abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_146035099
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

S. 2014
J. 2016
pi_146035136
Laatste post:

Herkenbaar hoor sun.En zelfs nu ik met koorts op de bank lig wil saar alleen maar bij mij liggen... En als ze dan op vol volume in mn oor ligt te krijsen ben ik ook iets minder geduldig en begripvol Maarja dan lacht ze weer naar mij en is alles goed
S. 2014
J. 2016
pi_146035988
Franny wat heb je dat mooi verwoord O+

Sunshine :* Met alle krampdagen, regeldagen en vervolgens weer krampdagen ben ik ook niet altijd even geduldig. Vooral omdat m'n vriend er eigenlijk nooit is om te helpen, onze familie en vrienden ver weg wonen en ik het dus allemaal alleen doe :{

SQ als je geen orthodontistkosten wil hebben, geef haar dan een speen of laat haar duimen nog zeker tot en met haar vijfde. Daardoor zijn mijn kaken verkeerd gaan groeien, 'moest' ik een kaakoperatie ondergaan en kreeg ik m'n beugel volledig vergoed vanuit de basisverzekering ^O^

Loj supergewicht joh. Slagroomtetten! O+ En Coco heeft ook al een reus :o

Wat goed dat 'ie al aankomt Kwak! Fijn dat de borstvoeding loopt :)

De krampen zijn hier sinds gistermiddag weer begonnen. Schreeuwen en krijsen, maar ondertussen wel steeds willen drinken gevolgd door nog meer schreeuwen en krijsen ;( Dan wil ik haar laten boeren, maar ze gaat dan als een wilde heen en weer met d'r hoofd (geeft mij kopstoten }:| ) en schopt/zet zich af in m'n buik. Ook net tot twee keer toe flinke hoeveelheid melk eruit gegooid. Op de bank. Super :')

Nu heb ik infacol gekocht voor de krampjes, maar in de bijsluiter staat dat het bij élke voeding gegeven moet worden. Als ze last heeft komt ze echter steeds om de 10 minuten en valt tussendoor in slaap om daarna van de kramp weer schreeuwend wakker te worden. Wanneer moet ik het dan geven en moet het echt elke voeding weer gegeven worden :?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:42:53 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_146036672
Ik loop weer achter! Eens zien wat ik onthouden heb...

Butterflower welkom en wat is ze al groot zeg :o O+

Franny mooi geschreven!

Spees naar dat het nog niet beter gaat met mini ;( Er is verder zeker niks aan te doen?

Sun ik herken het ook. Ben een keer mijn geduld verloren ergens in de eerste maand en geroepen dat hij moest stoppen met huilen (alsof dat helpt). Als ik nu merk dat ik mijn geduld verlies dan haal ik altijd even diep adem en vraag me af wat ik ga bereiken als ik toegeef aan mijn emotie. Waarna ik concludeer het dat me niks gaat opleveren en Lucas dus maar knuffel en gewoon laat uithuilen en er maar een beetje om lach dat hij het zichzelf soms zo moeilijk maakt.

SQ ze duimt, wat schattig O+

Skittles ik heb ook geduimd, zelfs tot mijn 6e maar hier geen kaakoperatie nodig gehad :P
Wat infacol betreft zou ik dan aanhouden elke 2 a 3 uur, want elke tien minuten schiet natuurlijk niet op. Houd er rekening mee dat het twee weken kan duren voor je echt effect merkt. Hier hielp het uiteindelijk wel en ik geef het nu alleen nog twee keer per dag.

Verder een ^O^ voor alle goede stats!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:56:27 #5
149959 SQ
snelle trees
pi_146037263
Skittles, frustrerend die krampjes ;( :*
disclaimer
pi_146037562
Skittles vervelend he die krampjes. Ik had het ook gekocht en wist ook niet echt wat ik ermee aan moest. Het hielp ook niet wrs omdat ik het niet consequent gaf (omdat ik dus niet wist wanneer te geven).

