bij hoort. Hormonenmayhem + slaapgebrek + fundament onder je leven weg doordat alles totaal verandert = recipe for disaster en veeeel tranen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:40 schreef Stormqueen het volgende:
Serieus? Hoe dat zo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zolang het werkt lekker blijven doen.
Mja antiek.. ze zijn allebei net 50 geworden![]()
Omdat ik aan haar nukken toegeef ofzo. Want laten huilen is veel beter. Dan leert ze dat ze niet altijd haar zin krijgt.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:42 schreef Skittles het volgende:
[..]
Serieus? Hoe dat zo?![]()
Zolang het werkt lekker blijven doen.
Mja antiek.. ze zijn allebei net 50 geworden
quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef JufMariska het volgende:
Sq vroeg ergens wat L nu weegt: 3180, 430 gram aangekomen in een week
Daymn!quote:Op woensdag 29 oktober 2014 18:59 schreef JufMariska het volgende:
Sq vroeg ergens wat L nu weegt: 3180, 430 gram aangekomen in een week
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee hoe ik 't filmpje weer omgekanteld krijg trouwens![]()
Met dit tempo kom je er wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2014 17:09 schreef Stormqueen het volgende:
Franny, gaat ook best rap, maar ik moet nog 25 kilo, want was vóór de zwangerschap door enkele tegenslagen ook al flink aangekomendus het voelt als nog laaaaaang niet
En van dat jasje, dat zou ik ook hebben hoor
Hé, heb jij mijn kind?quote:Op woensdag 29 oktober 2014 20:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ongelooflijk dit. Kind is al heel de avond aan het drammen, jammeren etc. En dan in een fractie van een seconde *poef* slaapmodus
Hij mag nu zes uur zei de kraam omdat de bv goed loopt en hij aankomt. Ik heb hem elke dag nog wakker moeten maken uit de langere ruk slaap, en daarna drinkt hij dan wat langer. Ik tel wel vanaf t begin van de vorige voeding elke keer.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 00:11 schreef Moppert het volgende:
Zou je dat wel doen dan? 6 is voor een mini baby echt heel erg lang en ook productie technisch is het niet de slimste optie.
Jup. Soms heeft hij wel eerder smakjes maar als ik hem dan uit bed haalde hapte hij vaak slecht aan en de nacht was echt drama.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 01:23 schreef Moppert het volgende:
Het is helemaal aan jou natuurlijk
heb je al gelet op de stille hongersignalen als hij slaapt of hij die dan ook niet geeft? huilen is al erg laat zeg maar. )
[ afbeelding ]
Ik ben ook liever safe, ik werd net wakker van zijn smakjes en heb hem aangelegd. Acht en vijf minuten gedronken, nu weer in bedje. Als ik als moeder wakker word van vroege hongersignalen wil ik hem ook voeden. Als hij ze niet heeft of ik er niet wakker van word ondanks rooming in dan is er de wekker met max. tijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 02:00 schreef Moppert het volgende:
Sorry, dat gevoel wil ik je helemaal niet geven natuurlijk. Wat past er dan het best bij je als je nu zo twijfelt ? Het echt op verzoek doen met kans dat het te weinig is of op jouw verzoek om de max 3 en in de nacht max 4 gaan voeden? Zodat je zekerheid hebt. 8-12 voedingen is gemiddelde en daar voldoe je wel gewoon goed aan.
Ik zelf ben altijd gewoon liever safe. Maar genoeg die liever loslaten![]()
Fysiek wel ok, ik genees goed. Ben wel heel veel misselijk en slechte eetlust waar ik ook voor de bv wel doorheen moet eten.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:32 schreef Burdie het volgende:
Nachtploegdames.
Kwak, je doet het zo te lezen prima. Fijn dat M groeit op jouw melk, da's ook iets om trots op te zijn toch? Ik weet inderdaad nog van de kraamweek dat ik de nachten echt super zwaar vond... gelukkig werd dat snel beter. Hoe is het fysiek met jou nu?