Cinababy hielp hier beter omdat ik het dus wat consequenter kon geven (3 maal daags 3 druppels)
pi_146037662
Ah ik zie dat Chanty een goeie tip erover had ;)
pi_146037700
Mijnes is inmiddels ook echt een duimer, en iedereen heeft daar natuurlijk een mening over :')
Wij vinden het voorlopig erg fijn zat ze zichzelf in slaap kan duimen en zichzelf kan troosten. En komt, tijd, komt raad. Maar toch he. :')

Skittles, zielig he. Hier hielp lopen en dragen erg. En haar als zo'n luiaard op de arm dragen. En verschonen :D
pi_146037950
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:05 schreef Roomsnoes het volgende:

Skittles, zielig he. Hier hielp lopen en dragen erg. En haar als zo'n luiaard op de arm dragen. En verschonen :D
Inderdaad. Of een lekker badje :)
pi_146038075
Bedankt Chanty!

Lopen helpt inderdaad goed! Ik zit nu ook te kijken naar een draagzak waar ze al in past, zodat ik nog wel wat in huis kan doen in plaats van alleen maar met haar in mijn armen lopen.
Luiaard op de arm is geen succes. Dan huilt ze harder en als ik haar dan weer met haar gezicht naar me toe heb, kijkt ze me aan met een blik van "wtf deed jij nou?"
pi_146038161
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:13 schreef Skittles het volgende:
Bedankt Chanty!

Lopen helpt inderdaad goed! Ik zit nu ook te kijken naar een draagzak waar ze al in past, zodat ik nog wel wat in huis kan doen in plaats van alleen maar met haar in mijn armen lopen.
Luiaard op de arm is geen succes. Dan huilt ze harder en als ik haar dan weer met haar gezicht naar me toe heb, kijkt ze me aan met een blik van "wtf deed jij nou?"
Ze is nog mini he? Storchenwiege kan dan. Moppert weet er misschien nog wel meer.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146038210
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:15 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ze is nog mini he? Storchenwiege kan dan. Moppert weet er misschien nog wel meer.
:Y 13 dagen oud. Laatst gewogen op dag 8 en was toen 3700 gram.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:44:23 #13
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146039292
Dan kan de storchenwiege idd heel goed.

Verder nog de Hopptye, de emeibaby en de evobulle mei tai.
En dan nog dragers met baby insert zoals de Tula en de Boba 4G

[ Bericht 64% gewijzigd door Moppert op 28-10-2014 16:52:24 ]
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146039350
Hoe gaat het ondertussen met R. Moppert?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:48:48 #15
149959 SQ
snelle trees
pi_146039452
quote:
Bedankt Chanty!

dat doen ze ja.

Was geen succes. :')
disclaimer
pi_146039475
SQ _O- Dat hoofd! Priceless _O-
pi_146039493
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:16 schreef Skittles het volgende:

[..]

:Y 13 dagen oud. Laatst gewogen op dag 8 en was toen 3700 gram.
Emeibaby kan ook al heel klein, veel verstelmogelijkheden.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:51:01 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_146039521
Geen verandering :( -O-
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_146039532
Och... :*
pi_146039623
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat doen ze ja.

[ afbeelding ]

:D _O-
Precies zo'n gezicht ja.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:04:09 #21
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146040012
Ik heb een Storchenwiege eventueel in de aanbieding Skittles. Daar past ze idd in!
pi_146040418
Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn, maar bij ons was een bezoek aan een osteopaat uiteindelijk het enige dat hielp tegen de krampen.

Alle middeltjes en houdingen geprobeerd, maar de buikkrampen kwamen een half uur na élke voeding (dat is vaak ja...) opzetten en niets hielp. De enige manier om haar rustig te krijgen was de draagdoek, daar zat ze uuuuuren in, ook 's nachts. Om gek van te worden. En dat heeft dus vanaf dag 2 na haar geboorte tot meer dan 2 maanden geduurd. Geen fijne kraamtijd. En het kan best stom toeval zijn, maar na de behandeling door de osteopaat was het *patsboem* over!

Zoals ik zei, de meningen zijn verdeeld over osteopatie, maar misschien heeft iemand er iets aan.
pi_146040792
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:04 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb een Storchenwiege eventueel in de aanbieding Skittles. Daar past ze idd in!
Wilde Vlindur die niet? Ik zag het in de andere topic en zat al te balen dat 'ie waarschijnlijk weg was :P
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 17:29:00 #24
149959 SQ
snelle trees
pi_146040822
Ik heb ff een fiep in mijn baby geduwd omdat ze na ruim een uur aan de borst nog op dr mouw lag te zuigen, en nu ligt ze dus al een uur als een malle op die fiep te zuigen en ben ik bang dat ik mijn baby verpest heb :')
disclaimer
pi_146041152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb ff een fiep in mijn baby geduwd omdat ze na ruim een uur aan de borst nog op dr mouw lag te zuigen, en nu ligt ze dus al een uur als een malle op die fiep te zuigen en ben ik bang dat ik mijn baby verpest heb :')
pi_146041316
En in het kader van je 'vervelend' voelen tav je kind;
ik heb met 2 uur mijn kind bij me in bed gehouden en af en toe een speen erin gestopt, een boekje gegeven of een speeltje in zijn handjes gedrukt.
En liedjes gezongen met mijn ogen dicht.
Heb zo'n intense koppijn en kon het niet opbrengen naar beneden te gaan met hem.
Morgen gaat hij gewoon naar het KDV zodat hij wel de aandacht krijgt die hij verdient.
Moet nog even ontdekken hoe je mama- en ziekzijn combineert ;(
pi_146041591
:* SQ

Ik had het concept kraamtranen/onzekerheid echt onderschat geloof ik...

SPOILER: heel veel gezeik wat ik vandaag al eerder gezegd heb eigenlijk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het wordt beter, toch?
Kwak
pi_146042522
Maar Kwak, lieffie, je doet het zo goed! Natuurlijk kan jij dat! Probeer niet de hele nacht alséén grote periode te zien, waarje bij het naar bed gaan denkt: "oh god, daar gaan we, op hoop van zegen". Probeer hem op te delen. Na 3 goede uurtjes, probeer te denken: hé, dat waren 3 fijne! En na 3 rotuurtjes: Hé, vervelend, de volgende drie worden misschien beter. Nachten duren lang, maar zijn slechts 1/3 deel van de dag he! En dagen hebben we doorgaans meer vertrouwen in, gek genoeg. Neem kleine stapjes tegelijk.

De eerste 2 weken heeft O eigenlijk alleen op ons geslapen. We hebben een shitload aan kussens in bed gemikt, zodat we zit-liggend konden slapen. Ik sliep niet diep, en niet lang, maar wat rust kregen we allemaal. En dit kun je overdag ook doen ;)

Ja, het wordt beter. Als ik nu terugdenk aan die eerste weken- ik dacht dat ik er in bleef. En nu? Het gaat zo ontspannen! En het mag he, het zwaar vinden. Want dat is het ook.
pi_146042592
Kwak het wordt beter! :*
Echt echt echt!
Het is wennen aan een nieuwe rol die je hebt en het is best overweldigend allemaal.
En mijn jochie is 16 weken en soms sta ik daar ook nog ineens bij zijn ledikantje te kijken omdat het me 'aanvliegt'.
En vind dat je het super doet!
pi_146042839
Eens met Room en Blue. Kwak :*
pi_146042865
Ik vond toen ik hier lurkte het altijd zo verwonderlijk dat iedereen met een baby het maar had over meegaan en meeveren met je baby.
Kreeg er soort van jeuk van als ik het las :@
Maar uit ervaring weet ik, het is echt zo.
En wat mij onwijs geholpen heeft is kijken naar wat wel goed ging.
Als voorbeeld; In eigen bedje slapen, ookal was het maar 5 minuten, WOUW!Toch maar 5 minuten en de rest weer op mij,ach volgende keer beter. En langzaamaan stapje voor stapje ging het beter zonder dat je het door hebt.

Het is maar een voorbeeldje maar probeer te blijven kijken naar wat wel goed gaat.
Je maakt meer melk aan! *O*
M slaapt 3 uur achter elkaar *O*
Jij en je vriend vullen elkaar aan in paniek en kalmblijven *O*
M slaapt in zn eigen wiegje *O*
M komt aan in gewicht *O*
pi_146043079
Jullie zijn lief. Jet zijn echt hormonen denk ik, heb net ook heel hard gehuild omdat mijn mama morgen op bezoek komt s middags. :')

Had mezelf niet zo labiel ingeschat.
Kwak
pi_146043136
Ach, ik was aan het janken boven de wieg toen mijn moeder, zusje en schoonmoeder Noor voor het eerst kwamen bewonderen. Achteraf heb je zoiets van :')
pi_146044053
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:29 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zou serieus wensen dan mn kind een speen ( ik krijg jeuk vh woord fiep :@ accepteerde, maar t is echt mijn pink en niks anders.