Kuiken heeft geslapen van 21 uur tot nu (ik hoor hem liggen spelen in bed). Hopelijk heeft het slapen hem goed gedaan en is de koorts weer weg.
Oh en Loj.
Ja ik weet ook niet precies wat oorzaak en gevolg isquote:Op donderdag 30 oktober 2014 08:52 schreef Franny_G het volgende:
Spees, ik ben ook best benieuwd hoe ik het zou doen met een tweede. Ik rammel niet, maar ben daar wel nieuwsgierig naar! Het lijkt me fijn als je het allemaal beter kunt relativeren, tegelijkertijd kan het met een ander kind ook echt heel anders zijn.
I wishquote:Op donderdag 30 oktober 2014 09:27 schreef Limone het volgende:
Jaa Burd! Kom naar WOHTS! Of zit je daar al... met een kloon...hmmmn.
[ afbeelding ]
Door die goedgevulde nachtploeg hier, rammel ik wel iets minderMaar zoals Franny zegt, het is zo snel weer voorbij (een enkele geval daargelaten), dat je het bijna niet kan herinneren..
Alsof ik nog weet of er NEW op de verpakking stond...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:20 schreef WupWup het volgende:
Bibi spenen niet voldoende veilig!
werkt deze link zo? http://www.bibi-online.nl/bibi-reageert/
Dat ja...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 10:49 schreef Chanty het volgende:
[..]
Alsof ik nog weet of er NEW op de verpakking stond...
Beetje afhankelijk van hoe gehecht je kind aan de vorm is, maar bijv avent heeft geen boven- en onderkant dus die pakte S niet, hij bleef m maar rondjes draaien. Wij hebben hema nu voor hem, maar ik weet niet of die klein genoeg is voor jonge baby's. Die lijkt er qua speenvorm in ieder geval wel op.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:12 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Dat ja...
Maar snap wat jij bedoeld Spees!
Dus straks rondje trekpleister oid.
Iemand nog een goeie tip voor wat voor speen dan te kopen?
Avent was hier de enige die hij pakte en dan zelfs ook nog eens de 0-6 maanden variant ipv de newborn. Ik was er stiekem ook wel blij mee, want ze hebben compleet doorzichtige en ik vind die schilden van andere spenen zo aanwezig.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:15 schreef Chanty het volgende:
Denk dat ik dat idd doe alleen moet ik wel snel een andere speen zien te vinden. Hij accepteert geen delifrax iig, daar vindt hij dat schild niet fijn, stopt het zowat in zijn mondAvent heb ik van gehoord dat die vrij zwaar zijn en daarom soms lastig vast te houden zijn voor een baby?
Oh, maar dat zou ik ook wat vreemd vinden...quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn collega's komen zo op kraamvisite, maar er komt ook een nieuwe collega mee die ik nog nooit ontmoet heb en ik vind het stom. En ik vind het stom dat ik dat zo stom vind.
ik wilde het net zeggen ja, mijn meiden hebben nooit anderen geaccepteerd dan de bibi behalve de hema, die was wel okay blijkbaar.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:16 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van hoe gehecht je kind aan de vorm is, maar bijv avent heeft geen boven- en onderkant dus die pakte S niet, hij bleef m maar rondjes draaien. Wij hebben hema nu voor hem, maar ik weet niet of die klein genoeg is voor jonge baby's. Die lijkt er qua speenvorm in ieder geval wel op.