Ff iets anders... Ik voel mij soms zo'n faalhaas... Mijn kind wil alleen maar op mij slapen overdag, en s'nachts in de reiswieg naast mn bed, ledikant is DRAAAAAMAAAAA
En ik probeer mee te veren en vooral te bedenken dat ze vanzelf wel een x in t ledikant en op zichzelf gaat slapen, maar t voelt als een mislukking dat t dus niet lukt zoals ik van tevoren bedacht had.... ;(
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:05:09 #35
52229 Chanty
pi_146044116
Het wordt inderdaad beter :* en kraamtranen: ik geloofde er ook niet in maar ze kwamen toch echt op dag tien. Nasty die gevoelens maar ook die worden beter en het vertrouwen zal steeds meer groeien! Je doet het goed.

Hier net besloten dat kat nr 4 die hier nu ruim 2, 5 maand woont toch weer weg moet. Het gaat gewoon echt niet met onze eigen katten en ben echt helemaal klaar met het vechten en piesen in huis :( kijken of de vorige eigenaar haar terug wil.
pi_146044270
Zou het kunnen dat ze het ledikant te groot vindt? Veel baby's hebben behoefte aan kleine plekjes en geborgenheid. Oudere kinderen ook overigens. Misschien kun je hebt ledikant kleiner maken voor haar, in een snugglebest ofzo? Cosleeper van knutselen misschien?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:08:40 #37
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146044283
GM, een mislukking als je baby nog niet in een ledikant slaapt? Dat komt wel hoor, een ledikant is nog best groot voor een kleine baby. Reiswieg is prima als dat werkt toch?

Kwakzor, ik zal m er ook nog even een keer ingooien: het wordt echt beter.
pi_146044294
quote:
Bedankt Chanty!

Hier hielp een draagdoek tijdens de krampjesperiode. Duurde gelukkig niet lang.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:13:23 #39
149959 SQ
snelle trees
pi_146044528
Blue, beterschap :* mag je je medicijnen weer nemen nu trouwens?

Kwak, het wordt elke dag een beetje beter! Je leert elkaar steeds beter kennen en raakt op elkaar in gespeeld :*

GM, ik ben Brabander he :+ en dat is toch geen mislukking joh! Kleine stapjes!

Chanty, wat balen van de poes! Maar vier is ook wel veel hoor, voor zulke individualistische beesten ;) waar komt hij/zij vandaan?
disclaimer
pi_146044537
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 16:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat doen ze ja.

[ afbeelding ]

Haha!

Chanty :W

Kwak, het komt allemaal goed! Echt! :*
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:23:14 #41
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146045003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 17:27 schreef Skittles het volgende:

[..]

Wilde Vlindur die niet? Ik zag het in de andere topic en zat al te balen dat 'ie waarschijnlijk weg was :P
Vlindur was eerst idd maar die twijfelt nog. Ik PM haar zo en jou straks ook nog :)
pi_146046066
Kwak :* +1 op de rest, je doet het zo goed en het wordt beter! Echt! En het is ook heel eng als de kraam weggaat, maar morgenochtend is ze er weer. Dat was echt mijn houvast die week. Dan werd er weer voor ons gezorgd.

Beterschap Blue, en voor een zieke mama vind ik dat je goed voor je kindje zorgt hoor! Wat moet je dan als je ziek bent, de polonaise met hem lopen? Niet zo streng zijn voor jezelf :*

En GM eigenlijk hetzelfde, wat verwachten we veel van onszelf en van onze baby's! Het komt allemaal vanzelf goed, ook met dat bedje. Heus!

Chanty balen van de kat, maar gepies is ook drie keer niks. Hoezo hebben jullie 'm eigenlijk erbij genomen?
pi_146046256
En nu ga ik zelf de onzekere mama uithangen :@ A. laat ineens vandaag zoveel tijd tussen voedingen dat ik me afvraag of dat wel goed is. Het is ook nooit goed hè :') ..

Ze kwam om 6:45, 9:00, 13:00, 16:15 en nu slaapt ze nog . Ze slaapt ook ineens veel tussendoor overdag, van 10:30 tot 13:00 in haar bedje, van 14:30 tot 16:15 in de draagdoek en van 18:00 tot nu in haar wipstoel (die kan plat).

Is dit wel normaal :?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 19:48:12 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 19:55:06 #44
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146046572
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:
En nu ga ik zelf de onzekere mama uithangen :@ A. laat ineens vandaag zoveel tijd tussen voedingen dat ik me afvraag of dat wel goed is. Het is ook nooit goed hè :') ..

Ze kwam om 6:45, 9:00, 13:00, 16:15 en nu slaapt ze nog . Ze slaapt ook ineens veel tussendoor overdag, van 10:30 tot 13:00 in haar bedje, van 14:30 tot 16:15 in de draagdoek en van 18:00 tot nu in haar wipstoel (die kan plat).

:D O+

Ik hoop het wel want dit doet de mijne ook vaak :).

We hadden hier een hele verdrietig Suusje net. Krampen :(. Haar traanbuisjes zijn ook ineens open dus tranen met tuiten :'( . Nu ligt ze lekker bij mij O+
pi_146046799
Kwak, +1 op alles wat al is gezegd.
Ik ben normaal best nuchter maar in de kraamweek (en daarna) had ik ook enorme last van hormonen en huilen en "ik kan dit niet, ik ga nooit begrijpen wat ik moet doen.."

Razz, het klinkt vrij normaal.

(Moppert, ik heb even gemist wat er met R is, maar vast een :* voor hem en voor jou.)
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_146046888
Ja, normaal zit er krap 3 uur tussen voedingen en slaapt ze nauwelijks overdag, dus dan lijkt 'normaal' al gauw raar :')
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:16:00 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_146047386
Gaan die traanbuisjes rond zes weken open ja? :D
En Razz, klinkt idd prima! Ik vind jullie baby's allemaal best op de klok hoor. Die van mij kan soms na een uur alweer jenken en soms pas na vijf uur. En dan drinkt ze de ene keer vier minuten aan 1 tiet en de andere keer drinkt ze twee tieten leeg. En de snelle hap is niet per definitie na een kort slaapje :')
disclaimer
pi_146047587
Ik was net bezig met blij zijn met wat goed gaat, maar soort van fokwet, sinds half zeven is hij overstuur. Allebei de borsten twee keer kort gehad, getroost en nog een keer de borst maar er komt gewoon niks meer. -O-

Uiteraard net toen t feestmaaltje dat vriend lief voor me had gemaakt klaar was :') dus koude biefstuk en taaie ovenfrieten gegeten met kind op de arm. Vriend loopt nu door de kamer.

We hebben een doek, en een storchenwiege, maar ben beetje huiverig om daarmee te experimenteren als hij al zo overstuur is :@

Edit tweede fokwet: hij ligt te slapen in zijn bedje. Ga ik nu dus ook doen... Alles is meegenomen.
Kwak
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:22:00 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_146047643
Kwak, aan koud eten moeten we denk ik tóch gaan wennen ;) net als poepen wanneer je moet en boodschappen doen als jij er zin in hebt :')
slaap lekker! :*
disclaimer
pi_146047809
Koud eten... ooh dat mis ik dus echt niet meer.
Alsof het zo moest zijn, altijd net als wij gingen eten werd meneer wakker en moest er geplakt/gedronken worden :')
En als ik dan dacht we gaan een uurtje eerder of later eten; forget it, wakker!!
En zo ineens is dat ook over, zonder dat je het doorhebt is het normaal dat je kan eten zonder je in allerlei bochten te wringen of zonder gevoerd te worden.
En dan lees ik het hier weer en dan denk ik oooh jah, dat was ook zo.
pi_146048202
I know (verkapte wachtmaars! :7 )

Ik focus nu op: elke keer aanleggen is weer een seintje voor mijn lijf om melk te maken. Het komt goed.

Nu slapen!

X
Kwak
pi_146048252
Slaap lekker kwak!
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:45:41 #53
52229 Chanty
pi_146048880
SQ, Razz:

de poes zat in augustus twee nachten angstig in de struiken te mauwen met onweer en regen. Hebben haar naar binnen gehaald en uiteindelijk na een aantal dagen de eigenaresse weten te vinden. Beestje was idd ontsnapt maar vervolgens bleek diegene al wat dieren weg te willen doen vanwege financiële problemen. Ze moest ook geopereerd worden en daar had ze al helemaal geen geld voor. Dus kregen wij de vraag of we haar niet wilden houden. En ja we hadden natuurlijk al nagedacht over: wat als de eigenaar niet komt? en wilden haar dus niet naar het asiel doen. Daarom hebben we gezegd dat we het wel wilden proberen. Maarja,… zoals het nu gaat, zonder vooruitgang ook, worden alle beesten er alleen maar ongelukkig op.