ik vind het ook wat apart. En voor haar misschien ook wel wat ongemakkelijk?quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
Ja toch? Nu bestaat ons team maar uit vijf (ja, nu zes) mensen en ik snap dat de rest het lullig vindt om haar niet mee te nemen, maar dan nog, nu zit ík er ongemakkelijk bij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik vind het ook wat apart. En voor haar misschien ook wel wat ongemakkelijk?lol, nee, niet handigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.nouja, gelukkig ben ik wel wat beter ter been dan jij was
en het is maar voor een uurtje uiteindelijk
![]()
en als je het nieuws een beetje gevolgd hebt, ik weet niet eens voor welk bedrijf ik werk als mijn verlof straks voorbij is, dus dit kan er ook nog wel bij
disclaimer
Deze speentjes vind ik er altijd een beetje mal uit zien, ze doen me denken aan een kurkquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Dyre het volgende:
En wat die speentjes betreft: wij geven L speentjes van Philips, die uit 1 stuk zijn. Daar kan dus niks vanaf breken, of ze moet het eraf bijten
[ afbeelding ]
We hebben die vanuit het ziekenhuis meegekregen (het zijn eigenlijk speentjes voor prematuren en ex-premature kindjes, in verschillende maten afhankelijk van hoe oud ze zijn, L heeft ze nu alle 4 gehad) en nu bestellen we ze online.
Het speentje zelf heeft geen boven- of onderkant, dus als ze dat niet fijn vinden is dit geen geschikte speen.
Die wilde ik ook heeeeeeeel graag idd.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:12 schreef Dyre het volgende:
En wat die speentjes betreft: wij geven L speentjes van Philips, die uit 1 stuk zijn. Daar kan dus niks vanaf breken, of ze moet het eraf bijten
[ afbeelding ]
We hebben die vanuit het ziekenhuis meegekregen (het zijn eigenlijk speentjes voor prematuren en ex-premature kindjes, in verschillende maten afhankelijk van hoe oud ze zijn, L heeft ze nu alle 4 gehad) en nu bestellen we ze online.
Het speentje zelf heeft geen boven- of onderkant, dus als ze dat niet fijn vinden is dit geen geschikte speen.
Dat is gewoon super wazig. Zeker omdat die nieuwe in feite jou vervangt, dus technisch gezien een bedreiging voor je is. Als het nu je nieuwe baas was die meekwam had ik het wel begrepen maar ditquote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:19 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn collega's komen zo op kraamvisite, maar er komt ook een nieuwe collega mee die ik nog nooit ontmoet heb en ik vind het stom. En ik vind het stom dat ik dat zo stom vind.
Dreumes heeft 7 spenen, 4 voor in bed, 1 voor beneden (alleen in "noodgevallen"), 1 in verzorgingstas en 1 op t kdvquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:40 schreef BlueEyes het volgende:
Ik ga straks maar even bij de HEMA 1 halen. En als die goed bevalt, haal ik er nog 2 bij.
Ons kind heeft 3 spenen![]()
1 in bed, 1 voor beneden/ op stap en 1 vast op KDV
Wij hebben om die reden het wipstoeltje altijd op tafel/op de bank gezet.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:59 schreef Hilmo het volgende:
AH die bibi speen is uit een gratis pakket toch met i love mama? Ik weet ook niet meer of er new op stond. Jullie vragen geen andere aan? Wij geven speen alleen als we hem vast hebben want anders spuugt hij ze uit.
Wipstoeltje vandaag geïntroduceerdde hond vond het vooral erg spannend, nu de baby op zijn hoogte was ineens. Flink blaffen helaas. R vond het wel aardig, zo lekker kijken om zich heen.
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lol, nee, niet handignouja, gelukkig ben ik wel wat beter ter been dan jij was
en het is maar voor een uurtje uiteindelijk
![]()
en als je het nieuws een beetje gevolgd hebt, ik weet niet eens voor welk bedrijf ik werk als mijn verlof straks voorbij is, dus dit kan er ook nog wel bij
Is dat zo gek dan? Oprechte vraag! Ik meen ergens gelezen te hebben dat de sleep cycle (wat is het Nederlandse woord daarvoor?) van een baby 45 minuten duurt, dus ik vond het wel logisch dat mijn baby vaak na 45 minuten slaap overdag weer wakker wordt. Maar misschien is dat wel onzinquote:Op donderdag 30 oktober 2014 12:13 schreef Twinkle20 het volgende:
Slaapjes overdag blijven voor mijn gevoel een beetje drama. Hij slaapt max 45 minuten.
even bij Vicky privé vragen.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:51 schreef geppie het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met opname ter observatie mbt veel huilen?