De eigenaresse heeft inmiddels wel weer een baan, dus wellicht kan ze het nu wel financieel opbrengen en anders gaan we in eigen kring zoeken naar een thuis.
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:47:04 #54
52229 Chanty
pi_146048965
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:

Doe mij zo'n baby :D Dit is iig wel het beeld wat ik heb van een normale baby :P
pi_146049663
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:26 schreef BlueEyes het volgende:
Koud eten... ooh dat mis ik dus echt niet meer.
Alsof het zo moest zijn, altijd net als wij gingen eten werd meneer wakker en moest er geplakt/gedronken worden :')
En als ik dan dacht we gaan een uurtje eerder of later eten; forget it, wakker!!
En zo ineens is dat ook over, zonder dat je het doorhebt is het normaal dat je kan eten zonder je in allerlei bochten te wringen of zonder gevoerd te worden.
En dan lees ik het hier weer en dan denk ik oooh jah, dat was ook zo.
+1 :D ging hier echt exact zo :Y

Kwak :*

Spees, hoop op een goede nacht voor jullie :*

Burd & Franny, veel plezier bij 't verplicht vegetarische ( :') )concert vanavond!
pi_146050237
Jaaa koud eten! Of je nu om 17:00, 18:00, 19:00 of later ging eten, het was altijd huiltijd.
Nu N wat groter is, zet ik haar in de kinderstoel bij me als ik kook, en als het eten klaar is, eten we samen dus dan is het nog de helft van de tijd koud. Als ik eerst N voeder en dan zelf eet, wil ze er per se bij zitten en houdt ze net zo lang haar mond open tot ze een hapje krijgt :') .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_146050324
Wij hebben vaak salade gegeten joh! Da's koud ook lekker :P
En ovengerechten zijn ook aan te raden, die kunnen op lage temp ook best 10 min langer staan ;) En brood is ook eten!

Wel lief van je lief, kwak, dat ie voor je had gekookt! <3
pi_146050388
Ermahgerd dat is dus gewoon overal dat baby's kunnen aanvoelen wanneer je zelf gaat eten :') en dan kun je nog variëren in tijden, zodra je je vork oppakt bij wijze van... Toch wel grappig om te lezen :')

Nu nog eet ik m'n eten in recordtempo op voor het geval ze ineens bedenkt dat ik nu even aan het eten ben. Moet het mezelf maar weer afleren :')

En +1 op wat iedereen al zei tegen kwak: het wordt beter!!!
Ik heb echt zo vaak met mini mee zitten janken omdat ik het niet meer wist. En dan heb je het al eens eerder gedaan enzo maar dat vergeet je dan. Ach, slaaptekort, onzekerheid en hormonen, rotcombinatie.

Ik heb even een momentje voor mezelf en heb me in bad geparkeerd. Manlief gevraagd of hij de wasmachine even wilde doen en hopelijk zometeen ook ons beddengoed. Dat slaapt zo lekker, een fris bed O+
Tralalalaaa
pi_146050575
Rare timers zitten er op die baby's ja. Ik benader het positief: ze wil gezellig meeeten :)
pi_146051630
Nou ik heb haar nu toch maar wakker gemaakt :@ vond het zo lang, 5 uur tussen voedingen! Zou dan ook maar op 6 voedingen komen vandaag. Ze hapte meteen aan en was niet knorrig, dus het is vast niet erg. Hopelijk heb ik nu niet the Wrath of The Baby over me uitgeroepen voor de komende nacht :') .

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2014 21:33:50 ]
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:44:18 #61
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146052238
Oh ja die huiluurtjes tijdens het eten, hoe laat je ook eet :'). Dat is bij Suus vooralsnog niet zo, maar komt nu wel weer terug van de silbabyperiode, was t bijna vergeten :+

Gaat allemaal weer voorbij. Zoveel mogelijk overdag voorbereiden/snijden en evt al koken wanneer het lukt, dat je zo snel mogelijk kunt eten. En deze fase uitzingen :+.

Soesa wat zielig die kramp. Ook dat gaat wel weer voorbij, maar als je er middenin zit is t echt klote.

5 uur razz, knapte je niet uit elkaar?
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 21:54:44 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_146052769
Ik heb dat echt niet hoor, ploftieten :@ en er komt genoeg uit!
disclaimer
pi_146053079
Nee daar heb ik ook geen last van!

Brr, net mail van zwangere vriendin - opgenomen met 36 weken, kindje groeit niet meer, placenta werkt slecht, te weinig vruchtwater. Heb A. nog maar eens extra geknuffeld, kreeg het er koud van :{ .
  dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:00:54 #64
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146053081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 21:54 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dat echt niet hoor, ploftieten :@ en er komt genoeg uit!
Die combinatie is perfect toch? ^O^
Suus heeft nu 4 uur niet gedronken en ik begin dat wel te voelen, bij 4.5 uur kan ik mijn arm niet meer goed omhoog doen :')
Maar dat is natuurlijk nog niet veel voorgekomen. Zeker sinds de intrede van dat klotevirus halen we de 11-12 voedingen op een dag nog wel :+
  woensdag 29 oktober 2014 @ 00:23:38 #65
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_146059646
Dat heb ik ook Spees. Eergisteren sliep ze van 19:00 tot 23:00 en 3x raden wie er om 21:30 zat te kolven omdat het rechts echt niet meer ging ; ( ('even' de druk eraf, flesje vol :')). Ze drinkt hier meestal 1 borst per x dus voor rechts was het zo'n 5/5,5 uur geleden.

Kramp sucks ja. Morgen (ohnee, vandaag) 6 weken dus we zitten op het hoogtepunt!

Herkenbare verhalen, hier ook vaak wakker rond etenstijd :D

Razz, wat schrikken! Kindje zal snel gehaald worden denk ik?
pi_146059748
Oh wat naar Razz.

Ik zei slapen he? :')

Baby heeft kramp, huilen/wiegen en rondlopen met papa/elke twee uur toch maar drinken bij mama/nieuwe kramp... En dat sinds etenstijd vanavond.

Ik hou zo enorm van mijn O+ hij doet nu bijna alles zodat ik kan liggen en alleen voeden als t zover is...
Kwak
  woensdag 29 oktober 2014 @ 03:04:28 #67
149959 SQ
snelle trees
pi_146061495
Klinkt inderdaad niet comfortabel, spees en soesa! :X

Razz, wat naar! Hopelijk komt t kindje snel en gezond ter wereld! :*

Kwak, wat fijn dat je zoveel steun aan je man hebt O+

Ik ben net even met en zonder kind op de weegschaal gaan staan en als het een klein beetje in de buurt komt is ze flink aangekomen :D
(Verschil was 4,9 kilo :'))
En ik me maar zorgen maken of ze wel genoeg krijgt :') :@
disclaimer
pi_146061504
Ze wordt volgende week woensdag ingeleid. Waarom ze daar zo lang mee wachten is mij een raadsel :?

Ik droomde dus net dat dat mij overkwam. Buh. Gelukkig stond de interne wekker van A. weer keurig op 2:30, net als de afgelopen vier (!) dagen.

Lekker SQ! Wat was d'r geboortegewicht?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-10-2014 03:09:42 ]
  woensdag 29 oktober 2014 @ 03:09:56 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_146061506
Misschien ivm longrijping? Blijft ze wel in het ziekenhuis?

Razz, ongeveer exact 4 kilo. Ze is nu 20 dagen :)

Klinkt als een ritme trouwens!

Hier heeft mevrouw zichzelf in 7 minuten volgeklokt en slaapt alweer :? Nouja, we zien het maar als kadootje. Welterusten maar weer! :D

[ Bericht 52% gewijzigd door SQ op 29-10-2014 03:16:37 ]
disclaimer
  woensdag 29 oktober 2014 @ 03:38:15 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_146061554
Te vroeg gejuicht :')
disclaimer
  woensdag 29 oktober 2014 @ 05:05:34 #71
52229 Chanty
pi_146061592
Wat naar razz en wat eng dat ze nog een hele week willen wachten. Hopelijk heeft ze snel een gezond kindje in haar armen
pi_146061614
Ik hoop het ook! Heb er lang wakker van gelegen. Uiteindelijk wel geslapen.. En natuurlijk droom ik dan dat er allemaal horrordingen met mijn baby gebeuren, zoals vastzitten met haar hoofd tussen de spijlen van haar bedje en uit het raam vallen enzo :') bah.

Gelukkig huilde ze me net wakker en ligt ze nu innig tevreden te drinken en tegelijkertijd haar luier vol te poepen O+ .
pi_146061834
Kwak, heb je nog lekker kunnen slapen? Het klinkt alsof jouw vriend ontzettend lief is. Wat fijn!

SQ, volgende keer afkloppen hè :)

Razz, wat naar. Zoiets zet je wel weer met beide benen op aarde...

Hier ligt N. nog even lekker te slapen en ik lig nog wat in bed te soezen. Zometeen een lekkere wandeling maken naar de winkels :)
pi_146061975
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 20:57 schreef Fazzoletti het volgende:

Burd & Franny, veel plezier bij 't verplicht vegetarische ( :') )concert vanavond!
Dankje! Het was tof! En wij hebben gewoon thuis gegeten van tevoren (vis), :P .

Sterkte aan onzekere, vermoeide, zieke moeders!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_146062171
Ik schrok om zes uur wakker (jeej 4,5 uur achter elkaar slapen O+ ) en vroeg vriend waar baby was, dacht dat hij hem vast had achter mij in bed. Vriend sliep half en zei 'niet hier'.

Vijf minuten licht gepanikeerde half slapende discussie over waar hij dan was en of vriend hem nog gepakt had na het wegleggen om me ineens te realiseren dat hij gewoon al 4,5 uur lag te slapen in zijn wiegje na de laatste keer voeden om 1.30 u :')
Kwak
pi_146062265
Vriend is zeker een held Sun O+

Ik krijg M. niet stil met krampjes, dan blijft hij zoeken en dan vliegt het me echt aan. Dus vriend heeft (voor mijn gevoel uren) met hem heen en weer gelopen en op zn knieen gewiegd.
Kwak
pi_146062490
Ik val weer even binnen na een poosje alleen maar mee luren! Wat een lieve man inderdaad kwakzor!

Ik kan voor de rest helaas weinig meepraten want ik geef flesvoeding en geen BV dus weinig ervaring met ploftieten enzo ;-)

Toch breekt het mij ook wel echt weer op met zo'n kleintje. Ons zoontje is vandaag 6 weken. M'n vriend is nu op zakenreis heel de week en met een peuter en baby alleen valt me toch wel zwaar.

Ik neem aan dat er hier vast ook genoeg mama's de fles geven dus doe toch maar even m'n verhaal. N is vanaf begin af aan erg hongerig geweest en dat was niet erg want hij had ook al een aardig gewicht dus mocht al redelijk wat hebben. Maar nu lijkt hij in de nacht steeds ontevredener terwijl hij dan al speciale voeding voor hongerige kindjes krijgt. Hij krijgt nu overdag 4 keer 150cc, dan als late fles 180cc hongerige voeding en in de nacht ook nog 120cc hiervan. Hij weegt nu 5.2 kilo en zit dus al aardig aan de max van wat hij per 24 uur drinken mag.

Nu heeft hij gister na de nachtfles 3 kwartier nodig gehad om weer in slaap te komen en vannacht een halfuur. En ook meldt hij zich al eerder. Eerst sliep hij 23-3-7 en vannacht bijvoorbeeld 23-2-5. Daar word ik echt een beetje moedeloos van.. lijkt niet echt vooruitgang in te zitten. Ik weet wel dat ik nog niet teveel moet verwachten van hem gezien hij nog zo klein is maar je went er zo snel aan als het goed gaat dat het dan echt tegenvalt als het weer minder gaat. Ben in elk geval benieuwd naar hoe het bij anderen gaat die ook de fles geven en zo'n kleintje nog hebben.. Misschien kan ik me daar dan aan vast houden dat het snel allemaal beter wordt :-)
pi_146062688
Danio, allereerst vind ik het knap van je om alleen te zijn met 2 kleine kids. Ik moet er niet aan denken dat mijn vriend weg is en ik heb er maar 1.

Daarna: waarom geef je alleen snachts forte en niet overdag? Wellicht kan dat helpen?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:53:00 #79
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146062844
Danio, rond 6 weken zitten regeldagen en een sprong. Én het hoogtepunt van krampjes kan rond die tijd zijn. Kan daar wellicht een oorzaak zitten?
  woensdag 29 oktober 2014 @ 08:53:40 #80
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_146062855
Oh en:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')