Mijn man is vandaag weer met A. naar de huisarts geweest omdat de ranitidine in onze optiek niks of weinig doet. We dachten dat we misschien een andere medicatie zouden krijgen maar de ha belde het ziekenhuis en die willen haar dus vanaf morgen opnemen![]()
Mijn man dacht dat het ging om 24 uur maar we wachten nog steeds op het telefoontje van de kinderafdeling en dan sla je aan het googlen. Nu lees ik overal dat het opname voor minimaal een week is![]()
zodat ze het kindje goed kunnen observeren en indien mogelijk 'resetten' wat rust en regelmaat betreft.
Ik voel me zo fucking waardeloos dat ik haar op geen enkele manier kan troosten en dat ze daardoor mogelijk een week haar ouders moet missen en daar moederziel alleen ligt omdat wij het niet meer trekken
quote:Op donderdag 30 oktober 2014 11:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik vind het ook wat apart. En voor haar misschien ook wel wat ongemakkelijk?Zo ontmoette ik mijn schoonzus voor het eerst toenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ze grapte al op Luc zijn tweede verjaardag dat ze me nu precies 2 jaar kende
Mijn broer vroeg heel lief of het mocht. En we probeerden al steeds af te spreken voor de bevalling maar dat lukte steeds niet. Hij moest nog 1 uur rijden en hij stapte om 0:30 pas in de auto, dus ik vond het wel een fijn idee dat hij niet alleen in de auto zat. Maar het was wel een beetje raar
Life is what happens while you are busy making other plans...
Ohja haha dat kan ik me wel voorstellen idd. Mijn ouders waren in de maand voordat ik beviel vrij plotseling uit elkaar gegaan en mn moeder drong aan op een ontmoeting maar ik wilde vooral in mn cocon. Toen stond ie dus ineens voor mn neusquote:Op donderdag 30 oktober 2014 14:03 schreef Skoap het volgende:
[..]
Zo ontmoette ik mijn schoonzus voor het eerst toen
Dus ze grapte al op Luc zijn tweede verjaardag dat ze me nu precies 2 jaar kende
Mijn broer vroeg heel lief of het mocht. En we probeerden al steeds af te spreken voor de bevalling maar dat lukte steeds niet. Hij moest nog 1 uur rijden en hij stapte om 0:30 pas in de auto, dus ik vond het wel een fijn idee dat hij niet alleen in de auto zat. Maar het was wel een beetje raar
Even op het kinnetje drukken, dan spuugt ze hem uit in haar slaap. Is een poging waardquote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:41 schreef Amsel het volgende:
Fuck, er ligt hier een kind te slapen met een Bibi-speen in d'r mond die ik er nu het liefste direct uit zou trekken. Maar dan wordt ze wakkerZometeen maar snel naar de Hema.
nee, ome Frits b.v. gaat splitsen he. Lighting wordt losgekoppeld en gaat als apart bedrijf verder. Dus waar wij onder komen te hangen (corporate IT) is nog een mysteriequote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]wat k*t. Bedoel je dat je niet weet of je nog een baan hebt, of dat t onderdeel verkocht kan worden?
En ja, t is een rare situatie ja, iemand die je niet kent op kraambezoek
Klopt, kuiken wordt ook vaak na 45 minuten wakker, of een veelvoud daarvan.quote:Op donderdag 30 oktober 2014 13:52 schreef Amsel het volgende:
[..]
Is dat zo gek dan? Oprechte vraag! Ik meen ergens gelezen te hebben dat de sleep cycle (wat is het Nederlandse woord daarvoor?) van een baby 45 minuten duurt, dus ik vond het wel logisch dat mijn baby vaak na 45 minuten slaap overdag weer wakker wordt. Maar misschien is dat wel onzin
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |